روايات

رواية انقذها من جحيم زوجه ابيها الفصل الرابع 4 بقلم تينا نبيل

رواية انقذها من جحيم زوجه ابيها الفصل الرابع 4 بقلم تينا نبيل

رواية انقذها من جحيم زوجه ابيها البارت الرابع

رواية انقذها من جحيم زوجه ابيها الجزء الرابع

رواية انقذها من جحيم زوجه ابيها الحلقة الرابعة

……يالهووواي تفتكروا هيحصل ايه اممممم يلا بينا نشوف…..
في صباح اليوم اللي احنا مش عرفنله حاجه حلوه 😂 المهم بطلتنا صحيت واخدت دش وروقت نفسها كده عشان عرفه أن الاخ مالك هييجي يخطبها انهرض …..عند ملاك وعمتها وبنات عمها
ملاك وهي تنظر اللي فستانها الي بعتهو لها مالك بحب
عمت ملاك رغد بحب.يلا يا عسل عشان اجهزك
ملاك بفرحه. يلآ يلآ واتجهت ملاك لتبديل ملابسها وارتدت فستان طويل بلون سماوي وحجاب ابيض
رغد وبناتها بزهزل .بسم الله عليكي يا قلبي قمر ربي يحفظك ويحميك من كل شر
ملاك بخجل .يارب
وبداو في تجهيز ملاك وكانت لا تحتاج إلى اي مك اب وضعت لمسات خفيفه

 

 

 

وبعد قليل تحديدا في الساعه ٢ظهرا
وصلو اهل العريس وجلسوا مع الحج سليم وزوج اخت زوجته الاول
سليم بحب. نورتوني يا جماعه حمدلله على السلامتكم
الحج دين الأنصاري ابو مالك. ده نورك يا غالي..
الحجه بعدم صبر وهي متلهف تشوف ملاك. هي العروسه فين يا مالك 😂
اصبري يا حجه علي رزقك شوي.
أخذ الكل يضحك عليها ثم قال الحج سليم. اتفضلي روحي شوفيها هي جوه
ونده علي وحده من بنات رغد توصلها
الحجه بعد ما شافت ملاك. بسم الله الرحمن الرحيم قمر
ملاك بخجل. شكرا يا طنط. ّ.. مالك سمع كلمه طنط دي وعرف انو مامتك زعلت
مالك بحب وعشق .حبيت قلبي ملاك بصي دي تبجي امي يعني امك يعني تقليلها ايه
ملاك ببكاء. ماما

 

 

 

اتجه نحوها مالك .وحضنها وقال قلبي انا اللي تسمع كلامي .. ولم يمر خمس ثواني حت استمع الي صوت امه وهي تقول
الحجه بغيظ. اوعي ياض ابعد عن بنتي خلتها تعيط
مالك بص لامو بغيره .لا دي ملاكي انة مش هديها لحد
الحجه ورغد بصوت واحد..وانت بتعمل ايه هنا
مالك بيرد علي رغد. بشوف عروستي في مانع
رغد بضحكه. لا ابدا اطلع برا وانا هجبها واجي
خرج مالك واتجه نحو الصالون
اما ملاك فهي ما ان خرجت من حضن مالك حت ركضت اللي امه وهو تشعر بحنيتها وتبكي

 

 

 

الحجه .بس يا بتي المكياج هيبوظ
ملاك بضحكه. مش حاطه اصلا
وضحك الاثنين
واخذت رغد وبناتها ملاك ونزلوا مع الحجه ام مالك
وجلست بجانب مالك
مالك بمشاكسه. انا مش مصدق ان القمر نزل من السمة وقاعد جمبي
ملاك بخجل. بس بقا متكسفنش
مالك بابتسامه. طيب.
ابو مالك وابو ملاك. اتفقنا. وسمعنا اصوات الغاريط
لوووووولوووووووولو لووووي 😂
مالك. عمي انة هاخد ملاك عشان اجيب الشبكه
سليم . موافق
أخذ مالك ملاك وخرج متجها الي سيارته
ملاك ببراءه. رايحين فين
مالك علي السوق وبعدين عالبيت
ملاك بحزن. بس انا جعانه
مالك بابتسامه. من عيوني واتجه للمطعم

 

 

…….في المطعم….
ملاك وهي تاكل. بتعمل ايه في التلفون
مالك بضحكه. ولم يرد
ملاك بغيظ في نفسها .بيعمل ايه معقول بيكلم بنت ولم تنتظر وسحبت الهاتف واكتشفت انه كان يصورها وخجلت وأرجعت الهاتف لهو
ملاك بخوف.انا اسفه مكنتش اقصد.
مالك بابتسامه. لا يا قلبي ده حقك عادي.
ملاك بفرحه. بجد.
اكتفى مالك بالايماء لها
وبعد انتهائها من الاكل ذهبت إلى حمام لغسل يديها
وفي خارج المطعم …
الرجال. ايو يا بيه هي في المطعم معاه.
مؤمن بغيره. هاتها
الرجال بطاعه.حاضر ية بيه وقفل الخط
وخرجت ملاك مع مالك بعدما عادت من الحمام وعلي باب المطعم أتت سياره كبيره و ……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انقذها من جحيم زوجه ابيها)

اترك رد

error: Content is protected !!