روايات

رواية احببتها قاصرة الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف

رواية احببتها قاصرة الفصل الرابع 4 بقلم نور شريف

رواية احببتها قاصرة البارت الرابع

رواية احببتها قاصرة الجزء الرابع

رواية احببتها قاصرة الحلقة الرابعة

كاميليا بحزن: الظاهر يا حسام انك مش قد كلمتك لو سمحت لو اتقدمت انا مش هوافق عليك، وياريت رقمك ميرنش عليا تاني سامع..
حسام بعصبية قفل في وشها ونفخ بضيق: انا هتجوزها واطلقها بعدها واتجوز خلود الي بحبها..
ابو حسام جهز العربية وحسام ركب معاها وهو مضايق: لو قاسي موفقش عليا ياريت متحولش تبقي ليا..
ابو حسام: بس انا مش هجوزك غير كاميليا يا حسام وده الي عندي يا ابني..
قاسي صحاا من النوم لاقها نايمة وشعرها نازل علي وشها: مليكة اصحي احنا بقينا المغرب, قومي بقا..
مليكة بحركة: ابعد انت نايم فوقي كده ليه، ابعد يا قاسي..
لاقيته بيقرب مني والغدرر واضح علي عيونه، والله لو قربت هلم الدنيا عليك..
حسام وصل البيت وشروق فتحت الباب وكامليا فوق بتعيط وخايفة تنزل: انا هنزل وهنشوف مين هيندم مين يا حسام، لبست فستان احمر وعملت شعري ديل حصان وبعض مساحيق التجميل ولبست هيلز نفس اللون..

 

قاسي لبس البدالة ونزل رحب بيهم وكامليانزلت قعدت جمبه وبصت لي حسام بثقة وبنتقام..
ابو حسام: قاسي بيه احنا جايين نطلب ايد الانسة كاميليا لي ابننا حسام؟
حسام بأعجاب باصص علي كاملياا ورجع بص لي قاسي في عنيه: يارب يا قاسي مش ترفض..
قاسي: ونا يساعدني ان حسام يبقي اخويا الكبير وجوز اختي..
ابو حسام: حيث كده نقرأ الفاتحة يا قاسي بيه..
كاميليا بصت لي حسام بشرر: وقرأت الفاتحة شروق قدمت ليهم شرب وحسام اخد كاميليا وبدأ يتكلم معاه: اي اللبس الي انتي لابسه قدام قاسي و بابا ده، وبتبصي ليا گأن عامل جريمة اهدي شوية..
ابو حسام: عايز الخطوبة وكتب الكتاب بدري يا زين الولاد بيحبو بعض وعايزين نفرح بيهم..
قاسي: كتب الكتاب والفرح كمان شهرين والخطوبة الاسبوع الجاي اتشرفت بمعرفتك يا زياد بيه..
حسام قرب من كاميليا وباسها من خدها وطلع ركب مع ابوه في العربية: الخطوبة امته وكتب الكتاب؟
زياد: كمان اسبوع الخطوبة وكتب الكتاب كمان شهرين وكده تقدر تكلمها براحتك وطبعاً قاسي هيعرف كل حاجة عنك من يوم ما امك ولدتك؟
حسام بضحك: من ساعة ما شوفت قاسي ده وقولت الشخص ده ميبشرش بي الخير ابدأ، ولا هو ولا كاميليا مفيش غير ليان الصغيرة دي الي عندها برئة غريبة رغم انها كلها سنة وتتدخل جامعة؟
زياد ونت عرفت كل المعلومات عن اختها ازي من كاميليا..
حسام بتوتر: اه عرفت المعلومات دي من كاميليا، دنا عارف كل حاجة عن قاسي بيه ومفتاح المكتب والخزنة مع صحابه عمرو الا ان كمان اخوه حازم كان بيحب مراة قاسي، وقاسي اخدها منه قال اي بيحبها خد الكبيرة بقاا ليان شافت امها مع راجل تاني وعايزة تقول لي قاسي شوفت كاميليا قالتلي علي كل حاجة خصوص البيت ده؟

 

زياد: ابعد عنهم احنا لينا ناخد بنتهم وبس وبعدين كاميليا حلوة وبتحبك باين من عنيها، بس الظاهر انك مزعل الكتكوتة يا حسام فا هتنتقم منك..
حسام بص لي الشباك وهو سرحان في شكلها وهي نازله علي السلم بي الاحمر الناري والابتسامة منورة وشها وشكلها وهي بتبص ليه بقرف..
عند قاسي ”
كاميليا قاعدة بتاكل شيبسي وليان بتحضر حصص اون لاين، ما تجيبي شوية يا كاميليا اصل انا زهقت من الحصص والتعليم وكل ده كلها كام شهر وابقي طالبة جامعية، وفجاة افتكرت شكل حسام وهو بيقرب من كاميليا، الا يا كوكو سايبة حسام يقرب منك عادي كده..
كاميليا: ونتي بتركبي مع عمرو العربية حد بيقولك حاجة ورغم ان الواد قمور ومش بتحبي انتي مش عندك د*م يا بت يا ليان..
قاسي رن علي عمرو عشان عايزة في موضوع مهم بخصوص الشركة: وعمرو مش اتردد لحظة فهو سيقابل ليان التي تجعل قلبه يلين اتجاهاا، من عيوني يا قاسي عشر دقايق واكون عندك..
مليكة قاعده بتصلي ولاقت كاميليا وليان داخلين عليها..
كاميليا بصريخ: مليكةة كده مش تنزلي ولا نشوفك نهائي ده انتي مراة الغالي..
مليكة خلصت صلاة وبصت ليهم بشرر: اول ما شوفتك عرفت ان لا يمكن تبقي هادية نهائي اطلعي بره وسيبي البت ليان دي تحكيلي قصة حياتها..
كاميليا بضحك: عمرو صاحب قاسي جاي فا انا هجيب حاجات بقا ونسهر مع بعض اي رايكوو..
مليكة بيأس: لم قاسي يقول انزل او اقعد بس تقريباً مفيش خروج من الاوضة دي..

 

كاميليا: الا قوليلي مش هنشوف ابن قاسي هيطلع شبه مين الحور صعب سيكا ولا اي ده قاسي ده جبللل..
مليكة بخوف: قاسيي وجبل بصي وراكي الجبل بيتهززز..
كاميليا بخوف: طبعاً لو حلفتلك ان بهزر مش هتصدق بما انك هتشتغل في الاوضة هنا هاخد مليكة وننزل اوضتي واسهر مع صحبك..
قاسي دخل اخد مليكة من ايدها ونزل قدام عمرو وشروق والبيت كله وقال: انا ومليكة قررنا نبعد عن البيت فترة وياريت محدش يحاول يرن عليها او عليا طبعاً يا مدام شروق في تصرف تاني لم ارجع
عمرو متقدم لي ليان ونا موافق؟
ليان بصدمة بصت لي قاسي: بتقول اي يا قاسي اتجوز عمرو الي بعتبره زيك بظبط انا مش موافقة وطلعت اوضتها بحزن..
قاسي بص لي عمرو: اطلع فوق وفاهمها انك بتحبها ومش عايز حركة كده ولا كده انا عارفك ودي ليان اختي يا عمرو مليكة واقفة فاتحة بوقها من الصدمة: قاسي احنا راجعين القصر هناك ليه انا عايزة ابقي هناا ارجوك..
قاسي شدها وركبها العربية لاكن عيونه لا توحي بي الخير: مقولتيش ليه ان حازم حاول يكلمك يا مليكة؟
مليكة بتوتر: نسيت اقولك انا كده كده مش رضيت عليه صدقني..
قاسي: حازم في كاميرات مراقبة في الڤيلة هناك ومراقب كل تحركاتك وشايفك لاكن القصر بتاعي مفيش فيه اثر لي حازم..
مليكة بخوف: طب واخواتك ممكن ياذيهم؟

 

قاسي بضحك: كاميليا تبقي اخته يا مليكة وليان بتذكر مش بيشغل دماغه بيها انتي كل هدفه ونا هبعدك عنه بكل الطرق حتي لو هسافر بره مصر..
عند ليان ”
عمرو بخبث: الحلو الي مش معبرني اي يا حلوة دنا عمرو صحبك بس مش اخوكي عشان انتي مراتي..
ليان بعصبية: لاء انا مش مراتك متقولش كده؟
عمرو قرب منها: ليان انا بحبك من ونتي طفلة انتي تربيتي مش تربية قاسي ونا لو تعبت في حاجة لازم تبقي ليا غصب او انتي فاهمة وغمزلها..
ليان ضربته في كتفه: انت سافل يا عمرو اطلع بره هقول لي قاسي علي كلامك المباح ده..
عمرو: انتي ليه رافضة تحبي يا ليان؟
ليان بتوتر انا محتاجة حد اتكلم معاه فا هتكلم معاك، الصراحة يا عمرو انا بحب حسام؟
عمرو بستغراب: حسام مين الي بتحبيه؟
ليان بجراءة: الي اتقدم لي كاميليا وقاسي وافق عليه، قلبي كان بينزف من الوجع انا وهو كنا صحاب ونا حبيته ومش عارفه ازي مع ان رافضة موضوع الحب؟
عمرو بحزن: ونا يا ليان؟
ليان بتوتر: معنديش مشاعر حب اتجاهك…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببتها قاصرة)

اترك رد