روايات

رواية قدري الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية قدري الفصل الثالث 3 بقلم زهرة البستان

رواية قدري البارت الثالث

رواية قدري الجزء الثالث

رواية قدري الحلقة الثالثة

يلهواااي البت راحت فين يلمياء وديتي البت فين يبعيده
لمياء بعياط:والله يما ما اعرف كانت ماشيه جمبي وفجاه ملقتهاش دورت عليها في السوق كله ملقتهاش انا عايزه بنتي
سالم:اهدوا شويه هنلاقيها
_____
لميس:احنا راحيين فين يعمو
،،:هنروح لبابا يحبيبتي لميس بخوف:لا انا عايزه اروح لماما مش عايزه بابا
،،:ماشي هنروح لماما تعالي بس معايا
_____

 

المحامي:انا خرجتك بكفاله بس جلسه المحكمه يوم ،،، ياريت المدام بتاعتك تنفي اللي حصل وهتطلع منها علطلول
سمير بغضب:اكيد يعني دا انا اقت*لها لو شهدت ضدي
المحامي:اهدي يا استاذ سمير بلاش عشان لو خسرنا القضيه هي هتاخد كل حاجه وانت كنت كاتب ليها الشقه والفلوس عشان محدش يعرف دلوقتي مش هتعرف تحولهم ليك غير لما هي تمضي
سمير بخوف:يعني اي يعني هيا ممكن تاخد كل حاجه
المحامي:مكنشي قدامنا حل يا استاذ سمير روح راضيها او اعمل اي حاجه بس تكون تسمع كلامك والا انت عارف اللي هيحصل
سمير بغضب في نفسه:ماشي يسهيله ان موريتك يوم اسو*د من الس*واد
______
سهيله بوجع:ااه انا فين
حاتم:انتي ولكن قاطعته سهيله بزعيق:اي اللي جبني هنا انا فين قول انت مين
حاتم:اهدي يا انسه انتي دلوقتي في شقتي اغمي عليكي في الطريق وانا جبتك علي هنا
سهيله حطت ايدها علي بطنها بوجع وقالت:شكرا يا حاتم:اسمي حاتم

 

سهيله:شكرا يا استاذ حاتم انا همشي اسفه اني سببتلك ازعاج
حاتم:انا اسف علي تدخلي بس هو انتي هتروحي فين في الحاله دي
سهيله:هروح اي مكان اديني ماشيه
حاتم:انتي اتهبلتي هتمشي في الشوارع في الوقت ده بصي افضلي هنا في الشقه وانا همشي ولو عزتي حاجه طت رقمي ابقي رني عليا وكل اللي هتحتاجيه هتلاقيه جوا
سهيله:لا انا مقدرشي اقعد هنا انا اسفه انا عايزه امشي
حاتم:صدقيني مش هاذيكي بس مينفعشي تخرجي في المكان هنا المنطقه هنا مقطوعه وممكن حد يطلع عليكي ياذيكي وانا مش هقعد هنا ولو مش مطمنه ممكن اروح اجيب اختي تقعد معاكي
سهيله حطت ايدها علي بطنها بوجع وقالت:ماشي بس لما النهار يطلع همشي من هنا
حاتم بصلها باستغراب وقال:مالك فيه حاجه وجعاكي
سهيله بوجع:لا مفيش وبعدها بشويه صرخت من كتر الوجع ودموعها نزلت
حاتم:فيه حاجه مالك قولي بس فيكي اي

 

سهيله بعياط:ابني حاتم:هو انتي حامل سهيله هزت راسها بااه
حاتم:طيب اهدي انا هتصل علي دكتور ييجي دلوقتي هتقدر تتحملي ولا نروح المستشفي
سهيله ايجي في دماغها انها لو راحت ممكن سمير يوصلها قالت بتردد:لا لا مش عايزه اروح اي مكان
حاتم:خلاص اهدي ارتاحي وانا هخرج اجيب الدكتور واجي
_____
بعد ساعه كان الدكتور ايجي
الدكتور:نتي حملك ضعيف اوي انا هديكي مسكنات ومثبتات للحمل وعليكي ترتاحي متتحركيش كتير بس هو فيه حد ضربك في بطنك
سهيله افتكرت ضرب سمير ليها قعدت تعيط حاتم لاحظ ان هيا ليه بتعيط خد الدكتور ووحاسبه وراح جبلها الدوا ورجع
حاتم:بصي يمدام فيه حد انتي خايفه منه
سهيله:ااه جوزي
حاتم بصدمه:فيه حد يخاف من جوزه يمدام
سهيله:ما انت متعرفوش كان ناوي يقت*لني ولو شافني مش هيتردد انا همشي بس ارجوك متقلشي لحد اني كنت هنا
حاتم:اهدي اهدي مش هقول لحد والله انت هتفضلي هنا وزي ما سمعتي الدكتور مش هينفع تتحركي انتي ارتاحي بس دلوقتي وبعد كدا نشوف حل
______
سمير بصراخ:اااه يبنت*** رحتي فين
وقتها وصله صوره لبنته وهي مق*توله وسايحه في دم*ها
سمير بص بصدمه للصوره وكسرها متين حته ثم اكمل بغضب:يولااد ** بقي بتلعبو عليا كلكو
وقتها الصوره كانت اتبعت للمياء هي كمان
لمياء بصويت:بنتي بنتي لاااا حماتها ايجت وكل اللي في الدار اتلمو عليها والكل كان مصدوم من المنظر

 

عبله بسرعه اتصلت علي سمير وقالت:البت فين يسمير البت فين البت ما*تت يسمير
سمير ببرود:بلاش قرف كفايه اسكتي ما*تت وغارت في داهيه متقرفونيش
عبله بصتله بصدمه وكملت كلامها:انت انسان مريض معتش عايزه اشوف وشك يبن بطني خساره فيك عيالك خساره ان حد يفضل في حياتك
عبله قفلت في وشه وراحت للمياء وقعدت جمبها تهديها والكل كان حزين علي اللي حصل
عدي يومين وكانو جابو البت الصغيره ودفنوها وسمير مظهرشي من وقتها
______
سهيله بعياط:انت بتقول اي دا اللي حصل طب ازاي انا ادتهم كل اللي معايا عشان ميقربوش من حد
محامي سهيله:جوزك يمدام سهيله واخد منهم حوالي ٤ مليون وهما بيهددوه من شهر وهو مدفعشي ولا جنيه ليهم ومحدش عارف الفلوس وداها فين
سهيله:حسبي الله ونعم الوكيل فيه ربنا ينتقم منه انا مش هسكت المرادي انا هعرف الكل حقيقته وهخليه يندم طول حياته
حاتم بصدمه:مستحيل انتو بتقولو اي
،،:والله يباشا ده اللي حصل المدام اللي حضرتك موجوده في شقتك هي اللي عملت كدا في بنت جوزها

 

حاتم:وانا اصدقكو ازاي انتو مجاني*ن
،،:طيب بص للصورتين وانت هتصدق
حاتم بص للصوره بصدمه وراح الشقه اللي سهيله فيها دخل وهو بيزعق لقاها مغمي عليها علي الارض وبتن*زف جامد بعدها الشرطه دخلت وو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قدري)

اترك رد

error: Content is protected !!