روايات

رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية مهرة فارس الصعيدي البارت الرابع عشر

رواية مهرة فارس الصعيدي الجزء الرابع عشر

مهرة فارس الصعيدي

رواية مهرة فارس الصعيدي الحلقة الرابعة عشر

في فيلا القناوي …
كان الجميع يقف وهو ينظر بابتسامه وسعاده لتلك العاشقين الذي ملأ عشقهم العالم بأكمله لاكن المفاجاه عندما رفعت مهره فستانها وجلست أمامه لتتقابل الأعين في لقاء ساحر لييتحدث بابتسامه عاشقه .
/مهما حصل ي فارس انت متقعدش العقده دي قدامي مهما حصل هتفضل فارس قلبي وحياتي الفارس الي عرف المهره ي عني ايه عشق ي عني ايه ي عني تقدر اصلا تعيش وتتنفس انت بتخيرني اتجوزك أو لا انا ماليش اصلا حق الاختيار ي فارس لأن قلبي مش ملكي خلاص بقا ملكك انت بقا خاضع ليك بكل جوارحه بعشقك ي فارس بعشقك .
ليحملها سريعا الفارس وهو يلف بها بسعاده وفرحه تفوق العالم تحت سعاده الجميع وفرحتهم .
رشا بابتسامه وهمس /شايف اخويا معيش اختك ملكه.
احمد بابتسامه/وانا قصرتي معاكي ي روحي.
رشا وهي تحتضنه وجه بين يديها في سعاده /انت انت عمري كله انت اجمل مافي حياتي ي احمد بعشقك .
احمد وهو يقبل رأسها بعشق/وانا بعشقك وهفضل اعشقك يا بنوتي الحلوه .

 

سالم وهو يحتضن رحمه بعشق /مش قادر اصدق انك بين ايديا وبقيتي في حضني من تاني ياااه ي رحمه مجرد تخيل بعدك عني وجوازك من غيري كنت بموت انا خلاص بقيت مجنون رحمه .
رحمه بابتسامه وسعاده/وانا بعشقك ي روح قلب رحمه .
كانت واقف ملك بسعاده وفرحه ليهم كلهم وفجاه شعرت بحد بيحضنها من رجلها لتبتسم الجميله نور وتحنضنها بحب .
/نورتي الدنيا كلها ي روح .
علي بابتسامه ساحره/وأبوها مش منور ولا ايه.
ملك بابتسامه /انت منور حياتي كلها ي علي ربنا مايحرمني منكم ابدا .
علي بابتسامه /ولا منك ي روحي انا خلاص صبرت كتير عرفنا بعض كتير واتاكدنا أننا منقدرش نعيش من غير بعض انا بكره هاجي اطلبك من ابوكي واسجنك في حضني للابد فاهمه .
ملك بابتسامه وسعاده /فاهمه ي حبيبي.
علي المسرح ….
كان كلا منهما ياخذ زوجته في أحضانه بعشق وتملك وهم يرقصون علي تلك الأنغام الساحره .

 

فارس بابتسامه عاشقه /مفيش حاجه في الكون كله تسوي اللحظه دي معاكي مهره انتي بقيتي الهواء الي بأتنفسه بجد .
مهره بابتسامه عاشقه/وانا بعشقك ي فارس قلبي .
فارس بابتسامه/جهزي نفسك علشان هنسافروا بكره شرم الشيخ بعد العصر كده ابويا دافع ومكلف وعملنا شهر عسل في شرم الشيخ حكايه .
مهره بابتسامه وسعاده/أي حته معاك طالما انتي منور حياتي فيها تبقا جنه ي حبيبي
فارس بابتسامه وغمزه /اه ي ابوووووي بقولك ايه عاد تعالي نتطلع دلوقتي وسيبك من الفرح ده .
مهره بضحك /ههههه لا ي حبيبي ده فرحي مش هسيبه ابدا .
فارس بابتسامه/وماله ي عسل افرح براحتك .
عند رشا وأحمد .
رشا كانت بترقص مع احمد وهي هتموت من الضحك .
احمد بابتسامه/ممكن اعرف ايه الي بيضحك اوي كده .
رشا بضحك /ههههه اصلي بصراحه معنديش دم عندي امتحان كمان يومين ثانويه عامه وبتجوز شوف البجاحه.

 

احمد بغمزه /ولا يهمك ي وحش اول مانروح هنذاكر للصبح .
رشا بضحك /هههههه .
عند رحمه وسالم …
سالم بابتسامه ساحره /ايه ي ست الناس مالك .
رحمه بابتسامه باهته /كان نفسي تكون دي ليله دخلتنا فعلا ي سالم كان نفسي تكون دي اول مره تلمسني فيها.
سالم وهو يحتضنها بعشق/ممكن تنسي الي فات علشان خاطري وبعدين أنا كل مره هلمسك فيها هتكون اول مره اشتياقي ليكي عمره مهيقل ابدا .
رحمه بابتسامه وسعاده/بحبك ي سالم بحبك .
سالم وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي روح قلب سالم .
وانتهاء الفرح بفرحه وسعادته ❤️❤️❤️❤️.
*************.

 

في غرفه فارس ومهره ..
مهره كانت واقف فوق السرير بضحك وبتجري من الجنب وفارس بيجري وراءها بغيظ .
/وبعدين معاكي بقا ي بت انتي فرهديني اثبتي بقا .
مهره بضحك شديد /هههههه ايه ي فارس عجزت ولا ايه مش قادر تجري .
فارس بغيظ /عجزت طب وحياه امك لوريكي .
ليسرع إليها ليدفعها علي السرير للتضحك هي بشده .
/فارس علشان خاطري سمحني هههه .
فارس بغمزه وتوعد /اسامحك اتشهدي علي روحك ي حلوه .
في جناح سالم ورحمه …
كانت تنظر رحمه الي كل شي في الغرفه فلقد أصبحت ليس تلك الغرفه ليحتضنها سالم بابتسامه.
/غيرتها كلها علشان خاطر عيونك .
رحمه بابتسامه/كده احسن انا عايزه ابدا معاك كل حاجه من جديد ي سالم .
سالم وهو يقبل يدها بعشق/كل الي جاي هيبقى حلو ي نور عيني كل الي جاي باذن الله هيبقى سعاده ليكي ي حبيبتي تعالي بقا في حضني انتي وحشاني اوي .
*************.

 

في شقه احمد ورشا ..
كان داخل وهو شايلها نائمه بغيظ شديد ليضعها علي السرير وراح يعلقها الجزمه .
/ادي آخره الي يتجوز واحده صغيره في السن .
رشا بنعاس شديد/سمعتك علي فكره حرام عليك ده انا زي بنتك وفي ثانويه عامه.
احمد بغيظ /هو ايه حكايه ثانويه عامه زي ماتكوني بتشحتي بيها .
رشا وهي بتروح في النوم خالص /ربنا يسامحك ي احمد علي الي بتعمله فيا بحبك ي احمد .
ابتسم ابتسامه ساحره ليحتضنها بحنان وهو يقبل رأسها بعشق.
/نامي ي حبيبتي نامي ربنا يباركلي فيكي واقدر اسعدك ي حبيبتي واعوضك عن امتلاكي ليكي بدري كده .
****************
في فيلا القناوي .
صباااحا ..
كان يجلس هاشم وفارس وسالم مع علي .
علي بابتسامه /كده حضرتك عرفتوا كل حاجه عني أنا طبعا مستوايا مش زي حضراتكم بس كل الي اقدر اوعدكم بيه اني هشيل ملك في عيوني ومش هخليها محتاجه حاجه ابدا .
هاشم بابتسامه /انا عارف ي ابني باين عليك .
سالم بابتسامه/انا كل الي يهمني اختي ي استاذ علي مش هوصيك عليها كده .

 

علي بابتسامه وسعاده/دي جوه قلبي ي سالم بيه بس بعد اذنكم فرحنا هيتعمل في الحاره عندينا وانا الي هتكفل بكل حاجه طبعا مش هيبقى ي عني قد المقام لكن انا نش هقبل قرش واحد من حدفيكم .
فارس بابتسامه فخر /الي تشوفه ي استاذ علي احنا مكناش مولودين في بقنا معلقه دهب .
ملك وهي بتحط الشاي بخجل ليبتسم إليها هاشم .
/طبعا سمعتي كل حاجه ها موافقه .
ملك وهي تنظر أرضا بخجل وحياه أصبحت تعلمهم جيدا .
/الي تشوفه ي عمي انا تحت امركم .
سالم بصدمه وهمس /هي مين دي دي مش ملك اختي ابدا ملك اختي كانت عنيده والي بتعوزه بتمشيه .
فارس بابتسامه عاشقه /الحب ي سالم الحب بيعمل اكتر من كده ي اخوي .
لتتعالي الزغريط والفرحة تملأ القصر وبالفعل تم الفرح وأصبحت ملك تعيش في شقه بسيطه للغايه مع بعدما كانت تسكن القصور ولكن فرحتها وسعادتها الان بالدنيا وما عليها .
*****************.
بعد مرور ثلاث اشهر ..
في شقه علي ..
كان يسير وهو يحمل الطعام في يده .

 

/ملك حبيبتي انا جبت الاكل معايا شكلك كان تعبان الصبح ملك ملك. .
ليسرع الي غرفتهم ليراها تمسك ذلك الاختبار بدموع لا تتوقف ليسرع إليها بفزع .
/مالك ي نور عيني ليه الدموع دي .
ملك بفرحه ودموع /انا حامل ي علي حامل انا كنت خلاص فقد الامل مش قادره اصدق .
علي وهو يحتضنها بسعاده تملأ الكون/الحمد لله ي روحي الحمد لله ربك كبير ربنا يقومك بالسلامه س روحي وتجبيلي نونو قمر زيك كده .
نور بضحك وطفوله /ايه ده ماما هتجيب نونو .
ملك وهي تحتضنها بفرحه وحب /اه ي نور عيني نونو صغير يبقا معاكي كده وتاخدوا بالكم من بعض .
علي وهو يقبل رأسها بعشق/ربنا يقومك بالسلامه ي ملكه قلبي .
ملك وهي تحتضنه بعشق /ويخليك ليا ي نور حياتي كلها.
******************.
في فيلا القناوي …
كانت تتعالي الزغريط والافراح فكانت كلا منهما يحتضنها زوجها بعدما علموا أنه يحملون في احشائهم نسخ مصغره من فرسانهم .
صالحه وهي تمسك يد مهره بابتسامه /انتي ي نور عيني الي كنت السبب الفرحه دي كلها انتي داخلتي العائله دي كانت ضالمه وضايعه كان كل واحد ضايع من التاني انتي الي جمعتينا ولمتينا انا هفضل ميدونالك طول عمري بسعاده العائله دي ي مهره .

 

مهره بابتسامه وسعاده/بالعكس ي ام الغالي أنا وأحمد كنا كمان محتاجين ليكم جدا متنسوش أن واخويا امتلك قلبنا ولادكم وبقينا عائله واحده انا عشقي هنا وروحي هنا انا معاكم حاسه بالأمان كلنا لقينا بعض وكلنا كنا محتاجين بعض المهم اننا هتفضل مع بعض ومفيش اي حاجه ممكن تهد كيان العائله دي ابدا أو تفرقها ليختضننوا بعضهم البعض جميعا ففرحتهم الان كافيله لتغرق العالم كله عشق وسعاده واماااان .
*************.
بعد مرور 25 عامااااا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مهرة فارس الصعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *