روايات

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الفصل السابع عشر 17 بقلم سلطانة القلم

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الفصل السابع عشر 17 بقلم سلطانة القلم

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري البارت السابع عشر

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الجزء السابع عشر

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الحلقة السابعة عشر

انت اللي خيرك يا ضرغام انت فين انت ومرتك ايه شهر العسل هيطول اكتر من كده
تحدث ضرغام بسخريه وهو يقول: لا يا جدي بس حفيدتك هربت وانا مش هرجع غير بيها
انتفض سليمان من على كرسيه بصدمه وهو يقول :اى اللى انت بتقوله ده يا ضرغام هربت ازاى يعنى
ضرغام بجدية:حفدتك و مراتى هربت منى يا جدى غرست السكينه فى ضهري
جلس سليمان على كرسيه بصدمه وهو يقول:هتعمل اى يا ضرغام هتعمل اى فى اللى حصل ده هترجع البلد ازاى من غير مراتك شكلنا وسط الناس و الخالق ازاى
ضرغام بجدية:هنرجع تانى بس حفيدتك هترجع جثه مش كيف ما خرجت من البلد
قال ضرغام ذلك واغلق الهاتف دون أن يرد عليه سليمان فاهو متأكد أن جده سوف يريد أن تعود جثه فاهى وضعت رأسه

فى التراب بعد تلك الفعاله الشنيعهالتى فعلتها مهره بكل غباء دون أن تفكر نظر الى تلك الصوره التى يضعها على الهاتف معاها
:ليه يا مهره انا عملت اى وحش معاكى انا اذيتك فى اى عملت اى وحش يخليكي تعملى معايا كدا ده انا مكنتش بعمل اى حاجه غير انى عاوز رضاكى و حبك مكنتش عاوز اى حاجه تانيه غير دى لكن انتى دائما كدا مش بتفكرى غير ازاى تكسرني و تكسري فرحتى وفعلا عملتى كدا يا مهره انا انكسرت منك جامد اوى يا مهره وحيات كل ذره حب لكى ليكون قهرت قلبك و كسرت نفسك على أيدي يا مهره
داخل مهران المنزل وجد حسناء تجلس وسط بناتها تداعبهم جلس على الأريكة وهو يقول :امال فين ليل
قامت حسنا من على الأرض وجلست بجانب مهران وهى تقول:خير يا مهران حته مقولتش السلام عليكم و سالت على مراتك اى متخفش مش هناكلها

نظر لها مهران بهدوء وهو يقول:لا بس استغربت انها مش قعده معاكم يعنى
ضحكت حسناء بسخرية : ده على. اساس أن مراتك يعنى كنت قعده معا على طول يعنى ولا اى
مهران بهدوء: خلاص يا حسناء انا اسف
نظرات له حسناء بجدية:انت إلى. خلاص يا مهران زهقت مهران انا عاوزه اقولك على حاجه اى رايك نروح اى حته نغير جو انا بجد تعبت من الحاجات اللي بتحصل الفتره الاخيره دى عشان كدا بقول لو غيرنا جوا هيبقا احسن اى رايك
نظر لها مهران وهو يقول :تمام انا معنديش بس هاخد ليل معايا
نظرات له حسناء بجدية :وانا معنديش مانعاً يا مهران اللى انت عاوزه اعمله انا بس عاوزه اغير جوا مش اكتر
نظر مهران إليها وهو يقول: خلاص اخر الاسبوع نسافر كلنا باذن الله +يلا انا هطلع انا لحسن تعبان
نظرات له حسناء بهدوء وهى تقول : بقولك ايه روح نام النهارده عند ليل اصل انتم عرسان جداد وما ينفعش يعني اقطع عليكم شهر العسل بتاعكم
نظر لها مهران مستغراب وهو يقول : ايه اللي انتى بتقولي داه يا حسناء هو انتي تعبانه ولا ايه
نظرت لها حسناء بسخريه وهي تقول: طب قولي انا اعمل ايه معاك عشان ارضيك كل ما حول اسعد و اقرب منك تشوف انى فيل حاجه غريبه

مهران بسخريه:لا متعمليش حاجه يا حسناء انا عاوزك بس تثبتي على وضع الحنيه ده أصله حلو اوى الصراحه
نظرات له حسناء برفعة حاجب وهى تقول:قصدك انى مش حنينه يا مهران
مهران بابتسامه:انتى ده انتى ام الحنيه كلها يا حسناء قال ذلك وصعد إلى غرفته مازلت ليل تنظر إلى تلك الرساله بصدمه لا تعرف هل فعلا يونس عرف قيمته ولكن بعد ماذا بعد أن أصبحت زوجة رجل آخر بعد أن انتهاء كل شيء وأصبحت مع شخص آخر هو من فعل بنفسه و بها ولذلك يجب عليها أن تحاول أن تنساه وان تحاول أن تكتم كل شيء داخل قلبها لكى لا تضع راس عائلتها فى التراب قطع كل ذلك التفكير صوت مهران الذي تحدث بهدوء اى إلى. فى التلفون واخد بالك اوى كدا يا ليل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري)

اترك رد

error: Content is protected !!