روايات

رواية معشوقه الفهد الفصل الثالث 3 بقلم ملك علاء

رواية معشوقه الفهد الفصل الثالث 3 بقلم ملك علاء

رواية معشوقه الفهد البارت الثالث

رواية معشوقه الفهد الجزء الثالث

رواية معشوقه الفهد الحلقة الثالثة

لقت ملك مروان واقف مع جارتهم وبيضحك معاها بس ملك كانت دموعها نزله من تحت النقاب
ملك: مروان كلم خالتو
مروان لي نفسه اكيد فهمت غلط
وفاء: واد يامروان روح وصل ملك مينفعش تركب موصلات في الوقت ده
مروان: حاضر يا ماما يلا ياملك
ملك: يلا
ركبوا العربية
مروان: ملك في حاجة مداياكي
ملك: لا يامروان شكرا علي سؤالك
مروان: هو انتي ليه بطلتي تكلمي معايا زي الاول
ملك: مشغوله بالجامعه وكده
مروان تمام ربنا معاكي
ملك: يارب
بعد شويه تلفون مروان رن
مروان: الو ياقلبي
……….
مروان: حاضر ياحياتي
…….
مروان: ماشي قدامي ساعتين بالكتير علي ماخلص ياقلبي
…….
مروان: باي ياروحي
ملك كل ده وهي منهاره
ملك بعد ماوصلت دخلت تجري علي اوضتها وقفلت علي نفسها وكانت منهاره
عند فاطمة ونور طلعو قاعدو مع وفاء وقاعدو يهزرو وشغلو اغاني
وبعد كده دخلو نامو بس فاطمة دخلت علي اكونت فهد
بس فجاه الباب اتفتح…….رواية معشوقة الفهد (البارت الثالث)
لقت ملك مروان واقف مع جارتهم وبيضحك معاها بس ملك كانت دموعها نزله من تحت النقاب
ملك: مروان كلم خالتو
مروان لي نفسه اكيد فهمت غلط
وفاء: واد يامروان روح وصل ملك مينفعش تركب موصلات في الوقت ده
مروان: حاضر يا ماما يلا ياملك
ملك: يلا
ركبوا العربية
مروان: ملك في حاجة مداياكي
ملك: لا يامروان شكرا علي سؤالك
مروان: هو انتي ليه بطلتي تكلمي معايا زي الاول
ملك: مشغوله بالجامعه وكده
مروان تمام ربنا معاكي
ملك: يارب
بعد شويه تلفون مروان رن
مروان: الو ياقلبي
……….
مروان: حاضر ياحياتي
…….
مروان: ماشي قدامي ساعتين بالكتير علي ماخلص ياقلبي
…….
مروان: باي ياروحي
ملك كل ده وهي منهاره
ملك بعد ماوصلت دخلت تجري علي اوضتها وقفلت علي نفسها وكانت منهاره
عند فاطمة ونور طلعو قاعدو مع وفاء وقاعدو يهزرو وشغلو اغاني
وبعد كده دخلو نامو بس فاطمة دخلت علي اكونت فهد وفجاءة حد دخل
وكان مروان ونور دخلو وفاطمة خرجت بسرعة من اكونت فهد
مروان: انتو عملتو اي مع ملك
فاطمة ونور احنا معملناش حاجة ليه هي مالها
مروان: مش عارف انا لما وصلتها حسيت انها مدايقه
فاطمة ونور نبقا نكملها نشوف مالها بس احنا معملناش ليها حاجة
وبعد كده مروان طلع وكان بيفكر في ملك هي كانت مضايقه من ايه اه صح نسيت اقولكم ان مروان كان بيكلم فاطمة
جوه في الاوضه ملك ونور بيتكلمو وعمالين يفكرو هما عملو ايه ليه ملك فاطمة: بس احنا معملناش ليها حاجة
نور: مش عارفة تعالي نكلمها
فاطمة: ماشي
ورنو عليها
فاطمة: السلام عليكم
ملك: وعليكم السلام
فاطمة: اخبارك ايه ياقلبي
ملك: الحمدالله وانتي ايه اخبارك
فاطمة: الحمدالله انتي مالك يابنتي مروان الي انك زعلانة
ملحوظة هما مش بيخبو حاجة علي بعض
ملك: انا شوفت مروان بيكلم جارتكم بيتكلم وغير كده كلم واحده وانا معاه في العربيه وقالها…. وحكتلها الي حصل وكل ده وهي منهاره
فاطمة: اهدي ياقلبي وبعدين افهمي الموضوع الاول قبل ماتحكمي علي حد وبعدين الي كلمها في التليفون دي انا انا الي رنيت عليه واما جارتنا يا ستي دي كانت فاتحة الباب بالصدفة وهو معدي دي كل الحكايه بس انتي شكلك واقعة واقعة يعني😂😉
ملك كل ده مصدومة ومش عارفة ترد
ملك: بجد يا فاطمة
فاطمة: اه والله ياستي دي كل الحكايه
ملك: طيب وقعدت تتكلم معاها وشوية وقفلو وكل ده نور بتسمعهم وهي ساكتة وبعد كده راحو ذاكرو وداخلو نامو تاني يوم الصبح فاطمة صحيت ولبست وهبعت صور البس الي كانو لبسينو ملك ونور وفاطمة
وبعد كده مروان بعت حد يصلح العربية وبعد كده وصل ملك ونور وفاطمة
فاطمة: انا هاروح اجيب ماء وجايه
ملك: هستناكي جوه
فاطمة: ماشي وراحت
وهي ماشيه قابلت فهد
فهد: انا عايز اقولك حاجة
فاطمة: ايه هي
فهد: انا عايز ارتبط بيكي
فاطمة: ضربتو بل قلم وقالتلو انا مش زاي الي انت تعرفهم يازباله
وسبتو ومشيت
فهد: كان واقف مصدوم ومتعصب اوي😡😡والله لوريكي
عند فاطمة راحت لي ملك وحكتلها علي حصل
وملك قاعدة بتضحك
فاطمة: انتي بتضحكي علي ايه
ملك: انتي اديتي بل قلم مرتين ده هايسقطك بس يستاهل الحيوان ده
فاطمة: يلا اما نشوف اخره يجيبو
ملك: طب يلا ندخل المحاضره ودخلو وبعد كده مشيو
وملك اول ما روحت مامتها قالتلها متقدملك عريس
ملك: انا قولتلك ياماما اني مش بفكر في الموضوع ده
مامتها: كده كفاية مش كل مايجي حد تقولي انا مش بفكر في الموضوع ده هاتقبلي يعني هاتقبلي
ملك: ماشي وبعد كده دخلت اوضتها وقعدت تعيط ورنت علي فاطمة وحكتلها الي حصل وهي بتعيط
فاطمة: خلاص متزعليش اكيد خالتو بتختار ليكي حد صح وبعدين شوفيه ولو مارتحتيش سبيه
خلاص ماشي وبعد كده قاعدت تفكر في كلام فاطمة وياتري مين عريس الغفله وبعد كده دخلت مامتها تنام وملك كمان دخلت بس سمعت الجرس بيرن راحت تفتح بس مالقتش حد ولقت صندوق كبير راحت خادتو ودخلت واسغربت اوي وفتحتو لقيت فيه فستان موف وطرحه بيضاء ونقاب ابيض ودبدوب احمر وشكولاته كتير اوي وفي ورقه مكتوب فيها بحبك ♥️♥️
ملك كانت مصدومة وفرحانة اوي ونسيت اقولكم انا اول ما تفتحي الصندوق بلونات حمراء تطلع كانت فرحانة اوي وبعد كده شالتهم في الدولاب وراحت علي السرير وفضلت تفكر ياتري مين الي حطهم وبعد تفكير كتير نامت
تاني يوم فاطمة صحيت وراحت لي ملك وفاطمة لبست فستان بيج وجزمة سوداء و خمار ابيضوبعد كده ملك جهزت وخلاص وخدت العصير ومستنيه مامتها تنده عليها نسيت اقولكم ان ملك حكت لي فاطمة علي الصندوق وفاطمة قالت في نفسها دا انت واقع واقع يعني ملحوظة فاطمة عارفة مين العريس نرجع تاني بقا مامت ملك ندهت عليها وقدمت العصير وكل ده وهي بصه في الارض وبعد كده قالو نسبهم مع بعض وهي بصه في الارض
العريس: هي السجاده حلوة بس مش احلي مني
ملك اتصدمت من الصوت وبصت عليه بصدمه وقالت انت بتعمل ايه هنا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية معشوقه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *