روايات

رواية قمر الجبل الفصل العشرون 20 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل الفصل العشرون 20 بقلم شروق خالد

رواية قمر الجبل البارت العشرون

رواية قمر الجبل الجزء العشرون

رواية قمر الجبل الحلقة العشرون

جبل..يشد البطانية بغضب منها ومن طريقه كلامها
جبل…عيدي انت كونتي بتقولي ايه
قمر…ببكاء مش اهي مش بقول حاجه
جبل..يوووووووه انت دلوقتي بتبكي ليه انا عملت ليكي حاجه ولا انتي علي طول فاتحها المناخه دي
قمر…تمسك البطانية عايزه انام ممكن ولا في عقاب ليه قبل النوم اعمله
جبل..يجلس بجوارها علي السرير ويشدها تاتي في خضنه قمر اهدي انا مش مستحمل ونبي
قمر ..تمسك فيه وتبكي بي شده
جبل..يمشي يده علي ظهرها ويضمها ليه
قمر. .تهدي وتنام
جبل..يحس بسكوتها يخرجها من خضنه وينومها علي السرير ويخدها في خضنه وينام
حسن..ستصل علي جبل

 

جبل . يمسك التلفون ويرا اسم احو يغلف التلفون مش وقتك يا حسن
حسن..يرن تاني ويلاقي التلفون مغلق يضحك عليه ايو كده حس يا اخي ده صدق اللي سمك جبل بس لا ونبي لا اجننك ههههههه
في صباح يوم جديد
يصح جبل قبل قمر…وينظر اليها مش عارف امت وازاي اناحبيتك مش عارف بس حايف لا تكوني بتحبي حد تاني غيري قلبي سعتها مش هيتحمل انا ممكن اموت فيها
قمر..تسمعه وتسكت وتضم ليها وتخبي وشها في خضنه
بعد مده
جبل..يقوم ويدخل الحمام
قمر.. تجلس علي السرير انا مش بحب ولا هحب غيرك انت يا جبل انت حمل بنسبالي واتحقق
جبل. يخرج ويقول بجمود انا خارج
قمر…وانا عايز اروح عند حسن
جبل. .يكور يده ويقول بغضب ويدوس علي سنانه تمام اجهزي
قمر…تقوم وتجري علي الحمام وتجهز

 

قمر..تخرج وتقول بكسوف مش معايا هدوم
جبل..عندك في الدولاب
قمر..تفتح الدولاب وتلاقي هدوم كتيره وكلها محجبات
وتنظر اليه
ليه لبستي ده ادم في هدم
جبل..مزاجي كده
ويخرج من الاوضه
قمر…مش مهم وتلبس وتخرج ليه انا جاهزه يلا بينا
جبل..ينظر اليها ويخرج
قمر..تمشي خلفه وتركب السياره
ينطلق جيل الي الفلا ويدخل
قمر..تر حسن في الجنينه تجري عليه وتصرخ بفرحه حسسسسسن انا جيت
جبل…استغفر الله العظيم
حسن…قلبي وينظر الي جبل اهدي ولا انت مستعجله على موتك

 

قمر…مش مصدقه انا فرحانه اوي اوي وتلف حوله
جبل..وبعدين قمر تركز ان جيل خلفها تهدي وتكلم حسن انت عامل ايه في العلاج
حسن…كويس بس محتاج معايا
قمر..انا جت ومش هسيبك وهقعد علي قلبك ايه رايك
حسن…ههههه بجد فرحتني وانا جهزت لبكي الاوضه اللي جمبي علي شان تكوني علي طول جمب بعض
قمر…ترفع يدها وتطربها في يد حسن الطالب
جبل..يشد قمر ويدخل بيها البيت
حسن…ما تخافيش هقر ليك الفاتحه
قمر…امانه وسوره الملك
…………شروق خالد….
سما..تقوم بخضه انا فين
نهي..اهدي سا قلبي انت خايفه من ايه اهدي كده علي شان حسابك هيبدأ دلوقتي
سما..بخوف انتي مين
نهي..انا عملك الأسود شفتي
سما..تصرخ
نهي..تجري وتضع يدها علي بقا اخرسي

 

تدخل الممرضه ايه في
نهي..تبعد لا دي بس كانت بتبكي افتكرت اللي حصل ليها
سما…كدابه دس عايزه تموتني اطلع بره والا هطلب ليكي البوليس
الدكتور..ما تتعبيش نفسك انتي انا طلبت الشرطه وهي في الطريق أمن هاتها
نهي…تصرخ ابعد عني انا نا عملتش حاجه
الدكتور…شوفي ويفتح ليها الاب توب علي غرفه وهي كع غالب وتعطي لهو الخقنه
نهي. بخقد بستاهل اكتير من كده سبني اخلص عليها هي كمان
الضابط…يدخل
الدكتور..أعي كانت نويه نقتل البت اللي جلت مع المريض
الضابط..يمسكها ويخرج بيها وسط صراخها
سما..تبكي وتطلب تلفون من الممرضه تكلم امها
الممرضه…خدي
سما…تطلب امها
الام…بحزن الو
سما…تبكي ماما
الام…سما بتي انت فين
سما…انا اهي اهي في المشتشفي يا ماما كانت هتموتني اهي اهي

 

تخرج الام بسرعه من المكان وتجري في الشارع
ونتشاور للتكسي وتركب وتعطي لهو العنوان
تدخل المشفي وتقول بخف علي بيتها
تحري علي الاوضه وتلاقي سما تستخبي في ركن وهي تبكي
الام…بتي وتحري عليها
سما…ماما وتقوم وتجري علي امها وتقع
الام..تجلس علي الارض وتخضن وتبكي
سما…انا اسفه علي كل حاجه حصلت مني خلي قمر تسمحني امانه يا ماما
هي بتحبك وبتسمع كلامك
قمر..وبحبك انتي كمان يا مجنونه وتجري عليها
سما…شفتي اللي حصل ليه اهي اهي
قمر…بعدين اهدي دلوقتي وبعدين نتكلم وتقوم سما وتضعها علي السرير
الام..بتي انت مين قلك
قمر ..جنه ما دي نفس المشفي اللي بشتغل فيها يا ماما
الام..تضمها انتي كويسه
قمر…الحمد لله

 

بعد..اسبوع
تدخل قمر وسما الفلا عند حسن
حسن..بغضب انتي ايه اللي حابك هنا اطلعي بره
قمر ..تمسك يد سما اهدي يا حسن دي هتسعدني وبس
حسن…انا مش عايز اشوف وشها
سما..تخرج من الفلا وهي تجري
حسن…انا اسف يا قمر بس مش قادر اشوفها في وشي
قمر…خلاص يلا علي التمرين
حسن..انا تعبان انهارده
قمر…حسن نحنا هندلع يلا وتحاول ان يمشي علي المشايه براحه
قمر…الله الله ده في تحسن
بعد 10 دقايق كفايه كده يلا علي شان ترتاح شويه
حسن…انتي هتنامي هنا انهارده
قمر…هههه ذي كل يوم طبعا

 

يصحكو هم الاتنين
ويذهب حسن للنوم
وقمر..تجهز الاتتربه للنوم
بعد تلات ساعات
حسن…قمر انتي نمتي
قمر…لا مستنيا جبل وتضحك بعد ساعه
يدخل جبل وينظر إليهم ويحمل قمر ويخرج من الاوضه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قمر الجبل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *