روايات

رواية لين الاسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك حسن

رواية لين الاسد البارت الثاني عشر

رواية لين الاسد الجزء الثاني عشر

رواية لين الاسد الحلقة الثانية عشر

عند ملك ودرالين
ملك: انا عاوزه اروح بقا هما فين
دارلين: انا هرن علي نادر دلوقتي اهو يييييييه مش معايا رصيد انتي معاكي رصيد ولا ايه
ملك: معايا ياستي امسكي
دارلين: الو
نادر: الو مين
دارلين: اختك يا اهبل
نادر: اقصد رقم مين ده
دارلين: رقم ملك المهم ملك عاوزه تمشي وانا الصراحه زهقت بقا انتو فين
نادر: عارفين لو خرجتو هتلاقونا برا يلا
دارلين: خلاص ماشي سلام
ملك: ها اي
دارلين: يلا هما واقفين برا
عند نادر
مروان: بتحبها
نادر: ها

 

 

 

مروان: بتحبها؟
نادر: ليه بتقول كده
مروان: العاشق تفضحه عيناه وانت الله واكبر عينك متشالتش من عليها وكنت هتموت لما عرفت انها زعلانه
نادر: مروان يا قلب اخوك يوم ما تتفلسف متتفلسفش عليا ماشي وانا بعامل ملك بحب اوي علشان زيها زي نور وقمر لاتنين انا بحبهم جدا ومبحبش اشوفهم زعلانين
مروان: متضر اقتنع لاني مش لاقي مبرر تاني يلا
نادر: اتأخرنا عليكو
ملك: ااه الصراحه وانا عاوزه اروح جوعت والشباب هناك جعانين
نادر: طب خلاص يلا
اللهم امسح على قلبي بالراحة وابعد عنّي الحزن ولا تحملّني مالا طاقة لي به.!💚
عند الشله كلها
مالك: طب اي بقا انا جعان
شهد: ما تهدي ياعم في اي
فارس: ياريت والله لاحسن انت زنان اوي
ايان: لا بلاش انت تتكلم اكتر واحد بيقول الكلمه دي هو الي بيتكلم
اسمى: ايوا عندها حق

 

 

اياد: اهو فتحتهم وخلتهم يتكلمو هيرجعو زكريات الثانويه كلها وتحنا قاعدين
ايان: ههههه سكر
اياد: عسل
مراد: مخلصنا بقا
اسد: انا رايح اشوف لين واجبها تقعد معانا شويه
مازن: ايوا يا عم ربنا يسهله
اسد: اهو نبرك ده هو الي مخليها مش مدياني ريق حلو اسكت
مازن: سكتنا
ميار: خلاص خلاص متزعلش ياعم بكره تلاقي حبيبتك وتفضل تحب فيها للفجر
نور: ايوا وهتخربها يسطا
مازن: شكرا على الدعم بجد يجماعه
وإن ضاقت بك الأركان يوماً،فركن الله باق لا يضيق🫂♥️
عند لين
اسد: احم احم شيلو الاموات الي هنا 😂
لين: خش يابني بقا وبطل زن
اسد: تعرفي انك جميلة اوي

 

 

 

لين: احم شكرا بس لو هتبتدي بمحن اطلع برا
اسد: خلاص خلاص تعالي يلا ننزل نقعد معاهم بقا علشان انتي وحشانا كلنا
لين: طيب يلا
*إن كانت لك حاجه وليس لك قدرة،،فإن لك رب له قدرة وليس له حاجه*🩶
وصلو دارلين وملك ونادر ومروان ونزلت لين واسد وقمر ونجمة ومراد وليل راحو يعملو الغدا ونور وامير وفارس ومراد راحو يجهزو السفره والباقي بيظبطو مكان قعدتهم بعد الاكل وشهدو اياد بيجهزو حاجات للتسالي الي بعد الاكل
عند نور
نور: ولا حط الطبق عدل علشان مكسوروش عليك
فارس: يوووه حاضر كان مستخبلنا فين بس ياربي
مراد: نور تعالي بصي كده
نور: حاضر جايه اهو انا هروح وارجعلك لو لاقيت طبق معوج سنتي هتضرب اشطا
فارس: انا مش عارف مين فينا الي المفروض يزعق
نور: اسكت ورتب الحاجه يلا…….. ايوا يامراد
مراد: الكرسي ده في حاجه مش عاوز يتعدل ليه
نور: مراد لو رفعت الكرسي هتلاقي في طوبه صغننه تحتيه شلها يابا ومتنرفزنيش
مراد: خلاص يا معلمي مشوفتهاش

 

 

عند الحبيبه 😂🩶
ليل: هو انا مش قولتلك متقفيش مع الكمون لوحدك
مراد بصوت انوثي : والله مكونت لوحدي كانو السبع بهارات كلهم واقفين معانا
نجمة وقمر هيفطسو من كتر الضحك 😂😂😂😂
قمر: ما جمع الا اما وفق الصراحه 😂😂
نجمة: والله عندك حق 😂
ليل: فكك منهم يسطاهما حاقودشيين 😂😂
مراد: عندك حق بس حاقوديين مفيهاش شين جبتها منين
ليل: لا دا موضوع طويل 😂😂😂😂
القابض علي دينه كالقابض علي جمر فاللهم ثبٌت قلوبنا علي طاعتك🤲🏻🤍
كلهم خلصو وكلو بعد الاكل *
لين: بجد تسلم اديكو مين الي عمل الاكل بقا
قمر: قمر ونجمه وليل ومراد
لين: عمري ما شفت حد بيحسب نفسه ما تقولي انا ومراد ونحمه وليل علي طول
قمر: عادي بقا هي جت كده
يارا: وانا ومازن واحمد وايان واياد ومروان ولوكا وشوشو ظبطنا الاقعده دي والتسالي وكده
شمس: وانا كنت نايمه الصراحه

 

 

 

لين: الله اي الهمه دي كلها يارتني كنت بشوف كان زماني شايفه الاجتهاد بتاعكو
اسد: كفايه انك معايا احم.. معانا وبخير
لين: تسلم يابا
فارس: تعالو نلعب الصراحه يلا
الكل: يلا
فارس لف الازازه: مروان هيسأل ايان
ايان: لع لع يالا
مروان: اعجبتي بحد وبتحاولي تقنعي نفسك انكو مش لبعض
ايان: اسالتك يا عم مروان غريبه لا ياسيدي علشان الي انا عاوزاه باخده
مراد: لف يلا يامروان
مروان لف الازازه: اسد ونجمه
اسد: اخر وعد وعدهولك مراد كان اي
نجمه: كان اي بص هو مراد اصلا مبيوعدش حد بس كان اول واخر وعد انه هيفضل فاكرني ومش هيحب غيري لحد اما يموت وصدق

 

 

 

اسد ياسيدي ياسيدي يلا
اسد لف الازازه: احمد ولين
احمد: خايفه علي مين من ساعت ما تعبتي
لين: عليكو كلكو وبالأخص الفرق
احمد: ليه
لين: الصراحه سؤال واحد
احمد : تمام لف الازازه: يارا وشهد
يارا: ليه مخليه الناس يطلعو عليكي كلام وانتي ساكته مش بتدافعي عن نفسك مع انك عارفه ان دي بتبقا سمعه عليكي
شهد: لاني مش بحب ادخل نفسي في مشاكل مش هما قالو ما يقولو المهم اننا مش بعمل حاجه غلط قدام ربنا
يارا لف الازازه: اسد ولين
اسد: احم احم احم
لين: لا اخلص احنا بنام بدري

 

 

اسد: ليه مش عاوزه تديني فرصه احبك
لين: علشان ببساطة كده ياعم اسد انت هتشيل مسؤليه واحده عاميه مش بتشوف محتاجه الي يساعدها في اي حاجه هتسيب شغلك وحالك وتيجي تساعدني او تجيب شغاله منعرفهاش ولا نعرف هتعمل اي فيا بالمعني كدن مش عاوزه ادخلك في حوارات انت ملكش دعوه بيها
اسد: بس انا بحبك وهستحمل كل ده
لين: وانت فاكر اني بكرهك انا كمان بحبك يا اسد بس مش قادره
اسد: مش قادره اي عا مش قادره تبرري الهبل الي انتي بتقوليه ولا مش قادره تستحملي انك تبقي معايا ولا مش قادره اي ها
لين طلعت من غير اي رد
سلمي: ليه بتعملو فيها كده انتو مش حاسين بيها خالص انتو مجربتوش الي هي في علشان تتكلمو انا بحثت وشوفت نفسيه الي بيحصله كده نفسيتها مدمره انا رايحلها
سلمي طلعت وفجأة ………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لين الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *