روايات

رواية مرادي الفصل السادس 6 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل السادس 6 بقلم شهد

رواية مرادي البارت السادس

رواية مرادي الجزء السادس

رواية مرادي الحلقة السادسة

لقيت مراد مسكني جامد من ايدي وطبعا كان كله طلع ولما ملك شافت كدا طلعت تستناني براا
حور: اه ي مراد ايدي وجعتني
مراد: انتي كنتي واقفه مع الزفت دا برا لي
حور: مفيش كان عاوز يصور ورق مني
مراد: واي تاني يحور
حور وخلاص ايدي مكنتش حاسه بيها وبعياط: وكان في رحله ييقولي اني اجي
مراد: ما شوفكيش واقفه مع حد تاني ماشي.
انا ولسه بعيط: خلاص يمراد حاضر كفايه بقا ايدي
مراد ساب ايديها: انا ماشي

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حور ولسه بتعيط وطلعت لملك
ملك: مالك يحور ومراد كان ماسكك كدا لي
حور بتعيط ومش راضيه تتكلم.
ملك اخدتها في حضنها: خلاص يروحي اهدي معلش
حور كل دا مش بترد
ملك اخدت حور وصلتها بيتها اهدي وكلميني تمم
حور هزت راسها وطلعت بيتها.
ودخلت البيت ومكنش فيه حد ودخلت علي اوضتها ولسا برضو بتعيط ومن كتر العياط نامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
صحيت علي صوت ماما
ماما: حور اصحي علشان تاكلي ومنه جت سالت عليكي
انا: حاضر قايمه
قومت واكلت وبعت رساله لمنه
تعالي انتي يمنه
منه: لي تعالي انتي
انا: لاء تعالي انتي يالا هستناكي باي
منه: ماشي باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

قعدت في البلكونه ولقيت منه جت
منه: اي يحوري ازيك
انا: تمم الحمد الله و انتي اخبارك
منه: عندي ليكي مفاجئهه
حور: قولي
منه: مراد وافق علي السفر عاااااا
حور ببرود: ممم بس انا مش هسافر معاكوو
منه: بتهزري ولا اي ازاي يعني اما انتي اكتر واحده كانت هتموت علي السفريه دي
حور وابتدات تعيط وهي تفتكر اللي حصل الصبح: كدا مش هروح معاكو
منه: مالك بس بتعيطي لي اهدي قوليلي اي اللي حصل طيب مراد زعلك في حاجه
حور وهي لسه بتعيط: هو فيه غيرو بيزعلني
منه: طب اهدي بس واحكيلي
حور بعد ما حكت كل اللي حصل
منه بضحك: طب دا الواد غيران عليكي
حور: غيران اي انتي كمان بقولك مسك ايدي جاامد وشايفه ايدي مزرقه ومحمره ازاي وكنت بعيط ولا هان عليه يقولي اسف
منه: والله زي ما بقولك غيران عليكي وطلع عصبيته عليكي انتي
حور بضحكه سخريهه: مراد يغير وعلي مين علياااا
منه: اه عليكي وبيحبك كمان
حور بضحك: كمان وبيحبني🙂😂😂😂
منه: هنعمل خطه انا وانتي علي مراد بيه وساعتها هو اللي هيقولك الكلام دا بنفسه انه بيحبك وبيغير عليكي
حور: وهنعمل اي يعسل
منه: اولاا كدا انا لما اروح هقوله انك مش هتسافري وهو اكيد هيكلمك وهيقولك تعالي وهيتاسف ليكي علي اللي عمله الصبح وبعدها انتي ادلعي شويه وقولي لا ومش عارفه اي وبعدها هتقولي خلاص هسافر معاكو ولما نسافر هقولك هنعمل اي 😉
حور: اي الدماغ دي😉😂

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفعلاا منه مشيت من عند حور ودخلت بيتها واول مدخلت لقت مراد واقف في البلكونه راحت مثلت الزعل
منه وهي بتعمل نفسها زعلانه: شوفت يمراد
مراد: اي يمنه وكمان عملتي اي عند حور
منه: ما انا جايه اكلمك علي حور
مراد بقلق واضح: مالها فيها حاجه
منه وهي متاكده من حب اخوها لحور: لاء محصلهاش حاجه زي القرده😂😂😉
مراد: امال اي انجزي
منه: روحت علشان اقولها انك وافقت علي الرحلهه راحت قالتلي انها مش هروح معاكو وفضلت تعيط. قولتها لي مالك هي مكنتش عاوزه تقول بس فضلت ازن عليها لحد لما قالتلي علي الي حصل الصبح معاك بس
مراد: اه وهي مش هتروح علشان زعلانه مني صح
منه: اه والمفروض تصالحها علشان لو هي مسافرتش انا مش هسافر
مراد وبدا يعلي صوتهه: اصالحها لي ما هي غلطانه
منه بخبث: غلطانه في اي يمراد كل دا علشان وقفت مع واحد صاحبها في الجامعه
مراد بزعيق فعلاا: وهي تقف مع زفت بتاع اي اصلااا
منه: حصل اي يمراد اهدي اي اللي حصل لدا كله انت اللي مكبر الموضوع
مراد بزعيق : يووووه محصلش زفت انا ماشي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد ساب البيت ونزل يتمشي بالعربيه شويه
مراد في نفسه: يعني طلعت انا غلطان وهي غلطانهه
ياربي بس منه قالت عماله تعيط انا مش هقدر تقضل زعلهااا مني ولو مصلحتهاش اكيد مش هتسافر اوووف بعد طول تفكير من مراد قرر انه هيجيب شوكولاته لحور ويصالحهاا
بعتلها رساله حور انا هستناكي في الروف اطلعي ولو مطلعتيش هنزل اجيبك من تحت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

حور: وهي لسه بتعيط كل ما تفتكر انه زعقلها وايديها اللي وجعاها.
لقت رساله علي الفون بتبص لقت مراد باعت ليها
مراد: حور انا هستناكي في الروف اطلعي ولو مطلعتيش هنزل اجيبك من تحت
حور شافت الرساله وافتركت الكلام اللي اتفقت عليه هي ومنه وقررت تطلع لبست بيجمامه جميله ورفعت شعرها ديل حصان جميل وطلعت من الشقه واخدت المفتاح
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: كنت قاعد فوق مستني حور سمعت خطوات رجلين عرفت انها هياا
حور وهي طالعه خايفه: مرااد انت فين
مراد: تعالي يحور متخفيش
حور: اشمعنا الروف يمراد
مراد: كداا حبيت نتكلم في الروف
حور بزعل بسيط: نتكلم في اي
مراد: مسك ايديها وقعدو علي الكنبه. انتي مش هتسافري لي مش انتي اكتر واحده كانت عاوزه تسافر وانا وافقت اهو
حور بدموع: لا خلاص مش عاوزه اسافر سافرو انتو وبعدت ايديها عن ايده
مراد وهو زعلان انها بتعيط بسببه: مسك ايديها تاني بس انا ومنه مش هنسافر من غيرك
حور ولسه بتعيط: لا سافرو منغيري
مراد: طب حور مش عاوزه تسافر لي
حور ولسه بتعيط: علشان انا زعلانه منكك
مراد: كل العياط دا علشان زعلانه مني
حور: اه
مراد: زعلانه من موضوع الصبح صح
حور بتهز راسها بايوه
مراد: وهو بيشوف ايديها اللي مسكها جامد الصبح وبيبوسها علي ايديها الوجعاها. انا اسف يحوري بس انتي عارفه انتي كنت هضايق انك وقفتي معاهه
حور بتفاجئ من اللي عمله: بس انا مليش دعوه هو اللي نداني مش انا
مراد: حتي لو كان ندالك مكنتيش روحتي دا انا قبلها بيوم بقولك متقفيش مع اي حد تاني يوم الاقيكي واقفه
حور: خلاص يمراد بس مكنش ينفع الاقيه بينادي عليا ومردش هتكسف مردش عليه
مراد: لاء متتكسفيش
حور: خلاص يمراد بس دا مكنش يخليك تمسك ايدي جامد وتوجعني كدا

 

مراد: والله انا مكنش قصدي خلاص انا اسف والله
حور: خلاص يمراد
مراد: وبعدين انا كنت جايب حاجه حلوه لو كنتي صالحتيني بس خلاص اديها لحد تاني بقا
حور بفرحه ونسيت كلحاجهفي ساعتها: بجد جايب اي
مراد بضحك: مش كنتي لسه زعلانه ومش هتسافري برضو
حور: لاء خلاص انا مش زعلانه منك وهسافر معاكو
هات بقاا
مراد بضحكك: كل دا علشان حته شوكولاته ومسكها في ايده
حور: الله هاتها بقا شكرا يمراد😂♥
مراد: العفو يحوري دلوقتي بكرا هنسافر بليل جهزي نفسك وانا هاخد لينا اجازه بكراا
حور: تمم اووي يالاا ننزل بقا
مراد: يالاا
بعد مانزلنا وخلاص كل واحد هيدخل بيته لقيته بيقول بعد كدا لو زعلتي مني او انا زعلت منك نحل الموضوع مع بعض تتم.
حور بكسوف : تمم بااي

 

مراد: باي يحوري
حور دخلت وقفلت الباب وفضلت تتنطط من الفرح
عاااااا مش مصادقههه 😫😂😂😂😂♥
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مرادي)

اترك رد

error: Content is protected !!