روايات

رواية عشق خالد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد البارت الحادي والثلاثون

رواية عشق خالد الجزء الحادي والثلاثون

رواية عشق خالد الحلقة الحادية والثلاثون

في فيلا رامي ..
كان يقف وهو ينظر إليها بابتسامه خبيثه .
/ياااه واخيرا هشوف خالد المرشدي وهو مكسور قدامه وانتقم منه واشفي غليلي .
شهد باستغراب /رامي باشا بصراحه من ساعه مدخلتني في اللعبه دي وانا عايزه اسال حضرتك سؤال انت ليه استنيت كل السنين دي علشان تنتقم .
رامي بثقه /لاني عقبال مخرجت كان خالد كبر في السن مكنش فيه نفس الانتقام منه مكنش هيشفي غليلي فضلت مستني لحد ما جات الفرصه الصح أحفاده انا عارفه أن خالد روحهم فيهم ضربتهم هتكون ضربه قويه في قلب خالد المهم انتي عرفتي هتعملي ايه.
شهد بنظره خبيثه/اطمن ي باشا ده الي جاي هيعجبك اوي .
رامي وهو يضع أمامها مبلغ من المال /طيب خودي دول ووريني شطارتك .
شهد وهي تمسك الفلوس بطمع وجشع/من يد مانعدمها ي باشا اعتبر كل الي عايزه حصل وزياده شويه .
**************************.

 

في جناح سيف ..
كانت تجلس في أحضانه كالطفل الصغير ليقبل سيف رأسها بعشق .
/مبروك ي روح قلبي بقيتي مراتي رسمي وشرعي .
ليلي بابتسامه خجل /الله يبارك فيك ي سيف اوعدني ي سيف انك عمرك متسبني ابدا انا بقيت بحبك بجد .
سيف وهو يقبلها بعشق /وانا كمان ي روح قلبي بقيت بموت فيكي انا خلاص مبقتش عايز غيرك بحبك ي ليلي بحبك .
ليلي وهي تحتضنه بسعاده/وانا بعشقك ي نور عيني.
*********************
في الجنينه …
كانت تقف ساره وهي تنظر إلي اللعاب بابتسامه حانيه فقد حرمت من كل ذلك في طفولتها ليمسك ادهم يدها سريعا وهو يسحبها الي تلك الألعاب لتصدح ضحكاتها سريعا لينظر بابتسامه ساحره لتلك الابتسامه التي أطاحت به أرضا .
*******************.
في جناح الشياطين…
كان يجلس سليم بحزن ووجع شديد ليقترب منه كريم باستغراب .
/مالك يالا فيه ايه شكلك مش مظبوط .
سليم بابتسامه وجع/ابدا ي كريم شويه مشاكل في الشغل .
كريم بغيظ /وحياه امك انت هتعملي فيها رجل أعمال ياض ده انت طيار علي ماتفرج .
سليم بضحكه وجع/ماشي ي سيدي مقبوله طمني عنك انت .
كريم بابتسامه/الحب حلو اوي سليم انا حاسس اني بعيش لاول مره في حياتي بجد شهد انسانه جميله اوي وبحبها اوي اوي .

 

سليم بمراره /ربنا يسعدك ي حبيب اخوك يارب.
سيف بابتسامه/سمعت سيره الحب هنا بصراحه الحب هو الوجود اصلا .
ادهم بابتسامه/بصراحه عندك حق يا سيف الحب حلو اوي .
كريم بابتسامه/ايه ده كلنا وقعنا مره واحده عقبالك ي سليم لما توقع زينا كده ايوه صح هنروح تتقدم للبنت الي انت بتحبها ونفرح كلنا سواء .
سليم بوجع شديد/لا ماخلاص سافرت سافرت ومش راجعه تاني ابدا .
ادهم وهو يربت علي كتفه بحنان/ولا يهمك ي حبيبي أن شاء الله تلاقي بنت الحلال الي تسعدك.
سليم بوجع شديد/أن شاء الله.
كينان بنظره حاده /مرحبا ايها الحمقاء اريد أن أخبركم علي ميعاد غدا لا تنسوا واعلموا انكم ستاتون معي لأجل المنظر العام أما عليا انا فلا أريدكم بالمره .
سيف بضحك /هههه أنا مبتعجبنيش حاجه في الواد ده قد صراحته .
كريم بغيظ شديد/قصدك وقاحته حسنا ي اخ كينان سنأتي .
ادهم بضحك /هههههه ده البت دي ربنا يتولاها قسما بالله.
كريم بابتسامه/يلا اسيبكم بقا واروح اكلم شوشو وحشتني اوي .
سيف بابتسامه/وانا هروح ل حبيبتي ليلي .
ادهم بابتسامه/وانا كمان قررت ادي فرصه ل ساره .
سليم بحزن شديد/مفيش غيرك انت الي هتعيش ب جرح عمرك ي سليم .
********************.

 

في جناح ساره …
كانت تقف وهي ترتدي قميص نوم طويل كانت تجلس بارتباك شديد ليقترب منها ادهم بابتسامه.
/ايه الحلاوه دي .
ساره بارتباك شديد/بجد حلوه ي ادهم .
ادهم بنظره خبيثه/والله انا راجل عملي احب كل حاجه علي الطبيعه .
ليقترب منها وهو يقبلها بعشق وسغف كانت يده تعبث بملابسها لتمسك ساره يده والدموع تنهمر كالشلال .
/استني ي ادهم فيه حاجه لازم تعرفها الاول.
ادهم بصدمه من دموعها لينصدم أكثر وهو يراها تخلع قميصها ليرا جسدها الملئ بالحروق ليصرخ بجنون وغيظ.
/مين الي عمل فيكي كده اتكلمي .
ساره بدموع ووجع/مرات ابويا ورتني الويل ي ادهم .
ادهم بغضب جحيمي/انا بقا هولع فيها بجاز وسخ.
ساره وهي تمسك يده بتوسل ورجاء /ابوس ايدك ي ادهم ابوس ايدك بلاش انا مش عايزه افتكر الي حصل ده كله عايزه انسا معاك الدنيا بس انت هتتحمل ده ولا هتقرف مني .
ادهم وهو يقبلها بعشق وحنان/انتي بتقويلي ايه بس انتي خلاص دخلتي قلبي وعقلي وبقيتي نصيبي وقدري ي ساره بحبك .
ساره بابتسامه وضعف /وانا بعشقك ي سيد الرجاله .
**********************.

 

في أحدا الكافيهات الفاخمه .
كانوا يجلسون كريم وشهد .
شهد بنظره خبيثه/انت بتهرج ي كريم فرح ايه ده الي هيكون بكره.
كريم بابتسامه عاشقه /فرحنا ي حبيبتي انا خلاص مبقتش قادر اعيش من غيرك عايزك في حضني النهارده قبل بكره .
شهد بابتسامه خبيثه وهي تحدث ذاتها /ههه بركاتك ي شهد ده واقع اوي ودي فرصتك دول مليون جنيه ي بت .
كريم بابتسامه عاشقه /ها ي روحي سرحتي في ايه .
شهد بنظره خبيثه/خلاص هو انا اقدر اقول حاجه ما سي السيد أمر هو انا اقدر اقول حاجه.
كريم بابتسامه عاشقه/ايوه كده خليكي مطيعه بحبك .
شهد بنظره خبيثه/وانا بعشقك ي روح قلبي.
*******************.
في جناح الشياطين…
سيف بابتسامه/والله انت مجنون بكره بكره .
كريم بابتسامه/اعمل ايه مش قادر ابعد عنها انا خلاص جهزت كل حاجه وانتوا هتساعدوني مش كده .
ادهم بابتسامه/طبعا ي كريم احنا في ضهرك هو اختا لينا غير بعض .
كريم بغيظ شديد/والباشا الساكت ده الي مش عارف ماله .
سليم بابتسامه مؤلمه /معاك طبعا ي كبير ربنا يتمملكم علي خير .
*********************.

 

عند فكيهه …
كانت تجلس عائشه وهي تقرأ المعوذاتين وتنظر يمينا ويسارا بخوف وقلق .
كينان بغيظ شديد وهمس /امي كفي عن نظراتك تلك وما كل الخرازات الزرقاء التي ترتديها تشبهين رجال الذكر .
عائشه بغيظ وهمس/صوتك ميطلعش يالا بدل ماقوم اطربق الدنيا علي دماغك .
كريم بابتسامه استفزاز /ايه جاكته الملك توت عنخ امون الي انت لابساها دي ي كينان .
ادهم بضحك /ههههه ايه الاستايل الغريب ده .
سيف بابتسامه/كفوا عن ذلك الهراء سكلتكم امكم ههههه.
كينان بغيظ شديد/تمزحون صبرا .
فكيهه بابتسامه /نورتونا مشاء الله عليكم ي شباب زي القمر منورين الدنيا كده مشوفتوش في وسامتكم .
عائشه بغيظ شديد/الله واكبر والله ي فكيهه ي اختي دول متعبين اوي ودايما عاينين وياكلوا كده بالعافيه بصراحه مش قادره عليهم .
كينان بغيظ شديد/ما بك ي امي ناقص تقولين لها اني اغير لهم البامبررز الرحمه ي الهي .
مالك بابتسامه/طبعا ي مدام فكيهه احنا جاين نتطلب ايد حفيدتك جميله ل ابني كينان .
فكيهه بابتسامه/هههه بصراحه مش لايقه ابني دي عليك خالص ي مالك انت شكلك اخوهم الصغير مشاء الله تبارك الله عليك بدر منور .
كريم بضحك وهمس /هههه الحقي جوزك بيتشقط .

 

جميله بابتسامه/مساء الخير عليكم .
كينان بابتسامه عاشقه /مساء الخير جميلتي انارتي الدنيا كلها ي فاتنتي .
كريم بغيظ /شوفتوا قلب قدامها عمرو دياب .
**********************.
في يوم الفرح ..
في فيلا المرشدي….
كان الجميع يملأ المكان والجميع يرسم علي وجهه السعاده غير ذلك الحزين .
**************.
في جناح الشياطين…
كان يقف كريم أمام المراه بابتسامه ليضغ جاكت بدلته الي الطاوله بجانبه ليسقط تلك الورقه التي كانت عليها أرضا ليقراها كريم لتحل الصدمه الشديده عليه ليتحدث بوجع ومراره ودموع لا تتوقف.
/معقول شهد هي البنت الي بيحبها سليم معقول انا دوست علي قلبه بالشكل ده صح هي قالتلي انها كانت شغاله في كافيه يبقا هي يااااااه علي الوجع انا اسف ي اخويا اسف بس اوعدك أنها مش هتكون فير ليك .
ليرسل رساله الي ادهم وسيف ليصعدوا إليه الي الاعلي ..
/كان يقف كريم بوجع ومراره لييسيروا ادهم وسيف بقلق .
ادهم بقلق /مالك ي كريم كل حاجه ماشيه زي الفل ليه القلق .
سيف بقلق/مالك ي كريم فيك ايه.
كريم بوجع ومراره/كل حاجه هتفضل زي ماهي مع تعديل بسيط سليم هيكون هو العريس مش انا .
ادهم وسيف بصدمه /ايييييييه ..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق خالد)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *