روايات

رواية عشقتك يا صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم رنا سعيد

رواية عشقتك يا صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم رنا سعيد

رواية عشقتك يا صغيرتي البارت الأول

رواية عشقتك يا صغيرتي الجزء الأول

عشقتك يا صغيري

رواية عشقتك يا صغيرتي الحلقة الأولى

كنت وقفه في الطريق بتأمل شوارع مصر بجمالها وسرحانه قد اي طلعت مصر جميله اوي زاي ما بابا كان بيحكلي عنها لكن قاطع تفكيري سياره معديه من جمبي بسرعه كبيره لدرجادي غرقت وشي وهدومي باالمياه و الطينه من الارض
انا طبعا اسكت لاء يبقا مش تالا لو سكت
تالا بعصبيه وبصوت عالي:لو مش بتعرف تسوقها بتركبها ليه اصلا من اساس ياغبي
طبعا لقيت صاحب العربيه لف ورجع ليا من تاني
وفجاء وقف سيارته قدامي وفتح باب سيارته وكان شاب يرتدي بداله بلون الاسود ونضارة شمس سوده علي بشرته القمحاويه ونزل من سيارته بكل هيبه وتكبر وغرور وبطوله اللي عمل زاي طول النخله وبجسمه الرياضي اللي يجنن 😂😂وبعضلاته اللي لو خدت منها بوكس مش بعيد مش اصحي منها تاني ربنا يستر دعواتكم معايا يااخواتي😂😂 تالا وبتبص علي فراق طول والحجم اللي بنتهم يالهوي ده هو اسد متوحش ضخم وانا قطه كيوت غلبانه يامامي تعالي الحقني من هذا الاسد المتوحش الضخم كان لازم يعني لسانك يطول ياست تالا قولي علي نفسك بقا يارحمن يارحيم😂😂 لكن هو بص عليا من فوق لتحت بنظره كلها تكبر وغرور
تالا بستغرب وبتحاول تدري خوفها منه:اي بتبصلي كده ليه مفكرني اخاف منك ولا اي
الشاب بغرور:واضح اوي انك مش خايفه وانتي عشان شكلك لسه عيله صغيره مش هكلمك علي الكلمه اللي قولتيها سلام ياقطه وابتسام بغرور وركب سيارته بكل تكبر وغرور ومشي باقص سرعه عنده
وصوت جاي علي تالا
:مين ده اللي كان وقف معاكي ياتالا ومين غرق هدومك ووشك كده بالطينه وفجاء ضحك علي منظرها انتي رجعتي طفله تاني ولا اي يا تالا ههههههههه يخربيتك فصلت
تالا بغضب:الاستاذ اللي كان وقف معايا ده كان————–
وحكيت لي باباه كل اللي حصل
تالا بغضب:ده واحد مستفز تصور يابابا بيقول مش هكلمك عشان شكلك لسه عيله صغيره بحق يابابا انا شكلي لسه عيله صغيره
عبدالرحيم ببتسامه:عايزه الصراحه
تالا:اكيد
عبدالرحيم بضحكه:اها اللي يشوفك يقول لسه عندك 10 سنين مش باين عليكي اللي 24 سنه دي خالص ههههههه
تالا بضيق:طب يلا يابابا نمشي
عبدالرحيم ببتسامه:يلا ياروح بابا
وعبدالرحيم وتالا مشيوا وركبوا سيارتهم
في الصعيد
وبعد فتره وصلوا عند قصر كبير جدا مطراز بطريقه جميله وفخمه
ونزلوا من السياره
البواب:حمدالله علي سلامتك ياباشا حمدالله علي سلامتك ياست هانم
تالا ابتسمت له
عبدالرحيم ببتسامه:الله يسلمك يامسعد الجماعه موجودين جوه
البواب:اها وفي انتظارك ياباشا جوه اتفضلوا
وبالفعل تالا وعبدالرحيم دخلوا القصر
والكل كان موجودين في استقبالهم
بقلمي رنا سعيد
عبدالرحيم وعينه دمعت اول ماشاف امه ابوه اخته اخوه
وامه سنيه اول ماشافته طلعت تجري عليه وهو كمان جري عليها وخدها بالحضن جامد وفضلوا كده لمدت دقايق امه تعيط وهو دموعه بتنزل منه غصب عنه وتالا بتبص عليهم ودموعه بتنزل من الموقف عليهم
عبدالرحيم بدموع:خلاص ياامي كفايه عياط الله يخليكي مقدرش اشوف دموعك الغاليه دي بتنزل قدامي
سنيه بعياط:بترجك ياولدي متسافرش تاني الله يخليك مش هقدر علي فراجك مره تانيه مش هقدر
عبدالرحيم بدموع:خلاص مش هسافر تاني هعقد علي قلبكم هنا علي طول خلاص
سنيه ولمحت تالا وهي وقفه بعيد عنهم:دي تالا بنتك مش اكده
عبدالرحيم ببتسامه:اه تالا تعالي قربي سلمي علي جدتك
تالا ابتسمت وقربت وسلمت عليها وسنيه اخدتها بالحضن
