روايات

رواية احببني مجنون الفصل السابع 7 بقلم الينور

رواية احببني مجنون الفصل السابع 7 بقلم الينور

رواية احببني مجنون البارت السابع

رواية احببني مجنون الجزء السابع

رواية احببني مجنون الحلقة السابعة

قالتها باستنكار =ج جاااسر 😳
ادار وجهه جهته الصوت …
=هلا غاده
غاده ابتلعت ريقها وهي تترك بعض الكياس التي كانت تحملها
=ااانت ايه اللي جابك هنا
ضحك جاسر عالياً=جي اشوف صديقي.
اكسبي فيا ثواب الاقيه في اي شقه
غاده بيد مرتعشه اشارت علي شقه ندا ..ولكن استوقفته سريعاً=ج ج جاسر هو في إيه
جاسر رفع حاجبه .ثم اقترب من تلك التي ترتعش
وضع يده علي كتفها متحدثاً بنبره حنونه =اهدي ياغاده
انا عارف انت بتحبي ندا قد إيه بس صدقيني محدش فينا
عايز يأذيها ومادام براء قلك ماتخافيش عليها يبقي اوعي تخافي عليها لان انا عارف صحبي كويس لما يوعد لازم يوفي وهو وعدك انه مش هيأذيه

 

غاده بدموع اجتمعت هزت رأسها ……
بينما استوقفهم صوته الذي امتلأ بالجديه
=انت شرفت
انتبهوا له ..تقدم براء بخطه سريعه إتجاه باب شقه ندا
ثم قال بجد =تعالي ورايا
غاده مسحت دموعها سريعاً واتجهت تضع الطعام في المطبخ
….ليمر من الوقت مايقارب عشر دقائق
..مالقتش حد ….لسه هخرج ..سمعت صوت جي من البلكونه
…..مشيت بترقب . اتجاه البلكونه …مش عارفه اوصف شعوري….انا فرحانه اوي بس في نفس الوقت خايفه اوي
وحسه في حاجه غلط …..
رفعت حاجبي بإستنكار ….كان جاسر ماسك في ايده سيجار
وعمال يبص بترقب اوي
وفي واحد جنمبه قمر اوي كان عمال يبص في نفس الموضع
وهو يربط يده امام صدره
وجاسر بيتكلم معاه
=كده الموضوع بدأ يوضح شويه

 

جاسر بهدوء الذي اعتاد عليه=اهدي بس يابراء حاسس ان في تسرع في الحكم لان مافيش حاجه واضحه
براء نظر عليه نزره جانبيه =اللي واضح هو اكتر حاجه تخليك تعرف اللي مش واضح نفذ اللي قلتلك عليه من
غير كلام كتير
انا خبطت علي باب البلكونه وانا رفعه حاجبي=مين ده ؟
لينظروا عليا بإهتمام. .. براء تنفس من السيجاره وهو ينظر عليا من اعلي الي اسفل نظرات اربكتني بشده
بينما ذلك المجهول بالنسبه لي صفر عالياً
=يازين ما اخطرت يابن الملوكي
في لحظه بل اقل من لحظه لق،يت سلاح علي راسه
انا شهقت بصدمه وانا بحط ايدي علي بوقي
=ايه ده يامجنون
صرخت بها وانا همو،ت من الرعب
ابتسم بغباء ,….،وكانه معتاد علي وضع السلا،ح علي رأسه
جاسر بصوت هامس =ماتقلش ان اللي في دماغي صح

 

بينما براء بنظره يعلمها جاسر جيداً
=ماليش دعوه باللي في دماغك ..بس طول ماهي علي اسمي
مش عايز اشوف عينك غير في الارض فاهم
جاسر ضحك عاليا عاليا وهو يردد =اوووووه سنيوره الملوكي
انا بصتلهم وانا عمله زي الهبله وسط الاجانب كده
رفعت حاجبي وانا ببص علي براء اللي بصلي وابتسم
ثم قال بهدوء =الحجه فاطمه وحشتك
انا نطقت بتعجب من سؤاله =الله يرحمها اكيد وحشتني
بينما جاسر انفجر في الضحك وهو يفهم صديق عمره جيداً
اقترب براء مني ببرود وانا رجعت بظهري للخلف
برعب من منظره وهو بيتحرك بثبات
=وحيا،ه امك ماانت لو مارحتيش غيرتي اللي لبساه
هخليكي تروحيلها زياره
انا وقفت بغضب وانا ببص علي نفسي
كنت ارتدي سولبيت جينز واسفلها بضي ابيض بنص كمام
وارتدي كوتشي ابيض واعمل شعري علي هيئه كحكه بإهمال
رفعت اصبع السبابه بغضب امامه =مسمحلكش .انت مين انت علشان تتحكم في لبسي …انا زي زيك في المجتمع
ومن حقي اعمل اللي انا عيزاه
جاسر كان يحاول كتم ضحكته وهو يري صديقه يستشيظ غضبا
بينما غاده دلفت =يلا انا جاهزه

