روايات

رواية جعلني احبه الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه البارت السادس والثلاثون

رواية جعلني احبه الجزء السادس والثلاثون

رواية جعلني احبه
رواية جعلني احبه

رواية جعلني احبه الحلقة السادسة والثلاثون

في اوضه ريم
* حضرتي حاجتك خلاص مش فاضلك غير يومين
” اه يا يحيي حضرت كل حاجه كل حاجه
* اي الفرحه دي كلها يا بت
” اسكت انا مصدقت اخيرااااا هتجوزه
* اي الدلقه دي يا بت اجمدي كده
” اجمد اي يا شيخ انت مش حاسس بيا
* يحيي في نفسه… لا حاسس بيكي بس خلاص هانت __ اااا ماشي انا هسافر يومين شرم
” لي هاا
* عمر عوزنا نروح نشوف شاليه هناك
” اذ كان كده تمام سافر
* ماشي يا بتاعت مصلحتك سلام
نزل يحيي و سلم علي امه و شاف سلمي بصلها بابتسامه و خرج من البيت بس هي مفهمتش اي سبب الابتسامه
نزلت ريم
~ ااا ريمو هو يحيي رايح فين
” مسافر يومين شرم

 

~ ماشي ___ بقولك اي انا هموت و استحما هنا انهاردا سهرانه في المستشفى و مش هعرف اروح الشقه عندها لوحدي
” اطلعي استحمي في اوضتي يا بنتي محدش هنا وانا قولتلك ميت مره محدش بيخش الاوضه اصلا
~ خلاص تمام انا هطلع و هاخد ترينج من عندك
طلعت رغد و دخلت طلعت البس و دخلت الحمام
ريم: يحيي اي الرجعك تاني
_ نسيت الفون في اوضتك
ريم: ههههه معلش اطلع خدو
__________________
في اوضه ريم
خرجت من الحمام و كانت بتنشف شعرها الطويل
في نفس الوقت كان يحيي بيفتح الباب….!
نرجع عند ريم
” هااااا رغد رغد في الاوضه و يحيي طالع هااا يحيااااا استني
طلعت تجري علي امل انها تلحقوا
_ كانت مشغوله في تنشيف شعرها و بتلف وشها … و هو كان بيفتح الباب و العيون اخيرا اتقبلت…..
_________________
كانت بترن عليه كتير وهو مش بيرد رنت اكتر من خمس مرات و هو برضو مش بيرد لحد ما اخير رد بصوت نعسان……. الو
_ هو الاستاذ ان شاء الله مش بيرد لي مشغول في اي يعني
” مين معايا
_ انا هنا
” هنا مين
_ اي لحقت تنسا انا الدكتوره هنا

 

” دكتوره هنا مين… اه هنااا
_ اه هنا افتكرت مكنتش بترد لي بقي
” وانتي مالك انت مردش لي انا حر اعمل الانا عوزه انتي هتحكميني و بعدين تعالي هنا انتي جبتي رقمي من اين
_ حاجه مش صعبه عليا يعني و بعدين انا بكلمك عشان اسالك جبت العلاج و اختو ولا لا مش عشان احب فيك بعد الشر
” انتي تطولي اصلا تحبي فيا انتي عبيطه
_ اه يا عسل اطول و اطول اطول منك كمان هااا و يلا سلام بقي انا غلطانه اني عبرتك اصلا
“….. اقسم بالله البت دي عبيطه
__________________
* لا قوليلي هستحمل عرفيني اي السبب
” صدقني مش هتستحمل ولو انت استحملت انا مش هستحمل
* مش هستحملي اي يا هاجر
” هاجر بدموع __ مش هستحمل احب و اتجوز و اخلف و اشوف عيالي بيتياتمه زي مش هستحمل اني بنتي او ابني يعيشوا زي منا عشت حياتي محرومه من العب و الفرحه بسبب اني عندي مرض في القلب مش هستحمل اجي علي نفسي زي ما امي جت علي نفسها و اتجوز و جت علي نفسها و خلفت ودا غلط علي مرضي القلب المفروض منعملش مجهود وهي عملت و وماتت و سبتنا و ابويا هو الربانا لما كنت مخطوبه و عرفت خطيبي مستحملش و و و سبني و انت كمان هتسبني يا كنان عشان انا حالتي اتدهورت اكتر من الاول و خلاص فاضل ايام او شهور و هموت هتستحمل تجوز واحده فاضل عليها شهور انا رفضتك قبل كده و قولتلك بلاش تحبني سبني في حالي بقي يا كنان
هاجر قالت الكلام و جريت علي البيت و كنان كان واقف مصدوم مقدرش يتكلم ولا حتي يهديها ولا اي حاجه و مشي
____________________
نرجع تاني في اوضه ريم
يحيي فتح الباب و شاف بنت جميله اوي قدامه ____ رغد
رغد كانت بتلف وشها لقت يحيي واقف و بيقول اسمها

 

وقفت مكانها مقدرتش تقول حاجه و بعدها ____ اطلع بره اطلع بره
يحيي خرج وكان فرحان اوي كان عارف انها رغد بس مكنش متوقع انو هيشوفها بسرعه دي و افتكر هو عرف ازاي انها رغد و انها عيشه
فلاااااش بااااااااك
بعد دخول كريم المستشفي بيومين __ كان يحيي مخنوق اوي من الكلام القالوا كريم و كان حاسس بذنب انه سبب موت رغد خرج و راح ملهي ليلي لقي كنان قاعد هناك و كان سكران
* اي يبني انت ماڨور لي كده
” اممممم يحياا ازيك
* انا كويس انت فيك اي لي عامل كده
” بحبها يا يحيي بحبهاااا اوووي بس بس عارف انا انا قولتلها بس هي رفضتني و قالت بلاش تحبني بس انا بحبها اوي لي كل البنحبهم يبعدو عننا لي
كنان كان بيتكلم و بيقول كل الفي قلبوا و يحيي استغل الفرصه و سالوا عن رغد
* كنان رغد ماتت ازاي
” رغد هههههههه اسكت انت غلبان رغد مش ميته اصلا دي لعبه
* اي لعبه ازاي
” رغد غيرت ورقها كلوا و بقت سلمي اختي الماتت زمان و اتفقنا نقول انها ماتت عشان عوزه تهرب من يحيي الأنصاري الهو انت
* يعني رغد عيشه طب هي فين
” مش بقولك غلبان رغد في البيت عندك هي الدكتوره سلمي و ريم و علي و ندي و كريم و امك عارفين انها رغد مش سلمي انت بس المغفل و مش عارف
* عندك حق انا مغفل بس شكرا اوي
” العفو بس يحيي امانه عليك متعرفش حد فاهم
* عيب عليك محدش هيعرف سرك في بير
” يحيي انا بحب هاجر اووي _ بعدها نام
بااااااااك

 

خرجت رغد و كانت هتدخل علي اوضتها بس صوت يحيي وقفها
* حمدالله على السلامة يا رغد جيتي من الموت امتا
“……………..
* اي اخرصيتي متتكلمي
” مفيش كلام بيني و بينك يا يحيي انت فاهم
* لا دا هيكون في كلام كتيييير اوووي بينا حرام عليكي العذاب الانا كنت في دا
” لا مفيش كلام بينا و لو علي العذاب انا المتعذبه مش انت و هعيش عمري كله في العذاب بسبب غلطتك انت مش غلطتي انا ___ قالت كلمها و دخلت الاوضه و هو فضل واقف حزين الغلطه العملها محدش هيغفرله عليها ابدا و هيعيش عمره كله حزين عليها
_________________
دخلت رغد بعتت رساله ( احنا اتكشفنا و يحيي عرف كل حاجه )
الرساله اتبعتت علي تليفون الشخص بس الكان ماسك التليفون الشخص الغلط
انت البتساعد رغد يا علي انت الشيفني بتعذب عمري كله و سيبني
” ااااا اي الانتا بتقولوا دا
* بقول الشوفتوا مش دا تليفونك مبعوت عليه رساله من رغد و بتقول احنا اتكشفنا و يحيي عرف كل حاجه لي لي يا علي تعمل فيا كده لي تشوفني بموت و متنقذنيش لي يطلع منك انت كده لي
” هي طلبت مني اني اقف جمبها و كان لازم اقف جمبها
* علي حساب سعدتي يا علي علي حسابي انت كنت مبسوط وانت شيفني بتعذب يا علي و اكيد مش انت لوحدك ريم و كنان و كريم و عمر عرفين انها عيشه صح
” اه كلنا عرفين و كنا مخبين عليك يا يحيي
* لي يا علي
” لازم نقف جمبها مش كفايا الانت عملتوا كنت عوزنا نسبها
* لا يا علي انت اتصرفت صح طب هي القالتلك
” لا كريم القالي و ريم و عمر ميعرفوش اي السبب و لو عمر عرف معرفش ممكن يعمل فيك اي
* انت عارف انها رغد من امتا
” لما روحت جبتها من المستشفي
فلااااااااش باااااك
في المركز

 

هنا: في اي حضرتك بتزعق لي مالك اهدي شويه انت مش واخد بالك انك في مستشفي وفي مرضي ولا اي و مطلوب ليهم الهدوء
علي: المفروض اني طلبط دكتوره هي مجتش لي لحد دلوقتي
هنا بانفعال __ اي طلبط دكتوره دي هو احنا واجبه غذاء ولا اي و بعدين بالعقل كده البيطلب بيطلب ممرضه و بيطلب بأدب انها ترافق المريض لكن مشوفتش حد ابدا عاوز دكتوره
علي: انا حر و اتكلمي معايا حلو انتي متعرفيش انا مين ولا اي
هنا: هتكون مين يعني
علي: انا علي الأنصاري
________
بعد ما علي خرج من المركز سلمي خرجت وراه
* علي
” خير في حاجه
* انت متعرفنيش
” مش واخد بالي
* انا رغد يا علي رغد كمال بنت خالت عمر صحبك و صحبت ريم
” اي رغد ازاي يعني
* ايوا يا علي انا عيشه
” طب لي يحيي قال انك توفيتي اي الحصل و انتي هنا باسم سلمي سليمان لي
* انا غيرت كل حاجه في حياتي يا علي و غيرت اسمي و مكنتش عوزه ارجع هنا تاني
” انا مش هسالك عن السبب عشان عارفوا
* نعم عارف عارف اي
” عارف انتي لي سافرتي بالطريقه دي و عارف اي الحصل يوم فرحي
* يحيي القالك
” لا مش هو هو مقالش لحد
* انت عرفت ازاي
فلاش بااااااااك
بعد كتب كتاب يحيي و ريم
كريم: علي عوزك في موضوع
” في اي خير
_ يعني لو انا كنت عملت في ريم زي ما يحيي عمل في رغد كده هيكون كويس
” انت بتقول اي يبني انا مش فاهم
_ لو كنت اغتصبت ريم زي ما يحيي اغتصب رغد اكيد كنت هتجوزها صح

 

” كريم انت بتقول اي انت اتجننت انت بتتكلم عن اختي و عن اخويا يحيي استحاله يعمل حاجه زي كده ابدااا و انت لو فكرت بس مجرد تفكير انك تاذي اختي هقتلك فاهم
* انا استحاله اعمل كده في ريم عشان بحبها بجد بس قول لاخوك هو كسر قلبي و قلب عمر لما اخد ريم لنفسه و كسر قلب رغد لما عمل فيها كده يعالم بكره هيكسر قلب مين وانت هنا اهو و سايب البيت سلام يا علي
باااااااااااك
علي: بس كنت هتجنن يا رغد و لما عرفت انك موتي كنت هتجنن اكتر بس الحمد الله انتي لسه عايشه
رغد: انا هاجي البيت بس مش عوزه حد يعرف اني رغد انا سلمي مش عوزه يحيي يعرف خالص
علي: انا معاكي بس رغد بصراحه و الحق يتقال يحيي ندمان علي كل حاجه يحيي عامل اليوم العرف في انك موتي دا يوم سنويتك و بيقضي كله في الاوضه بتعتوا يحيي تعب اوي من بعدك بجد
رغد: ميخصنيش يا علي يلا سلام
باااااااااااااك
علي:بس يا يحيي دا كل الحصل بيني و بينها
يحيي: شكرا يا اخويا
يحيي ساب علي و خرج و كان هيموت من التفكير ازاي يعملوا في كده ازاي
بعد شويه اتبعتت رساله علي فون ريم و كريم و علي و عمر و كنان من يحيي نص الرساله (عوزكوا في موضوع مستنيكوا في اوضه المكتب )
دخلوا كلهم اوضه المكتب في انتظار يحيي
دخل يحيي و كان في ابتسامه علي وشه و دخلت رغد وراه وكانت بصه في الارض
الكل استغرب اي سبب ابتسامه يحيي
يحيي: انا هتجوز رغد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلني احبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *