روايات

رواية أحببتها من كلماتها الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر محمد

رواية أحببتها من كلماتها الفصل الحادي عشر 11 بقلم هاجر محمد

رواية أحببتها من كلماتها البارت الحادي عشر

رواية أحببتها من كلماتها الجزء الحادي عشر

رواية أحببتها من كلماتها الحلقة الحادية عشر

فضلت ماشية لحد مخبطت في حد اعتزرت ولسه هكمل ماشي لقيت اللي بيكلمني
:ـ سما انتي كنتي فين البنات بيدوروا عليكي من بدري
بصيتله بدموع مغرقة وشي عشان اشوف مين لقيته اخوا شيماء مش عارفه ساعتها حسيت بالامان وقلبي بيدق وبيقولي خلاص متخفيش قطع تفكيري وهو بيقول
:ـ سما مالك في ايه بتعيطي ليه بس حد عملك حاجه طمنيني قوليلي مالك
كنت حاسه في طريقة كلامه بالخوف والقلق دا غير ان لما خبطت فيه كان شكله بيجيري مش عارفه بس حسيت ان هو جاي مخصوص عشان يدور عليا رديت قولتله
:ـ ا ان انا كوي كويسه بس بس كنت خايفه
وفتحت في العياط اكتر قالي
:ـ طب اهدي خلاص ياقطتي المهم انك بخير اهدي بقا انا معاكي اهو
(احم احم البطل وصل ياجدعاااان 😂😂)

 

 

مكنتش مركزه في اي حاجه غير قطتي بصيتله وبطلت عياط حسيت ان الدنيا كلها واقفة او ذي ميكون بقينا في عالم تاني عالم مفيهوش غير انا وهو بس بس كنت مصدومة ان ده الشخص المجهول هو اصلا اكبر مننا يعني ميعرفنيش اصلا وكمان لما بروح البيت مش بيبقى موجود طب عريفني منين بصيتله وقولتله
:ـ هو انت قولت ايه دلوقتي
بصلي بإستغراب شويه وبعدين النظرة اتبدلت لتوتر ووشه اقلب الوان وقالي
:ـ مفيش انا بس البنات قالوا انك توهتي منهم وهما مش هيعرفوا يدوروا عليكي عشان كده انا كنت قريب وجيت على طول اشوفكم
قاطعته في الكلام وقولتله
:ـ انا مش بقول على كده انا بقول على قطتي ان انت الشخص المجهول صح
سكت ومردش وفضل باصص في ناحية تانية قولتله
:ـ لو سمحت قول انت الشخص المجهول ولو انت انا اصلا مشوفتكش غير يوم قراية الفاتحة بتاع شيماء وكمان متصدفتش معاك خالص دا غير انك اكبر مننا يبقى عرفتني ازاي والنوته وصلتلك ازاي ليش ساكت انطق بقا.
بصلي واتنهد وقال:ـ اه ياسما انا الشخص المجهول انا الشخص اللي بيحبك من مجرد نوته وقعت في ايده انا برضوا الشخص اللي حبك بدون ميتكلم معاكي انا الشخص اللي كنت بتعب لمجرد اني معرفش اكلمك يوم على الرغم انك مكنتيش بتردي بس كنت بطمن لما بتشوفي الرسايل انا الشخص اللي حب قطته واللي ان شاءالله هتكون طفلته قريب انا الشخص اللي وعدك انوا هيجي يخطبك عشان مش قادر على بعدك واللي تعب وبقا هيتجنن مجرد معرف ان فيه عريس جايلك بقا هاين عليا اجيب نجمة من السما ولا انك تقعدي مع الزفت اللي كان جايلك ده ولا يلمحك حتى وانا الشخص برضوا اللي كان ببتضايق لمجرد فكرة ان حد بيحبك او بيتكلم على جمالك او طيبتك واحترامك واي حاجه خاصة بيكي كنت بقول لنفسي هي

 

 

حبيبتي انا اللي امدح فيها كل حاجه تخصها خاصة بيا انا محدش يتكلم عليها وانا الشخص اللي حاجات كتير اوي متعرفيهاش متعلقة بيكي وبيا عرفتي بقا مين المجهول او تقدري تقولي من اللي حبك من مجرد كلمات في نوته انا اسف بس كده كده كنتي هتعرفي انوا انا بس مكنتش حابب دلوقتي كنت منتظر لما اجي اتقدم وبس الظروف اللي حكمت بقا.
كنت ساكته حاجات كتير بيقولها صدمة يمكن بالنسبالي لان مفيش حد كده بس دماغي واقفة مش عارفه اخد رد فعل خالص فضلنا دقيقة واتنين وتلاته وهو شكله قلق قالي:ـ سما ردي قولي اي حاجه بلاش سكوتك ده وانتي اللي اصريتي تعرفي وانا عرفتك ارجوكي ردي
بصيتله وقولت:ـ طب انت خدت النوته ازاي فيه حاجات كتير معرفهاش.
ابتسم وقالي:ـ متهيقلي يعني اني قولت قبل كده النوته هدهالك في بيتنا وساعاتها هتعرفي الحكاية كلها عشان يكون فيه رابط بنا واعرف احكيلك.
قولتله بتوتر:ـ انا انا مش عارفه اقول ايه انا
قطع كلامنا البنات وهي داخله بهجوم
:ـ ياختي هتقولي ايه دا الواد طلع عاشقك مش بيحبك
وبعدين شيماء بصت لخوها وقالتله
:ـ يالا ياعم مروان روح شوف اللي وراك وممنوع الكلام لحد متروح تتقدم يالا يابابا
ضحك وانا كنت متوتره من الموقف ده كنت مكسوفه اوي موقف محرج جدا قالهم
:ـ امممم ماشي مع العلم مش عايز امشي بس اول متكون بأسمي قابلوني لو حد لمحها بس
قال الكلام ده ومشي وانا كنت واقفه مزهولة ومكسوفة اوي والبنات ضحكوا وطبعا حفلو عليا وشيماء كانت فرحانة مكنش على لسانها غير مرات اخويا المستقبلية خلينا عارفين اني حبيت اللقب احم احم مهو قرة عيني بقا خلاص عرفته هو مين العاشق المجهول ده

 

 

خلصنا لف وروحنا وطبعا البنات روحوني لحد البيت طلعت وكنت فرحانة باليوم ده ولقيت اهلي قاعدين غيرت هدومي وصليت وطلعت قعدت معاهم وبابا لاحظ فرحة وشي اللي ظاهرة اوي بعدها سالني وعرفته وقالي عشان كده كان بيعرف الاخبار اكيد من شيماء كانت بتحكي
قولتله:ـ لا يابابا شيماء مش بتحكي اللي بنا مع حد وقدر تقول كل واحد بيحافظ على صديقه قدام اهله
: ـ ماشي يابنتي ربنا يسعدك وادينا هنشوف البيه هيجي ولا لا ساعتها نبقي نشوف شغلنا معاه
مفهمتش اخر كلمه اوي بس اللي حسيته ان بابا ممكن ميوفقش بسهولة اكيد هيجننه شوية قومنا نمنا وعدت الايام بدون احداث مفيش غير شيماء بتحفل عليا وخلاص هيا والبنات جه يوم الخميس وشيماء لاقيتها جت عندي المغرب استغربت انها جاية بالليل بس قولت عادي ممكن مروان يجي ياخدها بالليل بعد متخلص
جينا على العشاء لقيتها بتقول
:ـ سما البسي وتعالي نخرج
: ـ نعم نخرج فين وبالليل كده
: ـ اه مهو مش هنبقى لوحدنا اخوكي يجي معانا قومي روحي الحمام عقبال مطلع لبس عشان نطلع
: ـ والله طب مش نقول للحج الاول لانه مش هيوافق اصلا وهيقول خلينا لبكره
: ـ لا يالا بس وانا هروح اقنعه يالا بقا
: ـ خلاص انتي حره معاه

 

 

روحت الحمام واتوضيت عشان نصلي العشاء وطلعت لقيتها مطلعه درس ببي بلو وخمار نفس الدرجة لبستهم وخلصت وصلينا كانت العشاء أذنت بس سمعت صوت دوشة برة
: ـ ايه ده فيه ناس عندنا ولا ايه
: ـ مش عارفه تعالي نشوف كده وربنا يستر عشان نخرج.
طلعنا وبصيت بس لقيت ناس كتيرة عندنا ايه ده مين دول مش دول………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببتها من كلماتها)

اترك رد