 

شدها جاسر من معصم يدها وهو يهمس =هشششش
دي لسه الملحمه مابدأتش
حركت رأسها=ملحمه إيه ؟
لتصرخ ندا بينما براء يحملها علي كتفه ..وهي تضربه بغضب
علي كتفه وتهز قدمها في الهواء
=عاااااا نزلني ياغ،بي نزلني بقلك
جاسر وغاده ضحكوا عليها عالياً……..
………في غرفه ندا …..
القي بها براء بغضب علي الفراش
وهو يقول ببرود =فين لبسك
وقفت وانا هتجن =لااااااااااااااااااااااااااا انت بجد زودتها اوي ……شايف نفسك مين علشان تتحكم فيا انت
وقف قصاي وربع ايده قدام صدره =جوزك .
فضلت اضرب السرير برجلي =جوزك جوزك اووووف هو بالعافيه انت اكيد غب،ي او خارج من السرايا الصفره
فجأه لقيت نفسي محاصره بين ذراعيه والتصق بقوه في صدره
نطق وهو ينظر في عيني بقوه =خلصتي

 

=ها
حقاً ذهبت مع عينه تشبه الجح،يم وكأني اري نفسي احترق هناك ولكني متعلقه بها وبشده
اقترب مني وهو يردد =مازلتي مش عارفه انت متجوزه مين
ومازال لسانك طويل ..علشان كده يانني هتجري زي الشاطره
تغيري اللي انت لبساه ده ومن اللحظه دي تنسي اللبس بتاع بنت اختك ده وتلبسي حاجه تليق بالاميرات اللي شبهك
انا ابتسمت بغباء =وايه بقي اللي بيلبسوه الاميرات
ضحك عالياً حتي سقط جبينه علي كتفي
=الاميره ممنوع حد يشفها ولا يتكلم معاها
وربنا خلاكي اميره علي الارض عمرك شفتي ملكه من غير تاج
انا فضلت اهز راسي بلا كان يقترب مني ويهمس
=علشان كده ممنوع تنزلي من غير حجا,ب
قال اخر جملته بهمس بين شفتاي للحظه اشعر بلمسته
الا ان فتح الباب بغضب
نعم الباب فتح وانا سقطت ارضا اود الارض تخفيني سريعاً
غاده بصراخ =هووو المخلوق البا،رد اللي برا ده معندهوش بيت

 

دلف جاسر خلفها بغضب مشابه=تصدقي انك عايزه درس في طريقه المعامله بنت انت الاخلاق وقعه منك خالص
غاده وهي تضع يديها في وسطها
=ايييه ضه عرفت ازاي سقط فيها في كل سنين تعليمي
كانت ماده تقيله علي قلبي
وماكاد جاسر يتحدث غاضباً……
حتي عم صراخ ذلك الإعصار …..= براااااااااااااااااااااااااااا
انتفضوا ثلاثيتهم ….بينما جاسر سحب يد غاده
وهرول سريعاً وهو يصرخ =ياماااااااااااا
انتفضت وحطيت ايدي علي ودني
اتفزعت وهو بيقلي بغضب = اقل من دقيقه والاقيكي مغيره
القر،ف ده
انا بصتله بصدمه =مستحيل ده اكيد مصاب بإنفصام في الشخصيه
وقفت وانا بقول بغضب قصدي بدعي الغضب
=ما عنديش لبس انا غير كده ولاحتي عندي حجاب
بصلي اوي ورفع حاجبه =خير مابتصليش
بصتله بغضب =اكيد بصلي بس بيقولوا في اختراع اسمه اسدال
جز علي اسنانه وضغط علي شفتاه السفلي بأسنانه العليا
{بالظبط زي ماعملتوا كده 😂)

 