عبدالرحيم وراح وسلم علي ابوه
احمد ببتسامه:حمدالله علي سلامتك ياولدي
عبدالرحيم:الله يسلمك ياحاج ازيك ياصافيه ازيك ياعبدو
وراح وسلم عليهم
احمد ببتسامه:تعالي في حضن جدك ياتالا
تالا وراحت لي جدها
وتالا ملاحظه ان الكل والبنات كان بيبصوا علي لابساها بستغرب
تالا كانت ترتدي بادي كت وشورت جينز لفوق الركبه وفرده شعرها الطويل الناعم الاصفر علي ضهرها وتضع بعض المساحيق التجميل قليله علي وجهه تالا فتاه قصيره القامه ذاته جسد رشيق وممشوق وذاته بشره بيضاء وخدود حمراء كالورد
وعيون زرقاء تشبه لون السماء
اعرفكم تعريف بسيط عن تالا وبقي الاحداث هتعرفوا مع الاحداث الجايه
تالا باباه عبدالرحيم مصري واتجوز واحده من امريكا وعاش مع زوجته في امريكا وانجب منها تالا فالما زوجته اتوفت كانت تالا تتدرس في تالته كليه طب فالما تالا تخرجت من الجامعه قرار يرجع تاني مصر ويعيش مع اهله في الصعيد ودي اول مره تالا في حياتها تنزل فيها مصر
وياعيني عليكي ياتالا اول ماتنزلي عندنا مصر تتغرقي طينه معلشي ياحبيبتي تعيشي وتاخدي غيرها😂😂
نرجع لي قصتنا تاني😂😍
بقلمي رنا سعيد
احمد ببتسامه:دول بقا مريم وليان ليان بنت عمك عبدالرحمن اللي انتي سلمتي عليه ودي مريم بنت عمتك صافيه اللي انتي سلمتي عليها برضوا لسه فضل شادي ومحمد شادي اخوه ليان ابن عمك عبدالرحمن لما يصحه من النوم اعرفك عليه عشان يدوبك لسه جاي من سفر برضوا ومحمد ابن عمتك صافيه لما يرجع من شغله اعرفك عليه برضوا واكده يبقا عرفتينها كلنا ياجمر انت
تالا ببتسامه:تمام انتي اللي جمر ياجدو ياجمر انت
احمد بضحكه:طلعتي كمان بكاشه يابنت عبدالرحيم بس اي اللي مبهدل خلجتك اكده بالطين اوعي يكون لسه مكبرتيش وبتلعب لسه بالطين عاد ههههههههههه
تالا بضيق:لاء ياجدو ده واحد غشيم شكلوا مش بيعرف يسوق ماشي بعربيته بطريقه سريعه مستفزه فاغرقنا بالطين
احمد ببتسامه:حصل خير ياحبيبتي ولا تزعلي نفسك اطلعي غيري خلجتك بخلجت نضيفه جومي ياحبيبتي يلا
تالا ببتسامه وبنوم:ماشي بس فين اوضتي
احمد وبينادي علي واحده من الشغالين
احمد:فاطمه خدي تالا وعرفيها اوضتها مكانها فين
فاطمه:حاضر اتفضلي ياست هانم
وبالفعل راحت تالا مع فاطمه وعرفت اوضتها فين
وتالا انبهرت بجمال الاوضه و فضل وقفه شويه تبص علي الاوضه في كل ركن فيها
تالا:الله بجد الاوضه حلوه اوي اوي
تالا و دخلت اخدت شاور وغيرت هدومها بجيبه جينز قصيره لفوق الركبه وبادي اسود بحملت رفيعه ولسه هتفتح الباب وتنزل تعقد معهم تحت لكن مقدرتش من كتر التعب وراحت نمت علي طول علي السرير ومحستش بنفسها
عبدالرحيم:وانت اخبار شغلك اي ياعبدو
عبدالرحمن ببتسامه:الحمدالله زين يخوي بس والله القصر حرفيا كان وحش من غيرك ياخوي جوي جوي
عبدالرحيم ببتسامه:اومال فين ابنك شادي مشفتوش من ساعت ماجيت
عبدالرحمن:تلاجي في اوضته نايم عشان يدوب كان مسافر القاهره من اسبوع في شغل ولسه راجع الصعيد النهارده برضك
عبدالرحيم ببتسامه:ربنا يوفقه وتفرح بيه بقا ياعبدو يخويا
عبدالرحمن:امين يارب
وبعد فتره من الوقت
تالا صحيت من النوم وغسلت وشها وخرجت برا اوضتها
وهي ماشيه في الطرق لمحت اوضه فيها العب رياضيه والاضه باين عليها جميله وكبيره وفخمه
قرارت تدخل الاوضه وبالفعل دخلت ولمحت شاب يرتدي شورت بس وجسمه عارين من فوق وبيلعب بالااوزان الحديديه
تالا فضلت وقفها متنحه فيه وعلي جسمه الرياضي اللي يخطف اي قلب بنت
فجاء الشاب لف وشه الناحيه التانيه واتصدم وتالا نفس النظام
تالا والشاب بصوت واحد:انت انتي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقتك يا صغيرتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *