روايات

رواية كالقمر الفصل الثاني 2 بقلم لمى وائل

رواية كالقمر الفصل الثاني 2 بقلم لمى وائل

رواية كالقمر البارت الثاني

رواية كالقمر الجزء الثاني

رواية كالقمر الحلقة الثانية

= هو.. انت
= ايوه انا استغربتي ليه كده
= فينك يا ياسين ليك واحشا يا راجل
قامت من مكانها وي راحت حضنتو وي عنيها بدت تدمع
= كل دي غيبا يا ياسين
= معلش يا قلب اخوكي
= انت من الشهر الي فات مجتش تطمن علي اختك
= انا عارف اني مقصر معاكي.. عامله ايه وي اخبار عينك .. الدكتور قالك ايه
= انا الحمدلله كويسه .. (رجعت قعدت على الكرسي وي قالت) .. انت جيت امتي
= انا جيت النهارده لسه واصل من كام ساعه رحت لي بابا قالي انك هنا
[ بقلمي./ لمي وائل]
= طب كويس.. هتسافر ولا هتقعد معانا
= لا انا خلاص مفروض اكون في المطار كمان 5 دقايق بظبط
= يعني غير تكون طيار .. كنت دخلت اي كليه وي خليتك معايا في الشركه دي
= انتي عارفه يا جيجي مليش انا في شغل الدزاين ده
وهي بتغمز.=…. اه انا عارفه ليك .. في شغل المضيفات بس
‏= بت احترمي نفسك انتي بتكلمي اخوكي الكبير
‏ [بقلمي./ لمي وائل]

 

 

‏ضحكو شويه
‏= ها مردتيش عليا الدكتور قال ايه
‏= قال اني لازم استني لحد ميجي متبرع
قام حضنها = متزعليش نفسك يا جيجي انتي قمر في كل حلاتك
‏= هتيجي تاني
‏= اه طبعا الاسبوع الجاي هاجي واسلم عليكي … يلا سلام يا جيجي
‏= سلام يا قلب جيجي
‏سلمت عليه ومشي قعدت علي المكتب تعيط وي هيا بتفتكر امها الله يرحمها وي اخوها وذكريتها … من سوء حظها ان محمد مرتبط بي ذكريات زمان لانوكان جارهم فا لاسف افتكرت لاحظتها معا وي كلامهم وي في الاخر افتكرت كلمتو الي كسرت قلبها ( انا مش قادر اكمل.. امي مش هتوافق علي جوازنا ) سمع كلام امو مع انها متاكده انها حجه عشان الي حصلها قعدت تعيط بي حرقه دخلت عليها ناديه وي لما شفتها كده قفلت الباب
[بقلمي./ لمي وائل]
‏= ايه الي حصل يا جيجي .. انا قولت هتفرحي لما تشوفي
‏= بجد احسن حاجه عملتيها انا فرحت اوي
‏= مهو باين .. مالك في ايه

 

 

‏= غصب عني يا ناديه غصب عني
‏= احنا هنرجع تاني يا جمليه لازم تتقبلي انو وحش وي الي حصلك ربنا عملو عشان يتكشف علي حققتو
‏انسي يا حبيبتي انسي عشان ترتاحي

‏حضنتي وي ارتحت اوي بصارحه صحبه عمري دي مش كلمه فهماني في كل حاجه انا بجد بحبها
‏= بصتلها وانا ببتسم = ربنا يخليكي ليا يا ناديه
‏= ويخليكي ليا ياقلبي.. يلا بلاش لكاعه ورانه شغل كتير
‏= حاضر
‏مسحت دموعي وي قولتلها
‏= جبتي ورق مستر عماد
‏=اه معايا بره . ثواني اجيبو ..
‏= استني .. هو برضو مصمم علي الدزاين الي هو عايزو
‏= اه وي مصمم جدا كمان
‏= ازاي الفستان شكلو وحش .. لا لا انا مش هشتري الدزاين ده وي بلغي بي كده
‏= خلاص هبعتلو فكس حالا
‏= تمام روحي كملي شغلك يلا

 

 

‏= حاضر يا فندم .. هتيجي تتغدي عندي النهارده ها
‏= اجري يا بت من هنا
‏ [ بقلمي./ لمي وائل]
خلصت شغلها وي ركبت عربيتها ونزلت السوق ركنت العربيه وي نزلت المول تجيب شويه حاجات
********************************
في المحل
= مش عارفه اخد اللون الاحمر ولا الازرق
مش عارفه
راحت لي البنوته الي وقفا في المحل
= ازيك يا قمر عامله ايه
= الحمد.. بس الله الرحمان الرحيم
= ايه ده مالك في ايه
= ولا حاجه ..( وهي بتبعد عنها).. اقدر اساعدك في حاجه
= ايوه .. ايه رايك اي واحد احلي الازرق ولا الاحمر
البنت ضحكت بي استهزازء وي قالت

 

 