غمض عيونو ….
=ده نام …..
قلتها وانا بقرب منه ببطأ وهو ثابت مكانه ومغمض عينه
ظليت احرك يدي امام عينه ولا يرمش حتي رمشه لو لمره
ولسه هحط ايدي علي كتفه اتأكد من ظنوني
فجأه فتح عيني …=عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
صرخت برعب ورجعت لورا برعب
ليصرخ بغضب =جاااااااسر
جاء جاسر مهرولا وهو ينطق بهدوء =نعم
بص عليا مطولا …………..
__________________________________@@
في مكان اخر تظنه قطعه من الجنه بكتله الهدوء التي تعم المكان ……
في قصر كبييير تلتف حوله الحدائق بظهورها المختلفه
(طبعاً انتوا شفتوه 😂)
علي مائده الطعام يلتفون حولها والكل منشغل بالطبق
الذي امامه وبالفكر الذي في عقله
وفي لحظه تركت الشوكه من يديها وهي تصرخ
=ياااااااااي .الشوكه دي مش نضيفه
(امممم مين دي 😂)

 

لينظروا عليها ببرود والكل عاد واكمل طعامه وكانه لم يحدث شئ
في حين جائت وهي تهرول صارخه
=اجمل شيش برك ممكن تذوقها يممممممم
تنهدت وقالت بجد =سلمي كفايا المطبخ اتملي اكل من تحت اخترعاتك
سلمي بغضب القت بالقفاز =يعني اللي يشوف كلامك يقول
انك بتسيبي حاجه من اكلي من غير ما تخلصيها
نظرت عليها برفع حاجب ..
في حين هبط وهو يضع هير بوتز…..ويغني بصوت
مرتفع بعض الشئ =مش مجمع ليه بدمع نفسي الاقي فرحي
تنهدت وهي تستغفر ربها =استغر الله العظيم
لا حول ولا قوه الا بالله
نظرت عليها ببسمه =الشيخه مريم هتحرقنا دلوقت
وكزتها بلطف = بطلي ياروان
روان وهي تنظر عليها =يعني مش يفاها يادالان مش مبطله استغفار علشان كوبليه اغنيه
انتوا عيله تشل
قلتها وهي تهم واقفه وتتجه لأعلي
جلس وهو يرفع حاجبه=مالها مدلله براء

 

(اللي لسه ماشفش الشخصيات يدخل علي صفحتي
الفديو عليها 😘)
تنهدت كيان وهي تقلب في الهاتف بملل
وقفت وهي تصرخ =ياااااااااي حشره
اقتربت منها وهي تغلق الكتاب بغضب
=بت انت هو انا كل ماهقررأ لدكتور ابراهيم الفقي الاقيكي
عماله تقولي يااااي ايه علقتي
همت واقفه وهي تنظر عليها بإشمئزاز
=مليكه حببتي انت بتعيشي في مستواكي عادي بس ده مش مستوايا نهائي
شهقت مليكه وهي تلقي بالكتاب =شوفوا المعفنه ام عيون ضيقه علشان عشتلها يويمن مع امها
يابت ده انت ماتجيش حاجه في تراب مصر
وقفت وهي تنطق بهدوء =دالين مليكه بس
مليكه بهدوء=اللي يشوفك يحلف ان الميه تجمد وما يصدقش ان دي تبقي اختك
سلمي وهي تقلب في طبق به هوت شوكلت
اقتربت من اذن مليكه =مليكه انت بتقرأي ايه الايام دي
مليكه برفع حاحب =تقمصت الشخصيه جامد صح
ضحكت سلمي =اوي
في حين تضع قدم علي الاخري وهي لاتبالي
لاي منهم …..بالها مع الشركه وكيف تستطيع ان تعرف كل ما يدلف ويخرج منها
في حين تجلس وهي تردد =استغفرالله العظيم
بينما يحدث بشات مع احدهن

 

=وانت بقي لابسه ايه دلوقت
ثم يراسلها =هستناكي في النيل كلاب الساعه واحده
ليضحك مع هاتفه
ولم يكن غيره بيجاد ذلك الشخص الذي لايعلم معني الحدود لافعاله
اوقفهم جميعاً وقوف كيان وهي تصرخ بصدمه
=براااااااااااء اتجوز
الكل نظروا عليها بصدمه =اييييييييييه
__________________________
=اتفضلي واياكي تخرجي من غير ماتكلميني مفهوم
بصيت عليه بتذمر اوي
نزلت بحاول امشي مش متعوده علي الحركه بالفستان
كنت لابسه فستان واسع اوي لونه زهري وخمار بنفس اللون
مانكرش ان كنت فرحانه اوي حسه ان مليكه
بصتله وهزيت راسي عده مرات وانا بهرول اتجاه الجامعه
يقف مع شلته ……
في حين كان براء يراقبها بعينه الي ان اختفت من امامه
تنهد وما كاد يعود لي سيارته
حتي اوقفه صوته بسخريه
=اوووووه براء الملوكي بنفسه
اعاد براء رأسه ببرود للخلف =بيجاد
قاله ببرود
ضحك بشده وهو يقترب ويضع يده علي كتفه

 

ويهمس بجوار اذنه =طيب كنت قلتلي انها تخصك ماكنتش قربت منها …..
براء بغضب وفي اقل من لحظه كانت يد بيجاد
تحت رحمته =ورحمه امي يابيجاد لو سمعت انك قربتلها لا لو سمعت انك بصتلها هخليك تقوم من كابوس اللي هعملوا فيك فااااهم بيجاد ولا تحب اقلك خالد
بيجاد بتأوه = م ماشي ماشي .
ليتركه براء بغضب فيسقط علي وجهه
دلف براء الي سيارته بغضب وغرور ……
هرولوا أصدقاء بيجاد عليه=انت كويس
بيجاد وهو يحرك في ذراعه =غبي عرفت تضحك عليه
بس لأ مش هسمح لها تبقي واحده من عيله الملوكي واضح اوي انها حرا،ميه وعرفت تاكل بعقله حلاوه
احد زميله =هي مين دي
دفعه بيجاد بغضب ….=وسع من وشي
_____________________________
تجلس في حديقه الجمعه شارده الذهن …….
لتذهب منها ذكري سريعه فلااااااش ✨(طويل شويه)
كانت تخرج من الشفت الخاص بها …لتذهب عائده
الي منزلها في وقت متأخر من الليل
لتصتدم باحد يقف علي الرصيف
=اي مش تحاسب
ليكتم نفسها سريعاً=هشششششششششششش
اترعبت وهي تهز في رأسها بنعم .. ..
بينما تنهد وهو يري الرعب تشكل علي ملامحها
وفي لحظه تجتمع رجال كثيره
تحمل كل من في الشارع ومن ضمنهم هي

 

ليدخلوهم داخل سياره جيب سوداء
ماكادت تصرخ حتي وجدت احد الرجل التي يظهر انهم صعقه
يرشون في الجو منوم
لتذهب في نوم عميق
ليمر من الوقت ساعات قليله ..
بدأت تفتح عيونها بصعوبه لتري برؤيه مشوشه
=انا فيييين ؟
لتقوم بفزع وهي تراه يجلس علي كرسي
ويضع قدمه علي المكتب ويلف المسدس في يده
=صباح الخير
لينظر في ورق امامه =غاده علام
غاده ابتلعت ريقها برعب ..وهي تري الاخر يجلس علي كرسي
ينظر عليها بهدوء
غاده وهي تحرك رأسها =اااايوه
وقف مره واحده لترجع للخلف برعب
وهي تشاور عليه =ه ه هو مش
قاطعها=اللي بيجي يشرب قهوه قصدي يكب القهوه
ليضرب علي المكتب فتصرخ برعب
=كنت بتعملي ايه في وقت متأخر زي كده
غاده برفع حاجب =وانت مالك انت حد عينك ولي امري

 

لينظر براء علي جاسر ببرود =عسل غاده دي عسل
جاسر ببسمه هز راسه …ليضرب براء بغضب علي مكتب
انتفضت غاده برعب
عمر براء سل،احه =انت هتهزري ياروووووح امك
انتفضت غاده واوشكت علي البكاء =والله م م ماعملت حاجه
انا كنت راجعه من شغلي
جاسر بهدوء =اهدي ياغاده وبلاش لف ودوران علشان
الكذب ما من هوش فايده
غاده ببكاء =وووالله ماعملت حاجه
مسح براء وجهه بيده بغضب =بت انت شيفاني بكهربك
ما تهدي
جاسر وهو يري غضب صديققه =غاده انت في المخبارات العامه
غاده شهقت بصدمه =ايييييييه
والله ماقت،لته ولا شفتن والله ياباشا انت بنت غلبانه علي قدحالي
براء وقد نفذ صبره =انت هتشحتيييييييي
انتفضت غاده وفتحت في بكاء
جاسر بهدوء =اهدي يابراء هي بس خايفه
غاده هزت رأسها =اه والله خايفه اوي

 

جاسر بهدوء =اقعدي ياغاده خلينا نتكلم شويه
غاده جلست وهي تضم نفسها وقدمها ترتعش برعب
جاسر بهدوء =اسمعي ياغاده احنا محتاجين مساعدتك
غاده اشارت علي نفسها مساعدتي انا
بااااااااك ✨
فاقت من شرودها علي صوت يأتي من خلفها
=اييييه يابنتي ساعه بنادي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببني مجنون)

اترك رد

error: Content is protected !!