روايات

رواية احببني مجنون الفصل الثاني عشر 12 بقلم الينور

رواية احببني مجنون الفصل الثاني عشر 12 بقلم الينور

رواية احببني مجنون البارت الثاني عشر

رواية احببني مجنون الجزء الثاني عشر

رواية احببني مجنون الحلقة الثانية عشر

: مرات بديع الملوكي ياحبيب امممك
انتفضت ناظره بقلب يرقص بسعاده لتطلع عليه مطولا
وهي تصرخ بسعاده هل حقا جاء وقت ماكانت خائفه
هل اصبح مأمنها……..
همت واقفه بصدمه لتدور بنظرها تاره علي براء وتاره علي ندا لتقول بفتح فم: ملكه الملوكي
فاق الكل بفزع………. فكان الوضع كالتالي…….
شعر بأن الدماء تغل. ي بقوه من شده غضبه….
ليمسك ذلك الشب الذي اصبح يرتعش بدقات قلب ستقف
وهو يردد: ووووالله ياباشا ماكنت اعرف
وفي اقل من ثانيه كان براء يلك. مه بقدمه بقوه في بطنه
ليدفع ه بقوه للخلف…… ثم يتجه نحوه
بغضب ليلك. مه مره في الاخري في الاخري
جاء جاسر مهرولا.. في نفس الان التي اتجهت فيه ندا
برعب صارخه: بس يابراء هيم. وت في ايدك

 

بينما اتجه جاسر مهرولا وهو بالكاد يخرج الش. ب من تحت يديه
جاسر بترجي: كفايا يابراء كفايا
براء نظر خلفه ليأتي رجاله مهرولين حامل. ين تلك الج. ثه
في حين جاسر مسح وجهه لينظر حوله متسائلا
: هو المرح.. وم عمل ايه؟؟
ليأتي من خلفه ضحكه مطوله…… لينظر خلفه متعجبا
ليقول ببسمه: سلمي….
جائت مهروله ليقع نظرها علي براء الذي يجر ندا بقوه خلفه بخطوات سريعه تكاد قدمه تحلق في الهواء من سرعتها
نظرت برعب لتهرول اتجاه جاسر متسائله برعب
: في ايه؟
ضحك جاسر قائلا: ده شكلي مش انا وحدي اللي مكانتش في الجلسه
سلمي برفع حاجب.. اقتربت من جاسر هامسه له
؛: مين القمر ؟؟!
للحظه ينظر جاسر عليها ليبتسم بسمه فلتت منه بدون اراداته خاصه عندما وجدها تقف تسائل احد زملاتها
وعلامات الرعب علي وجهها لينطق هامس
: اللي يشوفك مايصدقش انك مجرد صحبتها
(امممم البسمه دي وراها ايه ياجاسر 😂)

 

____________________________________٪
فتح باب سيارته ليدفعها للداخل بقوه… اقترب السواق
ليوقفه بحركه من 🖐يده
ططأ رأسه منسحبا للخلف……….
في حين هي بدأت تفرك في يديها بتوتر وتهز في قدمها برعب علامات وجهه لاتوحي بالخير قط…
قالت مناجيه ربها بهمسات متتاليه: يارب خليك معايا يارب ده شكله الحاله بتاعته جت وانا عملت ايه يعني
هوكنت انا اللي قلتله يق. ل ادبه استغفر الله العظيم
لتصرخ فجأه برعب
___________________♡___________________
دلف الي غرفته ليلقي بنفسه علي الفراش
وصوتها مازال يتردد بداخله… فلأول مره يفعل هكذا فدائما هم من يأتوا بإرادتهن…….. هم معتدلا خافيا وجهه بين
كفيه وهو يزفر بملل……
رن هاتفه مماأفقه من حالته تلك… نظر علي هوية المتصل
بملل…..
اجاب ببرود: ازيك ياامي
اجابت بلهفه المشتاق: حبيبي وحشتني اوي عامل ايه ياخالد بتاكل ياحبيبي اوعي تكون مش بتأخذ الفاتمينات
حرك عينه بملل يمين ويسار … اجاب بعد ندا ئها المتكرر

 

: خالد حبيبي انت ساعمني
لينطق هاتفا بدون ان يبادر بالسؤال عليها او علي والده
بدون ان يستفسر عن موعد عودتهم
: عاوز فلوس
ليعم الصوت لثواني ثم تنطق بهدوء خاشيه بشده غضبه
: حبيبي انا مش لسه باعته ليك ربع مليون من يومين
اجابر بضجر: خلصوا ياماما اكيد مش بحوش من وراكم يعني
لتتنهد قائله سريعا: خلاص ياعمري ماتزعلش هبعتلك فلوس النهارده ان شآء آلَلَهّ
لتغلق معه الخط موصيه ان يراعي صحته
…. القي بالهاتف ليهم متجها نحو الشرفه ممسكا بس. يجار بين صوابعه وماكاد يشعلها…..
حتي وقع عينه عليها تقف….. وتخرج من حقيبتها مالا كثيرا
لتعطيه لتلك التي تنظر مبتسمه
ضيق عينه وقال برفع حاجب: روان 😧
ليتجه سريعا نحوها و……..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببني مجنون)

اترك رد

error: Content is protected !!