روايات

رواية قصة حياة الفصل الثامن 8 بقلم ملاك

رواية قصة حياة الفصل الثامن 8 بقلم ملاك

رواية قصة حياة البارت الثامن

رواية قصة حياة الجزء الثامن

قصة حياة ملاك

رواية قصة حياة الحلقة الثامنة

وبعد تفكير كتير فتحت المسدج وردت حياة حاولت تخبي كل حاجه كأنها متعرفش اي حاجة عن اللي حصل ..
_ أسر انت فين وحشتني اوي وقلقتني عليك .
اسر كان قاعد قلقان هترد ولا لا
واول ماردت اخد موبايله ورن عليها كول
وهي اول ماشافته بيرن فتحت علطول
اسر بلهفه وشوق: حياة
حياة بفرحة ودموع مالية عينيها: أسر أسر وحشتني اوي
اسر بالم: ااااااه ي حياة ااااااه علي الوجع اللي انا فيه
حياة : مالك يحبيب عيني احكيلي حصلك اي
أسر قص لها ماحدث بداية من الحادثة لحد ماخرج ..
حياة بصدمة: كل ده حصلك ي اسر
يحبيبي أنا اسفة أنا مكنتش اعرف
ومكنتش متخيلة أن كل ده حصلك
أنا اسفة اني مكنتش جمبك .

 

اسر ب ابتسامة : مين قالك انك مكنتيش جمبي
أنا عارف انك كنتي معايا ي حياة
أنا كنت حاسس ب وجودك ف كل وقت حتي وانا مش في وعي
كنت شايفك
شامم ريحتك المفضلة اللي بقت مفضلة ليا أنا كمان
انتي عارفه منغير ماتتريقي
أنا حسيت بوجودك جمبي حسيتك بتقربي مني وبتبوسيني
لما قومت كنت شامم ريحتك وعارفها بس ملقتكيش جمبي
بس أنا حسيتك معايا
حياة انتي فاهماني!!!.
حياة ب ألم ودموع : فاهماك فاهماك ي حتة مني
اسر : وحشتيني ي حياة وحشتيني اوي
عاوز اشوفك ي حياة حالا
حياة : خليها بعدين
أسر: عشاني ي حياة ارجوكي أنا محتاجك …
سكتت حياة وقالت حاضر وقفل أسر ورن عليها فيديو كول .
حياة غيرت بسرعه وحاولت تبان طبيعية
واخيرا وبعد معاناة فتحت

 

اول ماشافته ابتسمت
وأسر حس أن روحه اتردت ليه
هو فعلا اللي بينهم اقوي من الحب
اسر بنظرة مليانة شوق ولهفه : وحشتيني نفسي تكوني دلوقتي معايا وجمبي
برغم زعلي منك بس وحشتيني ومش عارف امنع نفسي عنك
حياة ب ألم بتحاول تداريه: ليك حق تزعل بس أنا كنت هعمل اي .!
صحيح عامل اي مع شهد
اسر بضيق: مش عارف ي حياة بس قولتلها اني محتاج فترة ابعد فيها
لاني مبقتش قادر اكمل كدا .
حياة : كدا ازاي
أسر بتعب: مش فاهماني ي حياة
ولا فاهمة شخصيتي ولا فاهمة اني محتاج حد يحتويني ويفهمني
هي مش وحشه لكنها مش شبهي ولا عارفه تكون مريحة ليا
حياة انتي غير، انتي الحضن الدافئ اللي باجي اترمي فيه من همي وتعبي وحياتي
انتي اللي بطمن وانا معاها
برغم كل علاقاتي محدش مريح غيرك
محدش بيفهمني غيرك
لما ابصلك والاقي نظرة البراءة اللي جواكي بطمن ي حياة
بعرف أن مفيش حاجة اتغيرت فيكي
انا مش بطمن غير وانا معاكي كدا
أنتي بتزعلي لما بنام وانا بكلمك
بس متعرفيش اني عشان بكلمك برتاح وبعرف انام وانا مطمن
أنا عارف اني وجعك وكاسر قلبك بس أنا مقدرش اكمل منغيرك ي حياة
حياة بتعب : أنا تعبت تعبت ي أسر ومبقتش فاهمة انت عاوز اي
ادام بتحبني وبتتطمن وانت معايا ليه مش عاوز تكتفي بيا!!!!

 

ليه .؟؟؟
أسر بتعب: عشان ده طبعي ي حياة بس انتي غير
حياة بدموع متجمعة في عينيها ومسكت جمبها تلقائيا ب ألم
اسر باستغراب: مالك ماسكة جمبك ليه انتي تعبانة..؟؟
حياة بابتسامة بتحاول تداري بيها الالم : أنا كويسة بس محتاجة اريح شوية
اسر : طيب روحي ريحي ونتكلم بليل
ابتسمت حياة وبعتتله بوسة كدا 😚😂
وقفلت
قفلت واترمت علي السرير بتعب شديد ومدت ايديها تاخد الدواء لعل وعسي تكون كويسة واخدته واترمت ب تعب واجهاد ع السرير
وراحت ف نوم عميق …..
أما عند أسر قفل مع حياة وفضل يتفرج ع صورها
قد اي جميلة وملامحها طفولية بشكل جميل
وعدي يوم واتنين وأسر وحياة مش بيتكلموا
وأسر عازل نفسه عن الكل
وكذلك حياة ف اوضتها مبتخرجش …..
وفي ف اليوم التالت

 

عند حياة الباب بيخبط جامد
حياة بتعب حد يفتح يجماعة
ي شذا ي شذا تعالي افتحي
ومكنتش بترد شذا لأنها كانت بتصلي وقامت حياة ب ألم وهي ماسكة جمبها وفتحت الباب
واتصدمت حياة من اللي شافته …………….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قصة حياة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *