Uncategorized

رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الرابع 4 بقلم إيمان

 رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الرابع 4 بقلم إيمان

رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الرابع 4 بقلم إيمان

رواية اخترتك لتكوني عالمي الفصل الرابع 4 بقلم إيمان

_اي يماما هيجي يخدني لي 
=بيقول عايزك ف مشوار كدهون 
_ وانتوا ضمنينه يعني يماما عيب عليكي 
=بتقولي اي يبت 
_ بقول ماشي يماما ماشي 
وانا كان مالي ومال الحوارات دي بس ياربي انا كنت سنجل بائس حزين بس جامد 
 بعد ربع ساعه تفكير دخلت غيرت هدومي لان كان وقع عليها كاتشب لاني طفله اصلا ????
قعدت ساعتين علي م ظبطت الخمار كانت الساعه بقت 7 كده لقيت حد خبط علي الباب عرفت انه زوجي قرة عيني 
= يناس يلي جوا 
_ مين مين 
= دا القمرر كله جاي يفتحلي 
_ والله يعني لو حضرتك مش هتحترم نفسك اقفل الباب تاني عادي 
=واهون عليكي 
_بقولك اي اتفضل وانت ساكت 
= لا لا اتفضل اي احنا خارجين 
_ طب ثانيه استأذن من بابا 
=لا يلا يلا
وقام شددني جامد من ايدي الحمد لله انا كنت جايبه كل حاجه 
_ايديك يعسل لتوحشك 
= ماشي مع واحد صحبي اي دا وبعدين كان فين الوش ده ف الدرس ال يشوفك يقول ملاك ????
ــ بطلع الوش ده للحبايب بس 
= اي تا يعني انا م الحبايب ????
_انا قولت كده 
= بقولك اي يبت دا انتي قفلتيني اسكتي 
نزلنا من ع السلم اتمشينا عل البحر   كتشير لاني من اسكندريه اصلا تقريبا دي حاجه كنت بتمناها جامد اني امشي معاه ع البحر بس واحنا متجوزين عشان 
انزل بليل جامد وميكنش حد ف الشارع فنقعد نجري كتير وياه لو ف الشتا بس الحظ اننا لسا متجوزناش واحنا ف لصيف كمان ف اتمشينا ع الكرنيش
_ انا عايزه اقعد انا تعبت انا عايزه اقعد
= طب ثانيه هروح اجيب حاجه من هناك واجيلك 
_ تمام بس متتأخرش 
راح مكان كان بيبيع ايس كريم جامد 
 لقيته جبلنا ايس كريب ب الفانيليا وعليه شيكولاته كيتكات من فوق 
( مش عارفه انا اندمجت معاهم كده لي) ????
_ اي ده دا انت جامد جدا 
= بتقولي اي 
_ بقولك شكرا جدا ????
= العفو يقمرر 
قعدنا كتير نتكلم ونهزر بس ب حدود 
_ كفايه كده بقا انا عايزه اروح اتأخرت 
= كنت لسا هقولك كده يلا كده كده اصلا هشوفك بكره  
_ اه تقصد الدرس
= انت غبيه  يبنتي م احنا معزومين علي الغدا عندكوا بكرا 
_ اه اه م ماما قيلالي 
= تمام صحيح علي حوار الدىس انتي مش هتيجي تاني ف المجموعه 
_ اي دا ي استاذ عشان اسيبك تتسرمح وتهزر مع البنات براحتك 
= بتقولي اي يبت 
_ بقولك لي يعسل 
=عشان اديكي ف البيت لوحدك 
_ لا يابا انا مسمحاك وهاجيلك المجموعه 
= اي ده دا القمرر بيغير
ومغيرش لي يرايق 
= اي بتقولي اي 
ــ  بقولك يلا نروح يرايق 
قومنا بس ركبنا تاكسي لاني تعبت 
نزلنا 
=بقولك بلغي اصحابك مفيش درس بكرا 
_ دا لي يعني 
= بيقولوا رايح اخطب بكرا 
_ دي قرايه فاتحه انت هتهيص فيها 
= لسانك دا هقطعهولك قريب 
_ خلصانه سلام 
= تمام 
روحت وكان جايبلي قبل م  اطلع  شيكولاته  وحططتها ف شنطه 
_ ي اهل البيت ????
ماما=عروستنا اتأخرت لي 
ــ متقوليليش يعروسه وبعدين انتوا ال مش جادعين 
دخلت غيرت هدومي 
نزلت في الاستيت الواتس 
يجماعه مستر مروان مش هيدي درس بكرا 
ملك = اي دا يقمرر دا بسببك ولا اي
_ اه اي مش انتي كان نفسك تغيبي حصه 
=توههي بقا عشان متحكيش اي ال حصل 
حكتلها ال حصل 
قعدنا نتكلم كتير وبعدين دخلت نمت صحيت
الساعه 9:00 قمت ساعدت ماما 
ــ اي ينبع الحنان عايزه مني حاجه 
= روحي اكنسي اوضتك ونضفي فوق السرير وتحت السرير وفوق الدولاب وتحت الدولاب وجوا الدولاب 
ــ اي يماما هما هينزلوا يبصوا تحت السرير ????
=اه يختي اعملي وانتي ساكته 
عدي خمس ساعات شغل ومرمطه دخلت لبست الهدوم ال كنا جايبنها انا وملك وعدي اليوم علي سلام وحددنا معاد الخطوبه واننا مش هنعمل خطوبه كبيره هتبق علي الضيق والدنيا هتمشي كده مرت الايام من غير  حاجه جديده غير اني لقيت حد يساعدني ويبق ضهري مع بابا ربنا يخليهولي   وقعدت ازاكر جامد اوى ومروان كان  بيسعدني ف المزاكره كان نفسي ادخل طب جدا ومروان كان اكتر حد بيشجعني كان معايا ف كل وقت كنت بحكيله كل تفاصيل يومي وكنت بصدعه جامد الحقيقه ????
……… بعد مرور سنه…………..
ودرجات تالته ثانوي بانت….
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك رد