روايات

رواية قمر الجبل الفصل السادس 6 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الفصل السادس 6 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل البارت السادس

رواية قمر الجبل الجزء السادس

رواية قمر الجبل الحلقة السادسة

جاسر… يدخل الشقه بي سما وهو فرحانه بيها اخير النهارده هحتفل بي عيد ميلادي مع اكتير انسانه انا بحبها انا فرحانه اوي اوي اوي ويضم سما ويلف بيها
سما.. براحه يا مجنون مش كده
جاسر.. ينزل سما ويضع يده علي وسطها اول مره احب عيد ميلادي كده
يمشي يده علي شعرها وخدها انا بحبك اوى يا سما مش متخيل حياتي من غيرك
سما.. تخضن جاسر ولا انا يا عمري
جاسر يضمها اليه اكتير هكلم بابا وناجي اخير الاسبوع ده ونطلب ايدك
سما بفرح… تخرج من حضنه بجد
جاسر. بخبت بجد يا عمري ويميل عليها ويبوسها
سما.. تحاول تبعد جاسر عنها
جاسر… سما مالك انتي مش بتحبيني زي ولا ايه
__________شروق خالد__________
جبل يشد قمر من الطرحه ويجرها علي السلم
قمر… ابعد عني يا حيوان انتي مين اداك الحق تعمل كده معايا

 

جبل…بغصب اخرسي ويضربها بلقلم مش عايز اسمع صوتك انتي فاهمه ويعلي صوته في اخر كلمه
قمر…تضم نفسها بخوف انا عايز اروح عند بابا
جبل…هههههه ده كان زمان دلوقتي انتي مراتي
قمر…بخوف بس انا مش موافقه دي جوازه باطله
جبل…ويا ترا الهانم ليه مش موافقه علي شان نلف علي حل شعرها كل شويه مع واحد شكل صح
قمر..ببكاء اخرس قطع لسانك
جبل..يوقف السياره وينزل منها تمام انا هربيكي من الاول
ينزل من السياره ويشدها خلفه مثل الجاموسه
جبل… يفتح الاوضه ويرميها علي الارض
جبل.. انا هقولك مين الحيوان
ويفك زراير القميص براحه ويتجه اليها
قمر… وهي تزحف علي الارض وتقول بخوف وصوت متقطع انت بتعمل ايه
جبل.. يرمي القميص براحه

 

ويخلع الحزام ويلفه علي يده
انا هوريكي بعمل ايه ويرفع الحزام الي الاعلي وينزل بيه علي جسمها
قمر… تصرخ بعلو صوتها
جبل.. علي شان تعرفي انت بتتعملي مع مين
_________شروق خالد____________
عبدالله…ابعد عن البت هي مش ناقصه كفايه ابوها عليها
بلال… لا مش هسيبها انا بحبها وايه يعني لمه اطلبها من ابوها ما انا بشتغل
عبدالله.. انت بتشتغل ايه ده انت يوم بتشتغل وعشره صايع علي القهوه ده انت بتاخد مصروفك مني لسه حرام عليك هتظلم البت معاك
بلال… والله واللي ابوها نفسه وعمله معاها ده تسميه ايه حب
عبدالله.. اديك قولت ابوها روحي شوف شغل ليك يكون كويس وانا بنفسي اروح اطلبها ليك
____________شروق خالد________
غالب… يخرج من المشفي بغضب ويركب العربيه بتاعته يعني ايه اتجوزت يعني كده حتي مش هشفها خلاص كده ويسوق بسرعه شديده
لا قمر ليه انا وبس حتي لو هموتها مش هتكون لحد غيري
___________شروق خالد_________

 

 

جاسر.. خلاص يا سما برحتك انا مش هضغط عليكي
سما.. انا بحبك بس خايفه
جاسر.. بتمثل….. يلا علي شان اوصلك ويفتح بابا الشفه
سما… تضع يدها علي يده وتغلق الباب وتترمي في حضنه جاسر انا بحبك ومستعده اعمل اي حاجه انتي عايزها
جاسر..اي حاجه اي حاجه
سما..تبتسم وتنظرالي الارض
جاسر. بخبت … وانا يا عمري اضحي بنفسي لو حصل اي حاجه ده انتي قلبي وعمري ودنيتي انتي ما تعرفيش بتعملي ايه قيها لمه بشوفك
ويميل عليها ويبوسها ويهمس في اذنها انتي عمري انا وحياتي ودنيتي كلها
ويحميلها علي يده ويدخل بيها غرفت النوم
_________شروق خالد___________
جبل.. ينظر الي قمر وهي تنزف من جميع جسمها ويتف عليها ده علي شان اللي شفته في المشفي وحساب اخويا لسه
قمر.. تضم نفسها في وضع الجنين وتبكي في صمط
جبل..انتي قومي تعالي هنا تحت رجلي ويجلس علي السرير علي شان تعرفي مكانك كويس
قمر…تقوم بخوف وتقع علي الارض مغم عليها
جيل..يقوم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قمر الجبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *