روايات

رواية رحيل فجر الفصل التاسع 9 بقلم نور شريف

رواية رحيل فجر الفصل التاسع 9 بقلم نور شريف

رواية رحيل فجر البارت التاسع

رواية رحيل فجر الجزء التاسع

رواية رحيل فجر الحلقة التاسعة

روحت خطوبتها ونا واقف مصدوم هي دي الي بنيت معاها احلامي ونا نفسي اشوفها ناجحة دي الي حاربة الدنيا علشانها وفي الاخر بتتجوز صاحب عمري؟
شمس بخوف من اسر: بص يا خالد اسر حضر الخطوبة؟
خالد بصدمة: اسر حضر بس هو اتجوز وسابك متنسيش انا بحبك يا شمس الحقي اسر جاي عندنا..
اسر قرب من خالد بحزن: الف مبروك يا خالد الف مبروك يا شمس؟
خالد ابتسم وحط وشه في الارض:
الله يبارك فيك يا صحبي..
اسر بعصبية: لاء متقولش صحبي انا جيت هنا عشان العشرة الي بينا والعيش والملح انت بقيت واحد عادي خالص ونا كل*ب ونسيت كل الي ما بينا و عضيت الايد الي اتقدمت ليا كصاحب جدع؟
خالد واقف في نص هدومه: كل شئ قسمه و نصيب يا صحبي!
اسر بضيق: قولتلك متقولش صحبي احنا مش صحاب انت عارف انها بتاعتي من الاؤل اول واحد كلمته هو انت و قولتلك اتجوزت غصب عني يوم ما قولك تكون بتتقدم ليها؟
خالد: انت عارف الحب مش بايدي ولا بي ايدك؟
اسر بص في عيون شمس بثقة:

 

 

 

انتي خسرتي راجل جدع بس انا لقيت الاحسن منك بمراحل دي بي ١٠٠راجل يا بت بس انتي ربنا معاكي ركزي في مستقبلك..
شمس بحزن: بس يا اسر ده غصب عني؟
اسر بضحك: تؤ تؤ مش غصب عنك انتي فاكره ان انتي كده كسبتي ونا دوقت من نفس الكأس تبقي غلطانه انا اتجوزتها و مش هطلقها علشانك لاء ده انا هخلف منها واعيش حياتي اعتبري نفسك دلوقت اتمسحتي من دماغ اسرر السيوفي سلام!
شمس بصت مكانه بحزن:
مش عايزة كده مش ده اتفاقي معاك كنت فاكره هيتعصب ويقول انتي بتاعتي زي كلامه؟
خالد: بس اسكتي بقا انا خسرت صحبي بسببك؟
اسر ركب العربية ولاقي جده بيرن.. عايز اي الحاج ده دلوقت؟
السيوفي بشموخ: ارجع لي مراتك يا ولدي خليك راجل..
اسر ابتسم: انا راجل يا جدي وجاي ليها؟
السيوفي بضحك: انا عارف انك راجل عشان كده جوزتك بنت عمك يلا يا ولدي ارجع عشان نتم الزواج..
اسر بحزن: حاضر يا جدي..
حمزه قاعد في الاوضة بيلعب مع فجر بحب:

 

 

 

امته تكبري يا صغنن..
فجر بضحة طفوليه.. يا تري اهلك فين؟
زياد بحزن: مالك يا اسيل متخفيش اكيد هنلاقي امك..
اسيل بحزن: ماما يا زياد بقاا لينا اسبوع علي الحال ده؟
زياد: ممكن تلاقي مكانك وترجعي ليها..
اسيل: انت مش هترجع معايا..
زياد بحزن: لاء عشان انا هنا في وسط اهلي..
اسيل: بس انا عايزة اقعد معاك هنا..
زياد: و مامتك..
اسيل: تقعد معانا اي رائيك؟
زياد بضحك: وماله دي اوامر جدي..
اسيل حضنت زياد بحنية: اي السلسلة دي يا زياد؟
زياد: دي سلسلة امي الله يرحمها..
اسيل: ينفع اخدها تبقي هدية منك..

 

 

زياد حضن السلسلة برفض.. اسف مينفعش دي بتاعتي..
اسيل بزعل: ماشي مش عايزه منك حاجة..
في القسم عند فاطمة)
عملت حاجة يا باشا بقا لينا اسبوع علي الحال ده ولادي؟
الظابط بثقة: اه عرفنا الاولاد عند مين..
فاطمة بفرحة: عند مين يا باشا؟
الظابط بضيق: بس هم مش اولادك..
فاطمة بصدمة: ازي يا باشا ولادي
الظابط خدها يبني علي العربية اطلع بينا علي قصر السيوفي و نشوف دول ولادها ولا البلاغ كاذب؟
فاطمة: ولادي يا باشا ولادي..
الظابط: هشوف يا حجه بينا يا ابني؟
فاطمة في العربية في نفسها: انا فعلا كذبت انا عندي بنت واحده معقوله البنت والولد يبقو احفاد الراجل ده؟
الظابط بصلها بخبث: لو البلاغ طلع كاذب السيوفي مش هيرحمك؟
فاطمة: هو السيوفي ده يبقي مين؟
الظابط: هتعرفي كل حاجه لم نوصل القصر..
فاطمة بلعت ريقها: معقول يبقي ابو جوزي الله يرحمه اكيد لاء تشابه اسماء..
الظابط بصلها بتفكير: يا تري مالك وناوية علي اي..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رحيل فجر)

اترك رد

error: Content is protected !!