روايات

رواية عشق خالد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد البارت العاشر

رواية عشق خالد الجزء العاشر

رواية عشق خالد الحلقة العاشرة

في المستشفي …
كان واقف خالد وهو بيسمع كلام ام فله بصدمه ليصرخ بحده .
/كلام ايه ده الي بتقوليه ي ام فله ده ليمكن يحصل ابدا انا بحب عشق ومستحيل اكسرها مهما حصل .
ام فله بدموع وتوسل /ابوس ايدك ي خالد ي ابني دي الفرصه الوحيده علشان تنقذنا ابوس ايدك ي خالد ده انا الي مربياك ورافت زي اخوك .
عشق بدموع وصراخ/انتي بتقويلي ايه ي ست انتي روحي شوفي بنتك غلطت مع مين انا ليمكن اقبل بكده ابدا اتكلم ي خالد ساكت ليه اوعا توافق سامع اوعا لأن ساعتها هتكون حياتنا مع بعض انتهت .
ام فله بدموع ورجاء/ابوس ايدك ي عشق ي بنتي اعتبريني زي امك ده جواز علي الورق شهرين تلاته بس وبعدها يطلقها ومحدش هيوريكم وشه تاني .
عشق بدموع ووجع/خالد خالد انت ساكت ليه رد عليا قولها انك مستحيل توافق مش هتسكرني ي خالد صح .
خالد بحزن شديد واسف /انا اسف ي عشق اسف ي حبيبتي بس انا متعودتش حد يحتاجلي واخذله ي عشق .
عشق بصدمه ودموع /ي عني ايه ي عني ايه ي خالد هتتجوزها هتتجوز عليا ي خالد هو ده العشق الي عمالي تكلمني عنه هو ده الحب ي خالد بعد ماحبيتك واتغيريت علشانك انا بكرهك ي خالد بكرهك وخليك فاكر اني قولتلك لو اتجوزتها هتطلقني .
خالد وهو ماسك أيدها بقلق /استني هنا رايحه فين .
عشق بدموع وصراخ/هكلم جدي ي بعتلي عربيه ومن هنا ورايح ملكش دعوه بيا ي خالد انساني ي خالد خليك مع عروستك الجديده عشق ماتت ي خالد ماتت .
خالد بحزن ووجع وهمس /بعد الشر أن شاء الله انا ي حبيبتي .
ام فله بدموع واسف /انا اسفه ي خالد ي ابني أن شاء الله كل حاجه هتتعدل ربنا يجازيك خير ي ابني .
خالد بحزن شديد/انا عايز اتكلم مع فله ي خالتي عن اذنك .
*****************.

 

في غرفه فله …
كانت تجلس وهي تنظر إليه بخوف وارتباك .
خالد بحده /مين ابو الي في بطنك .
فله بخوف وارتباك /واحد زميلي في الكليه بس للاسف مات في حادثه من 5 ايام .
خالد بحده /اه مات طب اسمعي بقا انا هتجوزك شهرين وهطلقك بس اوعي تفتكري اني بعمل كده علشانك انا مش طايق اشوف وشك علشان امك واخوكي فاهمه .
فله بدموع وارتباك /فاهمه فاهمه ربنا يسترك يارب زي ماسترتني .
******************.
في فيلا المرشدي …
كانت عشق نائمه في حضن نور بدموع والم .
عاصم باستغراب /انا مش مصدق الي انا بسمعه ده ازي خالد يعمل كده ازي.
ربيع بجديه/اخوك خالد طول عمره خدوم ده مش جديد عليه .
عشق بدموع وصراخ /قصدك ايه ي جدي ي عني انت موافق علي الي عمله أنه يتجوز عليا ده كسرلي قلبي ي جدي .
ربيع وهو يحتضنها بحنان /الف بعد الشر علي قلبك ي حبيبتي ي ضنايا اهدي مش كده .
خالد بحزن شديد/هي خلاص ي جدي غضبت عليا ومبقتش طيقاني .
عشق بغيظ ودموع /انتي ايه الي جابك ي عريس سبت عروستك ليه متروحلها حرام كفايه الي في بطنها .
ربيع بحده /إذا تاخد قرار زي ده ي خالد ايه انت عايش في الدنيا لوحدك ولا ايه .
خالد بحزن واسف /انا اسف ي جدي مكنش قدامي حل تاني غصبن عني.
عشق بدموع وصراخ/لا كان فيه حل ي خالد انك تعرف مين الي عمل كده وتجبره يتحوزها أو تسيب اخوها يتصرف لكن انتا عجبك الموضوع واضح أنه جاي علي هواك .

 

جاسر بجديه /اتكلم ي خالد دافع عن نفسك ي اخويا .
عشق بدموع ووجع/هيدافع يقول ايه بعد الي عمله .
خالد بحزن /الشاب الي غلطت معاه فله مات والست فتحيه متنسوش أنها ربتني بعد امي ماتت ورافت انا بعتبره اخويا زيكم بالظبط والله مكان عندي حل تاني ده مجرد رد جميل .
عشق بدموع وصراخ/اه وجاي ترد الجميل علي حسابي انا ي خالد علي حساب كرامتي انا حاسه انك بتنتقم مني اه تلاقيك بتقول الي كانت شايفه نفسها عليا كسبت الرهان ووقعتها في حبي ودلوقتي جاي تكسرني وتتدمرني ي خالد صح .
خالد وهو يمسك يدها بدموع واسف /اوعي تقويلي كده انتي روحي قسما بالله كل دمعه بتنزل منك بتقطع قلبي عشق انتي حب عمري ارجوكي ي عشق متقسيش عليا كده .
عشق بقوه وثبات/اقسا انت لسه مشوفتش قسوه طلقني ي خالد سامع طلقني .
ربيع بحده /عشق كلمه الطلاق دي متتقالش في عيلتنا فاهمه ولا لا اطلعي دلوقتي هدي نفسك اطلعي معاها ي نور ي بنتي .
جاسر بجديه /خالد فهمنا ايه الي بيحصل ده انت طول عمرك بتيجي علي نفسك علشان الناس بس انت كده بتتضيع حياتك ي اخويا عشق متستهلش منك كده ابدا .
عاصم بغيظ /بصراحه البت دي حقها كان اخوها رباها دي بت استغفر الله العظيم متستهلش الشفقه .
خالد بحزن شديد/كل حاجه نصيب ي عاصم .
********************.

 

في غرفه عشق …
كانت تبكي بلا توقف علي تلك الفرحه التي انسرقت منها في لحظه واحده .
نور بحزن شديد/عشق اهدي ي حبيبتي مش كده هتموتي من العياط .
عشق بدموع والم /مقهوره ي نور مقهوره قلبي موجوع اوي انا حبيت خالد بجد ليه الدنيا مستكتره عليا الفرحه ليه سبيني لوحدي شويه ي نور من فضلك .
نور بحزن شديد عليها /حاضر ي حبيبتي.
خرجت نور وقفلت عشق الباب وسمعت طرقات خالد علي الباب .
خالد بحزن ووجع /عشق من فضلك افتحي من فضلك .
عشق بدموع وصراخ /انا مش عايزه اشوفك ي خالد مش هفتح سبني لوحدي ي خالد سبني .
خالد بحزن شديد/انا مقدرش اعيش بعيد عنك عشق ارجوكي افتحي معرفش انا غير في حضنك حرام عليكي عقبيني بس مش بالشكل ده .
عشق بدموع ووجع /حضني بقا متحرم عليك انا كلي بقيت متحرمه عليك ي خالد روحلها رروح الي فضلتها علي كسره قلبي سبني ي خالد سبني .
لتسقط أرضا بدموع والم ووجع لا يتوقف .
خالد من أمام الباب بدموع وهمس /يارب.
*****************.

 

من شقه فله ..
كان يجلس رافت بابتسامه وسعاده .
/وماله خالد مستعجل كده ي أما جاي يطلب أيدها نفس اليوم الي رجعت فيه ايه ي عروسه مش قادر علي بعدك ولا ايه.
ام فله بارتباك شديد/ههه شكله كده ي رافت ي ابني ربنا يتمملهم علي خير يارب .
رافت وهو يحتضن فله بحنان /متقلقيش ي بت هجهزك احسن جهاز مش هخليكي عايزه حاجه خالص .
فله بابتسامه /ربنا يخليك ليا يا اخوي .
رافت بابتسامه /ويخليكي ي حبيبتي هروح أنا أصلي العصر .
ام فله بضيق وهمس /قسما بالله الود ودي أقوله علي فضيحتك واخليه يكسر عضمك بس اعمل ايه اسمعي بوقك يتفتح النهارده باي كلمه هطين عيشتك وخليكي فاكره أنها جوازه كده وكده وانتي ملكيش فيها أي حاجه فاهمه .
فله بضيق شديد/فاهمه ياما فاهمه.
********************
في فيلا المرشدي.
كان يجلس خالد أمام غرفه عشق لتخرج عشق ليمسكها خالد باشتياق .
وحشتيني وحشتيني اوي ي عشق حرام عليكي انا مش قادر اعيش من غيرك سمحيني ي حبيبتي.
عشق بقوه وثبات /عمري مهسامحك ي خالد طلقني ي خالد .
خالد بغضب شديد/مش هيحصل انتي بتاعتي مهما حصل هتفضلي بتاعتي لما اموت ابقي اعملي انتي انتي عايزاه ي عشق .
عشق بدموع وهمس /بعد الشر ي حبيبي بعد الشر .
********************

 

في شقه ام فله …
رافت وهو يحتضن خالد باشتياق /وحشتني ي خلود عامل ايه ي حبيبي .
خالد بعبوث /الحمد لله ي رافت حمد الله علي السلامه .
رافت بابتسامه /الله يسلمك ي حبيبي ايه ي أما اعمليينا عشوه حلوه كده ل عريس بنتك .
أم فله بقلق بالغ/طبعا كله جاهز .
رافت بابتسامه /معلش ي اخويا هعمل مكالمه تليفون كده طبعا البيت بيتك علي العموم شويه والعروسه هتتطلع بقالها ساعه بتتكلم في التلفون اكيد واحده من أصحابها التافهين عن اذنك ي حبيبي مش هتاخر .
لينسحب خالد الي غرفتها ليسمع ما جعله ينصدم بشده .
***********.
في غرفه فله ..
كانت تتحدث مع الدكتور بهمس وغيظ .
/جرا ايه ي دكتور ماقولتلك بقيه فلوسك هتاخدها انت عملت ايه ي عني كدبه كدبتها وهتقبض التمن .
خالد وهو يقتحم الغرفه بسخريه وغضب /ي عني كل الي فكرت فيه صح ي فله عملتي كل ده علشان تتجوزيني عملتي خطه رخيصه مش كده قد كده انتي رخيصه انا فهمتك من اول لحظه تبقي غبيه اوي لو فكرتي اني ممكن افضل واحده رخيصه زيك علي عشق حب عمري .
رافت بحده /فيه ايه ي خالد .
فله بفزع وخوف ودموع /رافت ….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق خالد)

اترك رد