روايات

رواية زواج أطفال 3 الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج أطفال 3 الفصل العشرون 20 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج أطفال 3 البارت العشرون

رواية زواج أطفال 3 الجزء العشرون

رواية زواج أطفال 3
رواية زواج أطفال 3

رواية زواج أطفال 3 الحلقة العشرون

يوسف.. تتجوزيني!
ايلين اتصدمت.. نعم؟؟؟؟
يوسف لنفسه.. يانهار ازرق انا نيلت الدنيا كتبلها.. معلش بس الشاي وقع علي الكيبورد وانا بكلمك
ايلين.. لا والله شاي ايه ده
يوسف.. شاي العروسه
ايلين ضحكت بصوت عالي و اروي سمعتها
اروي.. خير يارب
ايلين.. مفيش دا بوست بيضحك
اروي.. بجد والله وريني كده
ايلين قفلت الفون.. الا قوليلي عملتي اكل ايه انا جوعت خالص
اروى.. استنى بابا يجي مازن رن عليه عايزة ضروري معرفش ليه
ايلين.. تمام
اروي.. مش هتوريلي البوست
ايلين.. هاا زمانه ضاع
اروي.. يابت؟ عليا الحركات دي برضو وانتي من ساعتها الابتسامة من هنا لهنا
ايلين.. يعني كشفتيني؟
اروى.. ايوا وهتحكيلي حالا
ايلين.. امري لله بقي
######♡♡♡♡♡♡♡######

 

 

سليم دخل ومازن وزين ولين قاعدين
سليم.. خير يا مازن قلقتني
لين.. والله يابني مقعدنا كدا بقالنا نص ساعة ولا فاهمين حاجه برضو
زين.. شكله عايز يخطب ولا حاجه انا عارف الحركات دي
مازن.. يجماعه اهدوا بس دا انا عاملكم مفاجأة هتموتوا لو عرفتوها
سليم.. ياساتر يارب ملافظك يابني
مازن بضحك.. والله العظيم انا خايف بجد
سليم لسه هيسأله من ايه لقي مالك نازل من علي السلم بإبتسامة واروي وراه
سليم بيبص علي السلم بصدمه ومش مصدق
زين ولين لفوا يشوفوه هو بيبص علي ايه ومصدوم كدا
لين.. ابنييي
زين.. مالك!!

 

 

مالك نزل حضنهم والفرحه اختلطت بالدموع
لين.. كنت حاسه انك عايش والله كنت حاسه قلبي مبيخبش ابدا انا الدنيا مش سايعاني
زين.. كدا يا مالك حرام عليك قطعت قلوبنا
سليم.. يجدعان متهزروش انا فين ولا ايه اللي بيحصل داا
مالك.. ايه يلا انت فافي كدا ليه ناقص يغمي عليك زي اروي
مازن.. والله ياعمو انت عندك حق دا انا قطعت الخلف باين من الخضه بتاع امبارح
سليم.. لا الحمدلله اني خلفت بس ازاي دا حصل
مالك حكي لهم كل حاجه من جديد
اروي.. شوفت يا مازن جدو وتيته عاديين ازاي عشان تعرف انهم اصغر منك زي ما بابا قال طلعت انا وانت وسليم اللي فرافير فعلاً
كلهم ضحكوا وبعد شويه كان مازن في مشوار مع صحابه ومالك راح عند لين وانس
######♡♡♡♡♡♡♡♡########
رحيم.. افتحي الباب بقي عايز اكلمك يا رهف
رهف فتحت.. عايز ايه
رحيم.. ايه المعامله دي ان شاءلله
رهف.. اخلص قول اللي عندك
رحيم.. طب اوعي هدخل
رهف.. لا اتكلم وانت علي الباب

 

 

 

رحيم.. محدش هيشوفنا كلهم في الشركه ما عدا انس ولمار وهما تحت اوعي بقي
رهف.. قولتلك اتكلم هنا واحمد ربنا اني مدياك فرصه تكلمني حتي
رحيم حرك لسانه ليلمس اسنانه داخل فمه واتعصب بس اتحكم في نفسه.. اممم وايه كمان
رهف رجعت ومسكت الباب عشان تقفله.. انت شكلك جاي تتراخم ومش هتتكلم
زق الباب بإيده ودخل غصب عنها وقفله وراه.. جاي اتراخم اه
رهف.. انت عايز ايه يا رحيم
رحيم.. عايزك
رهف.. نعم يعني ايه
رحيم.. يعني اللي قولتيه علي الفطار دا ملهوش معني عندي وهتوافقي علي الخطوبه سامعه
رهف.. ودا ليه ان شاءلله انت مش متفق معايا اننا هنتطلق بعد شهر والخطوبه هتتفشكل وانا وانت كل واحد في حاله
رحيم.. ورجعت قولتلك لا صح
رهف.. وانا مش موافقه مش بالغصب هو
رحيم.. رهف متختبريش صبري
رهف.. انا قولتلك اللي عندي روح شوف حد تاني اخطبه لفت ظهرها ليه
رحيم مسك ايدها ولفها.. حد تاني مين ايه الكلام ده

 

 

رهف شالت ايدها منه.. معرفش والله انت ادري بقي
رحيم ابتسم بتسليه.. اااه دا انتي غيرانه بقي
رهف بصتله بطرف عينها.. غيرانه من مين وعلي مين عليك!! ههه
رحيم قرب منها حط ايده ورا ضهرها وقربها منه وكان بيتكلم ناحية وشها بصوت هادي.. كل ده علشان شوفتي رحمه عندي علي فكره مفيش بينا حاجه ولما مشيتي انا طلعتها وقولت لها متخطيش الاوضه بتاعتي تاني
رهف.. وهي كانت عندك بتعمل ايه اصلا وبعدين انا مالي ابعد بدأت تزق فيه
وهو يقربها اكتر.. مش عارف هي اكيد كانت بتخطط لحاجه انا فاهمها كويس يإما عمر اللي زاققها وبعدين انتي حقتك تثقي فيا صح ولا لا
رهف.. اثق فيك بتاع ايه انا مالي ومالك اصلا
حرك شعرها ورا ودانها وهو بيبص في عينها.. انتي مراتي
رهف.. رحيم ابعد مينفعش كده
رحيم.. يرضيكي معرفش انام عشان انتي زعلانه منى
رهف.. اه يرضيني أبعد بقولك

 

 

 

 

رحيم ضحك.. والله انتي فصيله طب صالحيني
رهف رفعت حاجبها.. عشان ايه
رحيم.. عشان خاطري
ضحكت غصب عنها
رحيم.. يبقي مش زعلانه طالما ضحكتي انا هصالحك وانتي صالحيني
قرب منها وطبع قبله سريعه .. يلا دورك
رهف اتحرجت.. خلاص بقا
رحيم.. والله العظيم لو ما صالحتيني انتي حره انتي عارفه اني مجنون
رهف ابتسمت بخجل وبتقرب منه الباب اتفتح
عمر.. اي اللي بيحصل داا
رحيم.. اهلا انا حد تافف في حياتي باين
رهف بعدت بسرعه وعمر واقف مصدوم
عمر.. طلعتوا خاربينها وانا اللي فاكرك مؤدبه
رحيم بجديه.. اتلم يا عمر واظبط كلامك
عمر.. ما بلاش بقي شغل المثاليه وانك الكبير العاقل المحترم بزيادة ده
رحيم مسكه من طوقه.. انت بتتكلم معايا كده ازاي انت مفكر اني معرفش حركاتك القذره انت واختك ولا ايه
عمر.. علي الاقل مش علي علاقه بواحده وواقف في اوضتها وبنبوس بعض

 

 

 

صوتهم كان عالي انس طلع ولمار كانت تحت مع لين
انس.. في ايه صوتكم عالي يا رحيم مرات عمك وعمتك تحت
رحيم.. الو. سخ دا بيغلط فيا انا ورهف
عمر.. وانا كدبت يعني ولا ايه ما تعمش فيها محترم
رهف كانت بتعيط وواقفه بعيد
انس.. خلاص يارهف اهدي محصلش حاجه وهمس جمبها رحيم قايلي علي الموضوع متزعليش
رحيم.. امشي من وشي دلوقتي عشان مساويش وشك بالاسفلت
عمر.. تمام انا هعرفكم كلكم وهاخد حق اختي منكم عشان تكسر قلبها انت وعز وربي لاندمكم
رحيم لسه هيض. ربه انس مسكه.. اهدي يا رحيم متكبرش الموضوع
رهف.. هو قصده ايه عز ماله ومال رحمه
انس.. كانت بتحبه بس هو لا ولما طلب ريناد دا اللي حصل بقي
رهف.. دي دي بتلف علي رحيم كمان!!
انس بأسف.. هي رحمه كده من يوم ماجت هنا وبصراحه عمتي هي اللي خلتها كده
رحيم راح حضنها.. متزعليش حقك عليا اهدي خلاص
###♡♡♡♡♡####

 

 

مالك رن الجرس وحد من الخدم فتح
مالك.. الحاج عمران موجود
.. لا يافندم هو في الشركه دلوقتي نص ساعه وهيكون هنا اللي موجود رحيم وانس
مالك.. تمام هنتظره
.. اتفضل حضرتك
مالك دخل الصالون ولمار كانت خارجه تشوف مين
مالك.. السلام عليكم
لمار.. وعليكم السلام ورحمة اتفضل
مالك.. انا مالك البنا والد لين
لمار بترحاب.. اهلا بيك ياعمو نورت انا لمار اخت انس
مالك.. نورك ياحبيبتي
لمار.. اتفضل معايا لين قاعده جوا
مالك دخل معاها ولين اول ما شافته وقعت في الارض من الصدمه في الوقت اللي انس كان نازل فيه
انس.. لييين

 

 

جري عليها ومالك سرع خطوته ناحيتها
انس قعد علي الارض بسرعه ورفع راسها علي رجله والخوف باين علي وشه.. لين فوقي ايه اللي حصل يا لمار
لمار.. مش عارفه انا كنت داخله انا وعمو وبعدين هي وقعت كدا
انس انتبه للي قاعد علي الارض وماسك ايدها بصله
مالك.. ايوا عايش عشان كدا اتصدمت لما شافتني حتي والدتها حصلها نفس الموقف
لمار بتذكر.. اااه صح دي قالت مره ان حضرتك اتوفيت ااه قصدي يعني كنت متوفي ااوف ايه الغباء ده قصدي
مالك.. فاهم قصدك بس انا كنت في عمليه مهمه وكان لازم اعمل كده
انس شالها حطها علي الكنبه ومسك ايدها .. لين فوقي يلا
لمار بعد دقايق كانت واقفه بإزازة عطر وبتشممها
لين.. بابا انت هن انس انس
انس.. انا جمبك متقلقيش حط ايده على وشها بحنان
مالك كان واقف ملاحظ اهتمامه بيها وخوفه عليها
لين بدأت تفوق والرؤيه توضح انس ساعدها تقعد وهي بتبص بصدمه.. بابا يعني انا مش بحلم!!
مالك ابتسم.. لا يروحي انا هنا
قامت بسرعه حضنته وهي بتعيط.. انا كنت هموت لما عرفت اللي حصل وقولت اكيد دا كدب والله صح يا انس صحح
انس.. ايوا مكنتش مصدقه اللي حصل وكل شويه تقول بابا عايش وفعلا كلامها صح ربنا يخليك ليها يارب
مالك وهو بيبوس راسها بحنان.. حبيبة قلب بابا ربنا ما يحرمني منك يارب

 

 

لمار .. اتفضل العصير ياعمو
مالك.. شكرا يا لمار
شرب العصير ولين قاعده جمبه وهي بتبصله بفرحه وبتبص لانس.. انا مش مصدقه نفسي بجد
انس بنظره حزينه لانه فكر ان اكيد مالك جاي ياخدها ابتسم لها
عمران دخل سلم عليه وقعدوا يتكلموا سوا وجات اللحظة اللي انس خايف منها
مالك.. انا كنت جاي اخد لين وحقيقي بشكركم علي معاملتكم ليها
عمران.. دي في مقام احفادي مفيش شكر يا مالك يا ابني
مالك وقف .. ربنا يحفظهملك يلا يا لين ولا ايه
لين بصت لانس وقلبها اتقبض معقول اتلعقت بيه ومش هتقدر تسيبه وهو نظرته ليها كانت حزينه
لمار لاحظت عليهم فحبت تتدخل.. احم مش قصدي حاجه ياعمو بس فيها ايه لو ندي علاقتهم فرصه
مالك كان ملاحظ نفس الشيء اصلا بس بيشوف لين هتعمل ايه
عمران.. كلامك عين العقل يا لمار انت رأيك ايه يا مالك
مالك بص لانس .. انا مش عايز يكون مجبر علي العلاقه عشان يرضي العيله وقولت اخد بنتي وورقتها تجيلها
انس.. أنا محدش بيجبرني علي حاجه ياعمي ولين قعدت بإرادتها بس لو حضرتك شايف اني مش مناسب ليها دي بنتك وحضرتك من حقك تختارلها اللي يناسبها ولو عايزني اطلقها وابعت ورقتها دا شئ يرجعلك
لين الكلمه هزتها لما قال اطلقها

 

 

مالك بصله وابتسم.. مش انا اللي شايف انت شايف انك عايز تطلق؟
انس وجه نظره ل لين.. لأ بس انا مش عارف اذا كانت لين مرتاحه معايا ولا لا
مالك.. اخر كلام يا لين هتطلقي ولا عايزاه
لين سكتت وكلهم منتظرين ردها واخيرا قررت تتكلم
لين.. انا
انس اخد نفس وغمض عينه
لين باحراج.. انا عايزاه
انس قلبه دق بفرحه معقول اختارته!!!!
عمران فرح هو ولمار
لين مسكت ايد مالك.. بابا انا مش قصدي اكسر كلامك
مالك.. وانتي مكسرتيش كلامي انا فرحان باختيارك وانتي اختارتي صح انس راجل محترم جدا
لين حضنته وانس كمان
مالك.. الف مبروك يا ولاد

 

 

 

عمران.. بكدا بقي نعمل فرحكم مع خطوبة عز ورحيم قولت ايه يا مالك
مالك.. اللي تشوفه مفيش مشكله
لمار.. انا مبسوطه بجد مبروك يا حبايبي
عمران.. اقعدي انتي باركي للكل كدا اما نشوف مين هياخدك ويريحنا من هبلك دا محدش طايقك باين
لمار.. كدا يا جدو ماشي
مالك.. ايه محدش طايقها ليه ماهي عروسه زي القمر اهي هناخدها لمازن ولا ايه يا لين
لين بضحكه.. هو يطول
لمار اتحرجت وبصت في الأرض
مالك استأذن منهم ومشي
وانس كأن العالم حواليه وقف وباصص ل لين وبس
لمار طلعت هي والجد
لين اتكسفت وطلعت هي كمان
########•♡♡♡♡♡♡♡#####

 

 

سليم بعد ما حكي لاروي وايلين علي مالك وهما مصدومين برضو ولكن فرحانين انه عايش
سليم.. في بقي موضوع تاني بقاله يومين كده بس كنت مشغول في الشركه ومعرفتش اقعد معاكم
ايلين.. خير يا بابا هتتجوز تاني
اروي.. بس يا زفته
سليم.. وليه لا
اروي.. لا والله
سليم.. دا انتي قفوشه
ايلين.. اه والله يا بابا ما تسيبي الراجل يشوف حياته علي الاقل يخاويني بدل مانا وحيده كده
اروي.. وحياة ابوكي لو ما سكتي انتي حره
سليم ضحك.. خلاص خلاص نتكلم بجد بقي
اروي.. سامعاك
سليم.. ايلين جاي لها عريس
ايلين.. ايه؟!!!!

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زواج أطفال 3)

اترك رد