روايات

رواية خيانة الفصل الأول 1 بقلم رودان محمد

رواية خيانة الفصل الأول 1 بقلم رودان محمد

رواية خيانة البارت الأول

رواية خيانة الجزء الأول

رواية خيانة الحلقة الأولى

-بحبك اوي
= وانا بموت فيك بس انا خايفه بعد الحب الي انا حبيتهولك دا تسيبني انا اتعلقت بيك اوي
-انتي عبيطه هو في حد بيسيب روحو انتي روحي اطمني انا جنبك وفي ضهرك ديما
= ربنا يخليك ليا يا احلا احمد في الدنيا
– ويخليكي ليا يا قلب احمد من جوه يلا بقا تصبحي علي خير علشان وراكي كليه الصبح وانا ورايا شغل
= وانت من اهل الخير يا روحي
انا اسمي اسيا في اولا كليه طيران عندي ٢١ سنه عندي اخت وحده اصغر مني عايشه مع مامتي لأن ولدي ومامتي منفصلين وعلاقتي بولدي اسهل ما يقال عليها انها مدمره هو مش بيحبني وبيتمنى ليا الموت
اما دا بقا احمد حب حياتي وطفولتي انا وأحمد متربين مع بعض يعتبر لانو جاري احمد مهندس مدني عندو ٢٥ سنه وهو بيحبني جدا بقالي أنا وهو ٥ سنين بنحب بعض جيه اتقدملي بس ماما رفضت لحد لما اخلص تعليمي
– بت اعملي حسابك انا جي بكرا هخدك من الكليه وهنتغدا مع بعض
= امم اوكيه هستناك بس متتاخرش عليا وانا هقوم اقول لماما اني هتاخر بكرا بعد الكليه
– خلاص اشطا

 

 

= اي يا ابني فينك انا الشمس كلت دماغي
– انا داخل عليكي اهو
بقلم رودان محمد
= كل دا يا احمد انت ديما كده بتتاخر
– معلش يا روحي حقك عليا وبعدين مش تعرفينا ولا اي
اسيا كان معاها وحده صحبتها اسمها منار
= اه احم دي منار لسه متعرفه عليها قريب بعدها بصت لمنار منار دا احمد خطيبي
منار بخبث : اه ا ذيك يا احمد بس يا اسيا مش غريب انك مش لبسه دبله الخطوبه وتقولي عليه خطيبك
= لا يا حبيبتي لسه قدامنا شويه علي موضوع الدبله دا
منار كانت بتبص لاحمد بإعجاب شديد اوي ودا كان وأضح عليها جدا آسيا غارت علي احمد وقالت
= مش يلا يا احمد بقا ولا اي علشان منتاخرش
احمد فهم وخدها في العربيه ومشيو
– ايسو حبيبي اي رايك في الورد والشوكولاته دول
= الله يا احمد جمال اوي تعبت نفسك ليه بس ولسه هتاخدو منو
– لا استني دول مش ليكي
= امال لمين
– دول لوحده كده
= امم خليها تنفعك 😒
– لا والنبي بهزر دول لاجمل ايسو في الدنيا كلها

 

 

= بحبك
– وانا بعشقك
بعد ما انا ماروحت لقيت منار بتتصل بيا بصراحه استغربت لأن احنا صحاب اه بس مش مقربين لبعض رديت اشوفها عايزه اي
= الو اذيك يا منار عمله اي
الحمد لله انتي عمله اي
= الحمد لله
اي روحتي ولا لسه
= اه روحت ليه
لا ابدا اصل الصراحه مش عايزه امشي لوحدي بكرا واحنا بكرا ورانا سكشن مهم اوي فاي ريك اعدي عليكي بكرا ونمشي سوا
= مفيش مشكله هستناكي
خلاص اشطا باي
= باي

 

 

عدى حوالي شهر وانا اتعلقت بمنار جدا وبقيت بحكيلها علي كل حاجه مع اني عندي وحده صحبتي تانيه بحبها اوي اوي وهي بصراحه ديما في ضهري واي مشكله بتحصل بيني وبين احمد هي الي بتحلها والصراحة هي أقل ما يقال عليها انها اختنا ودي اسمها روفان بصراحه مش عارفه اي الي شدني انا وروفان لمنار وبقت فجاءه قريبه مننا رغم اني مش بثق في حد بسهولا بس انا حبتها واعتبرتها للاسف اختي
= احمد احمااااد احماااااااااااااااااااااااد
– في اي يا بنتل هبله
= انت حبيبي صح
– انجزي عايزه اي
= انا هنزل أخرج مع صحابي شويه
– روحي اعملي الي انتي عايزاه متشغليش دماغي
استغربت من اسلوبو معايا الصراحه احمد عمرو مكان كده دا غير أنو مبقاش بيتصل زي الاول اهتمامو قل لو مكنتش انا اسال هو ميسقلش مش عارفه اي الي غيرو كده
سالتو
= مالك مضايق ليه
– مفيش يا اسيا بقا بقيتي تخنقي كده ليه
= بقيت اخنق تقصد اي

 

 

– يووووه بقا احنا هنفتح تحقيق ماقولت مفيش وخلاص غلطت انا في اي
= خلاص يا احمد سلام
اول ماقفلت مستنتوش يرد عيني دمعت انا عملت اي علشان يعملني كده
بقلم رودان محمد
مسحت دموعي لبست ونزلت
روفان اكتر حد فاهمني اول ما شفتني عرفت اني زعلانه
روفان: مالك يا اسيا فيكي اي
= مفيش يا روف بس شادين أنا وأحمد شويه
منار بفرحه لاحظتها بس سكت ومردتش ابين : ليه بس كده دا انتو بتحبو بعض
= عادي يا جماعه تلقوه مضغوط في الشغل شويه مفيش مشكله
قعدنا مع بعض بس انا بس انا لحظت حاجات غريبه أن منار كل شويه تمسك الموبيل وتبعت مسدج لحد بس كانت بتخبي الموبيل مني انا بزات مع انها عمرها ما عملتها دا غير أنها جتلها مكلمه خدت الموبيل وخرجت رنيت في الوقت دا علي احمد بس لقيتو علي الويتنج غريبه احمد في البيت يعني مكالماتو هتكون قليليه وخصوصاً انو مع صحابو ٢٤ ساعه مش بيكلمهم في الفون غير قليل خالص فضلت ارن بس برده علي الويتنج بعدها منا جت واول ما قعدت لقيت احمد رد عليا
– اي في حاجه

 

 

حاولت اداري دمعتي قدام صحابي وقولت
= لا بس بطمن عليك
– انا كويس انتي كويسه
= اه
– انتي زعلانه مني صح
في الوقت دا عيني دمعت فعلا
= اه
– طب امسحي دموعك حقك عليا مكنتش اقصد
= بس انت زعقتلي
– انا اسف يا روحي حقك عليا اول ما تروحي هتلاقي الشكولاته بتعتك علشان القمر ميزعلش
= وانا مقدرش ازعل منك يا روحي
بصراحه انا بنسى كل حاجه ضايقتني منو مهما كانت كبيره بس سعات في حاجات بتعلم فيا بتجرحني بس بنسى علشان الدنيا تمشي وعشان انا مقدرش اعيش من غيرو كلمه صباح الخير بتاعه الصبح دي في نص النهار لما يبعتلي يطمن عليا اخر الليل لما نسهر ونتكلم وبعدها اخش انام ويكون اخر صوت اسمعو قبل منام هو صوتو وقت لما اكون معاه ولما حد يبصلي بس وغيرتو تبان كل دا مش بحبو بس لا انا بدمنو

 

 

اخر فتره دي احمد اتغير جامد مشكلنا زادت اوي بقا يعلي صوته عليا مبقاش يهتم زي الاول بقا يخليني ازعل واعيط كتير اوي
= مش عارفه اي الي غيرو يا روفان مكنش كده
ممكن تهدي شويه وتبطلي عياط
= مش قادره بقا احمد يعمل كده بقا طب اي سبب تغيرو دا ،، انا ،انا شكه أن ممكن تكون في حياته حد تاني .
اي الي انتي بتقوليه دا يا اسيا احمد بيحبك دا مش بيحبك بس دا بيدمنك كفايه نظراتو ليكي وخوفو عليكي مش متخيله حاجه زي دي الصراحه
= اومال مالو اي الي غيرو كده دا مستحيل يكون ضغط لان كان وسط دغوطاتو وفي عز تعبو كانت معملتو زي ما هي عمر صوتو ما علي عليا يا روفان
اصبري عليه هو هيجي يقولك مالو
= ياريت يا روف ياريت اومال هي منار فين
لقيت وش روفان قلب مره وحده معرفش في اي
= مالك يا روف وشك قلب ليه
بصراحه يا اسيا بقيت اخاف منها كده حسه انها مش مظبوطه لسه من فتره قالتلي ان في واحد بتحبو وأنهم خرجو مع بعض وقالت كلام كتير كده مش عارفه بقيت مش مستريحالها خالص هو احنا صاحبناها لي
= نفس احساسي بردو بلاحظ كده أن لما تعرف اني انا واحمد متخنقين بحسها شمتانه فيا أو فرحانه كده مش عارفه ليه
طب اسكوتي علشان دخله علينا

 

 

هاي يا بناات عملين اي اي دا مالك يا اسيا بتعيطي ليه
= مفيش يا منار مخنوقه شويه
لقيت نفس الفرحه في عينيها وقالتلي
ليه بس كده يا حبيبتي انتي متخانقه مع احمد ولا اي
= لا عادي شويه مشاكل في البيت كده عادي
اهه بس يا روحي متزعليش عادي كل حاجه بتعدي الدنيا مش بتقف علي حد
بصراحه استغربت جملتها الاخيره دي اي لزمتو الكلام دا دلوقتي الشك في قلبي بدأ يكبر كل شويه
= تقصدي مين يا منار بكلامك دا
مقصدش حد والهي عادي المهم انا هخرج بليل حد يجي معايا
روفان ردت
راحه فين بليل يا منار مش غريبه انتي عمرك ما خرجتي بليل
الولد الي بحبه هيخرجني بليل ونسهر سوا في نيت كلاب
= نعم ودا من امتى يا منار
عادي يا سي تغير مفيش حاجه غلط
انتي شايفه انك تخرجي بليل من ورا اهلك ومع شاب دا عادي
يا روف دي مره مش هيحصل حاجه يعني

 

 

= لا يحصل انتي بنت يا ماما غلط وعيب وحرام
اووف بقا هنبتدي الوصله الي تخنق دي بقولكو اي انا ماشيه سلام
= انا قلقانه من البنت دي
وانا كمان والهي يا سي اي العمل
= مش عارفه يا روف المشكله انها مش بتتقبل النصايح ودا غلط
ربنا يستر انا همشي لاني اتاخرت هكلمك فون لما اروح باي
= باي
اول ماروحت كلعاده استنيت احمد انو يرن كتير بس مرنش هو اتغير كده ليه
فضلت تلات ايام معرفش عنو حاجه كلمت ممتو وقالتلي هو متغير مع الكل تلات ايام عدو عليا كانهم تلات سنين كنت بقف من الشباك علشان اشوفو وهو رايح وراجع من الشغل دا حتى مش بيخرج البلكونه نفسيتي تعبت اوي والمشكله اني في فتره الامتحانات الي كان كل شويه يتصل ويطمني اني هطلع الاولا هو فين دلوقتي بقا بعيد اوي حتى السبب معرفهوش بس قررت اني ابعتلو عايزه اعرف انا غلطت في اي ليه نوصل للمرحله دي
= مكنتش متوقعه ابدا اني اهون عليك وانت تقدر تبعد كده طب انا غلطت في اي لو غلطت عرفني غلطي ولا انت زهقت مني وعايز تبعد

 

 

في نفس اللحظة رد عليا بس اتصدمت
– اسيا انتي عارفه اني بحبك صح انا اسف بس هبعد فتره مش عارف هتبقا قد اي بس اول ما الأمور تدعدل هرن عليكي وهكلمك علطول
= تبعد و أمور اي الي تتحسن هو في اي انا مش فاهمه حاجه
– بوصي انتي عارفني مش بحب اكدب عليكي فمش هقدر اقولك دلوقتي حاجه فهبعد فتره وراجعلك متقلقيش
وقفل بقيت زي التايهه هيبعد يعني اي هو دا الي مكنش بيقدر يبعد عني ساعه وحده
تاني يوم في الكليه تعبت جدا ما هو لازم قله نوم وقله راحه وقله اكل وعياط كل شويه في وقت الامتحان محستش بنفسي خالص محستش وغير وانا في المستشفى ومتعلقلي محليل ومنار وروفان جنبي وروفان كانت بتعيط
مالك يا سي فيكي اي يا روحي
= مفيش هو انا فين
منار ردت بس حسيت نفس الاحساس انها فرحانه مش عارفه لي
الف سلامه عليكي يا سي قومي كده خليكي قويه
اه يلا يا سي احنا مش وخدين عليكي كده
فجاءه لقيت احمد داخل مقدرتش امسك دموعي اول ما شوفتو
– اي يابت المياسه دي قومي وراكي امتحانات ينفع كده
بقلم رودان محمد
رديت بصوت مهزوز
= احمد بتعمل اي هنا

 

 

– بطمن علي ست هانم الي روفان هانم قلقتني عليها
طب يلا يا منار نسبهم لوحدهم
بسيت لمنار لقيتها قربت تنفجر من العصبيه مش عارفه في اي
– يابت انتي هو انا قولت هسيبك انا بقول فتره صغيره مش علطول
= وانت هتقدر تبعد
– والهي غصب عني مش بايدي اوعدك اني هخلص كل حاجه بسرعه وراجعلك بس الي عاوزك تتأكدي منو اني بحبك ومش بحب غيرك
= طب مش عايز تقولي في اي
– مش هعرف دلوقتي حقك عليا اه صحيح خلي بالك من منار دي شكلها مش سهل انا مش مرتاح ليها
= حاضر
– طب انا همشي دلوقتي علشان ورايا شغل ماشي
برا بقا مع روفان ومنار
منار بعصبيه
كل دا وهو جوا هو في اي

 

 

مالك يا منار ما تسيبيهم علي راحتهم
انا عايزه اقولك علي سر بس اوعديني متقوليش لحد وخصوصا اسيا
خير قولي
احمد مش بيحب اسيا هو بيمثل عليها الحب
لا والهي واضح اوي
اه والهي هو بيحب وحده تاني وهيسيب اسيا وروحي اساليه
بوصي بقا يا منار احمد بيعشق حاجه اسمها اسيا ودول حب سنين ومستحيل يسيبو بعض معها حصل
في الوقت دا احمد خرج روفان راحتلو
احمد لما تروح كلمني عايزاك ضروري وبصت لمنار بصه ناريه ودخلت ل اسيا
بقلم رودان محمد
منار راحت لاحمد وعيطت
احمد هو انت قال مش هتسيب اسيا انت فعلا بتحبها
– يووو يا منار ما قولتلك بقا اني بحبك انتي وانا وآسيا هنسيب بعض خلاص بس بخلع بشياكه ولا اي
في اللحظه دي روفان كانت سامعه وشايفه كل حاجه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *