روايات

رواية حكاية ورد الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية حكاية ورد الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية حكاية ورد البارت الثالث

رواية حكاية ورد الجزء الثالث

حكاية ورد

رواية حكاية ورد الحلقة الثالثة

ورد. بدموع 🥺 لا سبني ي دياب ي دياب ي ناس حد يلحقني ي ناس حد يرد عليا ويلحقني اعااااااا لا دياب
عمر. كان بيشد فيها ويقول يلا قدامي انا دافع فيكي يلا
وفجاه حصل 😳 أنه في شاب تاني واسمه امير واعترض طريق عمر ،،،، ورد فرحت قالت هيساعدها بس حصل العكس
امير. ما تسيبها ي جدع مش عايزه تروح معاك
عمر. وانت مالك انت انا دافع فيها فلوس
امير . ما يمكن شكلك مش عاجبها ولا داخل دماغها بص سيبلي الطلعه دي وخود اكتر من الفلوس اللي دفعتها انت دفعت كام
عمر. دفعت فيها 3000 جنيه
امير. ي عم خود 4000جنبه وسبهالي انا هعرف اتعامل مع الموزه دي كويس

 

عمر. اخد منه الفلوس وقال كده احسن انا شارب وهيا بالطريقه دي هضيع عليا المزاج اللي عاملته واخد من أمير الفلوس ومشي.
ورد. كانت في حاله صدمه كبيره بقت شايفه الناس تبيع وتشتري فيها وكل ده بسبب جوزها وقالت ل امير بأمل انت عملت كده واشترتني منه علشان هو يسبني صح كتير خيرك انك ساعتني مش عارفه اشكرك ازاي ولسه هتمشي
امير. استني ي حلوه ماشيه رايحه فين احنا لسه هنقضي السهره مع بعض وبعدين لو عايزه تشكريني اني اشتريتك منه تعالي معايا شكلي دخل،،،ت دماغك حلو برضوا اللي كنتي هتروحي معاه كان شكله مش عاجبك علشان كده هتاجي معايا انا يلا
ورد. لا لا انت فهمت غلط انا مش هروح معاك انا لا عايزاك ولا عايزاه سبني امشي ارجوك سبني انا فكرت انك عملت كده كشهامه رجوله يعني وانك تنقذني منه
امير. هههه يلا ي حلوه قدامه علشان انا شا،،رب و مش عايزك تفوقيني من اللي انا شاربه اصلي عمال دماغك واووو مش عايز اقولك لما نمشي من هنا سوا هخليكي تعملي دماغك زي وغمز لها هههه
ورد. لا ابعد عني دياب دياب انت ي زفت فوق وتعال الحقني بقا اهي اهي ي ناس ي خلق الحقوني اعمل اي انا دلوقتي
امير. جرها وراء بالعافيه وقال يلا مفيش حد هنا هيلحقك واخدها ومشي واخدها بيته وطلعها بالعافيه وكتم صوتها علشان الجيران مش تقول فيه اي وكل الكلام ده
وجوزها بعد ما بعها اخد الفلوس وقاعد يشرب ويغني ولا كانه عمل حاجه وكان عامل دماغ مفيش بعد كده ل درجه أنه نسي نفسه مش نسي مراته

 

امير. اخد ورد و دخلوا البيت
ورد. لو عملت اي تصرف هصوت والم عليك كل اللي في العماره
امير. هههه هتقولي اي هقول انتي جيتي معايا بمزاجكك ولما مش عجبك الوض،،ع قولتي تصر،، خي او ممكن اقول انك بتص،رخي من الفرحه وانك مش مصد،قه انك بقيتي معايا امممم عندي حلول كتير متقلقيش يعني ومش تعذبيني بقا ل تشوفي وش تاني مش هيعجبك ي حلوه
ورد. هديت شويه ل تتفضح اكتر من كده ومفيش حد هيصدقها انها جات غصب عنها قالت طيب انا عايزه اشرب
امير. كده بدءتي تعجبيني وانتي اصلا حلوه تشربي اي كأس ولا مخد،رات
ورد. لا انا عايزه اشرب مايه اصل الصريخ اللي صرخته علي الفاضي زوري وجعني
امير. بس كده ماشي ودخل يجيب لها تشرب
ورد. كانت بدور على اي حاجه تخبطه بيها اول ما ياجي وتنزل تمشي ولقت فاظه تقيله مسكتها
امير. جاب المايه وقال لها خودي وبعدين شاف في اديها الفاظه قال هيا عجبتك ولا اي
ورد. اه حلوه اوي وبعدين قالت ما تق،،،،،ر،،،،ب

 

امير. اهو هو ده الكلام وراح عندها وهوب ألفاظه وقعت على دماغه وهو مش شايفها بقا ورد رمته في الأرض وبهدوء وتوتر طلعت من البيت ومشيت بسرعه لحد يشوفها وراحت عند بيت اهل دياب وخبطت بتوتر
ام دياب. اي ده ورد اي اللي جابك دلوقتي
ورد. دخليني بس كده الاول
ام دياب. دخلتها وأبو دياب فاق علي الصوت وقال في اي واي اللي جابك في الوقت ده
ورد. بدموع 🥺 ابنك ي عمي خلاني اروح معاه بالعافيه النيت_كلاب ومش كده وبس وقف وجمع الشباب حوليه وقال اللي عايز يشتري مراتي كان عمال مزاد اللي يدفع اكتر اهي اهي اروح معاه اهي اهي وفي شاب دفع ليه الفلوس وابنك اول ما اخد الفلوس مشي وسابني وراح يطفح اللي بيطفحه فضلت انادي عليه يلحقني من الراجل اللي عايز يخدني معاه بس مفيش فايده اهي وفي راجل جاه وفكرته هيساعدني وكده بس طلع وا،،طي هو كمان اشتراني من اللي ابنك بعني ليه ودفع اكتر واخدني معاه البيت بالعافيه وعلشان اخلص نفسي ضر،بته علي دماغه معرفش بقا هو عايش ولا مات اهي اهي شايفين ابنكم بيعمل فيا اي اهي اهي
اهل دياب ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ورد. بصدمه 😳🙄

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاية ورد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *