روايات

رواية احببني مجنون الفصل الخامس 5 بقلم الينور

رواية احببني مجنون الفصل الخامس 5 بقلم الينور

رواية احببني مجنون البارت الخامس

رواية احببني مجنون الجزء الخامس

رواية احببني مجنون الحلقة الخامسة

رفعت حاجبي بإستنكار ولفيت وشي لورا …. شهقت بخضه وانا بفتح عيني
بصدمه ……..
وفضلت اهز راسي بلا بجنون وانا حطه ايدي علي بوقي
وعين فجاه امتلت بالدموع ……..
المششهد كالتالي …💜🎇
يقف بشموخ شديد يرتدي قميص باللون الاسود
يرفع كمامه للخلف الي منتصف معصمه ويرتدي بنطلون قماش ايضا باللون الاسود وشعره يتطاير مع نسمات الهواء
عينه الحمراء تعكس اشياء كثيره خلف شخيصته تخفيها
رموشه الحاده …بشرته امحويه كانت الكمام تطلب النجده من اثر عضلاته ….المنتفخه ظهره مستيقم جسده منحوت
يرفع حاجبه بتكبر املأ تعبير وجهه ….
وهو يضع يد في جيبه تظهر فقط ساعته الجلديه السوداء
والايد الاخري يضعها بجواره ….يقف في المنتصف
وعلي يمينه فستان عرس مزين بالالماس في قمه الروعه
شكله في اول كومنت 👇

 

وعلي يساره يقف بودي جارد في يده علبه علي هيئه قلب
والايد الاخري علبه اخري ويقف كأنه تمثال وهو يضع السماعات في اذنه تظنه صعقه ….
فضلت متنحه مش مصدقه المشهد ….. فجأه رفع حاجبه
وغمزلي انا فضلت افرك في عيني وفي لحظه
في ورد كتييييير نزل عليا ….. باللون الهڤويت
وفجأه العاب ناريه اصبحت تزين السماء
غاده بصراخ =واووووووووووو
وفجأه السماء نورت الكل بص فوق ….كان اسمي مكتوب بطريقه روعه…….
غاده قربت مني وهي بتضحك بجنون اما انا فضلت فنحي بوقي وقلبي عمال يرقص مش مستوعبه حسه ان بحلم
غاده بصراخ=عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا المشهد ده مشفتهوش حتي في الرويات ……
وضحكت بقوه في حين ببص علي يساري وجدت بعض الشباب يقفون بجوار بعض ويمسكون في يديهم قلوب كبيره مرسوم عليها حروف تجميعهم {ملكي انا }
انا فتحت عيني =مجنوووووون
صرخت بها بداخلي لكن في الخارج انا فتح بوقي

 

والناس كلها حوليا بتصفق بحراره والتليفونات كلها تتوجه نحوي يصورون بضحك شديد………
فضل يقرب مني بخطوات هاديه ثابته اما انا اتجمدت ….
وانا حسه بقربه بيزيد نسيم عطره يلحق بأنفي اشعر
بدوار نعم دوار شديد ضربات قلبي يكاد يسمعها الماره
لااتوقف مع رفعه لكفي ليلح،ق شفتها ..ارتعش جسدي بقوه
=مييين ده ؟وظهر في حياتي ازاي ؟وليه بيعمل كل ده ؟
كلها كانت اسئله عماله بدور في عقلي …..
وفجأه يعم سكوتي وهو يقول بصوته الرجولي الذي جلجل ضربات قلبي وهو يغمز لي =انا مين ….براء بديع
ثم اعاد براء بديع الملوكي …..
الكل بشهقه واحده =وبدات تتعالي الصيحات من حولي وهم يرددون =كنا بنشبه بس ما توقعناش ابن الملوكي يقف في حرتنا
اخرص الكل نبرته الحاده =واقف علي سطح القمر
لو كانت هناك مكان متكون بيكون قلبي

 

=نعم …ههه ده كبليه اغنيه رائع ..اكيد دي الكاميرا الخفيه
قلتها وانا مقتنعه بكده ،ما هو ده مش طبيعي
قال نبرته بثبات وهو ينظر في عيني بقوه ……….
ام سيد =طلعتي ميه من تحت تبن …وقعتي ازاي ده
انا بصيت نحيتها ومش عارفه انطق ،رجعت وبصيت عليه
بصدمه …هو كان مبتسم وعمال يبص عليا
غاده همست في اذني =يارتني كنت قلتلك تعالي نشرب قصب من زماااااااان
بصتلها وانا لسه مش مصدقه …….
بس هي ضربت كتفها بكتفي وكانت فرحانه اوي
كأنه هي اللي مكاني …….
بس فجأه اتخضيت لما لقيت احد تلك الرجال
بيقرب منه …..وفجأه فتح علبه من احدي العلب

 

=ايييييييه ده مافيا
قلتها بصدمه وانا شايفه .طقم عمال ينور ايوه انا قرأت المشاهد دي كتييير في الروايات وفي الاخر هيطلع رجل مافيا …
بس فجاه سكت مع صوت ضحكه الرجولي =ما،فيا …
تؤ بس مستعد
قالها وهو بيفتح تلك العلبه أمامي بها طقم من الالماس الابيض …….
=ده هديتي
ثم فتح الاخري وهو يفتح يدي يضع بها تلك العلبه
فتح الاخري وهو يقول بغمزه ==ودي شبكتك
=واووووووووووو
ده كان اعجابي اللي مقدرتش ماعبرش عنه وانا شايفه
حاجه جذبت عقلي ذلك الطقم الذي يزنه فص احمر في المنتصف جعل عقلي مشتت

 

وضعها في يدي الاخري …..ثم رفع يديه يشاور للجميع
ان يوقفوا الصياح …..وبصوت مرتفع …
=انا عارف ان ندا الزناتي وحيده…..
تلك تلكلمه خرقت قلبي بألم ولسه هرمي العلب واصرخ في وشه ……
اخرصني كلماته =وبردك عارف ان الحاره دي كلها في مثابه عيلتها …علشان كده لما قررت اطلب أيديها
قررت اطلبها منكم كلكم …وانا تحت امر كل طلباتكم
انا تنحت بدهشه ،لقد عجز لساني ….
=احنا بنتنا لازم تعيش في قصر .واه ياسيد لو سمحت
بنتنا دكتوره قد الدنيا واحنا بنشتري راجل علشان كده
عايزين فرح يكسر الدنيا….
تلك كانت غاده التي كانت ترسم الجديه في نبرتها
ولكن حق دهشت منها تتصرف وكأنها متفقه معه لماذا لايوجد غيري مصدوم …..
نظر عليها برفع حاجب انا خفت عليها …غاده ابتلعت ريقها
وابتسمت بغباء قالت بصوت بالكاد يخرج
=ا ا انت صدقت انا كنت بهزر
ليصدح صوت ضحك الجميع…..بينما تفاجأوا بقوله

 

=ومكتوب باسمها والفرح زي ما تحب
غاده خرمتلي وداني من تسفيقها باقوي مالديها
وهي تضحك قائله =يعييييش ابن الملوكي يعيش يعيش
رفعت حاجبي وانا بقول بجد =واتجوزك بتاع ايه ..
انت مجنون
بصلي ببرود في حين الجميع وجهوا نظرهم عليا بصدمه 😮
ام سيد وهي توكزني بقوه في كتفي=ياهبله وانت هتلاقي زي كده فين …..
=مش معني انك جبتلي الماس يغرق الحاره دي ومش معني انك داخل ترمي الفلوس تحت رجلي
كده معناه انك اشترني لانك لو فاكر ان ده تمني تبقي غلطان يابن الملوكي …..لان انا اغلي من كده بكتير
غاده بصدمه تشكلت علي نبرتها =بنت انت اتجنيتي …
وبعدين همست بغضب =يا اختي انت فاكره اننا بنصور في فيلم ايه المشهد اللي انت قايمه بيه ده
فوقي قبلي ما تقعي علي وشك ………
انا بصتلها بكبر ولسه هتكلم حسيت بمقبض قوي علي دراعي …بصيت ليه بسرعه ….شدني بقوه التصقت في صدره وهمس بنبره احرقت أذني من سخونه لهيبها

 

=انت فاكره انك ممكن تبقي لغيري ….كنت قت.لتك بنت الذناتي انت ملكي انا فاهمه
انا ارتعشت لااراديا بخوف منه وانا ببص في عينه بصدمه
بس رغم ده كنت حسه بقربه بجناح يحاوطني بأمان
وفجأه حسيت بأيده علي ظهري انا ارتعشت ولسه هزعق
لقيته بيسحب ايده وهو بيبتسم وماسك في ايده كوره
انا اتصدمت ببص ورايا لقيت سيد بيبتسم بغباء
=هييبببح كنت فين من زمان …..
ربع ايده امام صدره وهو عمال يلفها علي هيئه كوره
بينما ام عبير التي تسكن فوقي
اقتربت مني هامسه =ياختي لو مش عيزاه اديه لعبير بنتي
انا بصتلها بصدمه =هو جاكيت يا ام عبير هتشلوني
يارب انا لوفقت علي المجنون ده يبقي علشان اخلص من
الحاره دي ……
نطق عمو خالد ذلك الرجل الطيب =ها قلتي ايه ياعروسه ده ابن الملوكي بنفسه وقع تحت ايدك
بصتله بصلي ببسمه وهو يقول بهمس =وقعت جداً

 

انا حاولت اكتم ضحكتي …..بس فجأه قرب مني =طيب اضحكي كده وشوفي انا هعمل إيه
بصتله برفع حاجب ،لقيته حاطط ايده في جيبه ورافع حاجبه بثقه زايده
بصراحه خفت شويه حسيت بتهديد واضح ….بس حسيت ان مبسوطه اوي
قال بغرور ولاكأني موجوده =خلينا نقراء الفتحه
وفجأه ارتفعت الزغاريد من حولي وصوت اغاني عم المكان ….انا مصدقتش ……
والكل بصوت واحد =امييييييييين…
ثانيه بس =امين مين
لكن عبير وغاده مسكوا ايدي وفي رسمه حلقه
فضلوا يرقصوني ….علي اغنيه شاكوش حببتي افتحي شباكك انا جيت والحرس وقفين حولين الفستان
بشكل حلقي وكمان المجوهرات يقفوا حولها بحرص
انا اتنهدت وانا مش مستوعبه =فتحتي اللي اتقرأت دي
ببص عليه بدور عليه بعيني لقيته واقف في ركن وبيتكلم
بس مش ماسك تليفون استشفيت انه لابس سماعه
كان حاطط أيده في جيبه وبيتكلم ومناخ،يره فوقي اوي
=ماله ده مش ناقص غير انه يقول ياارض اتهدي ماعليكي قدي ……بس نخلص العك ده وانا هزأه ووريه مين ندا
ده فكرني لعبه جي يتسل بيها قال حب قال هو شاف مني ايه غير تهزأي وهو بيطلب القهوه علشان اكبها عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
انا صرخت بفزع وانا شايفه حد بيشدني من دراعي
فقت من شرودي علي عينه اللي بتطلع شرار وهو
محاصرني بين دراعه وظهري التصق في الحائط
داخل العماره

 

كان يتحدث وهو يجز علي اسنانه =وحياه امك ….بترق،صي….. شيفاني كيس جوافه ندا .انطقي
انا اترعشت وبعدين فضلت ابص في عينه جامد
كان بركان مشتعل ليتحول ذلك البركان الي نظرات عميقه
في عيني مرددا=عارف ان عندك اسئله كتير ….
بس عايزك تؤمني بحاجه وحده انك ملكي انا ……
كان يقترب مني بينما انا اشعر انه يسلب ارادتي بنظراته تلك ……. = تعرفي ان بشوف السماء في عيونك
زرقتها هي من سلبتني
ركز النظر علي شف،تاي ……حاولي تحطي حدود لافعالك
لانك ماتعرفيش يعني ايه حاجه ملك براء الملوكي
وماكاد يقترب مني اكثر ……حتي فقت بفزع وجننتي تكاد تنفجر من الخجل وانا اسرع في الوقوف خلفه
مع صوت غاده الهامس=ليه ساعه مستنيه القبله هيييبح زي المسلسلات التركي …..
=همووووت من شده الخجل وانا بلعن غبائي الف مره
في حين هو ابتسم بلطف وهو يسحبني باحتضان كف ايدي من خلفه =هه‍هه عسل غاده دي عسل
انا بصتله ومحستش بنفسي غير وانا منفجره في الضحك
بس توقفت مع كلماته الجديه =شكلك مصممه ان اولع في الحاره باللي فيها …ثم بص بجد =ماتتلمي
انا بصتله بصدمه =مجنوووووون
خرجنا وهو بيسحبني وراها وغاده لم تصمت لو للحظه من التلقيح علي بكلمات تشعل خجلي
………..اخرج من جيبه دبلتان وفجأه لقيت كوشه

 

في منتصف الحاره شهقت =جت امتي دي
بس هو شدني وقعدنا ولبسني الخاتم واصبح يزين اصبعي
فرحتي لا توصف ولوكان حلم تمنيت ان لا افوق
لم يخطر علي بالي يوم كل ماحدث معي ……..
ولكن دائما افوق من منامي علي كابوس …….
توقفت الاصوات .وتوقفت بصدمه ….
مع سماع تلك الكلمات التي خرقت اذني
=ازااااي بنت الزناتي بتتجوز وهي متجوزه 😳
________________________________💜🌹

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببني مجنون)

اترك رد

error: Content is protected !!