روايات

رواية عالم الوحوش الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش البارت السادس

رواية عالم الوحوش الجزء السادس

رواية عالم الوحوش الحلقة السادسة

ماكس بصدمة وهو يشير علي يدها .. هو مين الي عمل كده
نظرت ليل الي يدها بصدمة كبيرة وخوف لانه كان يوجد اثار ع..ضة علي يدها و كان هناك القليل من الد..ماء فتح ماكس بوابة بسرعة وسحب ليل بداخلها فكانو داخل المنزل
ماكس .. هو مين الي ع..ضك كده
ليل وهي تحاول التذكر لكنها لم تستطيع ف تذكرة ما حدث عندما أغمضت عينها و اخبرت ماكس بذلك
ماكس بقلق .. ده اكيد مش حلم وممكن يكون هو الي ع..ضك وهو اكيد دلوقتي عرف مكانك . اهم حاجة دلوقتي نظفي الج..رح بسرعة و لفيه باي حاجة علشان الريحة الد..م و انا انا ……
انجذب ماكس الي د..ماء ليل ولم يستطيع السيطرة على نفسه ذهب نحوها وكانت ليل خايفة وتنادي عليه ولكنه لو يستطيع السيطرة علي نفسه امسك يدها وبدأ يل..عق قطرات الد..م من علي يدها وكانت ليل تشعر بالخوف ف بكت وعندما بكت ليل افق ماكس قليلا وكان يبدو وكانه في صراع قوي مع نفسه وهو يحاول عدم الاقتراب من ليل فتحت بوابة ودخل اليها بسرعة قبل ان يفقد السيطرة على نفسه مجددا و يج..رح ليل .

 

 

اخذت ليل تنظف مكان الع..ضة و لفته بقطعة قديمة من القماش قبل ان يتي احد اخر و ذهبت الي غرفتها وأغلقت الباب وذهبت الي السرير وهي ترتعش من منظر ماكس المخيف
وفي اليوم التالي تستيقظ ليل وهي تحاول ان لا تتذكر ماحدث بالامس و ان ترسم البسمة علي وجهها . ولكنها شعرت بشي غريب مكان الع..ضة ف فكت القماش وكان المفاجأة لا يوجد اثر لي اي عضة . الان هي لا تفهم اي شي كيف اختفت اثار الع..ضة بسرعة هكذا كيف يمكن ان يحدث ذلك . نزلت بسرعة لتتحدث بشان ما حدث مع ماكس ولكنه عندما رآها فتح بوابة ودخل اليها ذهبت ليل ناحية جاك
ليل بستغراب .. انت مش ملاحظ حاجة غريبة في ماكس
جاك وهو يفكر .. اممم لا حاجة غريبة زي ايه
ليل .. لا خلاص ولا حاجة
بعد ان انتهي الجميع من تناول الطعام كانو يجلسون معا ولكن الصمت كان يعم المكان فتحدث ليو وقال .. ايه رايكم نروح الشاطئ ونقضي اليوم هناك
جاك .. معاك حق المكان هنا بقي كئيب شوية و التغير مطلوب ايه رايكم
وافق الجميع علي فكرة الشاطئ ولكن ليل لم تتحدث فنظر لها جاك .. انتي موافقة
ليل .. طب وماكس هو ميعرفش احنا هنروح فين
جاك .. دي مهمة ماثيو
ليل بستغراب ..ازاي
وفي لحظة تحدث ليل كان ماثيو قد اختفي تمام فتحدثت ليل بتعجب .. واو هو بيعرف يختفي . طب هو فين دلوقتي
جاك .. هو مش بيعرف يختفي ماثيو قوته هي الانتقال السريع
ليل .. يعني زي ماكس كده
جاك ..لا قدرته اسرع من ماكس لان ماكس لسه بيفتح بوابة لكن ماثيو مجرد ما بيفكر في المكان بيروح علي طول
ليل .. معتقدش ان انا فهمت اوي بس تمام

 

 

صعدو الجميع الي غرفهم و جهازو انفسهم و اجتمعوا ثم ذهبو معا الي الشاطئ و وجدو هناك كلا من ماكس و ماثيو بنتظارهم . نزلوا جميعا الماء وكانو يمرحون ويلعبون الا ليل و راين
راين .. انت منزلتش ليه
ليل بتوتر .. لاني مش عايزة هدومي تتبل
راين ببسمة سخرية .. انت بتخافي من المياه ولا ايه
شعرت ليل باحراج لانها تخاف من الماء فضحك عيها راين فتحدثت بسخرية .. طب وانت منزلتش ليه
راين بغرور .. انا عارف انت قصدك ايه بس انا منزلتش لاني مش عايز مش لاني بخاف
كانو يتحدثان فلوح لهم ليو واخبرهم ان ياتو لان الماء رائع .نهض راين وكان سيتجه لهم لكنه وجد ليل تجلس علي الشاطئ
راين .. متخافيش الميه هنا مختلفة عن الي عندكم كثافة المايه هنا اكبر يعني اي حاجة ممكن تطوف عليها
ليل بخوف .. لا شكرا العمر غالي يعم الحج
راين .. متخفش انا هفضل جنبك مش هندخول لجوا خالص
ليل بعد ثقة .. انا خايفة تغرقني زي ماسبتني في المقابر
راين .. ده كان موضوع وخلاص خلص
وافقت ليل وهي تتنهد وتشعر بالخوف .
ذهبت معه وعندما دخلت ليل الي الماء كان فعلا الماء يرفعها فشعرت باحساس رائع جلب ليو كرة بدو يلعبون بالكرة في الماء الي ان تعبوا وقرروا ان يذهبون لتناول الطعام في الكافتيريا
جلس الجميع وكان ياكلون الي ان جائهم شخص اخر وهو يبتسم
الشخص وهو يشير علي ليل ..اهلا يا شباب متوقتش اشوفكم هنا . ايه ده معاكم قمر كمان طب مش هنتعرفونا علي بعض
جاك بغضب .. ليو خد ليل وامشو دلوقتي واحنا هنيجي وراكم
الشخص وهو يوجه كلامه لي ليل .. استني انا اسمي ليث
بعد انهي كلامه امسك يدها التي كان بها العضة وقبلها فشرت ليل بان مكان العضة يولمها مع انها قد اختفت
ليو وهو يوجه كلمه لي ليل وينظر الي ليث بغضب .. يلا عشان نمشي
ذهب ليو وليل فتحدث ليث .. دي انسانة صح

 

 

شعر كلا من راين و جاك وماكس بالغضب و نظرو له نظرات تهديد ف تحدث ماكس .. لو فكرت تقرب منها
ليث ببسمة مستفزة .. هتعمل ايه . وبعدين انا عملت معاكم خدمه انتم لحقتو تنسو بسرعة كده
شعر راين بالغضب وكان سيلكمه ولكن منعه جاك وماكس من ذالك تحدث جاك وهو يحاول ان يمتلك أعصابه .. انت جيت هنا ليه . و ايه الي انت عايزه من وراء ده كله
ليث وهو ينظر في الاتجاه التي غادرت منها ليل لي يتحدث ببسمة خبيثة .. الي انا عايزه ياخدوا
جاك .. يلا نمشي لان واحد حقير زي ده ميستهلش ان احنا نقعد نتكلم معه
ليث بستفزاز .. حبيبتك عمله ايه يا راين
شعر راين بالغضب وذهب ناحيت ليث ولك..مه بقوة علي وجهه ولكن لم يؤثر هذا علي ليث
ليث بستفزاز .. انت بقيت ضعيف اوي كنت عايز تنقذها ازاي وانت باضعف ده
كانو سيتعاركون ولكن تدخلت ليل التي استطاعت الهرب من ليو وعادت مجددا
ليث وهو يذهب .. انت محظوظ كان زماني قت..لك دلوقتي . سلام لما نتقابل المرة الجاية نبقي نكمل
ذهب ليث وعندما ذهب تحدث جاك
جاك وهو ينظر لها بغضب ..انت ايه الي جابك هنا مش انا قولتلك تمشي مع ليو لو كان حصلك حاجة دلوقتي
ليل .. بس انا رجعت علشان كانت قلقانة

 

 

جاك ببسمة سخرية .. حتي لو كنت قلقانة انت ايه الي ممكن تعمليه لو كان حصل حاجة انت كنت هتخلينا في مشكلة
لم تكن ليل تريد البكاء ولكنها لو تستطيع منع نفسها وسقطت تلك الدموع لانها تشعر الان وكنها عبئ عليهم لا اكثر
ماكس وهو يهداء جاك .. خلاص محصلش حاجة
عادو الجميع الي المنزل وكان الجميع في حالة غضب بسبب ليث وكانت ليل تبكي في غرفتها بسبب كلام جاك . وانها لان تشعر انها مرجد ثقل عليهم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عالم الوحوش)

اترك رد