روايات

رواية نجمة في الصعيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ملك نصرالله

رواية نجمة في الصعيد البارت الثامن والعشرون

رواية نجمة في الصعيد الجزء الثامن والعشرون

رواية نجمة في الصعيد الحلقة الثامنة والعشرون

في المطار
حمزه كان واقف متوتر ، والشباب كانوا بيهزروا
شوية وزين كان جاي عليهم
حمزه راحله بفرحة وحضنه
زين عيط: واحشتني يا حمزة
حمزه بحب: وانت يا حبيبي ، متعيطش يا زين
مراد بحب: يا ابني الواحد فخور انك ابن عمه
زين بحب: واحشتني يا ميرو
عز ضحك: ايوة بقاااا بتتريق علي عزوز بقيت ميرو
مراد بحنق: اسكت ياض
عز حضن زين: بقيت ظابط قد الدنيا وليك اسمك تجيبلي حقك من اخوك ومن مراد
زين ضحك: من عنيا
اسر حضن زين بحب: واحشتني يااض ، وآية الحلاوة دي ، مش كل اللي بيسافروا بيحلوا ولا علشان ظابط
زين بحب: تسلم يا صاحبي
حمزة بهدوء: يلا
حمزه اخدهم ومشيوا

 

في البيت
زين كان واضح عليه التوتر وهو داخل راح حمزه مسك ايده ، زين بصله وحمزه إتك علي عينه كأنه بيطمنه .
حمزه دخل راح عند نجمه وقف جنبها راحت قالت
نجمه بتوجس: قول الحق مين ساق
حمزة ابتسم: مراد واحنا رايحين وأسر واحنا راجعين
نجمه بخفوت: اشطر كتكوت بيسمع الكلام
حمزه ابتسم من تحت لتحت وقال في سره(واللهِ متجوز طفله ، هتخلف البيبي ويبقي عندي اتنين)
نجمه بخفوت: حمزه دا زين
حمزه هز راسه راحت كملت: قمور واللهِ
حمزه بصلها بحدة وقال: افصلي علشان بقيتي بتعُكي في الكلام
نجمه بتوتر: حقك عليا دي لغبطه في الهرمونات واللهِ
حمزه مردش عليها وهي سكت بتوتر

 

زين دخل راحت فاطمه جريت عليه وفضلت تبوس في وشه وتحضنه
فاطمه بعياط: واحشتني يا زين ، هونت عليك تبعد عني كل دا
زين بدموع: واحشتني يا فطومه ، حقك عليا متزعليش مني
فاطمه بحنيه: مش زعلانه منك يا حبيبي ، دانتَ الغالي
زين قرب من رضوان بتوتر ورضوان كان بيبصله بس ثواني وقام حضنه ، زين خبي وشه في رقبة باباه وعيط
زين عيط وقال بخفوت: حقك عليا ياحاج رضوان
رضوان مسح وش زين بحب: مش زعلان منك يا ولدي ، كفي بُكي بقا معيزش حد يشوفك وانت بتبكي
فريال شدت زين بخفه: وعمتك موحشتكش عاد ، بَعد يا رضوان
زين بحب: لا طبعاً وحشتيني ، انت الخير والبركة
ابراهيم قرب منه وحضنه بحب: حمدالله على السلامه يا حضرت الظابط
زين بحب: الله يسلمك يا عمي
هدي ضحكت: تعالا سلم عليا يا زين باشا ولا نسيتني
زين راحلها وحضنها: اجيلك علي عيني ، واحشتيني يا هودهود
هدي بحنية: تسلملي عيونك ، وانت واحشتني قد الدنيا
ميرنا بهمس: هو واحشتينى و وحشتني دي مش هتخلص بقا انا جضيت
شرين بهمس زيها: اسكتي الواد بقاله 7 سنين مسافر طبيعي هيقول واحشتيني و واحشني
سارة بهمس: الواد اوسم من توم كروز نفسه

 

شيرين بخفوت: اتنيلي مراد لو سمعك هيخانق معاكي
سارة بتوتر: و استاذ مراد ماله بيا
شيرين بحنق: الواد طالب ايدك انا غلطانه ياختي
بعد مرور القليل من الوقت ، كانوا قاعدين علي السفرة والبنات بتحط الاكل
حمزه طلع غير هدومه ونزل كانت نجمه بتحط معاهم حمزة قالها بخفوت: اقعدي انتي تعبانة هما بيحطوا
نجمه بخفوت: بقيت كويسة الحمدلله ، صالحتني يا حمزاوي
حمزه هز راسه بمعني “لا” نجمه كشرت وراحت تجيب الاكل معاهم ، شوية والبنات حطت الاكل وقعدوا عالسفرة
زين بخفوت: انا مش عارف حد في البنات مين ولاد عمي ومين مرات زين ، هما مالهم اتغيروا كدة ليه
عز بهمس: بُص يا زين باشا ، دي شرين اختي الكبيرة بقت مرات أسر ، ودي نجمه بنت ابن عمتك فريال ومرات حمزة اخوك ، ودي سارة صاحبة نجمه بس الواد مراد هيجوزها انا حاسس كدة ، ودي أختي الصغيرة ميرنا الصغيرة
زين في نفسه(اسمها ميرنا خسارة فيها الاسم)
عز: سرحت فين ياباشا
زين: معاك ، بطل بقا يا باشا دى
عز بخفة: مانتا باشا يابني انت ظابط مخابرات وليك وضعك يابني
زين ابتسم: حبيبي
فاطمه كانت بتشيل كفته وبتحطها قدامه: كل الكفته دي يا زين ، انت بتحبها
زين بحب: تسلميلي يا فطوم

 

نجمه بخفوت: حقك عليا يا حمزه
حمزه بهدوء: لما نطلع نبقي نتكلم
نجمه هزت راسها وهي مكشرة
شوية وخلصوا اكل وقعدوا شوية وكل واحد طلع اوضته
عند حمزة
نجمه بحنية: تعبت انهاردة صح ، اقعد بقا هات فيلم وهعملك حاجة حلوة
حمزه ابتسم من تحت لتحت: انا صالحتك لسه ؟؟
نجمه كشرت: لا ، حقك عليا دي واللهِ بتبقي زله لسان
حمزه بحده مصطنعه: بتغلطي كتير ، وكل شوية تعيدي في الغلط
نجمه عيطت: ما قولتلك زله لسان
حمزة قرب منها واخدها في حضنه: خلاص طيب بطلي عياط
نجمه: لما تصالحني هبطل

 

حمزه مسح وشها بحنيه: مصالحك ، بطلي عياط بقا واعمليلي الحاجة الحلوة ..كمل بتحزير.. بس واللهِ لو عدتي كلامك تاني
نجمه ضحكت وهي بتقاطعه: قلبك ابيض يا حمزاوي مش هعيد ، تعالا بقا أقف معايا في الطبخ علشان تساعدني
حمزه بحنق: انتي انتهازية علي فكره
نجمه بحب: واللهِ ابدا ، علشان بحب وجودك
حمزه ابتسم: وانا بحبك
نجمه شدته من ايده عالمطبخ بحماس: تعالا بقا ، هعملك كيكه العشر دقايق
حمزه قعد عالرخامه وهي قالت: احكيلي بقا عملت اية في يومك الطويل العريض
حمزه ابتسم بحب: صحيت علي وش بنت جميله ، اجمل واحدة في عنيا اصلا ، بعدين روحت الشغل رجعت من نصي شغلي علي خبر أن البنت الجميلة دي هتجيلبي نونو صغير شبهها كدة ، بعدين روحت جبت ابني من المطار
نجمه ضحكت: هتغر عليك يا حمزاوي عفكرة
حمزه بغزل: انت تتغر براحتك يا جميل
نجمه ضحكت: انا بحبك ياجدع انت
حمزة ابتسم: وانا بعشقك لا عديت العشق بمراحل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نجمة في الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *