روايات

رواية احببت قطتي الفصل التاسع 9 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الفصل التاسع 9 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي البارت التاسع

رواية احببت قطتي الجزء التاسع

رواية احببت قطتي الحلقة التاسعة

ياسمين بصوت عالي و انهيار : عشان هو اغت”صبني
خالد بصدمه و بعد عنها : انتي بتقولي ايه
ياسمين وقعت في الأرض بعياط : اعتدي عليا يا خالد بالقوة و العظب وبابا لما عرف بدل ما يجبلي حقي أجبرني اني هتجوزو عشان شكله و سمعته
خالد : انا مش مصدق هو دا اب ازاي
ياسمين : الاب اليبيع بنته زمان مقابل فلوس ، يقدر يبيع بنته التانيه بعد سنين
خالد اخدها ف حضنه : انا هحميكي ، ثقي فيا
ياسمين : هتنقذني صح
خالد : وحياتها عندنا لهقف ف وش الدنيا كلها عشانك
*************

 

دخلت البيت بخطوات بطيئه خايفه أنها تلمحه أو تشوفو ،بيجي ف بالها كل الاحداث ، مش ثواني المريت كانت ساعات ف دماغها ، كل الشريط جري قدامها
فدوة : زينه ياخرابي ايه الف راسك دا ، ايه الحصلك
زينه بخضه : ف ايه يماما فجعتيني ، دا انا بس اتخبطت
فدوة بشك : و ايه البهدل هدومك كدا ، ايه الحصلك
زينه بتوتر : صدقيني بسيطه وقعت بس
فدوة : طيب ادخلي ريحي ف اوضه معتز و هيجيلك الاكل عشان ندي متصحاش
زينه بصوت عالي : لا مستحيل ، انا مستحيل اشوف وشه
فدوة : هو ف ايه يا زينه انتي مش علي بعضك ليه ، و معتز لم هدومه هو ايه الحصل ما بينكم ؟
زينه : مشي ؟
فدوة : لم كل هدومه فجأه و مشي و كان جاي متبهدل ، هو الحصل له علاقه بيكي ؟
زينه : طنط ، اصدي ماما انا تعبانه محتاجه اريح ارجوكي
فدوة : طيب ادخلي اوضته ريحي ، عشان مش عاوزين اساله من الف البيت كتير
زينه : حاضر
****************

 

ميرفت بضحك : والله ضحكتني وانا مكنش ليا نفس ، انت تخاف من حته عيل ملهوش لازمه
معتز : انتي متعرفيش فهد ، فهد من الحصل زمان عمرو ما هينسي العملته ، و مش هيسبني ف حالي
ميرفت : يبقي نخلص منه
معتز : لا طبعا مستحيل نقتل
ميرفت : ومين قال إننا هنقتل ، احنا هنخلص منه بطريقتنا ، فاهمني يا حبيبي ؟
معتز بتفكير : مش عارف
ميرفت قربت منه و باسته من شفا*فيه : حبيبي سبني انا افكرلك
معتز بحب : كل العاوزاة يحصل
*****************
“ف الصباح ”
زينه : موافقه بس بشرط
فهد : ايه هو
زينه بخجل : مش هتلمسني ولا تيجي جمبي لحد ما نعدي الشهور و نطلق
فهد : مش يمكن تحبيني و متطلقيش ؟

 

زينه : احنا هنتجوز لسبب معين انك تحميني ،متخوفنيش منك يا فهد اكتر منا خايفه
فهد : خلاص خلاص اليريحك يا زينه ادام انتي شايفاني وحش كدا
و جاي يروح علي مكتبه، زينه مديت اديديها و مسكت ايدو
زينه : فهد انا خايفه ، انا حاسه ان فيه حاجه غريبه ، انا حاسه ان حياتي بايظه و مدمرة، ومش عارفه اكلم مع حد ولا احكي لحد
فهد أتك علي ايديها : انا معاكي اطمني و دي اهم حاجه و هنصلح كل حاجه سوا ، وحدة وحدة
زينه ابتسامتله : اتمني متخذلنيش ابدا ، انا حاسه اني بدأت اثق فيك
*******************
“ويعدي شهرين و كل يوم فهد يقرب لزينه اكتر و كل ما يقرب خطوة ،يحس انها بتبعد اربع خطوات قدام ، و انهارده فرح زينه و فهد ”
ندي : يعني انتي معقول مفيش مشاعر خالص ؟
زينه : بصراحه فيه ، هو جميل اوي و حنين اوي بس انا عندي احساس غريب و خوف مش عارفه ليه

 

ندي : انتي غبيه يا زينه ، فهد بيحبك جدا و واضح دا ، بصي المكان الانتي فيه ، بصي الفستان ال لبساة و بصي شكلك ، بصي معاملته ، كل دا ايه
زينه : مش عارفه انا محتارة بجد
ندي : سيبي نفسك و اتعاملي بالحساة دا هيبقي جوزك
…………………
فهد : كنت متأكد انك هتيجي والله
خالد : مقدرش مجيش ، انت اخويا يامعلم ، الف الف مبروك
فهد اخدو بالحضن : الله يبارك فيك ، تعالي اقعد
خالد : ايه الاخبار ، فجأه كدا ، مين دي
فهد : فاكر زينه ياخالد
خالد : يااااة انت لسه فاكر ، اوعي تكون لسه بتحبها وانت هتتجوز
فهد : هي بذات نفسها
خالد بصدمه : مش معقول ،و عرفت ؟؟

 

فهد : لحد الأن لا و خايف من اللحظه دي اوي ياخالد
خالد : لازم تيجي منك ، قبل ما حد يعرفها و ساعتها عمرها ما هتسمعك ولا تسبلك فرصه
فهد : عندك حق ، اليومين دول و يعدو و باذن الله احكيلها ، قولي انت ايه اخبار ياسمين
خالد اتغيرت ملامح وشه فجأه :..
……………..
زينه : بطلي رخامه يلا اطلعي برا ، شوفي بابا فين عشان يجي يخدني
ندي : ماشي ياستي ، اوعي تهربي ها هجيبك
زينه بضحك : هبله
بعد ما ندي مشيت ، لقيت مسدج علي تليفونها، بتبص ف التلفون كانت المسدج : بصي علي الواتس اب يا عروسه ف رسائل و ف فيديوهات لو شوفتيها هتتبسطي اوي .
زينه عقلها بدأ يروح منها و خافت و فتحت بسرعه الابليكشن و جايه بفتح المحادثه الكانت من رقم غريب .
زينه بصدمه و انهيار :……….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *