روايات

رواية فتاة بزي رجل الفصل السادس عشر 16 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل الفصل السادس عشر 16 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل البارت السادس عشر

رواية فتاة بزي رجل الجزء السادس عشر

رواية فتاة بزي رجل الحلقة السادسة عشر

قصر بخبث : غريبة ان ملامحكم كمان شبه بعض
نور وهي تبتلع رقيها : انت كنت عارف.. صح
ابتسم صقر : كنت شاكك بس تأكدت لما سالتك وانا بوصلك.. وانت سعتها وقعتي بلسانك
فهد بغضب لنور : نعااام.. هو وصلك.. وده كان امتي ان شاء الله
نور بتوتر : ممكن بس تهدي الاول علشان نعرف نتكلم
فهد وهو يبتسم بغضب : ادني هادي.. ممكن تقوليلي بقي وصلك امتي
نور بخوف من فهد الذي كان يبتسم مثل شخص مجنون علي وشك ارتكاب جريمة : فاكر اليوم اللي انت كنت مشغول فيه و مقدرتش توصلني.. انا كنت ماشية بس هو جه وأصر انه يوصلني وانا كنت فاكرة سعتها انه ميعرفش ان انا بنت فركبت معه
فهد وهو ينظر لصقر بعيون تخرج منها النيران : استني برا يا نور انا عايز صقر في كلمتين لوحدنا
خرجت نور واغلق الباب خلفها
_______________________…

 

في المكتب
فهد بغضب : انت عايز ايه يا صقر.. نور عمرها ما هتكون ليك او لي غيرك.. لانها بتحبني.. احسنلك تبعد عنها والا هنسي انك اخويا
صقر : طب لما انت واثق اوي كده مضايق ليه.. وبعدين الرهان بتاعنا لسه مخلصش.. ومين عارف مش ممكن نور تختارني انا
فهد بقلق :انا موافقتش علي الرهان ده.. وبعدين اللي انت بتقوله ده مش هيحصل
صقر : فاكر ليلي يا فهد.. مفتكرش انك نسيتها
فهد : فكرها.. بس نور مش زيها
صقر ببسمة عريضة : هنشوف
قال ذلك ثم غادر المكتب ليجد نور تقف امام باب المكتب
صقر : هو انت بتحبي فهد
نور بخجل وقد احمر خديها وهي تحول ان تخفي خجلها : بتقول ايه
عندما لاحظ صقر ردة فعل نور ابتسم و وضع يده علي راسها ثم غادر
نور في نفسها : غريب
ثم دخلت الي فهد الذي كان غاضب جدا
نور : في ايه
فهد بغضب : مفيش حاجة
نور في نفسها : العيلة دي محتاجة دكتور امراض عقلية
________________…

 

طارق ببسمة عريضه : خططتك فشلت
جني بغيظ : حد قالك قبل كده انك تنح
طارق بفخر : شكرا علي المدح
جني بغضب : كل ده بسبب الفاشل اللي اسمه زيدان.. بس انا بقي هوريك انا هعمل ومن غير مساعدة حد
طارق وهو يعقد حاجبيه : وانت هتعمل ايه
جني بخبث : مش هقولك.. مش انت حاسس بملل.. استني اللي بقي الجاي هيمتعك.. انا مش هخليهم يبعدوا عن بعض.. انا هخلي فهد يكره نور و ميقدرش يبص في وشها تاني ابدا وسعتها انا هكون جنب فهد
________________…
صقر : انت عايزة ايه
الفتاة : انا كنت عايزة اقولك اني فعلا بحب فهد
صقر : فهد مستحيل يحب وحدة زيك
الفتاة : انا عارفة.. بس انا عندي الطريقة اللي اخلي بيها فهد ليا لوحدي وعلشان اعمل كده لازم اخلي فهد يكره نور
صقر : وانا ايه علاقتي بده كله
اقتربت منه ووضعت يدها علي وجهه وقالت وهي لازلت تقرب وجهها من وجهه : انا ممكن اكون عايزة فهد بس ده ميمنعش انك وسيم زيه ويمكن اكتر.. ايه رايك نكون مع بعض الليلة
نظر لها صقر نظرة قاتلة وابعد يدها عن وجهه وقال بحدة : انت شكلك مستغنية عن حياك
ابتعدت بسرعة عن صقر وهي تقول في نفسها بخوف : ده خطير جدا.. مش ممكن ده يكون انسان
ذهب صقر وتركها فابتسمت وهي تنظر لمفاتيح في يدها : اللي عايزه بقي معيا خلاص
__________________…

 

بعد انتهاء وقت العمل
فهد ببسمة : ممكن تستني بس شوية هخلص الورق ده و هاجي اوصلك
نور ببسمة : تمام
نزلت نور وانتظرت فهد امام الشركة لتسمع صوت شخص
الفتاة : اهلا يا نور
نور بستغراب : انت
الفتاة : كنت عايزة اوريكي حاجة بصي كده
ذهبت نور ناحيتها فرشت الفتاة شئ في وجه نور وهنا بدات نور تشعر بالدوار وسقطت علي الارض
…..
بعد فترة قصيرة نزل فهد وظل يبحث عن نور ولكنه لم يجدها فظن انها عادت الي منزل اسرتها فصعد الي السيارة وغادر
_______________…
الفتاة في الهاتف : اهلا.. انت اكيد دلوقتي بتدور علي المفاتيح بتاعتك صح
قصر بغضب : هندمك علي لعبك معيا
الفتاة ببسمة : وعلي ايه ده كله انا لسه خايفة من ساعتها وقررت اني مش هلعب معاك.. علشان كده هتلاقي مفاتيحك تحت الدواسة.. سلام
اقفلت الخط وكان صقر يعلم انها تخطط لي شئ ما ولكنه لا يعلم ما هو وذهب الي منزله للتاكد من كلامها وبالفعل وجدا المفاتيح تحت الدواسة وكان معها رساله.. والذي كان بداخلها كل التالي
((انا حبيت مخليش بنا سوء فهم علشان كده سبتلك هدية وانا واثقه انها هتعجبك))
لم يفهد صقر ماذا تقصد وبعد ان فكر قليلا اتسعت عيناه بصدمة و فتح بابا الشقة ودخل بسرعة ونسي حتي ان يقفل الباب خلفه من قلقه
________________…

 

جابر بقلق في الهاتف : اهلا يا بني.. هي نور معاك
فهد بخوف : هي مش عندك
جابر بصدمة : لا هي اتاخرت فقلقت وقولت اسالك.. هي نور مش معاك ولا ايه يا فهد
شعر فهد بشئ يضغط علي قلبه ولم يكن يعلم ماذا يجب ان يقول لجابر
فهد وهي يحاول ان يطمئن جابر : ممكن تكون نور مع ريم.. اطمن يا حج جابر انا هجبها واجي
جابر : خلاص يا ابني بس اول ما تشوفها خليها تكلمني
فهد : تمام يا حج.
جابر : سلام
اقفل الخط وبعد دقائق وصلت صور لفهد من رقم مجهول وكانت الصور لنور وهي ترتدي قميص نوم احمر يوضح كل معالم جسدها ولا يسطر اي شئ تقريبا وبعد دقيقة ارسل فيديو علي هاتف فهد من نفس الرقم وكان الفديو لنور وهي مستلقي و صقر جالس بجانبها وهي يضع يده علي وجهها ويقترب منها
الرقم المجهول : حبيتك في شقة صقر
لم يكن فهد يراي امامه وقاد بسرعة جنونية بتجاه شقة صقر
______________…

 

 

صقر بصدمة وهي يخبط علي وجه نور ويقول بقلق : قومي يا نور.. نور.. قومي يا نور
كان فهد يحاول ان يقظ نور ولم تكن هناك اي استجابة من نور امسك صقر زجاجة الماء وبدأ يقطر علي وجهها.. فتبداء نور تفتح عينها وهي لا تستطيع التركيز او الرؤية بشكل واضح
صقر بقلق : انت كويسة يا نور
جلست نور وهي تشعر بالدوار وقالت : فهد انت هنا
صقر بقلق : انا صقر مش فهد.. ارجوكي يا نور فوقي
نور بتقطع : ا.ن.ت..ص.ق.ر
فقدت نور الوعي مرة اخري و وقعت في احضان صقر
حاول صقر ان يجعل نور تستلقي علي السرير ولكن سمع صوت عند باب الغرفة فنظر ووجد فهد
فهد بغضب : انتم بتعملوا ايه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية فتاة بزي رجل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *