روايات

رواية الملاك والشيطان الفصل الرابع 4 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان الفصل الرابع 4 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان البارت الرابع

رواية الملاك والشيطان الجزء الرابع

رواية الملاك والشيطان الحلقة الرابعة

الشيطان فجأه: ضربها قلم بوقته كلها لدرجة انها سقطت أرضا ونزف فمها من شدة الألم وصرخة صرخه ملئ وجع🥺🥺( سامحيني أيتها الملاك فأنا من وقعتك في يد ذلك الشيطان 🥺🥺😹)
وفجأه مسكها من شعرها وقومها: بقاااا أنا زبا*له وحق*ير يا وس*خه أنا بقاا هوريكي الزبا*له ده هيعمل فيكي إي
ملاك برعب من منظر عينيه: أاااا
الشيطان بغضب الدنيا: اخرسي مسمعش منك غير مفهووم وبس فااااااهمه
ملاك برعب: فاهمه فاهمه
الشيطان وصفعها مره اخرى: أنا قولت مفهووم مش فاهمه مفهوووم
الملاك بوجع: مفهووم والله مفهوووم
الشيطان : طب جهزيلي نفسك انهارده كتب كتابي عليكي ومبروك عليكي جحيمي وتركها وخرج
الشيطان وهو يتحدث في الهاتف: عاوز كل حاجه تكون جاهزه وجميع مواقع السوشيال ميديا تعرف بخبر زفافي اليوم وجميع الصحفيين مفهوووم
***************

 

آيه بصدمه :انت ا انت بتقول اي ياقيس مستحييل
قيس بصرامه: لأ وكمان انهارده مع كتب كتاب الشيطان وتركها في صدمتها وخرج بخنقه كبيره من تلك العنيده
************
طارق في الهاتف: اي يابني الي أنا سمعته ده معقول الشيطان هيتجوز ومين سعيدة الحظ بقااا
الشيطان: سيبك من الي سمعته وملكش دعوه بيهااا ياطارق فااهم
طارق: إي تاا إي تا احنا بنغير ولا اي
الشيطان بغضب:طااااااااااارق
طارق بخوف: احم إحنا آسفين ياصلااح تووبه
الشيطان: تمام اسمعني تنفذ التسليم بكره
طارق بعدم فهم: بكره إزاي يابرنس انت ناسي إن فرحك بكره ولا اي
الشيطان: مهو ياذكي الظابط الجديد مش سايني في حالي فعشان كده التسليم لازم يكون يوم فرحي فهمت
طارق:آآآآآآه إنت قصدك انه استحاله يعرف ان المهمه هتم يوم فرحك
الشيطان بخبث: بالظبط يلااا جهز فورا وقفل الخط
وللحظه خطر ببالها تلك الملاك وصار يتأملها في خياله كم هي بريئه حقا نعم ملاك وهي ملاك فعلا وفورا نفض تلك الأفكار من باله وابتسم على تفكيره بسخريه وأجرى هاتف ماا
الشيطان بصرامه: عاوزها عندي في المخزن خلال ساعه وكمان الفيديو زي ماقولتلك مفهوووووم( ياترى من هذه الي سوف يخطفها الشيطان تفتكروا مين🤔🤔🤔)

 

*********
ونقول بعد مرور يوم طويل وشاق على الجميع قضت تلك الملاك اليوم في بكاء تقشعر له الأبدان وقضى ذلك الشيطان وطارق يوما في تخطيط مستمر ليتلك العمليه الشريعه وقضى ذلك القيس اليوم في تفكير طويل فيما سيفعله مع تلك العنيده وقضت تلك العنيده يومها خوفا من تنفيذ ما قاله قيس فالشخص إذا خانك وتركك من جل شخص آخر تبدأ تلقائيا في مرحلة كرهه وهو لم يتركها شهر أو سنه بل تركها سنوات عزيزي القارئ تركها سنين في ألم وكسره وحزن طوال العام فلا بد أن تتخذ موقف وقضت تلك الإسراء يوما وهي خائفه على ما سيفعله ذلك الشيطان في تلك الملاك وقضى ذلك اللطفي يوما طويلا في تفكير مستمر فيما يحدث حوله وأخيرا أشرقت الشمس معلنه عن صباح يوم جديد ملئ بالأحداث فهي لنعرف شئ من تلك الأحداث الآن(الله عليا في الرغي عنديش يمااا ارحميني🙈🙈😹)
___________________________
وبعد تهديد ووعيد من ذلك الشيطان لتلك الملاك مما جعلها وافقت أخيرا على تلك المسماه بحفل زفافها وبعد محاوله كبيره من ذلك اللطفي في إقناع تلك الآيه في زواجها أيضا وهي خافت عليه من التعب لأنه كما قلت لكم من قبل مريض بالقلب وافقت على طلبه
ونقول في مساء ذلك اليوم الذي سيقلب حياة الجميع أرضا على عقب وفي حفل ضخم للغايه به الكثير من الصحفيين يقف ذلك الشيطان في منتصف الحفل منتظرا تلك الفتاه وفجأه صفع تصفيق عالي جدااا معلنا عن وصول تلك الملاك الي درج القصر ليرفع الشيطان عينيه ويرى ملاك فعلا نعم لا يمكن أن تكون غير ذلك هذه بالتأكيد ليست أنثى نعم انها ملاك على هيئة بشر تنح الجميع عندما رأى تلك الأيقونه منفجرة الجمال وغضب الشيطان أن الجميع رآه بتلك الهيئه)
تقدم اتجاهها الشيطان وأمسك يديها وضغط عليهما بقوه وهي تبسمت على الفور
وأخيرا وبعد الكثير من التهنئة من أكبر رجال الأعمال قال المأذون جملته المشهوره معلنا عن ارتباطهما :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وبالرفاق والبنين
وأخيرا انتهى حفل زفاف العروسين على خير
***************

 

في غرفة قيس وآيه
آيه قاعده على السرير عماله تعيط
قيس قعد بجانبها وأردف بخنقه: في أي مالك كده مش أنا الي كنتي هتموتي عليه جرالك إي بقااا
آيه:………
قيس بحنان أمسك يديها وقبلهما: مالك يا يويو صدقيني بحبك وبعشقك كمان يمكن عرفت قيمتك متأخر بس عرفتهاا يايويوتي
آيه:……….
قيس: طب ممكن تبطلي عياط وتهدي خالص انتي متعرفيش عياطك بيعمل اي في قلبي ولازم تتأكدي إني استحاله آذيكي ياقلبي
آيه: هديت نوعا مااا واطمنت له وقد غلب قلبها على عقلها تلك المره لتردف: يلا نصلي
قيس: بفرحه مبالغ فيها بتتكلمي بجد
آيه هزت رأسها بخجل وبالفعل قاموا توضأوا وصلوا وحط ايده على رأسها وقال الدعاء بفرحه لا توصف وشالها وذهب بهااا إلى السرير وووووووووو🙈ونقولهم ألف مبروك ونسيبهم بقااا ونروح للي هيغلبونا معانا ولا اقولكم تعالوا بينا عند الاتنين المجانين الاول
__________________________

 

طارق دخل قصر الشيطان فهو مثل صاحب البيت وذهب الى المطبخ وهو يحاكي نفسه بغيظ :لما نشوف في أكل بعد الفرح ده ولا اي عمري ماشوفت واحد بيطلب من صاحبه ميحضرش فرحه ويعمله مصلحته صحبة اي الهباب دي اقطع دراعي إن مكنش بيستغلني عشان منصبي وهيلبسني خازوق في الآخر وفي نفس الوقت تقريبا كانت هناك تلك المشاغبه إسراء تهمس لنفسها: يابختها البت ملاك أمها داعيالها واخده واحد بطل وهي بطل وهيجيبوا أبطال أنا بقول أستنى الأبطال لما ييجوا واخد واحد منهم ألهوووز على الجمدان قالت هذا وهي تحضر الدقيق من الدرج يلي فوق في المطبخ وزي محنا عارفين انها قصيره وواقفه على سلم ودخل طارق ليصرخ من الخطه لتصرخ هي أيضا ويختل توازنها لتسقط بين يديها ويسقط الدقيق معها عليه بالكامل لتفتح عيونها لتجد شخص أبيض شايلها لتصرخ قائله: شبااااااااح أمامااااعاااااااااااا
ليتركها طارق أثر انزعاجه من صوتها لتسقط أرضااا ووووووو
____________________________
عند الشيطان وملاك
ملاك أدت فرضها وقاعده بتعيط في صمت خوفا منه وهو خرج من الحمام وهو عاري الصدر
ملاك بصراخ: أعااااااا متستر نفسك ياأخينا انت اي مش شايف ان في حرمه قاعده
الشيطان بضحك شديد:هههههههههه حرمه لأ حلوه ههههههههه جرى إي ياحلوه هتفضلي عيشالي في دور الطاهره الشريفه ده

 

ملاك وقد سرحت في ضحكته فكم هو وسيم حقا ببشرته الرجوليه الخمريه
الشيطان بغمزه: عارف اني حلو بس مش أوي كده
خجلت ملاك كثيرا واحمر وجنتيها
الشيطان بخبث وابتسامه خبيثه ايضاا:جاهزه يا ملاكي😉😉
ملاك بصدمه:ووووووووووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملاك والشيطان)

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *