روايات

رواية هوس الحورية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية البارت الثاني والعشرون

رواية هوس الحورية الجزء الثاني والعشرون

رواية هوس الحورية الحلقة الثانية والعشرون

سليم بغضب ” م بترديش على الز””” فت ليه
داليدا ” انا حرة
سليم بغضب اكبر ” مش حرة فااهمة
وقتك م اتصل بيكي تردي علطول فااهمة
عااايز ااي ي سليم
سليم. ” عايزك ي داليداا انااا بحبك
داليدا ” مش هينفع لو كان زمان ممكن دلوقتي بقى مستحيل ي سليم
في ناس جاايين يطلبوا ايدي الاثنين الجاي كمل حيااتك و انساان……
قاطعها حينما الصقهاا على الحائط بغضب
سليم ” وانتي اي رائك بالكلام ده
داليداا ……
سليم ” داليد انتي رائك ااي بالكلام ده
داليداا ببكاء ” اكيد … مش موافقة انا مش بحبه افهم بقى

 

انا مقدرش اتجوز غيرك اناا وقلبي لساا بنحبك ذي زمان ويمكن حتى اااكتر اناا…..
تااه في عينهاا فانقض يقب”'”‘ لهااا بشغف وحب استسلمت له فتعمق اكثر تبعده يقترب اكثر حتى كادت تختنق ابتعد عنها وهو يلهث بعنف وهي مغضمة العينين
سليم بحب ” انااااا ال بعشقك ي داليدااا
زمان لما سبتك كانت غلطت عمري و دلوقتي مش مستعدة ارجع أكرر غلطي هرجع اطلبك من عمي تاني وتالت و عاشر بس تبقى ليااا وبس
داليداا ” بابااا عنيد ومش هيوافق بالسهولة دي.
سليم ” وانااا ورااءه يحدماا يوافق
حتى لو كلفني عمري كله
احتضنها بعمق وهو يتمنى لو تصبح له هو يعشقهااا…
_____________asel__________
ملك فين …….
ساارة ” هي فووووووق طول النهاار فوووق و مخرجتش ابداا
انتوا متخانقين ي بنى
ايهم بهدوء. ” لا ي طنط احناا كويسين جدااا

 

سارة. ” طب فرحتني انااا هخرج خذ راحتك ده انت في بيتك
اومااء ايهم وودعهااا وصعد الي زوجته المجنونة
طرق الباااب فتحت له فصدمت به مالذي اااتى به الي هناا
ملك بصدمة ” اااانت بتعمل اااي بيتي ي اايهم
ايهم وهو جلس على السرير ببرود ” بيت مراااتي اجي وقت ماا ااعوز انا حر
ليه عم تتهربي مني لتكوني ندمانة على ال حصل بيناا
وقفت امااامه بتوتر و خجل عندماا تذكرت كيف وجدت نفسهاا عا……. رية بين احضانه
فلااااااااش باااااااااااك
استيقظت فوجدت نفسهااا بين احضانه وهي وهو عاار….. يين
نزلن دموعهاا و الف سيناريو يدور في راسهاااا…
لفت الملاية على جس……دها بهستريا وسرعة فاستيقظ
يجهل مااحدث معهااا
ايهم بحب ” ملك ي عمري مااالك هو اناا إذ…يتك
ملك ببكاء ” ااانت ازاااي تعمل فيااا كده ي ايهم
تعاالت شهقهااتهاا تبكي بانهيار انصدم بهااا لم يفق الا عندما اغلق بااااب الحمااام
لبس ملابسه..و طرق الباااب

 

ايهم بغضب طفيف ” افتحي ي ملك
ملك بغضب ” مش فاتحة ويلاا روح من هناا مش عايزة اشوفك بعد اليووووم سبني ارجوك
ايهم بغضب ” انتي حصل لدماغك حاجة انتي مرااتي فاهمة يعنى ال حصل بيناا ديه الطبيعي بين اي زوجين و كان هيحصل بيوم من الاياام
ملك ” لو سمحت ارجوك سبني لوحدي ارجوك
أيهم بغضب و زعل ” ماشي ي ملك انااا هروح دلوقتي بس بعدين هيكون في بيناا كلام كتير
بااااااااااااك..
فاقت على صوت صرااااخه ” جاوبي علياااا ي ملك
انتي ندمااانة على ال حصل بينااا ولا ااي
ملك ……
ايهم بغضب ” انطقي متخلينيش اتجنن عليكي ريحيني و قوليلي ماالك
ااي ال خلاكي منهاارة بالطريقة دي وانتي بين ادياا
ملك ببكااء، ” خاايفة …… خايفة تسبني بعدماا خدت ال اانت عااايزه

 

اناا بحبك ي ايهم ومش همل وجع قلب خاصة لو كانت منك ده انا كنت هم…….وت فيهاا
قاطعها حينما جذبهاا لصدره ي…قبلهاا. بعنف وشغف لتفوها بكل تلك الكلمات الفارغة ابتعد عنها عندما احس باختنااقهاا
ايهم. ” اوعى اسمعك بتقولي خذت ال انا عاايزه والا هعمل اكتر من كده الحصل بيناا لا عيب ولا حراام انتي مرااتي وده حقي
اسمعني ملك ااانتي حبيبة قلبي و قلبي ميقدرش على بعادك
لو كنت عايزك دلوقتي بقيت عايزك اكتر من الأول وهتجنن عليكي بعد ليلة امس انتي طيرتي الباقي من عقلي
انااا هكلم عمرو نسرع في موضوع الفرح عايزك تنوري بيتي اليوم قبل بكرة
حضنته وتعلقت برقبته بحب ” كنت عارفة انك مش هتخيب أملي فيك ابداا
وانااا بحبك اوي اوي
ايهم ” ااه بامارة انك اول م قمتي من حضني عيطتي وقولتليه يلااااا روح مش عايزة اشوف وجهك
ملك ” اسفة بس كنت عايزة اعرف غلاوتي عندك ااداي
ايهم وهو يجذبها نحوه اكتر ويقول بهمس ” وان شاء الله عرفتي انتي عندي اااي
ملك بتوهان ” اااااه
ايهم بهمس ” طب كويس لأنك هتتعااقبي ي ملك
__________asel________

 

كان خارجا من مكتبه يتجه ناحية الخارج لكنه توقف عندماا
،راءههاا مازالت تعمل في بعض الاورااق
عمرو بتعالي ” . ااانتي بتعملي اااي هناا ي بت
شهقت بخوف منه لكنها اطمنت عندما رااته
حور بغضب ” خضتني ي عمرو حراام عليك انااا كنت هروح فيهاا
عمرو بهمس ” بعد الشر انك ي قلبي
عمرو بتاافف ” لساا مروحتش ليه
حور وهي واقفة ” ذي مانت شايف عندي شغل
ايهم بيه كلفني بشوية ورق مهم لازم اعملها
عمرو ” و الورق ده مش بيتعمل الا وانتي وواااقفة
حور. ” ااه مش بقدر اقعد لفترة طويلة لانه ضهري بيوجعني
نظرت له بنظرة مبهمة وطبعاا الشكر ليك
تذكر عندماا دفعها ووقعت على ظهرهاااا وجعه قلبه عليهااا
واصابه تاانيب الضمير دخل لهاا و امسك ببعض الورق
عمرو ببرود ” هسااعدك تخلصي بسرعة وتروحي بيتك ترتاحي متنسيش انك مش لوحدك

 

تااثرت بكلامه هل يقلق عليهاا وعلى طفلهم نزلت دمعة. هاربة
نظر لهاا عمرو باستغراب وقلبه يتألم عندما يراها تبكي
يتمنى لو يق….بل عينهاا ووجهها ووو شفت…يهاا
آفاق على افكاره المنحرفة وهو يسالهاا… ” مااالك
حور بضحكة ” مليش بس دي هرمونات بتحصل للحامل و كده
اوماء براسه ولم يعلق واكمل عمله وهو يساالهاا
عمرو ” هساالك سوال شخصي شوية بعد اذنك يعنى
استغربته وقالت له ” اتفضل
عمرو ” هو جوزك ليه طلقك وانتي بالحالة دي
حور. ” هو مكنش يعرف ااني حامل والا عمره مابفكر يطلقني
احنااا بنحب بعض ااااوي. للحق اناا بع…شقه بس حصلت ظروف خلتناا ننفصل عن بعض والا مكنش ساابني

 

قبض على يده بغضب وهو يكمل عمله
اناا من راائي انه ميستااهلش حبك ليه لانه لو بيحبك مش هيسيبك وانتي بالحالة دي
حور ” هيرجع ….. حبي ليه هيرجعه عشان خااطر ابنه هو هيرجع صدقيني
عمرو بغضب وهو يرمى كل المكتب في الارض شهقت بخوف ورجعت للورااء بخووف
عمرو بغضب ” يلاااا اوصلك
ولم ينتظر ردهااا واتجه عند البااب يفتحه لكن لم يفتح حاول معه كثيرااا لكنه كان مغلق من الخارج
كل هذاا وهي مصدومة من ماااحدث افاااقت حينما صرخ بااالم من كتفه وهو يحاول كسر الباااب…
حور بخوف ” عمرو….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقرءاة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس الحورية)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *