روايات

رواية احمد وحور الفصل الرابع عشر 14 بقلم جاسمين محمد

رواية احمد وحور الفصل الرابع عشر 14 بقلم جاسمين محمد

رواية احمد وحور البارت الرابع عشر

رواية احمد وحور الجزء الرابع عشر

رواية احمد وحور الحلقة الرابعة عشر

امل بحزن… بقا مستناش وجابه علي الصبح لدرجه دي مش عايز يفضل وسطينه
احمد… مستحيل الخليه يسيبنا ويروح مع الحر**بايه دي يلا ننزل واطمني خالص
حور بشك… احمد انت مخطط لي اي مش مطمنه
احمد مسكها من خدها وبحب… بحبك يلاه ياللي فهمني بس هتعرفي كل حاجه تحت يلا بس عشان مينفعش نسيب المحامي قاعد كدا
امل وزينب… يلا يابني
احمد نزل قعد وحط رجل علي رجل وحور وزينب وامل قعدو جنبه
احمد… ازيك يامتر
المحامي… الحمدالله تمام ياستاذ احمد
خالد بغضب وباصص لاحمد… يلا اقراي الوصيه عشان مش فاضي
_حاضر وفتح الوصيه وبدا يقرها
اقر انا محمود المنشاوي بان انقل كل وصيتي بالكامل لاحمد محمود المنشاوي

 

خالد قام من مكانه مفزوع بغضب… انت اتجننت يامتر اي اللي انت بتقوله ده اكيد
_والله ياستاذ خالد الوصيه اهي وفيك تاخدها تقرها وتتاكد
خالد مسك الوصيه وتاكد من اللي فيها وبص لاحمد لاقي قاعد ببرود وحاطط رجل علي رجل ومبتسم
خالد قرب منه ومسكه من القميص وبغصب… وديني ياحمد لندمك علي كل اللي بتعملوا ده بقا انا تطلعني من المولد بلا حمص كدا
امل قامت زاحت خالد بعيد عن احمد وراحه ضر**به خالد بالكف علي وشه وهدي جرت وقفت جنبه وبعصبيه… ايك تقرب لبني انت سامع
خالد بحزن… بتضربيني عشانه وابنك يعني انا مش ابنك هي دي اخرتها وهي هتيجي عليكي يعني ما كلكم طول عمركم بتحبه هو ومفضلينه عليا في كل حاجه معني انا الكبير وليا الحق في كل حاجه بس لا العكس كل حاجه لاحمد
امل بحزن وعياط…. انت مش فاهم اي حاجه انت احنا عمرنا مفرقنا بينكم بس انت الطمع اللي عامي عينك ومراتك اللي جنبك دي اللي ممشياك ورها بتبعدك عننا وانت بتبعد انا وابوك الله يرحمه كنا بنحبك انت واحمد نفس الحب وانت اكتر عشان انت جيت بعد خمس سنين جواز
هدي حست ان كلام امل بدا ياثر في خالد … بطلوا كدب بقا انتوا علطول مش بتحبه وبتفضلوا احمد حتي الورث خدو كله وهو مخدش حاجه خالص والتعليم هو اتعلم وده ياحبت عيني مخلتهوش حقق حلمه ودايما كان بيضحي ويتعب عشانهم هم واي اللي خدو في الاخر مخدش اي حاجه خالص

 

امل جت تقرب من هدي خالد وقف في وشها… اياك تقربي من مراتي انتي سامعه عشان مش عارفه ممكن يحصلك اي ومسك ايد هدي وطلعوا فوق
احمد قرب من امل وحضنها… بس متزعليش والنبي اهدي
امل بعياط وحر.. قه قلب… بقا خالد اللي شيلته في بطني يقولي هندمك لو قربتي من مراتي ويقف في وشي عشان مراته ده اكيد مش خالد احمد شوف اخوك فيه اي ارجوك
احمد… حاضر بس اهدي والنبي وبص لحور انها تيجي تهديها
حور قربت منها… ماما حبيبتي اهدي عشان خاطري وكل حاجه هتتعدل ان شاءلله بس ادعي اقولك تعالي نروح نتوضه ونصلي انا وانتي وزينب ركعتين وندعي فيهم الاوضه تتحسن وخالد يرجعلنا
زينب بعياط… اه ياماما كلام حور صح يلا
امل بعياط… حاضر يلا ودخلوا التلاته يتوضه ويصلوا واحمد طلع عمل مكالمه
احمد…. الو بقولك عايزك تشوفلي خالد اخوي الح**يه مراته عامله ليه حاجه ولا اي
_حاضر يااحمد بيه ربع ساعه وعرفك كل حاجه
احمد… تمام سلام
خالد دخل الشقه وبدا يكسر كل حاجه قدامه من الغضب هدي قربت منه توقفه

 

هدي… خالد بس انت بتكسر الحاجات بتاعتي اللي حيلتنا دلوقتي
خالد بعصبيه… بقا انا ابوي يطلعني كدا من غير اي حاجه ويكتب كل حاجه لاحمد
هدي بمكر… اهدي طي واحنا ممكن ناخد كل حاجه واحمد ميخدش شلن حتي
خالد بستغراب…. كيف هنعمل كدا وكل حاجه مكتوباله
هدي ببتسامه كلها مكر… احمد اخوك مش مخلف ولو اتخلصنا منه كل حاجه هتتنقل لاخوه
خالد بصدمه… انتي عايزاني اتخلص من اخوي لا مستحيل
هدي… يعني مش عاجبك اللي عمله فينا واكيد هو مدبر مع ابوك انه يديلو كل حاجه
خالد… لا احمد مستحيل يعمل كدا اكيد هو مكنش يعرف
هدي… صدقني كان يعرف ومش هناخد حاجه غير كدا
خالد… تمام انا موافق نتخلص منه
هدي ببتسامه… كويس تعال اقولك نعمل اي
احمد… ها قولي
_هدي مراته هي وامها عاملين عمل ليه بانه يكرهم ويسمع كلامها هي

 

احمد… امممم تمام عايزك تفكه
_تمام ياباشااا
حور… بتكلم مين
احمد… حد من الشغل
حور بحزن… احمد انا حاسه ان في حاجه هتحصل قلبي مقبوض اووي
احمد بحب… مافيش حاجه ممكن تحصل واحنا الاتنين سوء اهدي ومتخافيش
حور… يارب ما حاجه تحصل
احمد بحب… بحبك
حور بحب… وانا بعشقك
احمد… وانا بدمنك وحضنها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احمد وحور)

‫5 تعليقات

اترك رد