روايات

رواية احببت عمياء الفصل الثالث 3 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء الفصل الثالث 3 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء البارت الثالث

رواية احببت عمياء الجزء الثالث

رواية احببت عمياء الحلقة الثالثة

ملاك ببكاء وخوف: ارجوك ابعد عني
سيف بغضب: بس دا حقي وانا هخدة ودلوقتي
اخذ سيف يمز*ق لها ثيابها ولاكن فجاة رماها علي السرير
سيف بقرف: انتي اصلا مش نوعي المفضل وبعدين هو انتي فكرة هلم*س واحده عامية
ملاك تبكي فقط وهي تلملم ملابسها التي مزقها هذا الو*حش
امسك سيف كفها ورماها علب الارض بقرف
سيف: بصي انتي من هنا ورايح هتكوني تحت رجلي وهتخدميني سامعة ويالا نامي علي الارض علشان قرفان انك تنامي جمبي
اخذت تحسس ملاك علي الارض حتي وجدت الكنبة البعيدة نسبيا عن سيف ولاكن وجدت صوتة القوي
سيف بغضب: انا قلت علي الارض
ملاك بصوت متقطع من البكاء: الدنيا برد يا عمو والله
سيف بغضب: وكمان بتعرضيني انتي شكلك متعرفيش انا مين انا سيف محمد الهلالي بس هعرفك انا مين علشان بعد كده بتتكلمي مع مين
وقام سحبها من شعرها وهي تبكي واخذ يص*فعها بقوة حتي تورم خدها وهي تترجاة بان يتركها
سيف بغضب وهو يلقيها علي الارض: دا مكانك سامعة
ملاك بخوف وبكاء: حاضر حاضر
تكورت ملاك في نفسها وهي تنام علي الارض وتبكي
سيف وهو ينام علي السرير: صوتك اكتمي نفسك

 

كتمت ملاك نفسها واخذت تبكي في صمت حتي تعبت ونامت بعمق وهي تتمني ان يكون كل هذا حلم وسوف تصحي علي صوت امها وهي تصحيها برفق ولاكن يا ملاك هذا واقع لا مفر منة
………………
في الصباح في منزل حمدان
قامت سمية بالم في جميع انحاء جسمها نظرت جمبها وجدت حمدان نايم بعمق وكانة لم يقوم باغت*صاب زوجتة
سمية في نفسها: حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا حمدان وفي اهلي الي رموني ليك
قامت سمية وهي تتسند علي اي شئ امامها ودخل المرحاض واخذت دش دافئ وهي تبكي في صمت ولاكن توقفت عن البكاء وهي تتذكر ملاك انهت دشها بسرعة وارتدت ملابسها وخرجت
سمية: حياة حياة ياحبيبي
حياة بفزع: ماما ماما انتي كويسة صح حصلك حاجة
سمية بضحك رغم الالم: في اي ياقلبي انا كويسه يالاا اجهزي علشان نروح لملاك
حياة باحترام وهي تقبل خد امها: حاضر يا احلي ماما
دخلت حياة المرحاض ودخلت سمية المطبخ وهي تعدت الصبحية لملاك مثل اي عروسة
حياة وهي تلبس الكوتش: ماما انا خلصت يالا بسرعة قبل ما بابا يصحي
سمية بتالم علي خوف بنتها من ابوها: متخفيش يا حبيبتي ابوكي عارف يالا خدي امسكي دي وانا هاجي وراكي ياقلبي
اخذت حياة الشنطة وهبطت الي الاسفل ووضعت الشنطة في التاكسي وامها ايضا وجلست سمية في الخلف بجانب الاغراض وحياة بجانب السائق

 

السائق: ريحة فين يا حجة
سمية: علي فيلا الهلالي
انطلق السائق الي العنوان
………………..
في غرفة سيف
استيقظ سيف ونظر خلفة وجدت من يقف وينظر الي ملاك بدهشة واعجاب
سيف بغضب: حسااااام انت اي الي جابك هنا
حسام بسخرية: يعني هي اول مرة جاي اصحيك للشركة رنيت محددش رد قلت اجي بس قولي انت ليك في القمر دا
غضب سيف كثيرا واخذ الغطاء والقاء علي ملاك النائمة لا تشعر باي شئ من التعب ونومها الثقيل
سيف بغضب: عينك قدامك دي مراتي
حسام بدهشة: اييي مراتك ازاي وامتي
سيف وهو يخرجة من الغرفة: ميخصكش استناني تحت واياك تبص عليها
هبط حسام للاسفل وهو مندهش من زواج سيف المفاجئ
جهاد: حسام انت هنا جيت امتي
حسام: من شوية يا طنط بس هو صح سيف اتجوز
جهاد: اة اتجوز واحده جربوعة كدة لالا وكمان عامية
حسام بدهشة اكبر: عامية

 

البواب: يا ست هانم يا ست هانم اهل عروسة سيف بية وصلة
دخلت سمية وهي تلقي الظغاريط وجهاد تسد اذنيها بقرف وحسام يبتسم بفرحة فهو لم يري تلك الاجواء هذة ابدا
جهاد بقرف: انتي اي الي عملتية دا وبعدين اي الريحة الوحشة دي انتي جايبة اي
سمية بابتسامة: دا حمام وبط وورق عنب وفطير وعسل بس اي يستهلوا بوقك يا هانم
جهاد بقرف: اوووووف خرجي القرف دا برة
وفي هذة اللحظة دخلت حياة البيت
حياة باحترام: السلام عليكم ماما خدي الحاجه اهي
تنح حسام من جمالها وملابسها فكانت ترتدي ادناء زهري وعلية خمار ابيض ولم توضع مساحيق تجميل
حسام بدهشة: انتي مين
سمية بابتسامة: دي حياة بنتي
حسام باعجاب: اخت العروسة
حياة بكسوف: ماما هستناكي برة
ولاكن سيف وهو يهبط من علي السلم
سيف ببرود: لا مش هتخرجي لوحدك خدي امك في ايدك
سمية بتوتر: يا بني بالله عليك متكسرش قلب ملاك والله غلبانة كفاية الي حصلها والي عاشتة
سيف بفضول ولاكن اخفاءة: قلت برة ولا انادي الجارد بطلعوكم برة
حياة بدموع: يالا يا ماما

 

سمية بدموع: وملاك يا حياة عاوزة اطمن عليها
سيف ببرود: تقدري تسبيلها الاكل وهي اصلا نايمة لو عاوزة تطمني عليها رقمي مع جوزك تكلميها منة
اخذت حياة امها وخرجت ولاكن قبل ان تخرج سمية نظرت الي سيف نظرة ترجي ولاكن هو تقبلها ببرود
ذهب سيف وحسام خلفة
جهاد بقرف: حد يشيل القرف دا مش قادره اتحمل
الهلالي وهو يدخل البيت: هو اي دا الي مش قادره تتحملي يا ست البرنسيسة
جهاد بقرف: اهل الهانم جم وجابة القرف دا وانا خلاص هموت
الهلالي بصدمة: حمام وبط وورق عنب وفطير وعسل الله دي اكلتي المفضلة امال فين ملاك
جهاد: متلقحة فوق انا رايحة النادي باي يا بيبي
خرجت جهاد وصعد محمد الهلالي الي غرفة ملاك
محمد: قال باي يا بيبي يكش يقبلك ملك الموت واخلص منك من قرفك دا قال اي قرفانة من البط ومش قرفانة من نفسها
دخل محمد الهلالي غرفة سيف وجد ملاك نايمة وعليها الغطاء
محمد الهلالي بغضب: ملاك ملااااك

 

استيقظت ملاك بفزع: حاضر حاضر والله هسمع الكلام
محمد الهلالي بغضب: مين الي عمل فيكي كدة ونيمك علي الارض يالا قومي خدي دش وانزلي علشان عملك مفاجاة
ملاك برقة: حاضر يا عمو
دخلت ملاك الحمام التي عرفت طريقة بسهولة واخذت دش سريع وارتدت ملابسها عبارة عن عباية تشبة الفستان ضيقة من الاعلي ونزلة علي اوسع من الاسفل ولونها ابيض وسرحت شعرها ورفعتة كعكة عشوائية
ملاك بابتسامة: انا خلصت يا عمو
ولاكن لم تجد صوت اي احد في الغرفة ذهبت للسرير وهي تتحسسة ولاكن لا يوجد اي احد في الغرفة
ملاك بخوف: يالهوي دا نزل هنزل ازاي دلوقتى هحاول انزل براحة
خرجت ملاك من الغرفة وهي تتحسس علي الحيطان حتي وجدت السلم اخذت تنزل خطوة خطوة وهي ترتعش من الخوف بان تقع من السلم
ملاك بخوف: عمووو يا عمووو
محمد الهلالي: تعالي يا حبيبتي انا هنا تحت انزلي
ولاكن قبل ان تتحدث وجدت احد يدفعها فسقطت علي السلم وهي تصرخ بقوة سقطت علي الارض وهي تن*زف بكثرة
محمد الهلالي بخوف: ملاااااك ملاااااك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت عمياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *