روايات

رواية حطمت قلبي 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي 2 البارت التاسع والثلاثون

رواية حطمت قلبي 2 الجزء التاسع والثلاثون

حطمت قلبي 2

رواية حطمت قلبي 2 الحلقة التاسعة والثلاثون

مريم بصدمه ودموع ايه ده ايه جابه هنااا ودموعها نزلت بصمت واكملت بوجع معقول معقول زين عمل فيااا كده بس ازاي ازاي كان بيعمل كده من ورايا ثم سكتت ثواني وافتكرت
فلاااش بااااك
زين استني انتي كنتي عايزه عصير ايه واحنا جايين
مريم اوف نسينا نجيبه ونجيب كذا حاجه في البيت كمان خلاص يوم تاني
زين ده كله الا مريوم وطلبات مريوم هنزل اجبلك العصير والطلبات وجاي بسرعه
مريم يا حبيبي الاكل هيبرد
زين بسرعه من تحت البيت وجاي
زين انا مش عارف العصير المعفن ده عاجبك علي ايه اشربيه انتي لوحدك انا هشرب برتقال
مريم ده ليمون بلنعناع ده قلبي
زين بضحك الله يقرفك طب يتشرب كله علشان مقتلكيش
مريم بضحك بخيل
زين بضحك بهزر طبعا
بااااااك

 

مريم بدموع ووجع معقوله معقوله يازين طول اافتره دي كنت بتحطلي حبوب منع حمل في العصير طب ليه انا اذيتك في ايه علشان توجعني بلطريقه دي
زين من برا مريم انا هدخل انا اخد شاور هاتي الهدوم قدام الحمام
مريم مسحت دموعها وقامت لبست قميص حمالات قصير وحضرت الاكل وقعدت وهي مش مبينه اي حاجه مع ان نفسها تصرخ وجواها ناار
زين خرج لافف فوطه علي وسطه واكمل فين اللبس يا مريم مش قايلك سيبهولي قدام الحمام
مريم قامت واكملت معلش يا روحي نسيت
زين وهو داخل الاوضه اكمل عادي يا قلبي ولا يهمك ولبس القميص والبنطلون
مريم راحت وراه لقيته لبس ووقفت قدامه
زين ايه يا حبيبي مالك
مريم حطت ايدها علي رقبته واكملت واحشتني اوي يا زين
زين بضحك ده من امتي الروقان ده وشد وسطها ليه واكمل بحب وانتي واحشاني اكتر
مريم وهي بتفك زراير قميصه اكملت اعتبر من انهارده يا روحي
زين مسك ايديها واكمل لما ناكل نشوف الموضوع ده
مريم قربت منه اكتر واكملت هتفرق معاك ايه يا حبيبي ناكل او لا
زين بتوتر لا ولا حاجه بس انا جعان
مريم بابتسامه مزيفه تمام روح كل
زين ايه الطريقه دي مالك في ايه
مريم مفيش حاجه يازين وطلعت قعدت علي السفره

 

زين قعد واكمل مالك يا مريم فيكي ايه
مريم وهي بتاكل اكملت مفيش ياروحي عادي
زين بستغراب مجبتيش ليه عصير لينا جمب الاكل كالعاده
مريم بوجع اخفته اكملت مش عايزه مليش نفس ليه
زين بتوتر من امتي بس الكلام ده انا هقوم اجيب لينا جمب الاكل ثواني وقام متجه لاوضتهم
مريم بجمود والعصير بيعمل ايه في اوضتنا يازين
زين بتوتر لا ده انا هشوف حاجه وبعدين هجيبه
مريم والله وقامت قعدته واكملت ثواني ورجعالك وراحت جابت العصير واكملت يلا ناكل بقي
زين بتوتر مريم ممكن تعمليلي شاي
مريم بجمود هو مش انت كنت عايز عصير دلوقتي اديني جبته في ايه ياروحي بقي
زين لا عصير ليكي انما انا عايز شاي
مريم بدموع حطت البرشام قدامه واكملت مش مستاهله يا زين تقومني اعملك شاي علشان تحطلي حبوب منع الحمل حطها قدامي عادي
زين بصدمه ودموع مريم انا والله

 

مريم قامت وقفت واكملت بعصبيه ودموع انت ايييه انت ايه انت ايه يا جوزي يا حبيبي انت مش بتحس اصلا لا بيا ولا بمشاعري ولا بتقدرني اصلا قررت منك لنفسك انك مش هتلمسني بعدين قررت منك لنفسك اننا نبدا حياتنا مع بعض وبعدين جيت تاني قررت منك لنفسك انك تمنعني اخلف ومن غير اذن مني اييييه اييييه الجبروت ده مصعبتش عليك يا شيخ ده انا بقولك كل يوم ومن يوم ماتجوزتك نفسي في حته منك ومن اول شهرين حاطه في نفسيتي علشان حلم من احلامي اجيب عيل منك واكملت بعياط هستيري وانت تقرر بكل بساااطه تحرمني من حقي اني ابقي ام وعايش معايا وبتحط وشك في وشي وعااادي بتلمسني وتنااام جمبي ازاي وانت عارف انك قاهرني كده بزمتك مبصعبش عليك لما بقولك نفسي في بيبي منك يازين ومسكت قميصه واكملت بعصبيه ودموع بدات حياتك معااايا ليه طلمااا مش عااايز تخلف مني ياااا زين
زين بدموع ووجع خلصتي ?
مريم بعياط مخلصتش ومش هخلص انت بعملتك دي اثبتلي اني عندك جسم بتشبع بيه رغبتك وبس وانك مش بتحبني لانك لو بتحبني هتبقي عايز تخلف مني ده مش قرارك لوحدك علشان تعمل فيا كده وريح دماغك مش هتحتاج لبرشام تاني انا مش هخليك تلمسني تاني اصلااا
زين مسك دراعها واكمل بعصبيه ودموع مررريم احترمي نفسسك انا مقدر موقفك والوضع اللي انتي فيه بس مش معني كده تقولي عني الكلام ده انا لو بعتبرك جسم بشبع بيه رغبتي يا مدام يا محترمه كنت دخلت عليكي من اول يوم بس انا بعدتك عني علشان مكنتش عايزك تعيشي حياتك ارمله ومدام لو حصلي حاجه وانتي وافقتي تبدائي حياتك معايا وانتي عارفه اني ممكن امشي واسيبك بس متبقيش انانيه ذمبه اييه طفل يتيتم من قبل مايجي علي الدنيااااا
مريم بعياط انت بتقول ايييه يتيتم ايه وكلام فاضي ايه متقولش كده
زين بدموع انا بقول الحقيقه اللي ممكن تحصل وانتي مش عايزه تصدقيها يا مريم تقدري تقوليلي لو مكنتش عملت كده وحملتي وانا موت هتعيشي ازاي لوحدك وكمان تبقي حكمتي علي طفل مالوش اي ذمب انه يتيم من قبل مايتولد طب لييه يا مريم لييه ادفع ابني تمن حاجه هو مالوش ذمب فيها ليه يجي الدنيا وهو مالوش اب

 

 

مريم بعياط وصراخ بسسس قولتلك متقولش كده انت هتبقي كويس انت فاااهم
زين بدموع انتي بتتكلمي وبس يا مريم انما انتي مش واثقه اني هبقي كويس فكرك انا معرفتش انتي عيطي ليه في المستشفي اقولك انا علشان الدكتور قالك نسبه نجاح عمليتي واني اعيش منها 50% وانا بقالي كتير بتنيل اخد علاج وتحسن بسيط جداا
مريم بعياط اه عيطت بسبب كده بس انت هتبقي بخير ومفيش الكلام اللي بتقولوا ده انا واثقه انك هتبقي كويس
زين مسك المصحف من علي التربيزه وحط ايد مريم عليه واكمل بدموع احلفي علي المصحف اني هبقي كويس ومش هموت
مريم بتعيط بوجع وساكته
زين بدموع شوفتي انك حتي انتي مش متاكده علشان لا يعلم الغيب الا الله وفعلا ممكن مطلعش من العمليه يبقي ذمبه ايه الطفل اللي كنتي هتحملي فيه وهو من قبل مايتولد محكوم عليه 50 % يبقي يتيم
مريم حضنته واكملت بعياط ابوس ايديك ارحم قلبي من الوجع وبطل كلامك ده انا مبقتش قااادره اتحمل ااه عمليتك صعبه بس املي في ربنا كبيرر انك مش هتسبني ومسكت وشه بين ايديها واكملت مكنش قصدي اجرحك مكنتش اعرف انك بتفكر بلطريقه دي انا كان كل همي اني اجيب بيبي منك يازين واتصدمت لما عرفت انك بتعمل فيا كده مع انك شايف اصراري اني احمل بس انا لسه عند قراري انا عايزه احمل يا زين ومش فارق معايا كل كلامك ده
زين بدموع بس انا فارق معايا لو انتي راضيه ومتمسكه بيا ده علشان انتي بتحبيني اوي ومعندكيش خيارات تاني انما الطفل مالوش ذمب يا مريم انه يبقي يتيم انا مش عارف لو حصلي حاجه انتي هتعيشي ازاي ابقي كمان سايب معاكي طفل مالوش ذمب لالا

 

مريم حضنته واكملت بعياط علشان خاطري قولتلك بلاش الكلام ده وحياتي عندك بلاش الكلام ده بقي وانت هتبقي زي الفل ومش هتسبني ابدا وهنخلف وهنعيش مبسوطين
زين بدموع اوعدك لو قومت بخير هعوضك عن كل ده يا مريم
مريم بحده ودموع وانا مش هاخد برشام منع حمل يا زين مش عايز تقربلي تاني عادي براحتك بقي ودخلت الاوضه ورزعت الباب وفضلت تعيط
زين بحده جدعه ومتربيه ارزعي كمان
وسمع صوت عياطها قلبه وجعه وحس بضعف ووجع فظيع وانه مش بايده اي حاجه
دخل الاوضه وقعد قدامها واكمل بدموع ووجع حقك عليا من يوم ماحبتيني وانتي شايلاني علي كفوف الراحه بتقولي حاضر ونعم مش بتكسري كلامي ولا بتكدبي عليا معملتيهاش غير مره ومن قبلها وبعدها بتصونيني وبتحترمي رايي وانا اللي قررت من نفسي الغي كتب كتابنا وبعدين رجعته بعدين اتجوزتك وكسرت نفسك يوم فرحك بعدين قررت ابدا حياتي معاكي بس مخلفش منك واحرمك من حلم بتكلميني عنه كل يوم وجبتك معاايا المانيا وبعدتك عن اهلك وحقيقي انا ظلمتك فكل ده يا مريم بس والله غصب عني ونصيبك الاسود انك تحبي مريض كانسر
مريم بعيااط حضنته واكملت حقك انت عليا يا نورعييني انا مقصدش احسسك بكده ابداا وانت طول عمرك بتحبني ومفرحني ومبتشوفش ولا هتشوف غيري عمرك ماجيت عليا ولا زعلتني حتي لما انا غلطت سمعت منك كلمه حبيبتي انت الوحيد اللي عمري ماندم علي اختياره يا زين انت الوحيد اللي عايزاك تكون جوزي طول العمر وابو ولادي ومش هشوف غيرك كل اللي انت عملتوا غصب عنك يا نورعيني انا عارفه ومش زعلانه بس اتعصبت شويه لاني نفسي اخلف والصدمه كانت صعبه عليا اوي
زين مسح دموعها واكمل اهدي يا حبيبتي كفياكي عياط وقام جاب البرشام ورماه في الباسكت واكمل متاخديهوش يا مريم بس عايزك توعديني وعد
مريم اوعدك طبعا بس بايه

 

زين بدموع ان لو حصل حمل خلال الشهر ده تكوني لابني او بنتي الام والاب لو حصلي حاجه ومتخليهوش يحس بغيابي
مريم بدموع زييين
زين بوجع هتوعديني ولا ارجع في كلامي وبراحتك متاخديهوش بس مش هقربلك تاني
مريم بدموع اوعدك وحضنته وفضلت تعيط
وزين طبطب عليها واكمل بدموع حقك عليا انا السبب فكل اللي عشتيه ده انتي حقك ترتاحي بعد جوازك وتخلفي وتعيشي حياتك
مريم بدموع مسحت دموعه واكملت ممكن متقولش كده انا مبسوطه انك جمبي وجوزي دي عندي بلدنيا كلها بجد ولو زعلت علشان الحمل فا ده علشان بحبك بردو
زين ربنا يخليكي ليا ويديمك نعمه وسند في حياتي
————————————
تاني يوم الصبح في فيلا السيوفي قاعدين كلهم علي الفطار
ادم وهو نازل صباح الخير
الجميع صباح النور
عشق تعالي افطر يا حبيبي
ادم لا يا ماما مبعرفش اصحي افطر علطول ورايح الصيدليه هي فين ايلين
عشق في الكليه لسه ماشيه
دنا عملت سندوتش وقامت راحت لادم واكملت كل ده طيب خفيف وانت ماشي مينفعش متفطرش خالص كده
فهد بضحك لا والله الا عمرك ماعملتيها لابوكي
شيرين بضحك بس يا فهد متحرجهاش
دنا بخجل لا علشان لو طول برا بس

 

ادم باس ايديها واكمل بحب والله منا كسفك يا ست البنات افطري انتي بس اهم حاجه كويس
دنا بحب خلي بالك من نفسك يا حبيبي
ادم باس جبينها واكمل من عيوني يا قمرايه قلبي
ومشي
عشق بحب ربنا يحميكي يا دنا زين التربيه يا فهد انت وشرين والله
فهد بحب تسلمي يا ام اسر
شيرين بحب تسلميلي يا غاليه
عشق حضنتها واكلمت بحبك من زمان وقولتلك لو عندي غير اسر مسبكيش واديه حصل كاني حاسه والله فعلا جوازات عيالي كلها حاجه تشرف
اسر بضحك احمم كلها كلها
ادهم بضحك اتربي يا حيوان ده مهما كان عمك عيب كده
عشق بتنهيده الله يرحمه ويسامحه يا اسر ابنه مفيش في ادبه واخلاقه ومراته ربتلي ابني كل السنين دي وهي السبب بعد اراده ربنا انه يعيش منقدرش نعاقب مصطفي بابوه
اسر عندك حق يا ست ااكل مصطفي فعلا راجل ويستاهل ايلين وحارب علشانها
مراد بضحك اه زنان زن يقولي هترفضني هاجي تاني لحد ماتزهق وتوافق
هشام بضحك عسل ربنا يخليهم لبعض
عشق بحب امين يارب
اسيل بتعب خلاص يا اسر عمال تاكلني يا حبيبي كل انت انا شبعت
اسر بتنهيده انتي مكالتيش غير نص الطبق يا اسيل

 

اسيل الحمدلله شبعت كل انت بقي
اسر لا خلصي طبقك بعدين هاكل
اسيل مش قاادره بجد
اسر وحياتي لو بتحبيني خلصيه
اسيل اوف وكالته بغيظ واكملت بتعب لو رجعت هيبقي منك والله
اسر بضحك خليها عليكي ومتخافيش مش هترجعي لا
ندي هي معاد دكتورتها امتي
اسر بعد ماناكل هوديها
اسيل هتتاخر انت كده
اسر لا يا حبيبي عادي ولا يهمك
مازن شدي حيلك كده يا اسيل ومتتعبيش جوزك يا حبيبتي خلينا نخلص وتقومي بلسلامه علي خير
اسيل حاضر يا حبيبي
بعد شويه عند الدكتوره
اسر ها يا دكتوره طمنيني
الدكتوره الحمدلله زي الفل حالتها كويسه جدا بس عندها الضغط واطي جداا فتهتم بيه علشان متتعبش مع الحمل
اسيل اه والله يا دكتوره بحس باجهاد فظيع
الدكتوره ظبطيه وباذن الله الدنيا هتتحسن كتير

 

اسر تعبناكي يا دكتوره
الدكتوره ولا تعب ولا حاجه
واسر سند اسيل وخرجوا
اسيل بتعب اسر
اسر ايه يا حبيبتي
اسيل ممكن اقعد حاسه دايخه اوي
اسر تقعدي في المستشفي يا اسيل لا نروح عند العربيه واقعدي براحتك
اسيل بتعب مش قادره بجد امشي
اسر وطي شالها بين ايده فشهقت
اسيل اايه اللي انت عملته ده نزلني الناس تقول ايه
اسر بضحك مراتي وشايلها معملتش حاجه غلط يا مدام اسيل
اسيل بخجل خبت وشها في صدره وااكملت حاسه الكل باصص عليا بجد
اسر بضحك والله انتي مجنونه وعلي الله حكايتك
وراح دخلها جوا العربيه ورجعلها الكرسي لورا وقعدها ولف قعد جمبها وساق
————————————-
في فيلا السيوفي
مكه وهي نازله من علي السلم اكملت فين ابنك يا زوزا صحيت ملقيتهوش وبرن بيديني غير متاح
عزه في الكليه بقاله شويه قال عنده شغل
مكه طب انا هروحله باي
هشام استني انا رايح المستشفي اوصلك معايا علشان ميهزقكيش لو روحتي لوحدك
مكه بضحك والله انت جدع يا اتش يلا
———————————–

 

في بيت هايدي الباب بيخبط
هايدي فتحت
هايدي بفرح حبيبي وحضنته
ادم بحب باس جبينها واكمل ايه اخبارك ياست الكل
هايدي بحب بقيت بخير لما شوفتك يا نورعين امك
ادم بحب يارب دايما يا حبيبتي تكوني بالف خير
هايدي مجبتش دنا معاك ليه
ادم اصل رايح الصيدليه قولت لسه هاخدها وارجعها خليهاا مره تانيه عنيا حاضر هجيبها
هايدي ماشي يا عمري هقوم انا نعمل نفطر سوا
ادم مسك قعدها واكمل لالا متقوميش انا جاي اعد معاكي شويه علشان واحشاني مش علشاان اكل
هايدي بدموع يعني البيت بقي غريب عليك دلوقتي يا ادم وبعد ماكنت بتقولي انا واقع يا ست الكل اعمليلي اكل تقولي اقعدي مش جاي اكل هو مش ده بيتك بردو
ادم مسح دموعها وباس ايديها واكمل حقك عليا يا ماما انا مقصدش كده خلاص يا حبيبتي اعملي الاكل وانا مستنيكي اهو
وفعلا هايدي عملت الاكل وقعدوا ياكلوا
هايدي بفرح متتصورش يا ادم انا مبسوطه قد ايه انك قدامي وقاعدين بناكل سوا
ادم بحب ربنا يفرح قلبك اكتر واكتر وانا كل اسبوع هبقي اجيلك يا ست الكل
هايدي بفرح وتجيب مرات ابني معاك
ادم بفرح يسمع منك ربنا يا ست ااكل والله وعنيا هجبهالك
هايدي بضحك كبرت يا ادم وبقيت تحب

 

ادم بحب والله يا ماما انا ماعرفت الحب غير علي ايديها
هايدي بحب ربنا يخليكم لبعض يا روح قلبي ونفرح بيكم واشيل عيالكم
ادم بحب امين يارب يا ست الكل
وفونه رن
ادم ايه يا حبيبتي
دنا بقولك يا دومي انا هخرج مع واحده صاحبتي رايحين نشتري هدوم علشان الكليه
ادم لا
دنا بضحك لالا متقلقش واالله دي كويسه اوي ومعايا في الجامعه اعرفها من زمان تقريبا من اعدادي
ادم لا
دنا بحزن يا ادم بقي اصل
ادم بحده انا قولت لا يا هانم اييه هرغي كتيررر
دنا بحزن خلاص يا ادم باي
ادم بحده باي
وقفل
هايدي بتزعقلها ليه يابني حرام عليك البت طيبه
ادم بحده سيبك منها مبحبش انا عدم سمعان الكلام ده المره اللي فاتت قولتلها روحي المول وحصل مشكله حتي لو دي صاحبه قريبه منها انا مأمنش انزلها لوحدها تاني خلاص
هايدي ضربته علي كتفه واكملت طب راضي البت بطل قله ادبك دي قولها لا ليه متحسسهاش انك مقيدها وبتؤمرها لا عرفها انك علشان خايف عليها
ادم بتنهيده هي مش بتهون عليا يا ماما انا هكلمها بس مش بحب اني اقول لا وترغي خلاص اصل انا مش بغير رايي
هايدي فهمها بردو هي يمكن لسه متعرفش شخصيتك اوي
ادم حاضر يا حبيبتي
والباب فتح وكان مصطفي ومعاه ايلين

 

ايلين بصدمه ادم هو انت هنا
ادم بعصبيه مسك دراعها واكمل هو انتي قولتي لمين يا حيوانه انك جااايه هنا
مصطفي بس بس يا ادم اهدي و سيبها
ايلين بخوف والله اتصلت بي بابا واسر وماما مقفولين مجاش في بالي خالص قولت هسلم علي طنط وهمشي علطول والله
ادم بعصبيه تتزفتي تتصلي بيا او بأي حد من العيله هنعرف نوصلك ليهم انما تصرف من دماغك لااا انا عارف انتي جايه فين ده بيتي وده اخويا ودي امي بس مينفعش تيجي من ورا بابا افرض اتاخرتي دلوقتي وبعدين عرف انك جيتي هنا ومن غير ماتقولي
ايلين بدموع خلاص يا ادم والله مش هكررها تاني انا اسفه
ادم بتنهيده بتعصبيني وترجعي تعيطي خلاص يا ايلين متعيطيش بقي ومسح دموعها وباس جبينها واكمل مش بحب اشوف العيون الحلوه دي بتعيط
مصطفي بحب مع ان مرسوم فيهم موج البحر نفسه والله
ادم داس علي رجله واكمل بضحك متحترم نفسك ياروح امك انا واقف
مصطفي بضحك انت مننا وعلينا يا دوما
ادم بضحك ما ده اللي مخليك واخد الجراءه قدامي انت ملكش غير اسر
مصطفي بضحك لاااا كله الا اسر خلينا حلوين مع بعض كده
هايدي بضحك طب اقعدوا نعمل شاي
ادم لا يلا سلمي علي ماما ويلا يا ايلي
هايدي وانا قولت نشرب الشاي يا ادم هتكسفني
ادم بتنهيده خلاص يا حبيبتي نشرب الشاي
ايلين خليكي يا ماما انا هعمله

 

هايدي بحب لا يابنتي متتعبيش نفسك يا حبيبتي
ايلين بحب تعبك راحه يا ام الغالي
اادم بضحك ماشي ماشي لينا بيت يلمنا
هايدي بضحك والله قمرايه ربنا يخليكم لبعض يا مصطفي زين ماختارت يابني والله
مصطفي بحب حبيبتي يا ست الكل ويخليكي لينا
بعد شويه فعلا ايلين عملت الشاي وشربوا وحكوا وسوا بعدين ادم خد ايلين وركبوا العربيه ونزلوا
قدام الفيلا
ادم ادخلي انتي وطلعيلي دنا
ايلين ماشي يا حبيبي
وبعد دقايق جات دنا وركبت جمبه
دنا بحزن واضح وبحده اكملت خيرر
ادم برفعه حاجب ايه خير دي ماتتكلمي عدل لاعدلك
دنا بدموع عايز ايه يا ادم
ادم مسح دموعها واكمل انتي عارفه اني مش بحب اشوف دموعك قاصده تضايقيني يعني
دنا.بحزن انا اللي اضايقك بردو ده انا مضايقه منك فعيطت انا هرجع الكليه بكره انا في خامسه طب زي منتا عارف فكنت عايزه اشتري هدوم جديده
اادم باس ايديها واكمل حقك عليا انا ياروح قلبي واديني اهو مش رايح الشغل انهارده وهجيب مع دنا قلبي كل اللي هي عايزاه

 

دنا بفرح بجد هتروح معاااايا
ادم اه طبعا هروح وانا مش قصدي ابقي رخم بس انا من ساعه اللي حصل وانا بخاف عليكي اوي ومش عايزك تمشي لوحدك تاني خالص
دنا بفرح خلاص ماشي يلا بينا قولت لبابا ?
ادم اه قولتله
في المول
دنا اهو ده طبعا قمرر
ادم والله مافي قمر غيرك غيري يا حبيبتي غيري
دنا بضيق ادم متعصبنيش انا عاجبني البنطلون ده
ادم بحده ومش عاجبني انا ضيق اوي كلمه كمان قسمابالله هنروح ومش هنجيب حاجه
دنا بضيق هو انا جيباك تضايقني يا ادم ولا تفرحني
ادم بحده ده انا كده هفرح الشارع كله مش انتي بس علشان هيتفرج علي المنظر ده دناااا روحي غيري يلااا كلمه واحده
دنا دبدبت علي الارض بغيظ ودخلت
ادم بحده دبدبي دبدبي عايزاكي اجي اربيكي دلوقتي
ولبست هدومها اللي جات بيها وخرجت
ادم سيبيني انا اختارلك
دنا لا انت لا هتخليني ماشيه شكلي مقرف
ادم بضحك اخص عليكي وبعدين يخش تكوني وحشه في عين كله يبقي احسن المهم في عيني انا انتي ايه
دنا طب جرب اختار

 

ادم جاب دريس شكله حلو واكمل اسيل ومريم بيلبسوا زي كده وبصراحه ببقي شايفه حلو جدا ومحتشم حتي لما جبتلك في المستشفي جبتلك دريس وكان جميل عليكي وقولت هقولك تلبسيهم علطول فجربي شكله حلو اوي بجد
دنا بضيق بس انا مش بحبهم
ادم جربي مش هتخسري حاجه
دنا بضيق هات ودخلت لبسته وطلعت
ادم بانبهار قام وقف واكمل الله واكبر عليكي والله زي القمر حور من الجنه شكلك كله عفه وبراءه وجمال
دنا بفرح والله بجد
ادم باعجاب والله قمررررر اووووي
دنا بفرح بصت في المرايه واكملت طب والله فعلا حلو خلاص يا دومي هلبس كده علطول
ادم باس جبينها واكمل ربنا يكملك بعقلك يانورعيني ويهديكي كده فعلا اجمل
دنا بضحك اغنيلك بقي ده انا بقيت بلبس علي كيفه مبقولش لا علي حاجه بيعوزهاا
ادم بضحك اول حاجه نرضي ربنا بعدين اه بتلبسي علي كيفي
دنا بس بجد حلوه ??
ادم والله العظيم تلاته جميل جدااا
دنا حبيبي ياااناااس
وفضلوا يشترو دريسات لدنا كتير من اللي عجبتها
————————————
في الكليه في مكتب سليم
مكه دخلت لقيت بنت لابسه فستان ضيق و قصير وقاعده سليم بيشرحلها حاجه وهي باصه عليه ومش مركزه في الشرح
مكه بحده احمم احمم

 

سليم بصلها واكمل بستغراب وحده مكه انتي ازاي خرجتي ومقولتليش
مكه بدلع وهي رايحه ناحيته اكملت كنت عايزه اعملهالك مفاجاه يا حبيبي غلطت وقعدت علي رجله
سليم استغرب تصرفها بس ضحك واكمل مكنش ينفع تيجي لوحدك
مكه لا اتش جابني يا نورعيوني وباسته في خده واكلمت متقلقش عليا بس انا صحيت ملقتكش زعلت اوي فواحشتيني فاجيت
سليم بستغراب والله طيب كويس
مكه بقرف مين القموره
سليم بضحك همس اااه فهمت واكمل دي يارا طالبه عندي كانت عايزه تفهم حاجه
مكه وانت فهمتها خلاص ?
سليم اه
مكه بخبث اتفضلي اشرحي اللي فهمهولك
يارا بعصبيه انتي مين انتي علشان اشرحلك اصلا قول لاخت حضرتك يا دكتور متدخلش
سليم رايح يتكلم بعصبيه قاطعته مكه واكملت بضحك استني انت يا سليم اخت اييه ياروحي اخت حضرته لا العتب علي النظر قاعده علي رجله وباسته في خده واكلمت وببوسه تاني قدامك اهو انا المدام بتاعته يا قمر ده جوزي اللي حضرتك كنتي سرحانه فيه ومش مركزه في الكلام اللي بيتقالك
سليم بحده يارا اطلعي برا مكتبي انا مسمحلكيش تهيني مراتي بأي شكل من الاشكال
يارا بغيره مراتك انا مكنتش اعرف انك متجوز. يا دكتور سوري لسه جديده
مكه بحده اديكي عرفتي فملهاش لازمه بقي الاسئله اللي انتي مفهمتيهاش وجايه تسالي عليها بلاش حجج فارغه وراحت ناحيتها واكملت بعد اذنك يا سليم وبصتلها واكلمت مكتب جوزي متدخوليهوش تاني طول فتره تعليمك برا اطار المحاضره ومعادها لما يخلص متسأليش
يارا بغيره تمام وطلعت

 

مكه البت دي متدخلش تاني انا مبهزرش
سليم بضحك هدي نفسك بس محصلش حاجه لكل ده
مكه بحده هو ايه اللي لو محصلش حاجه يا سليم اي عماله تسرح فيك هو ايه قله الادب دي كنا طلابه ومعملناش المسخره دي
سليم راح ناحيها وشد وسطها ليه واكمل وانتي كنتي تقدري تقعدي مع دكتور في مكتبه كنت قتلتك
مكه بضحك كنت بغيظك ومش بتتكلم بس فعلا مكنتش هروح ولو روحت ببقي بحدودي وادبي مش مفهمتش كلمه اصلا وداخله تتمايع ده كليه الطب بقت بتلم
سليم بضحك خلاص هدي نفسك
مكه بحده بجد معصباني اوووي انا مبحبش جوزي حد تاني يبصله ولا يكلمه انت حبيبي لوحدي اناا
سليم بضحك ايه ده مش كان العكس
مكه سليم بجد مبهزرش انا بغير عليك بردو
سليم باس جبينها واكمل وانتي حكمتي انها متدخلش هنا وانا موافق وفعلا انا جوزك انتي وحبيبك انتي بس خلاص بقي افرضي وشك
مكه بابتسامه اهو هتاكلني فين بقي
سليم وهو ماسك ايديها اكمل بضحك كل اللي همك الاكل يلا ياختي واختاري اللي انتي عايزاه ونروح
ومشيوا
————————————-

 

بعد مرور شهر والاوضاع هادئه وعايشين حياه سعيده واسيل بقيت الشهر الرابع وزين هيعمل العمليه
في المستشفي عند اسيل واسر
اسر للدكتوره ها بان النوع
الدكتوره بضحك اه ثواني اهو وسكتت ثواني واكملت انت احساسك ايه
اسر بفرح بنت باذن الله سيلين اسر السيوفي
اسيل بتوتر ها يا دكتوره وترتينا
الدكتوره بضحك فعلا ينجح احساس الاب بنت يا حضره المقدم
اسر بفرح والله العظيم بجددد
اسيل بفرح ياااروحي طلعت صح يااسررر بنت
الدكتوره بضحك اه والله بنت ربنا يفرحك بيها ياارب وتجيلك بالف خير
اسر بفرح باس بطن اسيل واكمل بفرح الحمدلله بجد الحمدلله مبسوط اني طلع احساسي صح من اول ماحملتي قولت ام سيلين
اسيل قامت وحضنته واكملت وانت احلي ابو سيلين في الدنيا يارب بقي انا يتحقق حلمي وتيجي شبهك
اسر بحب بس انا عاوزها شبهك انتي
اسيل بحب لا خدت مني اسمي وتعبي وصحتي تاخد منك انت شكلك علشان اموت فيها واعشقها
الدكتوره بضحك ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي
اسيل واسر بحب اللهم امين
———————————–
في المانيا
زين روما بت اصحي كفاياكي نوم شويه وهنروح العمليه
مريم قامت واكملت بنوم صباح الخير يا حبيبي

 

زين باسها واكمل صباح النور يا نورعيوني
مريم هقوم اعملك الفطار
زين مسكها واكمل استني عايز اقعد معاكي شويه بصراحه خايف وقلقان وحاسس مش هشوفك تاني عايز اشبع منك
مريم بدموع ايه ااكلام ده والله هزعل منك ده خلاص كام ساعه وكابوسنا يخلص ونرجع بلدنا ونبدا من جديد تقوم تقولي كده اخص عليك
زين باس ايديها واكمل بدموع انا حاسس بكده وممكن فعلا الشيطان بيهيألي بس بردو عايز اقعد معاكي واشبع منك
مريم حضنته واكملت بعياط علشان خاطري متقولش كده وحياتي عندك يا زين
زين مسح دموعها وباس جبينها واكمل خلاص اديني سكت بس خليكي في حضني يا مريم
مريم ضمته اكتر واكملت اهو يا نورعين مريم ومش هسيبك ولا هتسبني انا واثقه في ربنا
زين بحزن يارب
بعد شويه قامت حضروا الفطار وراحو المستشفي
في اوضه في المستشفي زين جهز ولبس لبس العمليات وقاعد علي الترولي مستعدين ياخدوا
زين ثواني وبص لمريم اللي مسكت ايده وقربت منه واكمل اوعديني ان اللي هقوله هتعمليه
مريم بدموع هو ايه
زين بحزن اوعديني يا مريم الاول
مريم بدموع اوعدك

 

زين بدموع اول حاجه لو موت انتي بقيتي مراتي شرعا وقانونا وانا كده حققت حلمي في الدنيا صحيح كان نفسي اخلف منك بس هيكون ربنا مأرادش اشوف اليوم ده وانا مش هزعل كفايه عليا اني عيشت معاكي اجمل سنين حياتي تاني حاجه عايزك متضعفيش بعدي علشان تقويهم علي فراقي وقوليلهم اني كنت بحبهم كلهم اوي وامي وابويا بلذات يا مريم في عنيكي هما ملهمش غيري وانا عارف انك بتحبيهم اوي تالت حاجه افتكريني دايما وادعيلي بلرحمه لحد مايجي اليوم بعد عمر طويل ومديد ليكي ونتجمع في الجنه
مريم بعياط باست ايده واكمات بوعدك علشان اريحك بس خلااااص ابوس ايديك خلااص مش قادره ومتقنعنيش اني هقويهم انا هموت بعدك لو حصلك حاجه يا زين
زين بدموع مريم متصعبيهاش عليا انا 50 % خارج وال 50% التانين لا ورابع حاجه اكمل بوجع ودموع لو عايزه تتجوزي
مريم حطت ايديها علي شفايفه واكملت بحده لاااا كفاااايه انت حتي لو بعد الشر قطع لساني هيحصلك حاجه انا مستحيل اتجوز وراجل غيرك يلمسني ولا يشاركني حياتي واكملت بعياط انا مستحيل اعيش اصلا انت دنيتي يازين
زين بدموع وعايزك تفتكري محبتش قدك
مريم بدموع باست خده واكملت ولا مريم هتشوف غيرك طول حياتها
زين بدموع بحبك
مريم بدموع وانا كمان
ومشي بلترولي وايدها سابته وهي واقفه بتعيط ومقهوره وخايفه وبتفكر في كل حاجه عاشوها سوا
وفضلت تدعي وتصلي كتير
مريم بعياط يارب ماليش غيره يارب انت عارف بحبه قد ايه انت رب مستحيلات هتقدر تطلعه منها انا واثقه فيك يارب اسمع واستجيب مش هقدر ياااارب علي فراقه بترجاك تشفيه ويطلعلي سالم من اي مرض وبخير وقامت وقفت حست انها دايخه اوي
مريم بصدمه مالي في ايه من الصبح تعبانه ومش عايزه اقلق زين ورايحع تقع الممرضه لحقتها
الممرضه مدام مدام مالك

 

مريم بتعب دايخه اوي وتعبانه وبعدين اكملت بصدمه معقول حامل لالا مش معقول
الممرضه اجبلك اختبار
مريم بتوتر اااه اااه ياريت بسرعه
وفضلت تفتكر واكملت بفرح انا المفروض من 4 ايام يكون معاد البريود معقول بجد معقول استني يا مريم استني وافرحي مره واحده
وفعلا الممرضه جابت التيست وعملته وهي تعبانه جدا وقبل ماتشوف النتيجه اغمي عليها من التعب
الممرضه جات خدتها ونيمتها علي السرير
وبعد ساعتين مريم فاقت
مريم بتعب هو انا حصلي ايه
الممرضه حضرتك وقعتي من طولك وانا جبتك هنا كويس حظك وقع مع المصريين مكنش حد هيفهمك لو المانيه اللي واقفه بس اتفضلي اختبارك اللي عملتيه اهو
مريم بحب تسلمي يا حبيبتي و اه احنا جاين من مصر لالمانيا بس الدكتور مصري ومقيم هنا وطاقم الطب كله مصري ومسكته واكملت بدموع فرح. ايييه ده انا حااامل والله بجد انااا حامل مش قاااادره اصدق والله العظيم حلمك اتحقق يا زين حلمك اتحقق يانورعيني ده هيفرح اووووي بجد انا بقالي قد ايه نايمه
الممرضه ساعتين
مريم بخضه يالهوي عليا ده زمانه طلع وراحت جري وهي مبسوطه لقيت باب اوضه العمليات لسه مقفول استغربت اوي ودققتين وطلع الدكتور
مريم بتوتر دكتور دكتور طمني ايه اخبار العمليه
الدكتور بحزن حضرتك تقربيله ايه
مريم بخوف بلعت ريقها واكملت مراته
الدكتور بحزن عملنا اللي علينا للاسف فقدنا المريض
مريم اتصدمت والتيست وقع منها علي الارض واكملت بعيااط ايييييييه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حطمت قلبي 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *