روايات

رواية طفله عاصم الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أحمد

رواية طفله عاصم الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد أحمد

رواية طفله عاصم البارت الحادي عشر

رواية طفله عاصم الجزء الحادي عشر

طفله عاصم

رواية طفله عاصم الحلقة الحادية عشر

عاصم. اسمعي احنا لازم نسافر ل اهلك الصعيد وكمان هنقعد معاهم ولو هما مش حابين قاعدتنا معاهم يبقا هما يدوكي حقك ونمشي والا كده بقا هنقعد وهنهددهم بجريمه القت،ل اللي عملوها مع أهلك
حور. بصدمه 😳 انت بتقول اي ي عاصم عايزني اروح بنفسي لل الناس اللي عايزه تق،تلني وكمان اروح اقعد معاهم لا لا شوف طريقه تانيه
عاصم. دي الطريقه الوحيده علشان تاخدي حقك بيها قولتي اي
حور. بس انت هتكون معايا وكمان مش هتسبني لوحدي دقيقه واحده اقعد من غيرك هتروح مكان هروح معاك ونرجع نرجع سوا انا قلبي مش مطمن هكون خايفه طول الوقت واحنا هناك
عاصم. ي حبيبتي متخافيش طول ما انا معاكي محدش يقدر يتعرض ليكي وانا موجود هاااااا قولتي اي ي بنوتي
حور. اللي تشوفه ي عاصم طالما هتكون معايا
عاصم. تمام هنسافر بكره بعد الامتحان.
حور. بسرعه كده. عاصم. ايوه ويلا ننام بقا علشان الامتحان وقدمنا موال الصبح يلا
حور. يلا. وراحوا ناموا وبعد عده ساعات
عاصم. حور حور يلا قومي هنتاخر كده علي الامتحان
حور. ببراءه عاصم سبني انام كمان شويه
عاصم. وبعدين بقا هنتاخر كده وبصوت عالي حووورر
حور. قامت وقالت اي في اي

 

عاصم. هههه يلا ي اختي علشان الامتحان
حور. بارد عاصم. بصدمه 😳 انتي قولتي اي
حور. هااا. لا بقول امتحان يلا يلا انا رايحه اجهز وراحت تجهز وكمان عاصم كان جهز نفسه وبعد شويه اخدها وراحوا علي المدرسه وحور دخلت على الامتحان وعاصم كان مستنيها بره وكان قلقان عليها وكان بيدعي ربنا أنها تحل كويس وكان رايح جاي لحد ما حور طلعت وراحت عند عاصم وقالت عاصم
عاصم. عملتي اي ي حور طمنيني . حور. بابتسامه حليت كويس يعني معقول عاصم باشا يذاكرلي وفي امتحان يصعب عليا هههه
عاصم. هههه طيب يلا ي شقيه علشان نروح نجهز الشنط علشان نسافر. حور. يلا
واخدها عاصم ،،، روحوا البيت أكلوا وخلوا الخدم تجهز الشنط وحور طلعت تشوف لو كانت عايزه تاخد حاجه معاهم والخدم نسيتها وعاصم قال إنه مش مهم تاخد كل حاجه هو هيجيب ليها اللي هيا عايزاه وبعد شويه وقت كان في طريقهم إلى الصعيد. وهما في الطريق
حور. عاصم انا عايزه اقولك حاجه وكانت متوتره
عاصم. مالك ي حور متوتره لي كده ما قولت ليكي متخافيش انا معاكي
حور. لا انا مش قلقانه وانا معاك انا عايزه اقولك حاجه تانيه
عاصم. قولي ي حور قلقتيني

 

حور. عاصم انا انا عاصم. انتي اي
حور. بتوتر وبسرعه انا بحبك ي عاصم
عاصم. بصدمه 😳😳🙄 انت قولتي اي
حور. بكسوف بحبك 🤭 . عاصم. حور انتي لسه صغيره علي الكلام ده
حور. لا ي عاصم انا بقيت كبيره وخلصت ثانويه عامه وهدخل الجامعه يعني مش صغيره وانا بحبك من زمان ي عاصم بس فضلت ساكته علشان مش تقولي انتي لسه صغيره وبعدين مش عايزني احبك ازاي وانت الشخص الوحيد اللي وقف جانبي وكان بيحميني وعمل حاجات كتير علشان ومستعد يعمل كمان انا مش بطمن في وجود حد تاني غيرك انت الامان بالنسبة لي ولو كده مكنتش وافقت اني اجي لل المو،ت برجليه وأروح عند ناس كل همهم أنهم يقت،لوني علشان أملاك انا معرفش عنها اي حاجه خالصتني من كابوس فريده واسرر ودلوقتي كمان من عائلتي وشوفت كمان تعاملك معايا يوم جوازنا وانك اتعاملت معايا بحنيه عمري ما شوفتها في حياتى بالرغم من انك كنت متعصب ومش طايقني ولا طايق الجواز مني وخصوصا اني بنت صغيره زي ما بتقول انت احتوتني وكنت الاب ،،، الزوج ،،، الحبيب ،، الصديق ،، الحمايه بالنسبه انت عملت حاجات كتير علشاني ومش عايزني احبك ي عاصم وحتي لو انت مش اتقبلت حبي ليك ف انا بحبك ي عاصم وبعدين هو انت مش بتحبني ي عاصم.
عاصم. كان بيسمع وهو مصدوم 😳🙄 بيسمع من وحده كبيره وعارفه هيا بتقول اي وقال حور انا
حور. انت اي ي عاصم انت بتحب وحده تانيه يعني وكنت بتعمل معايا كل ده علشان انا طفله وبس ومش لقيه حد معايا و وحيده ولا اي 🤔🥺

 

عاصم. لا ي حور مش كده ولا فيه وحده تانيه ولا حاجه انتي بس اللي في حياتي
حور. طيب اي 🤔🤔
عاصم. وانا كمان بحبك ي حور
حور. بفرحه بجد ي عاصم
عاصم. بجد ي قلب عاصم انا حبيتك من اول مره شوفتك فيها وحبيت براءتك وكل حاجه فيكي بس كنت بقول انك صغيره ومش هتفهمي حبي ليكي علشان كده كنت ساكت وكنت قايم معاكي بدور الاب ،، الاخ ،، الصحاب ،، اني احميكي
حور. انا بحبك ي عاصم وراحت حضن،ته
عاصم. وانا بحبك ي حوري بقولك أي ي عم محمد ودينا علي اقرب مأذون علشان هنتجوز
حور. ما احنا متجوزين ي حبيبي
عاصم. بفرحه انتي قولتي حبيبي ي عم محمد ودينا بسرعه
عم محمد. حاضر ي ابني.

 

حور. عاصم. عاصم. قلب عاصم هفهمك انا لما اتجوزتك كنتي لسه صغيره وكده وعلشان نسجل جوازنا لازم تكوني تميتي السن القانوني و انتي دلوقتي تميتي السن القانوني يعني هتكوني مراتي رسمي وقدام الناس كلها ومحدش يقدر يتكلم ي حبيبتي وحتي لو اهلك حابوا أنهم يتأكدوا من جوازنا ميقولوش انك كنتي لسه صغيره ومش عارفه حاجه ويقدروا يخدوكي مني ف هنتجوز وعقبال ما يتقبلوا وجودنا اصلا ولا هنشوف هيعملوا اي يكون جوازنا اتوثق خلاص وتكوني مراتي شرعا وقانونا هااا موافقه تكوني مراتي
حور. موافقه طبعا بقولك بحبك
عاصم. بعد ما اخد موافقتها طلعوا علي المؤذون وكتبوا الكتاب وحور بقت مرات عاصم وطلعوا من عندوا وكملوا طريقهم إلى الصعيد واخيرا وصلوا و فضلوا يسألوا علي اهلك حور ساكنين فين لحد ما وصلوا البيت
جعفر . عم حور. انتوا مين وعايز اي
عاصم. انا عاصم ودي حور مراتي بنتكم
جعفر. ،،،،،،،،،،،
عاصم وحور بصدمه 😳

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفله عاصم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *