روايات

رواية اولاد العم الفصل التاسع عشر 19 نونا رامي

رواية اولاد العم الفصل التاسع عشر 19 نونا رامي

رواية اولاد العم البارت التاسع عشر

رواية اولاد العم الجزء التاسع عشر

رواية اولاد العم الحلقة التاسعة عشر

موده وهى تجلس بتوتر بجوار أسر التى يجلس على مكتبه و يراجع بعض الأوراق بتركيز تهز قدميها بسرعه ليصدر صوته قائلا بهدوء و هو ما زال ينظر فى الأوراق:
_عايزه تقولى اى يا موده
اقتربت منه أكثر قائله بأبتسامه متوترة :
_ع عايزه اخرج مع رحمه و أميرة
نظر لها لبرهه ثم أعاد نظرة للاوراق قائلا بنبرة حاده :
_لا
أدمعت عينيها قائله برجاء طفولى و حزن و قد اصبح أنفها و خديها باللون الاحمر :
_عشان خاطرى يا أسر و مش هنتأخر والله
نظر لدموعها بتأثر فقد كانت لطيفه للغايه قائلا بحنان و هو يربت على شعرها :
_طب هتعيطى ليه
انفجرت فى البكاء ليسحبها لاحضانه بسرعه و فزع قائلا و هو يضمها له بحمايه :
_لا لا متعيطيش ، موده حبيبتى خلاص هسيبك تروحى
خرجت من أحضانه بسرعه ليشعر بالضيق قائله بسعاده وهى تمسح دموعها :
_بجد
أومأ لها بأبتسامه حنونه لتقبله فى خده بسعاده ليتجمد فى مكانه بصدمه لتشهق هى بخجل و تكسو الحمرة وجهها راكضه للخارج بسرعه وخجل شديد
_____________

 

 

مؤيد نبرة جامده لا تحمل نقاشا :
_لا
أميرة بحزن و رجاء :
_عشان خاطرى أنا نفسي اروح اوى
نظر لها نظرة دبت القشعريرة فى جسدها قائلا بحده :
_قولت لا يا اميرة انتهى النقاش
صرخت أمامه و لاول مرة فى حياتها قائله بدموع ووجه احمر من شده الانفعال :
_لا منتهاش أنا عايزه اخرج اشمعنى هم يعنى
رمقها نظرة مهلكه ارعبتها لتتراجع خطوه للخلف ليصدر صوته الثليجى فى المكان :
_بتعلى صوتك !
نظرت له برعب قائله بخوف شديد دموع :
_انا اسفه
تعالت أنفاسه من الغضب قائلا ببحه صوته المتعبه للأعصاب و هو يشير للخارج :
_على اوضتك حالا
ركضت بسرعه و رعب و كأنها كانت فى عرين الاسد و قد فُك حصارها
___________

 

 

رحمه و هى تمصمص شفتيها بحسره :
_يعني اي يعني يقولك لا
أميرة بحزن و دموع :
_انا كنت خايفه منه أوى دا بيخوف اوى يا رحمه
رحمه بتأثر وهى تربت عليها :
_انتي هتقوليلي ما كلنا بنترعب منه يا قلب امك
موده بلطف و هى تمسح على رأسها بحنان :
_خلاص احنا كمان مش هنخرج
أميرة وهى تمسح دموعها بعنف :
_لا هنخرج و انا هاجي معاكو
موده بقلق و رفض :
_لا يا اميرة انتى اكتر واحده عارفه مؤيد و عارفه عقاب اللى بيخالف اوامرة
رحمه بحماس و سعاده :
_ ايوا كده يا بت يا اميرة اوعى تسمحيله يحرك فيكي زى العروسه اللعبه زى ما هو عايز انتي انسانه
تنهدت تمسح بقايا دموعها قائله بحزم :
_ايوا مش هسمحله يتحكم فيا كده تاني يلا نلبس
____________

 

 

حمزه وهو يجلس بجوار سيف قائلا بحزن:
_و قولتلها بحبك
سيف بحماس و سعاده :
_ايوا كمل
اكمل بنبرة موجوعه مليئه بالحزن :
_رفضتني
اختفت حماسه سيف قائلا بحزن و هو يربت على يد حمزه :
_اهدى يا حمزه
اكمل بنبرة خاويه متألمه وقد هربت دمعه ساخنه من عينيه:
_انا اللى بقالى تلت سنين بحبها رفضت حبي بكل سهوله كده فى دقائق
انطلقت ضحكات سيف فى المكان لينظر له حمزه بتعجب و دهشه ليقول سيف و هو يمسح عينيه التي ادمعت من الضحك ثم يصفق بيديه:
_برافو يا حمزه قاعد بتعيط هنا و سايبها تضيع منك
نظر له حمزه بقلق من ان تكون تضيع حقا من يديه وهو لا يشعر ليقول سيف بسخرية:
_زمان واحد غيرك بيحاول معاها و البقاء للاقوي
نهض من كرسيه بعنف قابضا علي ملابس سيف بقوه :

 

 

_لااا تماره عمرها ما هتكون لحد غيري انت فااهم
ازاح يديه بقبضتيه قائلا وهو ينظر في عينيه بحده :
_يبقي تروح تقولها الكلام دا بنفسك و متقوليش انا
ركض بسرعه للخارج ذاهبا نحو منزلها و هو يقسم انها لن تكون إلا له
__________
موده بحماس وهي تشير نحو فستان ما :
_الله بصو دا انا هجربه
اميره وهي تنظر للفستان بانبهار :
_حلو اوي
رحمه وهي تتوجه نحو فستان اخر :
_وانا هقيس دا
اميره وهي تنظر لهم بهدوء :
_خلاص روحو وانا هروح الحمام علي ما تخلصو
اومأو لها بهدوء لتذهب هي نحو الحمام و لاكن اثناء مشيها سمعت صوت تبغضه بشده :
_يا محاسن الصدف
نظرت للخلف ببطئ و سرعان ما تأكدت من شكوكها لتقول بصدمه و صوت منخفض :
_بلال

 

 

توجه نحوها ذالك الوسيم طول القامه قائلا بخبث :
_اه بلال يا ميرو لحقتي تنسيني
تراجعت للخلف بخوف قائله بشجاعه مصطنعه :
_لو مبعدتش عنى هصوت و الم عليك الناس
ضحك بسخريه قائلا بخبث :
_انتي نسيتي انى كنت ف يوم حبيبك
صرخت فيه بدموع قائله بخوف وكُرة :
_كنت ، اديك قولتها بنفسك انك كنت حبيبي
اقترب منها بشر و الخبث يتراقص في عينيه لتركض بسرعه و رعب و هى تبكي من الخوف وهو يركض خلفها بشر وهو لا ينوى اى خير لتصتدم بقوه في صدر قوى وانفاسه الساخنه من الغضب لتدعو في نفسها أن تكون مخطئه وان لا يكون هو لترفع عينيها ببطئ لتقع عينيها على وجهه الحاد زو الملامح الغاضبه ليسقط قلبها بين قدميها و قد شعرت أن الأرض تدور بها لتشعر بيده الصلبه تمسك زراعها واضعا ايها خلفه بحمايه و هو يشمر ساعديه بشر
بلال بتوتر من ذالك صاحب القامه الطويله و الهاله المرعبه:
_انت مين
مؤيد بأبتسامه جانبيه و شر :
_قدرك الاسود

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أولاد العم)

اترك رد

error: Content is protected !!