روايات

رواية حياة الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورا فريد

رواية حياة الصقر الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورا فريد

رواية حياة الصقر البارت الخامس عشر

رواية حياة الصقر الجزء الخامس عشر

رواية حياة الصقر الحلقة الخامسة عشر

سامر.. دى بس البداية يا عيلة القناوى
فلاش
حياة بدموع.. انا حسه ان مليش حد ….. حتى ابويا باع**ن ي
مشهد تانى
حياة برجاء.. ابوس ايدك انجدني منو انا مش عايزة ارجع لي الحيوان ده
مشهد تانى
حياة بابتسامة.. مين المجنونة اللى تسيب اخ قمر زيك كده
باك
سامر.. و رحمة ابويا مانا سيبكم يا عيلة القناوى ( و يقول بى امر) نفذ
أما في قصر الهواري
انت عزت الهواري
عزت.. أيوة
فتشو القصر
عزت.. هو في ايه

 

دلوقتي ها نعرف في ايه يا عزت الهواري
*تمام يا فندم لقينا الشنطة دى
هالله هالله بود”***رة بو***د**رة يا عزت بيه ده انت معلم اوى
عزت.. مخد*”**رات ايه ….. انا معرفش حاجه عن اللى بتقول عليها ده
دلوقتي ها نعرف خدو على الب**وكس حطوا الكلبشات في اديها الاول
و تم القبض على عزت أما عند صقر
صقر.. جدي عامل ايه
البقاء لله
صقر بعصبية.. اااانت بتخرف بتقول ايه انت اتجننت ازاي تقول كده جدي عايش
تعيش و تفتكر عن اذنك
و بعد شوية فى قصر الدمنهوري
حنين.. ممكن اقعد معاك
طارق بدهشة.. اقعدي
و قعدت حنين جانب طارق
طارق.. هو في ايه تمسكي ايدى قدم اهلك و تدفعي عني و دلوقتي قعدة جانبي و بتتكلمى بهدوء خطة مثلا
حنين… انا موافقة انى اسامحك و موافقة كمان نعيش زى اي زوج**ين و اسرة سعيدة
طارق.. و ده ايه المقابل

 

حنين.. ا
طارق.. ها روح اشوف مين اللي جاي الساعة دى
سامر.. مساء الخير يا طارق ولا اقولك يا جوز اختى
حنين بصدمة.. س …… سامر
سامر ببرود.. مبروك يا حنين كده تخليني اعرف من بره انكي اتجوزتي ايه ده انتوا بخله ولا ايه مفيش اتفضل تشرب ايه
طارق.. اتفضل
سامر.. خلينا في المكتب احسن …… اعملي قهوة يا حنين و على اقل من مهلك
حنين نظرت لى طارق بمعنى هو في ايه و طارق نفس الكلام
طارق.. روحي و شوفي سيلا صاحيت ولا لسه
حنين.. حاضر
و ذهبت حنين
سامر حط رجل على رجل .. ايه يا طارق ايه يا طارق عامل مشاكل ليه يا طارق
طارق بعدم فهم.. مشاكل ايه
سامر.. يعني مخلفات تز**وير تهر**يب يا راجل ده انا عيني سغلالت و انا بقرا دفتر المحاضر اللى عليك بسم الله ماشاء الله دى تقعدك مية سنة سج*ن على الاقل ده غير خط*ف حنين دى بقا فيها عمرك
طارق بخوف.. توبت والله توبت

 

سامر.. ما انا عارف انا بفكرك بس ……. سمعت ان الشغل معاك مش اد كده صقر شف*ط كل السوق لى حسابه
طارق.. مانت عارف كل حاجة
سامر.. انا عارف كل حاجة حتى دبت النملة قبل ما تدب انا ممكن اقف معاك وقفت اخ و اخليك كبير السوق اكبر من صقر نفسه
طارق.. و المقابل
سامر و هى بيحط السجائر في الطفية.. كده تعجبني ….
المقابل بقا ……. وقع صقر القناوى
طارق بصدمة.. ايه
سامر.. ها ستنا الرد بكرا يا تساعدني و اساعدك يا متلمش غير نفسك عن اذنك
سامر ودع حنين و ذهب
حنين.. انا سمعت كل حاجة
طارق.. هو في ايه بالظبط
حنين بقت قريبا من طارق اوى و قالت برقا .. لو ليا غلاوة عندك وافق على عرض سامر بليز يا طارق لو بتحبني اسمع كلام سامر

 

طارق.. و لو غد*ر بيا
حنين .. تو سامر لو وعد بى حاجة بيعملها في ثانية سامر مش غد*ار زى صقر
طارق.. هو انتى ايه اللي غيرك من ناحية صقر اوى كده
حنين بابتسامة بهته.. مش كل حاجه لازم تعرفها المهم انك تسمع كلام سامر صدقيني ها تكسب كتير صقر داس عليك في شغلك …. و اهانك جاه الوقت اللى تخد حقك يا طارق الزمن ده بتاعك انت صقر جاه دور ان يدفع الحساب فكر في كلامي يا ابو سيلا
و ذهبت حنين لى غرفتها و تركت طارق في صدمة و في اليوم التالي صقر طبعا خد جدو علشان يدف*نو في البلد و طبعا سامر راح و مثل الحزن
أما عند حياة بسمة راحت شغلها عادى أو مشوار ( مش عارفه بصراحة بس بسمة مش في البيت 😂)
حياة فتحت الباب
حياة بخوف.. انت مين
عمار .. انتى اللى مين
حياة بخوف.. انت مالك
عمار.. لا بقا انتى لسانك طويل اوى …… و بعدين انا صاحب البيت هو مش ده بيتى ولا انا نسيت العنوان
حياة بخوف.. والله انت ادر
عمار.. تمام
عمار دخل الصالون و قعد ببرود

 

عمار ببرود.. روحى اعملي شاي
حياة بعصبية.. ليه شايفنىىى دادة فيك ايد و رجل يبقا اعمل لى نفسك و بلاش قرف
و ذهبت حياة لى غرفتها و رزعت باب غرفتها جامد
عمار باستغراب.. ( مين دى انا اول مرة اشوفها هنا بس شكلها عامل كده ليه اكنه محر**وق و مي***ته من الخوف نظرتها صوتها اكنها خايفة من حاجة أو من حد لا حول ولاقوة الا بالله)
عمار.. الو يا بسمة انتى فين
بسمة.. ****
عمار.. طب تعالي لاني مش فاهم حاجة
بسمة.. ****
عمار.. ماشى يا بسمة سلام ( بس البت قمر ماشاء الله بس برضو وشها عامل كده ليه) مجنونة مجنونة لكن ذكية و حنونه تررر تررر
و بعد شوية اتت بسمة
حياة بخوف.. مين
بسمة.. انا يا حياة افتحي بقا
حياة.. اتفضلى
و برضو رزعت الباب في وش عمار
عمار.. لا دى قصدني بقا …… ده انا لو جوز امها مش ها ترزع الباب بالشكل ده
أما دخل الغرفة

 

بسمة.. مالك بقا القمر زعلان ليه
حياة ابتسمت بسخرية.. كان زمن خد مني كل حاجة حتى شكلي
بسمة.. ان شاء الله ها ترجعي احسن من الاول
حياة.. هو مين البنادم ده
بسمة بابتسامة.. ده بقا يا ستي اخوي و ابني الصغير اللى مجنني معها عمار و هو في اخر سنة في الكلية من سنك أو اكبر منك بى سنة أو اتنين ( انتى كده بدوري على عروسة مش بى توصفي 😂)
عمار من بره .. بسمة …. بسومي بسبس
حياة.. ايه ده
بسمة.. الدلع
حياة.. في حد يقول لي اخته الكبيرة بسبس ايه بيهش قطة
بسمة.. شوفتى بقا انا مستحملة قد ايه
عمار.. ابلة بسمة تعالى
بسمة.. و حيات امك…… ها روح اشوف المجنون ده و رجعلك
حياة.. اوكي
أما في القسم
جميلة بفرح.. ولا زمن يا عزت

 

عزت.. ايه اللي جابك يا بنت القناوى
جميلة.. جاية علشان افرح فيك اخيرا شوفتك مذلول زى ما دمرت حياتي بس تصدق ان الفرح حلو هاين عليا ازغرط بس مش ها ينفع…… اصل حميدان القناوى ما***ت عقبالك ساعتها ها فرق شربات مش بس ها زغرط
عزت.. اتغيرتى اوى يا جميلة
جميلة.. بيسببك و بسبب غدرك بيا تقولي ها تجوزك يا جميلة انتى ليا يا جميلة انتى حياتي بس طالع ده كله كلام في الاخر تسبني بى فستان الفرح و تخ***لغ و الناس تتكلم صحححح مش ده اللى عملتووووو
عزت.. بس انا ما هربتشش
جميلة.. اااانت خاي***ن و كداب
عزت.. والله العظيم ما بكدب هارون و اخته هوم اللى حبسونىىىىى ظالم علشان ما نتجوزششش و لم تم جوزك منو هتد**ني ان ها يق***تل اهلي لو قولتلك الحقيقة
جميلة.. كنت قولت ل ابويا ل سامححح
عزت.. ابوكي و سامح هوم اللى ساعدو سعاد و اخوها انهم يحبسونييي
جميلة بصدمة.. ايييه

 

عزت.. لو مش مصدقني اساليها و هي اللى بتدى زينات دواء غلط علشان تتجنن و هييييي اللى قتل**ت اخواتككككك زينات ضر**بت سامح بس الرص**اصة جت في الهواء بس يعني من خوفها فاكرة لحد دلوقتي انها هى اللى قت***لتو بس اللى وراء المص***ايب دى كلها هى سعاددددددد
جميلة.. حياة بنت مين يا عزت
عزت.. ايه السؤال ده حياة بنتى طبعا
جميلة.. بطلللللل كدب بقاااااا قولللللل الحقيقةةةةةة لو لى مررررررررة واحددددة
عزت بصوت عالى جدا… حيااااااة بتكوووووووووووون بنتكككك يا جميلة أيوة ةةةةةة يا جميلة حياااااة بنتك انتى
جم بصدمة.. انت كداب
عزت.. والله العظيم ما بكدب حياة بنتك يا جميلة حياااااة بنتك
جميلة تذكرت صرخ حياة و رجاها لى صقر مش قادرة تنسه صرخ حياة
و مشيت جميلة أما عند صقر صقر كان نزل من السيارة لكن اتصدمت بى شاحنه ( و اكيد كانت قصدها)
أما عند سامر
سامر.. حلو اوي خلينا اشوف يا صقر ها تعمل ايه وحيات امك ل تدفع التمن غالي
والله عمار ده عسل 😂😂😂

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة الصقر)

اترك رد