روايات

رواية حب عمري الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم لولا

رواية حب عمري الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم لولا

رواية حب عمري البارت الثامن والعشرون

رواية حب عمري الجزء الثامن والعشرون

رواية حب عمري الحلقة الثامنة والعشرون

كريم بصدمه. قام وقف نعمممم
فاتن بخوف اه هي جالتلي اكده متكبرش الموضوع يا ولد عمي هتريح اعصابها شويه وترجع علطول
كريم بعصبيه فينهااا يا فاتن
فاتن بقلق وتوتر مع معرفش يا كريم معرفش
كريم بعصبيه تمام تمام خليكي معاها واكدبي علي ابن عمك وطلع فونه وبحث عن مكان نيره
كريم اممم اسكندريه بتعمل ايه هناك بقي وعند مين
فاتن بصدمه في سرها نعم منك لله يا نيره مش تقوليلي انك بيعرف مكانك واكملت انت عرفت منين يا ولد عمي
كريم بضحك لا اصل انا مركب GBS في الدبله وهي متعرفش
فاتن بقلق اه اه طب خير انشاء الله
كريم اه خير ده انا هربيكي علشان انتي كنتي عارفه
فاتن بجولكم ايه هو مفيش غير فاتن الله

 

سميه بحزن اه يابني انا اختي من اسكندريه وهي فعلا تعبانه اوي وساكنه هناك وطلبت تشوفها بس كانت تقولك او اروح انا معاها
كريم بعصبيه انا هوريها اازاي تتحرك من غير اذني
زين اهدي يا كريم كفاييه اللي حصل بينكم
كريم بعصبيه هي اللي مصره تخلي دمي يغلي
سميه. بحزن اهدي يا كريم وصلحوا كل اللي بينكم بقي
كريم. بعصبيه عن اذنكم يا جماعه
سعاد مكنتيش جولتي يا فاتن يابتي هيبهدلها
فاتن بحزن نيره ياما اللي جالتلي اقول اكده هو بقي طلع يعرف المكان انا مالي
مريم بصدمه هي اللي قالتلك
فاتن بحزن ايوه والله مشيت علشان تعاقبه
ااجد بحزن ربنا يهديهم
فاتن ياارب يا جدي يارب
في اسكندريه
نيره بضحك منتي زي الفل اهو يا خالتو
خالتها بابتسامه ااحمدلله يا حبيبتي مجبتيش ليه القرود الصغننين معاكي
نيره بتنهيده انا معرفتش حد غير بنت عم كريم اني جايه يا خالتي
خالتها بصدمه وجوزك ميعرفش

 

نيره لا ميعرفش
خالتها ايه يانيره اللي بتعمليه ده يابنتي عيب كده بجد الراجل يكون في الصعيد يتفاجئ بمراته في اسنكدريه انتي اتجننتي يا نيره دي تربيتنا ليكي
نيره بحزن اهو اللي حصل انا مخنوقه فجيت اطمن عليكي مش عايزاني يا خالتي امشي ولو ناويه تقوليله همشي بردو
خالتها بحزن ربنا يهديكي يابتي
والباب بيفتح وبيدخل ابن خاله نيره
اسامه السلام عليكم يا امي
نيره وخالتها وعليكم السلام
اسامه بفرح نيروو انتي جيتي امتي يابنت االذينه انتي
نيره بفرح قامت حضنته ازيك يا اوس اوس واحشتني اوي يا جدع وايه اخبار ساره وغمزت
اسامه بابتسامه زي الفل انتي مش هتمشي انهارده لازم تباتي معانا بس فين حبايب خالهم وكريم
نيره بضيق والنبي اتنيل ومتعقننش عليا انا جايه من وراه فمجبتش العياال
اسامه بصدمه جوزك ميعرفش انك هنا ازاي يعني غلط كده يا نيره لو جيه اتكلم مش هقدر ارد عليه انا راجل ومقبلهاش علي نفسي
نيره بحزن اهو اللي حصل بقي
اسامه بمرح طب تعاالي اعملك شاي ونرغي شويه في البلكونه واحشاني جدااا
نيره بضحك يلا

 

بعد شويه
الباب بيخبط
الخاله افتح يا اسامه يابت يا نيره يابت يخرببتهم راحو فين دول
ااخاله قامت بتعب فتحت
كريم بابتسامه بنفسك يا خاله الف سلامه عليكي
ااخاله بقلق الله يسلمك اتفضل يابني بس معرفش نيره واسامه راحو فين
دخل كريم وبمجرد ما دخل حتي سمع صوت ضحكات نيره العاليه من البلكونه
كريم بعصبيه كور ايده وحاول التحكم في اعصابه
ودخل كريم البلكونه
شاف نيره واقفه قريبه جدا من اسامه وبتضحك وبتهزر
نيره بضحك يخربيت عقلك يا اسامه في حد يعمل كده وضربت كف علي كفه
اسامه بضحك والله ماضحكتش كده بقالي زمن يابت يا نيره كنتي واحشاني
نيره انت اكتر بجد
كل ده كريم واقف هيطق من الغيره والعصبيه
كريم بحده قاسيه طب ماتضحكونا معاكم يا مدام الانصاري وجيتي لوحدك ليه يا حبيبتي ماكنت اجي اعمل الواجب معاكي
نيره بخوف استخبت ورا اسامه نيره بخوف كريم انت ايه جابك ورايا والله لاربيكي يا فاتن اناا مقولتلهاش تتكلم بس طبعا تلاقيك بهدلتها لحد ماعرفت

 

كريم بعصبيه انامش محتاج حد يعرفني. مكانك وفاتن مفتحتش بوقها انا اللي عرفت و ايه اللي جابني جيت اقولك انا نكته مره واحده متجوزه سافرت من ورا جوزها لكي ان تتخيلي يتعمل فيها ايه دي وبعدين انتي كل ماتشوفي ااهلي تتسخبي انا كده مش هعرف اجيبك مثلااا
اسامه كريم انت حقك تزعل بس
قاطعه كريم بعصبيه لو سمحت يا اسامه انا ومراتي محدش يدخل
الخاله اهدي يا كريم يابني اهدي
كريم شد نيره من ورا اسامه فظل خوفها ودخل اوضه من الاوض وقعدها علي السرير
نيره بتعيط وهي بتقوم كريم خلاص بقي خلاص. بجد هو محدش غيرك بيغلط سبني مره بقي اوريك وادوقك نفس اللي دوقتهوني سبني احسسك بنفس احساسي اعتبرني بهزر معاك اصل دي متجيش حاجه في اللي انت عملته فيا انا بعتبرك اماني فلما اماني يعمل فيا كده يبقي مفيش حاجه حلوه خلاص فضلالي
كريم بعصبيه حااده بتهزريي بتهزريي مين يا مدام انا يتقاالي مراتك سابت البيت وانا زي الاهبل واكمل بعصبيه وهو بيقرب منها وبيمسك ايديها واجي هنا الاقيكي حاجه اخر مسخره مع ابن خالتك هل ده اللي صح يا هااانم
نيره بدموع اسامه اخويا الكبير ولما جيه حضنته عادي ده قريب ليا اوي
كريم بعصبيه وصدمه حضنتي مين انتي اتجننتي حضنتي مييين
نيره بخوف اسامه في ايه ده اخويا

 

كريم بعصبيه انا عايزك انتي تختاري عقاب لنفسك علشان انا تعبت كلمه مبقتش احبك يا كريم اسهل عليا من انك تهينيني بلشكل ده يا نيره احنا ايه اللي وصلنا لكل ده انتي من امتي دي طريقتك وايه كميه المشاكل اللي حصلت بينا دي حتي ااطلاق صممتي عليه بس انا قلبي واجعني اوي يا نيره قلبي واجعني وتعبت من الجري وتعب من لعبه القط واافار اللي احنا فيها دي انا مبقتش فاهم في ايه وليه بيحصلنا كل ده بس احنا كده بنخسر بعض يا نيره
نيره قلبها واجعها من الكلام وفضلت ساكته وبتبكي وبتفكر فعلا ازاي وصلوا للمرحله دي من الزعل
كريم. انا يمكن غلطت لما سبتك 6 شهور وزعقت فيكي بسبب العيال بس انتي زودتيها اوي يا نيره وبتخسريني بطريقتك دي خلاص وساب ايديها وطلع وهي كانت بتعيط وقلبها واجعها من كلام كريم علي انها ابتدت تخسره خلاص
الخاله خليك يا كريم انهارده يا بني
كريم بحزن لا يا خاله هرجع
اسامه بحزن كريم نيره طايشه عملت كده اعتقادا منها انها كده هتغيزك وبتعاقبك
كريم بحده حتي لو انا راجل شرقي ومقبلهاش علي نفسي ولا اي راجل يقبلها علي نفسه انا كل ده بتعامل معاها بقلبي وماسك نفسي عليها
الخاله ربنا يهديكم يابني وعلشان خاطري ادخل ريح جمب مرتك
كريم بتنهيده حزن حاضر يا خاله
ودخل الاوضه لقي نيره نايمه عيونها مليانه دموع خلع حجابها ونيمها براحه وغطاها وباسها
كريم بحزن واحشتيني اووي يا نيره واحشتيني انتي وشقاوتك وجنانك كفايه بقي يا نيره كفايه جري ورا بعض زي االقط والفار انا تعبت بقي يا نيره وباسها بوسه طويله. يعبر عن مدي اشتياقه ليها بعدين قام. من جمبها وغطاها كويس ونام علي الكنبه
في القصر
مازن عمتوو عمتو
فاتن ايه يا جلبي
مازن هي ماما وبابا فين
فاتن بابا راح يجيب ماما وجاي
كيان بحزن طب انا عايزه ماما تنيمني
فاتن بحب انيمك انا يا جلبي
كيان بمرح ماشي ماشي
مريم معرفتيش حاجه يا فاتن

 

فاتن شالت كيان علي رجليها وبطبطب عليها تنيمها اكملت لا للاسف
رودي بضحك شكله كريم قتلهاا
فرح بضحك يخربيت عقلك
مريم بصراحه غبيه وبتخرب بيتها
فاتن بتنهيده والله قولتلها ربنا يهديهم بجد
مريم يارب يافاتن يارب
تليفون فاتن بعت مسدج
فاتن فتحت
جاسر واحشتيني عامله ايه
فاتن ابتسمت انت كمان وانا كويسه
جاسر الدنيا تمام عندك
فاتن ايوه متقلقش
اابنات بضحك الله الله بتضحكي مع مين انتي
فاتن بتوتر ايه ها اه دي صاحبتي
فرح صاحبتك بردو
رودي بضحك تخيلو تخيلو
نيره مامي فين كريم
فرح مالك بابني يابت
نيره بحب ايه يا عمتو عايزه العب معاه
كريم بمرح من وراهم انا اهو يا حبيبتي تعاالي نلعب
فاتن بضحك حبيبتي ده خالتك اهي لسه متخطبتش
فرح بضحك مشوفتيش حاجه انتي لسه
فاتن بضحك في اكتر من كده
كيان في حضن فاتن بطفوله اه ومازن بيحب ايلين بنت عمو فهد
فاتن بضحك انتي لسه صاحيه يخربيتك ومركزه نامي ايه ده يا كريم جاايب قرود
مريم بضحك يخرب عقلك يا كيان
رودي بضحك دي مش عيال دي
كيان بمرح كنت بقولك خلاص هنام ورجعت تاني اتعدلت في حضن فاتن وبطبطب عليها وبتنام
بعد شويه
مازن بصوت عاالي عمتييي
فاتن بخضه بس بس اختك نامت ايه في ايه
مازن امممم طب اتصليلي بامي وبابا عايزهم
فاتن هتلاجيهم جاين اطلع نام وهتصحي تلاجيهم
مازن لا هو ازاي اخوكي يا فرح ياخد امي من ورايا
فرح بصدمه فرح يا ابن الكلبه واكملت بضحك علشان كلب ليها مشاكل كتير المهم ماشي ماشي لما يجي بقي ابوك نشوف الحوار ده ونشوف اني بقيت فرح عادي مش هجوزك بنت اخويا وبعدين امك دي مراته يا لمض

 

مازن بضحك لالا خلاص كله الا بابا انتي عارفاه بهزل معاكي يا عمتي وياخد امي براحته انا مالي اصلا بس انا هتجوز ايلين بنت عمو فهد
فاتن بضحك ومين جالك اني هوافج ولا اخوي هيوافج
مازن بثقه علشان انا ابن كريم بيه الانصاري كبير الصعيد محدش يرفضني
مريم بضحك لالا مس قادره ده نسخه منه فكل حاجه بجد مشاء الله
فاتن بضحك كبير صح يا ميزو محدش يجدر يرفض ابن كريم
رودي بضحك اللي يشوف كده ميقولش عيل صغير لا
فرح بضحك ده احنا اللي عيال
تاني يوم الصبح في اسكندريه
قام كريم بنعس ملقاش نيره
كريم بنفخ اووف راحت فين نيره نيرره فينك
قام غسل وشه وجهز وطلع
كريم صباح الخير يا جماعه
اسامه صباح الفل يا ابو نسب
الخاله صباح النور يا بني
كريم بحده فينها المدام
الخاله تعالي افطر وانزلها
كريم برفعه حاجب انزلها فييين ايه راحت فيين تاني يااارب تعبت بقي مش بتسمع ااكلام ومش محترماني خالص
ااخاله يا ولدي ده هي مش بعيد قاعده علي البحر قدام شويه
كريم بنفاذ صبر طب عن اذنكم يا جماعه
ونزل
كريم لنفسه تعبت يا نيره من تصرفاتك اللي كلها بتلغي وجودي طب اتفاهمي معايا مش كده بجد

 

وفضل يمشي لحد ما وصل. وشافها بس وقف لما شافها بتتكلم مع نفسها
نيره بصوت مسموع لنفسها
نيره بدموع انتي غلطي يا نيره غلطي لما من البدايه خالص وبسبب غلطاتك خلاص حكايتكم بتخلص غلطي لما محكتيش ان احمد حضنك وهو اللي عرف من نفسه غلطي لما طلعتي لمايا تكلميها من وراه وعرضتيه للخطر وبعد عنك 3. شهور غلطي لما منعتني نفسك عن جوزك اكتر من مره غلطي لما ضربتيه بلقلم غلطي لما شكيتي فيه وغلطي لما روحتي لاحمد من وراه لما مازن اتخطف غلطي لما طلبتي الطلاق ولما غزتيه واخرهم تكسيرك لكل كلمه بيقولها غلطي يا نيره غلطي وكريم هيطلقك واحشتني يا كريم بجد واحشتني وكانت بتتكلم وشهقاتها بتعلو وكريم واقف سامعها وعينه دمعت من كلامها ومقدرش يتحكم في وجع قلبه وحزنه
واكمل
كريم بصوت حنون من وراها مستحيل اطلقك وانتي كمان واحشتيني اووي يا نورعيني
نيره قامت بصت وراها بصدمه وهو بيقرب منها
كريم بدموع وانت غلطت يا كريم لما سبتها علشان بنت عمك زمان غلطت لما افعالك اجبرتها تمنع نفسها عنك مش علشان هي وحشه غلطت لما مثلت الموت ووجعت قلبها وبسببك سمعت كلام صعب من كل الناس حتي اقرب ناس ليها غلطت لما محكتش ليها عن ياسمين وشغلك معاها غلطت لما خبيت عليها خطوره حملها علي حياتها غلطت لما شكيت فيها وانها بتحب غيرك ومش عايزه تحمل منك غلطت لما كنت تشوف كل عيلتك الا هي غلطت لما بعدت عنها لتالت مره 6 شهور وموت روحها جواها بسبب حبها ليك غلطت لما مديت ايدك عليها فكل مره غلطت لما غزتها وانتي كمان واحشتيني يا نيره واحشتيني اووي اوووي ومبقتش قادر اشوفنا كده سامحيني يا نيره انا اسف وغلطت في حقك اكتر من مانتي غلطي في حقي ووطي ومسك ايديها باسها وكان بيعيط نا اسف يا نيره اسف يا حب عمري
وكل ده نيره واقفه بتسمعه ومصدومه وفرحانه وبتعيط.
كريم وقف حضنهاااا حضنهااا حضن بعد تعب بعد مشاكل بعد معناه بعد شهور جري من بعض بعد الالام ووجع وفراق حضنها حضن طويل كانوا بيبكوا في حضن بعض وكانهم يعتذروا عن كل ما بدر منهم وكان حبهم ولد من جديد
نيره بعياط بحبك بحبك اوي سامحني بجد يا كريم
كريم هششش احنا الاتنين غلطنا متعتذريش يا قلب وروح كريم من جوه
نيره بعياط مبسوطه اوي انك معايا يا كريم مبسوطه بجد
كريم بفرح مش اكتر مني وباسها

 

نيره بكسوف كريم عيييب احنا في الشارع
كريم بمرح واحشاني واحشاني اووووي طيب اعمل ايه كل ده يابنت اللذينه بعيده عني
نيره بدموع وانت كمان واحشتني بس خوفت لما قولت انك ممكن تسيبني واني اهون عليك وبعدين عرفت انا فين ازاي
كريم بحب مقدرش انا بخوفك علشان تبطلي عمايلك دي واديه حصل واكمل بضحك يارتني قولت كده من زمان وعرفت من دي ومسك ايديها
نيره بتعجب الدبله! !!!!
كريم بضحك اه كنت بعرف مكانك كل مره منها اصلا عملت كده علشان خوفي عليكي من احمد. وانتي كل ده هبله مش واخده بالك بعرف منين
نيره بضحك يلا يارخم وضربته بخفه في صدره
كريم بتمثيل اااه اااه كده يا نيره
نيره بخوف ايه ايه مالك انا اسفه
كريم بضحك بهزر معاكي يلا روحي عند خالتك وهجيلك ثواني واجهزي رايحين مشوار
نيره بمرح هتوديني فين
كريم بحب لا دي مفاجاه. بقي بعد التعب ده كله وباس راسها وراح هو ونيره جبلها دريس شيك اوي وحجاب وطلعت تلبس
بعد شويه نزلت نيره كانت شبهه الملايكه بفستانها
كريم بانبهار ايه يخربيتك الجمال ده
نيره بحب دي عيونك

 

كريم بخبث طب مش في الشارع طب خليها لما نوصل
نيره باحراج كريم احترم نفسك ونوصل فين
كريم دخلها العربيه ومشي هتعرفي دلوقتي
وبعد شويه وصلوا وكريم نزل فتح لنيره بابا العربيه
نيره بحب تسلملي يا غالي
كريم بحب يلا
نيره يلا ومسك ايديها واول مادخلت انبهرت بي اللي شافته
نيره بدموع ايه الجمال ده

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هن

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب عمري)

اترك رد

error: Content is protected !!