روايات

رواية زياد وسارة الفصل الأول 1 بقلم منة محرم

رواية زياد وسارة الفصل الأول 1 بقلم منة محرم

رواية زياد وسارة البارت الأول

رواية زياد وسارة الجزء الأول

رواية زياد وسارة
رواية زياد وسارة

رواية زياد وسارة الحلقة الأولى

انا داخل عليكي اهو مسافه السكه
-ااه
=بجد انا اسف جدا يا انسه
-خلاص ولا يهمك
شاور نحيه عنيها: احم انتي
=اه انا مش بشوف
-انا اسف والله كنت بتكلم في الموبايل ومخدتش بالي
خلاص عادي حصل خير عن ازنك
-حااااااسبيييي
=اااه يا راسي
-انتي كويسه
=اه
-انتي ازاي ماشيه لوحدك وكمان بتعدي الطريق لوحدك طب ما كنتي قوليلي اعديكي
=مكنتش اعرف اني بعدي طريق انا توهت من اختي ومعرفش هي راحت فين ومش عارفه ارن عليها مش عارفه اعمل ايه
-طب تعالي نروح كافيه بدل مااحنا واقفين كده وسط العربيات وهرنلك عليها
=لالا مافيش داعي هي اكيد هتيجي بس وديني الحته الي كنت واقفه فيها
-لا انا مش هعرف اسيبك وامشي تعالي بس ولما ترد هنخليها تجلنا علي الكافيه
=لا خليني هنا مكاني افرض هتخطفني ولا تعمل فيا حاجه
-هعمل فيكي ايه بس تعالي انا عندي اخوات بنات وزي ما بخاف عليهم هخاف عليكي من وقفتك كده
=ممم يعني مش هتخطفني مثلا
-هههههه لا مش هخطفك هتيجي ولا هتفضلي بقه يجيلك واحد كده ولاكده يشممك حاجه ويخطفك بقه و
=بسسسس كفايه
بعد شويه
••••••••••••••••••
-زياد كل ده اتاخرت عليا اوي.. اده مين دي
زياد: روحي اقعدي يا نيره وانا جايلك m
نيره: لا مين دي
=عن ازنكو
زياد: استني بس انتي كمان
=انت بتزعقلي
زياد: تعالي اقعدي هنا يا انسه
نيره-اده هو انتي مبتشوفيش
زياد: نيره لو سمحت روحي اقعدي وانا جايلك
نيره-طيب
زياد: تعالي يا انسه اقعدي هاتي موبايلك بقه
=افرض اديتك موبايلي وخدته وهربت
زياد: مممم عندك حق خلاص خليه معاكي وباتي هنا بقه محدش يجي ياخدك ولا نوصل لعيلتك
=لا خلاص اتفضل
زياد: مسميه اختك ايه
شكلك غبي
زياد: افندم
احم لا بس هكون مسميه اختي ايه اخويا مثلا شوف عندك هتلاقي اختي
زياد: احم انا غبي فعلا
بقلمي/menna moharam
ولا يهمك عادي
•••••••••••••
بعد شويه كانت اخت ساره ردت
_ ساره انتي كويسه انتي فين دورت عليكي كتير روحتي فين
زياد: ممكن حضرتك تاخدي نفس بس خليني اتكلم
-اده انت مين ساره فين
زياد: ساره معايا اهي
-معاك معاك ازاي يعني
ساره: ممكن تديهالي
زياد: اتفضلي
ساره: الو يا امنيه انتي فين
امنيه: انا في المكان الي سبتك فيه انتي فين انا اسفه يا حبيبتي اني اتاخرت عليكي بس والله المطعم كان زحمه اوي انتي فين وانا هجيلك
ساره: في شاب جابني في كافيه خديه اهو هيوصفلك العنوان
امنيه: طب ادهوني
ساره بصوت عالي: يا كابتن m
زياد: انا اهو قاعد
ساره باحراج: احم بحسبك مشيت اتفضل اختي معاك اهي اوصفلها الطريق
بعد شويه
ساره: ممم انت لسه قاعد
زياد: اه
ساره: ممشتش ليه
زياد: مش هينفع اسيبك لوحدك
ساره: هي البنت الي كانت بتسال انا مين دي خطيبتك
زياد: لا بنت خالتي وبعتبرها اختي
ساره: طب هي لسه قاعده
زياد: اه
ساره: طب ممكن تقوم تروحلها انا خلاص اختي جايه اهي وهتاخدني ونمشي
زياد: لا هطمن عليكي الاول انتي امانه وبعدين انا بكلمها علي الواتس وفهمتها كل حاجه
ساره: عيله صغيره انا لو سمحت قوم روح لبنت خالتك دي وانا اختي جايه
زياد: طيب طيب هقوم
بعد شويه
ساره: علي فكره انا عارفه انك قاعد
زياد بخضه: اده انتي انتي متاكده انك مش بتشوفي
ساره: مش بشوف لاكن بحس وبطل تحرك ايدك قدام عيني
زياد: اده بسم الله انتي عرفتي ازاي
ساره: حسيت بهوا وقولت انك اكيد هتعمل الحركه القديمه دي علشان تتاكد
زياد: لا ذكيه
ساره: الله اكبر في عينك
زياد: طب في حاجه كدبت عليكي فيها
ساره: كدبت عليا في ايه هو انا عرفاك اصلاm
زياد: لما قولتلك عندي اخوات بنات انا مكنش عندي بس كنت بطمنك
ساره: ممم والله
زياد: اه والله
ساره وهي بتحسس علي دبلتها: طيب
زياد: هو انتي مخطوبه
ساره: اه هو الكافيه ده اسمه ايهm
زياد: بهجه
ساره ببتسامه: بهجه!
زياد: في ايه انتي عارفه
ساره: لا بس تعرف انا حاسه انه بهجه فعلا انا لما دخلت الكافيه حسيت بشعور حلو اوي وحسيت براحه وهدوء هو فعلا بهجه
(ساره بنت جميله بيضا وعندها نمش خفيف وجمالها رقيق عندها 23 سنه محجبه باباها متوفي وعايشه مع والدتها واختها – امنيه اخت ساره الاكبر فاتحه صاله چيم عندها 24سنه محجبه)
(زياد 24 سنه قمحاوي وعنيه بني فاتح وشعره كيرلي وشاب رياضي بيدرس في كليه هندسه وبيشتغل في صيداليه والدته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زياد وسارة)

اترك رد

error: Content is protected !!