روايات

رواية عاد لينتقم الفصل الثالث 3 بقلم أميرة بذاتي

رواية عاد لينتقم الفصل الثالث 3 بقلم أميرة بذاتي

رواية عاد لينتقم البارت الثالث

رواية عاد لينتقم الجزء الثالث

رواية عاد لينتقم
رواية عاد لينتقم

رواية عاد لينتقم الحلقة الثالثة

حبيبة كانت فى اوضتها بتفكر في سيف وحياتها الجاية فجأة دخلت عليها تقى
حبيبة:فى حاجة يا تقى
تقى:لا يا بيبة انا قلت اجى اقعد معاكى شوية وبعدين من زمان مش قعدنا مع بعض وحكينا زى زمان
حبيبة:اه صح من زمان
تقى: حبيبة انتى لية بعيدة عني كدة احنا اخوات ملناش غير بعض وبعدين الف مبروك انا مبسوطة جداً ليكى
حبيبة: بجد يا تقى اصل انتى كنتى زمان يعني انتى وسيف
تقى: زمان يا حبيبة كنا اصدقاء انا اكتر وقتى كان فى بيت جدى قبل وفاة بابا وسيف كان جارهم فكانا اصدقاء طفولة وكنا قريبين من بعض مع الوقت كبرنا وسيف سافر لشغلة وانا انشغلت بالكلية وخلاص
حبيبة:تقى انا مبسوطة اوى انا حبيت سيف من وقت مظهر هو رجع من السفر من تلات شهور وتقبلنا كام مرة وحبيتة جداً
بعد شوية حبيبة خرجت تعمل عصير وتقى مسكت تلفونها وخدة رقم سيف بسرعة
حبيبة جت وقالت اية رائيك نسهر انهاردة نسمع فيلم
تقى: فكرة حلوة
نروح عند سيف كان قاعدة بيفكر فى تقى وازاى اتغيرت اوى
وفتكر زمان من سنتين
فلاش باك
تقى:اية يا سيف فينك مش قلت هتيجى تاخدنى من الجامعة
سيف:عندى شغل يا حبى ومش هعرف اجى انتى عارفة انى بجهز عشان سفرى الاسبوع الجاي وبعدين انتي عارفه ان السفرية دى حلم حياتى
تقى : ماشى يا سيفو ربنا معاك باى بقا
سيف:انتى قلتى لعمك وطنط انى جاى اتقدملك يوم الجمعة
تقى:لا عمو جاى عندنا بكرة هقولة هو وماما بكرة
سيف:باى يا عروستى
عند تقى كانت هتروح صحبة تقى
ملك:تقى تيجى نتغدى مع بعض انا وانتى والبنات
تقى: فكرة حلوة هرن على ماما اعرفها ونروح اى مطعم كويس
تقى كلمت امها وراحت هى والبنات على مطعم كويس بس فجأة فونها رن فقالت للبنات يدخلو قدمها خلصت الفون وكانت داخلة بس اتصنمت مكانها لما شافت سيف فى المطعم
تقى فى نفسها:اية دة سيف بيعمل ايه هنا هو مش كان عندة شغل ومين إلى معاه دى
تقى كانت رايحة لسيف بس وقفت فجأة لما سمعت منه إلى كسر قلبها.
سيف كان قاعدة هو وبنت من سنة فى المطعم
البنت : خلاص يا حبيبى هتسافر وتسبنى
سيف :انتى عارفة يا قلبى إن دى فرصة العمر وانتى ليكى الفضل انى انتقل فى الشركة إلى فى دبى
البنت : ماشى يا حبيبى انا هقول لبابى انى عايزة اسافر فرع الشركة إلى فى دبى لانى مقدرش على بعدك
سيف :ماشى يا قلبى
البنت :هروح الحمام واجى
بعد البنت مقامت سيف بيبص وراه شاف تقى واقفة وعينيها بدمع
سيف قام بسرعة تقى افهمنى انا
تقى:مش عايزة اى مبرر انا بكرهك يا سيف
سبته وطلعت تجرى سيف طلع وراها
سيف :تقى استنى هفهمك
تقى :مش محتاج تفهمنى انا فهمت كل حاجة انت كنت بتضحك عليا
سيف :لا يا تقى انا بحبك وانتى عارفة كدة دى بنت صاحب الشركة وهى بتحبنى انا عارف انى غلطان بس هيا السبب فى انى اوصل للمكانه إلى انا فيها فى الشركة بس انا بحبك ومقدرش ابعد عنك انا عملت كدة عشان اوصل للمكانه إلى انا فيها وابقا مناسب ليكى واعيشك مرتاحة تقى انا مستعد اسيب الشغل فى الشركة بس متبعديش عنى
تقى :اه قلتلى هى البنت الغنية إلى هتوصلك فوق وانا البنت إلى قلبك معاها لا يا سيف انت خاين وانا مش عايزة اعرفك تانى
باك
سيف انا سبت كل حاجة عشانك يا تقى سبت الشركة وقطعت علاقتى بالكل عشانك بس انتى مش سمحتينى
انا عملت كدة عشانك كنت عايز إبقا معايا فلوس عشان اسعدك بس انتى قسيتى عليا ومش سمحتينى من اول غلطة وعزبتى قلبى وانا هوجعك يا تقى زى موجعتى قلبى
عند تقى
حبيبة: عارفة يا تقى سيف فتح شركة لية من سنه وبقت معروفة وحالتة المادية بقت كويسة جداً بس انا مفارقش معايا غيرة
تقى افتكرة لما سيف ساب البنت وظيفتة وقالها أنه باع الأرض إلى ملكهم فى البلد وهيفتح شركة هو واحد صاحبة بس هيا مش رضيت ترجعلة
حبيبة : تقى انا دخلة انام بقا
تقى: ماشى ياقمر
دخلت تقى ومكست فونها ورنت على سيف
سيف :الو مين
تقى :عايزة اقابلك بكرة فى الكافية إلى جنب الجامعة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عاد لينتقم)

اترك رد