روايات

رواية القاسي العنيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم وحيدة كالقمر

رواية القاسي العنيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم وحيدة كالقمر

رواية القاسي العنيد البارت الثامن والعشرون

رواية القاسي العنيد الجزء الثامن والعشرون

رواية القاسي العنيد الحلقة الثامنة والعشرون

في الشركه
سلمي (سكرتيره آسر ) : يا بشمهندس في وحده بره مصره تقابل حضرتك
آسر : اسمها ايه
سلمي : مش راضيه تقول
آسر : طيب خلاص دخليها
دخلت فتاه ذات بشره بيضاء وشعر اسود قصير وترتدي ملابس ضيقه ..تظهر اكثر مما تخفي
آسر بصدمه : انتي
تقدمت هذه الفتاه منه وعانقته بصوره حميميه جدا
………. :بيبي وحشتني جدا
ابعدها آسر عنه بقوه
آسر بغضب : عاوزه ايه يا نيفين
نيفين : وحشتني يا بيبي وجيت اشوفك ..
آسر بسخريه : وده من امتي ان شاء الله

 

 

 

نيفين : من زمان يا بيبي ….بس انتي اللي مش راضي تسامحني
آسر : اسامحك ……اسامحك علي انك كنتي بتكدبي عليا ….ولا اسامحك علي خيانتك ….ولا اسامحك علي ايه بالظبط
نيفين : انا عارفه اني غلط ….بس اوعدك انه مش هيتكرر
آسر بسخريه : غلطتي …..وبغضب ..امشي من هنا يا نيفين …انا متجوز وبحب مراتي جدا
نيفين : لا مستحيل انت مش بتحبها …..انت بتحبني انا وبتقول كده علشان تغيظني
آسر : ههههههه احبك انتي ….انا اصلا اكتشفت اني عمري ما حبيتك اصلا…..انا عرفت الحب مع مراتي …اما انتي كنتي مجرد نزوه
نيفين بغيظ : نزوه ……ويا تري واثق في مراتك ولا هتخونك برضو
آسر بغضب شديد وهو يمسك ساعديها بقسوه : اخرسي …….مراتي اشرف منك 100 مره …..اياكي اسمعك بتجيبي سيرتها علي لسانك
نيفين بألم : سيب دراعي يا حيوان….. وابقي دور وراء الشريفه بتاعتك
ابعدها آسر عنه بقوه فسقطت علي الارض من شده الدفعه
آسر بغضب : اطلعي من هنا احسنلك ….قبل ما اعصابي تفلت واقتلك
نيفين بغضب وهي تعدل ملابسها : هتندم يا آسر …ثم خرجت مسرعه …قابلتها ساره التي كانت علي وشك الدخول …نظرت لها نيفين بغضب وكره ….استغربت ساره من هذه التي تنظر لها هكذا وهي لا تعرفها….ثم دخلت مكتب آسر وجدته غاضب جدا ويدور في المكتب ذهابا وايابا
ساره بستغراب : مالك يا آسر …..ومين دي
آسر : مفيش حاجه

 

 

ساره بعدم تصديق : ايه اللي مفيش …انت مش شايف نفسك عصبي ازاي
آسر بعصبيه هادره وصوت عالي : قولت مفيش يا ساره …ملكيش دعوه بيا…سبيني لوحدي
حزنت ساره وتجمعت الدموع في عينيها وخرجت مسرعه ………غضب آسر وجلس يلوم نفسه لانه احزنها
آسر في نفسه : وهي ذمبها ايه يعني علشان ازعقلها …..يوووه انا هقوم اصلحها اكيد بتعيط …..ثم خرج وذهب لمكتب ساره وكما توقع وجدها تضع رأسها علي مكتبها وتبكي وندي وريتاج يحاولون تهدئتها
كانت ندي علي وشك الحديث عند روأيته ولكنه اشار لها بالصمت وذهب وجلس امام ساره ……شعرت ساره به لذلك رفعت راسها وجدته امامها ….نظر لها آسر بحزن من عيونها المتورمه من البكاء ولانه سبب حزنها وبكاءها
ساره وهي تمسح دموعها وبصوت متحدرج من البكاء : خير يا بشمهندس
آسر وهو يعقد حاجبيه باستغراب : بشمهندس ….امم شكلك زعلانه اوي …ثم امسك بيدها وسحبها وخرج من المكتب
ساره : انت رايح فين
لم يرد عليها آسر بل توجه لمكتبه واغلق الباب بعد ان امر السكرتيره بعدم دخول احد عليهم
ساره : اوعى بقي سبني ….عاوز ايه
آسر : هتفضلي مقموصه كده كتييير
ساره : ايواا ….عندك مانع
آسر : ايوا عندي …..مش بحب اشوفك زعلانه
نظرت له ساره بعتاب ولم تجب

 

 

آسر : خلاص بقي اسف …..مكنش قصدي
لم تجب ساره ايضا ونظرت للجهه الاخري
آسر بخبث : امم …يبقي عاوزاني اصالحك بطريقتي ….ثم اقترب منها ووضع يديه حول خصرها وسحبها اليه
ساره بتوجس : انت هتعمل ايه
آسر ببراءه مصطنعه : هصالحك
ساره بتوتر : لالا خلاص انا مش زعلانه
آسر : لا زعلانه باين عليكي اهوو….ولم يعطها فرصه للرد بل اقترب منها وقبلها بحب …..ثم ابتعد عنها قليلا ونظر في عينيها
آسر بمكر : هاا صافي يا لبن ….ولا لسه زعلانه
ساره بخجل وتوتر : لا لا خلاص …ثم ابتعدت عنه سريعا ولكنها تزكرت شئ ما
ساره : ……………..
»»»»»»»»»»»»»
اما عن نفين فخرجت من الشركه غاضبه جدا …ثم رن هاتفها
سليم : هاااا ايه الاخبار
نيفين بابتسامه خبيثه : كله تمام …..والخطوه الاولي في الخطه خلصت
سليم : ههههههه تمام يبقي نجهز للخطوه التانيه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية القاسي العنيد)

اترك رد

error: Content is protected !!