روايات

رواية ولنا لقاء الفصل الثالث 3 بقلم إيمان محمد

رواية ولنا لقاء الفصل الثالث 3 بقلم إيمان محمد

رواية ولنا لقاء البارت الثالث

رواية ولنا لقاء الجزء الثالث

رواية ولنا لقاء الحلقة الثالثة

عندما كانت تغني هاجر لمحت السائح وهو يصورها بالكاميرا ثم ذهبت مسرعة نحوه وطلبت منه أن يعطيها الكاميرا لكنه لا يفهم لغتها وهو يتحدث بطريقة سريعة جدا ووهي لاتفهم
ثم طلبت منه أن يعطيها الكاميرا باللغة الانجليزية
هاجر :Please, give me the camera, please
لو سمحت اعطيني الكاميرا
السائح : No, this is mine”. لا هذه ملكى ”
هاجر وهي تحدث نفسها : انت غبي شكلك كدا ما انت كنت بتصور
هاجر : Show me all the pictures in the camera
تمام وريني الصور اللي ف الكاميرا
السائح: I don’t have a problem at all

 

 

 

اوك معنديش مشكلة
ثم أخذت هاجر الكاميرا ورأت كل الصور ووجدت فيديو لها وهي تغني وترقص بالفستان وف هذه الأثناء مر حوالي ساعة
هاجر : Can you delete this video please
لو سمحت ممكن تمسح الفيديو ده
السائح No, this is my camera. Wipe what I want
لا دي الكاميرا الخاصة بيا امسح اللي انا عايزه
وهاجر تحدث نفسها: انا وقعت مع سائح غبي وحمار بس شكله حلو ثم نظرت هاجر حولها ولم تجد السياح
وسألته : Where are your friends or are you cut from a tree
فين صحابك ولا انت مقطوع من شجرة
السائح :No, I was lost and I was looking for them
لا انا كنت تايه وكنت بدور عليهم
هاجر : يخبتك ياجوجو يخبتك الكبيرة
ثم أخبرته :Okay, we will look for them, and I will look with you
تمام احنا هندور عليهم وانا هدور معاك
السائح: All right, if I find them, I will delete the video
تمام لو لقيتهم همسح الفيديو

 

 

 

هاجر : okay
ثم ذهبت هاجر وذلك السائح
هاجر فضلت ماشية هي والسائح لمدة ساعة والوقت اتأخر ولازم هي تمشي لكن هو ملقتش صحابه ولا المرشد السياحي
هاجر : We have been going around a lot and you can’t find them ،They looked like they walked and forgot you
احنا بقالنا كتير بنلف ومش لقينهم شكلهم مشيوا ونسيوك
السائح:I don’t think they exist
لا اعتقد انهم موجودين
هاجر : لا بقولك ايه الجو اتأخر وانا همشي وعنك مامسحت الفيديو ده انت رخم صحيح
السائح: I do not understand you
هاجر : I’m marginal and leave the video, don’t wipe it
انا همشي وسيب الفيديو متمسحهوش
السائح: You want to curse me and walk
عايزة تسبيني وتمشي

 

 

 

ترددت هاجر ف الرد ف هي لاتعرف ماذا تفعل
وسألته هاجر : Do you know the name of the hotel for sure
طب انت عارف اسم الفندق اكيد
هاجر : طب كويس اوي ،What is the name of the hotel
اسم الفندق ايه
ثم رد عليها السائح : Obelisk Hotel Nile
فندق اوبلسيك اوتيل النيل
وردت عليه هاجر : Perfect for your hotel hoodie
تمام هوديك الفندق
وأثناء ما هاجر كانت تتمشي هي وذلك السائح
سألته هاجر : What is your name
ورد عليها السائح : My name is Chuck
اسمي چاك

 

 

 

 

ثم ردت عليه هاجر : my name is Hager
وسألته هاجر: where are you from
ثم رد عليها چاك: from England
تعجبت هاجر منه ف هو لم يسألها اي سؤال ولا يتحدث معاها كثيرا بل هي التي تتحدث
سألته هاجر : Why don’t you talk to me
انت ليه مش بتتكلم معايا
ثم نظر لها السائح ولم يرد
وأخبرته هاجر: In general, we will board the boat and cross the other side
علي العموم احنا هنركب مركب نعدي الناحية التانية
چاك: okay

 

 

 

 

وأخبرته هاجر: You call your friends and tell them
فيك تتصل على صحابك وتقولهم
ورد عليها چاك : I try to call them but they don’t answer
بحاول اتصل عليهم بس مش بيردوا
ثم اكتفت هاجر بأن تهز دماغها وتخبره : okay
لا أعلم إلى أين تأخذ بي الاقدار ، و لكني أعلم بأن الله لا يكتب لي إلا كُل خير .

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ولنا لقاء)

اترك رد

error: Content is protected !!