روايات

رواية بداية الإنتقام الفصل الرابع 4 بقلم شيماء محمد

رواية بداية الإنتقام الفصل الرابع 4 بقلم شيماء محمد

رواية بداية الإنتقام البارت الرابع

رواية بداية الإنتقام الجزء الرابع

رواية بداية الإنتقام الحلقة الرابعة

ورد (بصدمة )_ إنت ….إنت بتعمل ايه هنا
_أنا مراقب حركاتك دائما ياوردتى وعمر ظلك مفارق عينى لحظة
ورد(بعصبية)_إبعد إيدك عنى كدا وإياك تلمسنى تانى
_بكرا هتجيلى لوحدك ياوردتى
ورد(بإنفعال شديد)_إيه وردتك دى ,إياك تنادينى كدا تانى إنت فاهم وبعدين أنا عمرى ما أفكر إنى أروح لواحد زيك
_بس أنا بحب الإسم دا اوى ياوردتى و …..
يامن(بحدة)_وردتك …..،إسمع ياجاسم إياك أسمعك تناديها بالإسم دا تانى إنت فاهم ، ورد بنت خالتى وأختى مسمحلكش تقرب منها تانى إنت فاهم
جاسم (بسخرية)_بنت خالتك وكمان بتقول أختك أمال إنت منفعل كدا ليه
يامن(بعصبية شديدة)_بقولك إيه إمشى من هنا أحسنلك بدل ما أخليهم يطردوك برا (كان مسكه من رقبته)
جاسم _ أنا همشى بس المرة الجاية إنت اللى هتمشى يايامن بكرا إنت اللى هتمشى
يامن(بزعيق) _ إتفضل إطلع برا بقولك يلا برا
جاسم(بأستفزاز)_على ميعادنا بقا ياوردتى ….(مسك شعرها وباسه) يلا سلام ياوردتى
يامن(بغيرة) مسك إيد ورد بقوة_ميعاد إيه اللى هو بيتكلم عليه

 

 

ورد_ والله ماعرفش حاجة إبقى إسأله إنت
يامن(بعصبية)_يعنى ايه الكلام دا
ورد_يعنى أمى بتنادى عليا وأنا هنا علشان أطمن على خالتى مش علشان أتخ*انق معاك إنت فاهم
يامن_ إسمعى ياورد أنا لو سمعت بس إنك على علاقة ب جاسم دا مش هيحصل طيب إنتى فاهمة
ورد _ميخصكش وأنا حرة وبراحتى كمان وملكش تدخل فى حياتى
يامن (بعصبية)_مش كنتى بتحبينى ياورد إيه اللى حصل
ورد _اللى حصل إنى فوقت لنفسى وبقيت بكر*هك ومش قابلة إنى أحبك تانى وبعدين مش إنت قولت إن إحنا إخوات خلاص هتفضل أخويا وعمرى ما هشوفك حاجة تانية
يامن _ يعنى ايه ياورد
ورد _ يعنى سلام يا يامن
….ورد لسا جاية تمشى يامن شدها من إيدها ليه بقوة وخبطت فى صدره ……
يامن _ عيدى بقا اللى إنتى قولتيه تانى أصلى ما سمعتوش
ورد (بتوتر)_إبعد عنى يا يامن لو سمحت إبعد عنى
يامن(بضحكة خفيفة)_إيه مالك إتوترتى ليه مش إنتى مش بتحبينى
ورد زقته بكل ماعندها _ إياك تقرب منى كدا تانى إنت فاهم ….وسابته ومشت
___________________بقلم زهرة الجناين (شيماء محمد)

 

 

سمية_ ايه يابنتى إتأخرتى ليه كدا
ورد _ مفيش ياماما كنت بس بحل مشكلة بسيطة
سمية _ خير إن شاء الله يابنتى ….يافهد يابنى مالك زعلان ليه
فهد (بحزن)_مفيش يا طنط أنا كويس
ورد _ مالك يافهد إحكيلى زعلان ليه
…..فهد ماردش على ورد وإكتفى بصمت والنظر ليها …….
ورد _ مالك يابنى ساكت ليه و…..
……ولسا فهد كان هيتكلم وقتها الدكتور خرج …..
فهد _ الدكتور خرج ….خير يادكتور
الدكتور_ الحمد لله ياجماعة العملية نجحت والحمدلله مدام ثريا هتبقى بخير
يامن _ طب الحمد لله هى كويسة دلوقتى
الدكتور _أه الحمد لله بس …
سمية _ بس ايه يادكتور أختى كويسة صح متخبيش عليا
الدكتور _ هى دخلت فى غيب*وبة مؤقتة
سمية(بقلق شديد )_غيب*وبة
الدكتور _ ماتقلقيش يامدام دا شئ طبيعى بعد العملية وإن شاء الله يومين وهتفوق ،بس أنا عايز بعد ماتفوق ممنوع عليها الزعل أو الإنفعال لان دا هيؤدى اللى نتائج عكسية

 

 

سمية _ نتائج عكسية إزاى يادكتور
الدكتور _ يعنى كإننا ولا عملنا حاجة وهتبقى فى خطورة على حياة مدام ثريا والعملية كأنها ماتعملتش
يامن _ إن شاء الله يا دكتور هنمنع عنها الزعل أوى أى إينفعال
الدكتور_ هى هتفضل هنا تحت الملاحظة فترة
سمية_طب ينفع أدخلها دلوقتى
الدكتور_ أنا أسف يامدام مش هينفع دلوقتى
فهد _ شكرا يادكتور
الدكتور_ تمام عن إذنكم يا جماعة
ورد _ ماتقلقيش يا ماما إن شاء الله هتبقى بخير وكويسة
سمية _ يارب يابنتى
ورد _ الله يجازى اللى كان السبب ….وبصت ليامن
فيروز ( بمياعة )_ماتقلقش يا بيبى إن شاء الله طنط هتبقى كويسة (وبصت لورد بقرف )

 

 

يامن _ إن شاء الله يا فيروز
ورد _ماما أنا هنزل تحت علشان أكلم سها وأطمنها على خالتو لأنها قلقانة من ساعتها
سمية _ ماشى يابنتى وخدى بالك من نفسك
ورد _ حاضر يا ماما …..عن إذنكم ياجماعة
فيروز _ بقولك ايه يابيبى أن هخرج أكلم بابى وهقوله إنى هتأخر شوية
يامن _ لا يافيروز إنتى لازم تروحى
فيروز_ لا يابيبى أنا مش هسيبك فى الحالة دى وأمشى أنا هكلم بابى وهقوله إنى هتأخر
يامن _ ماشى يا فيروز
….نزلت فيروز بعد ورد بفترة وطلعت تليفونها وكلمت حد من عليه ………..
فيروز(بحدة)_هى نزلت …يلا خلصوا

يتبع..

لقراءة الفصل التالى : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بدايةالإنتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *