روايات

رواية لما الجاسم الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد

رواية لما الجاسم الفصل السابع 7 بقلم نورا فريد

رواية لما الجاسم البارت السابع

رواية لما الجاسم الجزء السابع

رواية لما الجاسم الحلقة السابعة

و تلتقي نظرتهم
جاسم بينظر لى عيون لما.. هو انتى حلم ولا حقيقة
لما برقا.. مش عارفة ……. جاسم
جاسم.. قلب جاسم
لما .. انت اتجوزتنى ليه
و يفوق جاسم من شرود و يترك لما.. انا اصلا مش عارف اتجوزتك ليه
لما بجد.. بتهزر يا جاسم ازاي يعني
جاسم بعصبية.. يعني معرفش اتجوزتك ليه و مش عايز اعرف
لما بعصبية.. بس انا عايزة اعرف و بعدين انا مش صغيرة و مش لعبة فى اديكم
جاسم بعصبية.. هو حد قالك انكى لعبة ايه الكلام الغريب ده و بعدين انتى ليه محسسني انى عفريت
لما .. والله العفريت احسن على الأقل مش برد في ردوتو زيك
جاسم بعصبية .. يوه دى مبقش عيشة ده ايه القرف ده
لما بعصبية.. رايح فين

 

 

جاسم.. غاير في ستين داهيه يكش ترتاحي
و بع مرور وقت فى منزل مايان
مايان بفرح.. جاسم
جاسم .. وحشتني يا ميمى
مايان.. ده بجد يعني انت قدمى صح يعني انا مش بحلم
جاسم.. مش وقت اندهش خالص
مايان .. اكيد ……. تعال
أما في القصر على السفرة
سليم.. اومال جاسم فين
لما .. معرفش يا عمي …….. هو بابا مجاش مع حضرتك ليه
سليم.. فى مشوار شوية و جاي قوليلى يا حبيبتي عاملة ايه مرتاحة ولا حد مزعلك شورى بس على اللى مزعلك و انا اطلع عنيها
لما بابتسامة.. لا يا عمي بالعكس أنا مبسوطه و فرحانة اوى انى معاكم و بقا عندى اخت
مرام.. حبيبتي قلبي يا لولي نوليلن المكرونة من عندك
انهار .. دائما كده همك على بطنك نفسي تبقى جد شوية
مرام .. هو انتى امي

 

 

انهار.. شايف بنتك يا سليم
سليم.. بس يا مرام دى زى مامتك برضو
أنهار.. انت عايز تشليني يا عم انت
سليم .. عجبك كده يا لما
لما بابتسامة .. لا بصراحة
و قعدو يتناول الطعام بين الضحك و الهزار لما اول مرة تضحك من قلبها فى وسط عائلتها
و فى مكتب سليم
سليم.. تعالى يا لما
لما.. انا اسفة على ازعاج حضرتك بس في حاجة لازم اعرفها
سليم بقلق.. حاجة ايه
انهار.. ممكن ادخل يا سليم
سليم.. كويسة انكى جيتى تعالى و اقفلى الباب وراكي (و ينظر سليم لى لما) عايزة تعرفي ايه
انهار بخوف.. س
سليم .. لا يا انهار لازم تعرف اتكلمى
لما.. هو ايه سبب كرها ماما لي امير بيه و ليه أطلقوا و هل الموضوع ده سببو ست زى ما سامية كانت بتقول
سليم .. أيوة يا بنتى كل كلمة امك قالتها صح

 

 

انهار بخوف.. سليم … لا لا يا حبيبتي ده سليم بيهزر
سليم.. امك عمرها ما كانت قاسية ولا وحشة بالعكس امك دى احسن واحدة في الدنيا دى ( يقصد انها مظلمتش اخو) ابوكي هو اللى افترا عليها
لما بدموع.. بتقول ايه
سليم.. شاهيناز
انهار بحزن .. كونا اصحاب و اكتر ابوكي و امك اتجوزو عن الحب
سليم.. سامية كان عندها طموحات و احلام كتير بس حرمت نفسها منها و قررت تبقا مع ابوكي اول سنة كان كويس معها
فلاش
سامية .. لا يا سليم انا حسه ان امير متغير
انهار.. اكيد الشغل يا سامية
سامية بعصبية.. انتوا ها تجننوني انتوا الاتنين شغل ايه هو أول ولا آخر واحد بيشتغل بقولكم متغير
مشهد تانى من الماضي
انهار.. مالوا واشك
سامية بابتسامة بهت.. مالى انا كويسة …… مفيش حاجة
انهار.. غريبة اول مرة تحطي مكياج كتير كده

 

 

سامية بتهرب.. لا عادى انا بس حبيت اجرب
انهار.. عليا سامية هو احنا مش اخوات مش انا اختك زى ما بتقولي
سامية بتعب.. ارجوكي بلاش تضغطي عليا
انهار.. لا ارجوكى انتى اتكلمى قولى مالك فيكي ايه
سامية بابتسامة بهت .. حاضر يا انهار
و ابتد سامية تزيل المكياج من على وشها
انهار بصدمة .. هو اللى عمل فيكي كده ……. ردى يا سامية ابوس ايدك ردى
سامية انفجرت في العياط
انهار.. طب اهدى يا حبيبتي
سامية .. حا …. المشكلة انى معملتش حاجة ولا اتكلمت هو ليه بيعمل كده ليه
باك

 

 

لما بدموع و صدمة .. يعني هو كل بي ض”رب”هااا و كلكم سكتوا طب ليه متكلمتش ليه
انهار.. استحملت على أمل انو يتغير و قعدت تقول ضغط الشغل و تطالع في مبررات ليه
لما بدموع .. طب و بعدين
سليم .. قررت تلهي نفسها بى اي حاجة ف قررت تشتغل و تحقق كيانها
انهار بحزن .. كانت رفضة فكرة الطلاق علشانك و على امل انو يتغير لحد ما شغلها كبر و انتى جيت على الدنيا و لحد ما جيه اليوم اللى اتكسرت فيه سامية بجد و بقت وحدة تانية قاسية متحكمة
لما
انهار.. لحد ما جت ليها رسالة
سليم.. امير خ”ا”ن سامية يا لما
لما
أما في منزل مايان
غرفة مايان

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لما الجاسم)

اترك رد

error: Content is protected !!