= التنين وحشين عليكي .. وبعدين دول وسعين اوي
= ايوه منا هلبس خمار فلازم يكون واسع
.. … المهم ( حطت الفستانين عليها وي باصه في المرايه وي بتبتسم) . اي واحد احلي عليا
= ضحكت بي صوت خلا البنات الي في المحل يبصو عليها وقالت = بقي انتي يا عورا عايزه تلبسي حاجه حلوه كده.. وبعدين دول هيبقو مقرفين عليكي اساسا . و اساسا هتقدري تدفعي تمنهم .. اكيد لا روحي يا حببتي لي المحلات الي في الشارع اشتري منها مش من محل محترم وكبير زي ده
[ بقلمي./ لمي وائل]
كانت سامعه كلام البنت وسط همس البنات الي في المحل وشها احمر وي عنيها تملت بي الدموع بصت لي البنت وي قالتلها = علي فكره انتي قليله الادب
وسابت المكان ومشيت كانت بتعيط وي مش عايزه حد يشوفها وي هيا مشيا خبطتط في حد
= يا انسه مش تفتحي … يا انسه الموبيل يا انسه
مكنتش سامعه غير صوت البنت وي كلمها وي كان بيتعاد في دمغها ركبت العربيه بتعتها ومشيت وي كانت سايقه بي سرعه كبيره لحد ما وصلت البيت .. دخلت وي جريت علي اوضتها من غير متكلم حد ولا ردت علي ابوها الي ناده عليها كتير.. قفلت علي نفسا وي فضلت تعيط
‏= انا ذمبي ايه بس يا رب .. ليه الناس وحشه كده… كل واحد بيستغل عيب الي قدامه عشان يكسرو انا خلاص مش عايزه اعيش مش عايزه

 

 

‏كانت بتعيط بي حرقه علي الي حصل وي قعدت تعيط.. وي ابوها كان بيخبط علي الباب بس مفيش فايده
‏= افتحي ياجميله.. افتحي يا بنت قلبي.. طمنيني عليكي… يا جميله
‏( الباب اتفتح)
طلعت من الاوضه وي حضنت ابوها وي قعدت. تعيط في حضنو
= بابا انا مش قادره اكمل.. انا خلاص مش عايزه
= لا يا بنتي .. متستسلميش .. خليكي قويه مش اي حد يكسرك كده
[ بقلمي./ لمي وائل]
= مش قادره … مش قادره
= يا بنتي .. انتي لازم تثبتي لي الناس كلها .. لا مش الناس لي العالم كلو ان الجمال الداخلي اهم .. انك هتقدري تعيشي .. ربنآ الي اختارلك كده وي ربنا مستحيل يختار حاجه وحشه
= بس يا بابا
= مبسش … انتي جميله اسم علي مسما لازم تكوني جامده وي لازم تستحملي اختبار ربنا وي تصبري عليه
( مرضتش اتكلم مع بابا اكتر من كده عشان انا عارفه انو تعبان .. حبيت اغير الموضوع)
[ بقلمي./ لمي وائل]

 

 

= حاضر يا بابا هصبر هصبر.. ونعم بالله…. المهم اخت الدوا يا بابا
= نسيت
= تاني يا بابا…
= ياسين فات عليكي في الشركه
= اه فات عليا وبعد كده سافر
= طب الحمدلله .. هقوم انا اكمل قرايه السنايرو
= يلا يا بابي .. وانا هحضرلك العشا يلا
حضرت لي بابا العشا وي انا بفكر لي مرتدش علي البنت انا كنت اقوي من كده …. اكلت انا وي بابا بعد كده صليت ودخلت البلكونه وي قعت اقري شويه في مصحفي
سمعت بابا بي نادي عليا
***************************
= ايوه يا بابا في حاجه
= في واحد بره بيقول ان لقي حاجه بتعتك
= بتعتي انا
طلعت وانا كنت لبسا ااخمار علي البجامه
= ازيك يا انسه جميله..

 

 

= اذيك ..
= انتي مش فكراني… انا. وليد جاركم الجديد
=ايوه اتفضل
= لا شكرا.. انا كنت جايه اديكي فونك
= فوني .. انتي جبتو منين
= وقع النهارده منك في المول .. لما خبطي فيا
= انا بشكرك جدا يا استاذ ..
= وليد
اداني التلفون وي مشي وي هو بيضحك
= مين ده
= ده جارنا الجديد
= اه وي جاب تلفونك منين
= اصل انا خبط فيه وانا جايه وقعت التلفون ومشيت من غير ماخد بالي
= اممم.. لطيف وليد صح
= قصدك ايه يا بابا.. الي بتفكر في ده مستحيل
[ بقلمي./ لمي وائل]

 

 

= يا بنتي هو انا قولت حاجه
= لا بس…
دخلت جوه تحت نظرات بابا وي الي كان بي يضحك ضحكه انا عرفاها كويس
مش عارفه ليه حسيت.. انو شاب لطيف طريقتو في الكلام شدتني الصراحه
قعت علي السرير وي فتحت التلفون اشوف المسجات
لقيت مسج من ناديه
= هستناكي بكره يا جميل
رديت عليها بي = انشاء الله ♥
لقيت مسج من رقم غريب .. كان كاتب
= انا ندمت علي اللي عملتو فيكي .. وياريت نرجع لي بعض تاني انا مدمر من غيرك
رديت وي قولت = مين ؟؟ وانا كنت متأكده انو هو بس بكدب نفسي
رد في نفس الدقيقه
اناا =؟؟!!!؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كالقمر)

اترك رد

error: Content is protected !!