رواية أنا لست قبيحة الفصل الثاني 2 بقلم أماني سيد
رواية أنا لست قبيحة الفصل الثاني 2 بقلم أماني سيد
رواية أنا لست قبيحة البارت الثاني
رواية أنا لست قبيحة الجزء الثاني
رواية أنا لست قبيحة الحلقة الثانية
عند كيان ورعد
كيان: مالك يا رعد سرحان فى ايه
رعد : بقولك يا كيان انا عايز نسرع شويه في موضوع الجواز ده
كيان: ايه اللي غير رايك كده
رعد: عادي انا شايف ان ملوش لازمه التاخير وكده كده هنتجوز فهناخر ليه الجواز
كيان: طيب كلم بابا وقول له بس انت لسه ما جهزتش المكان اللي هنتجوز فيه
رعد: الفيلا موجوده وانا ليا جناح كامل فيها من بكره لو تحبي نتكلم مع مهندس ديكور ويجي يغير لك اللي انتى عايزاه فيها
كيان: انت جاي ومرتب نفسك على كل حاجه
رعد : اصل شايف ان ما لوش لازمه اننا نتاخر اكثر من كده
كيان: انت عندك حق خلاص يا حبيبي كلم بابا وانا موافقه
عند شهاب
جنه : ايه يا حبيبي شكلك تعبان احضرلك العشا انا ما تعشيتش مستنياك نتعشى مع بعض
شهاب: يا ريت يا حبيبتي احسن انا هموت من الجوع
جنه : اخترت السكرتيره الجديده
شهاب: هههههههههههه شايف ان كلام رد اثر عليكى اه يا حبيبتي اخترتها وبنت عاديه جدا
جنه : وانا واثقه فيك يا حبيبي بس فضول مش اكتر
تانى يوم الصبح عند غزل
غزل : صباح الخير يا ست الكل يلا عشان نفطر قبل ما انزل
ناديه: صباح الفل يا حبيبتي
بقولك يا حبيبتي ممكن تنزلي تجيبيلك فستانين حلوين كده او طقمين تروحي بيهم الشغل وسط زمايلك عليهم القيمه كده بدل القمصان والبناطيل اللى مش بتقلعيها دى
غزل : حاضر يا ماما لما اقبض
ناديه : يا حبيبتي انا نفسي اشوفك زي البنات اللي في سنك ليه يا غزل بتعملي في نفسك كده انتى حلوه يا حبيبتي اهتمي بنفسك شويه
غزل : مش هنعيده تاني يا ماما ورغم كده قلتلك حاضر هنزل اجيب لبس بس لما اقبض
ناديه: اسمعي بقى لو ما اخذتيش فلوس ونزلتي جبتيلك طقمين حلوين كده انا هعمل في علاجي وذنبي هيكون في رقبتك
غزل : ايه اللي بتقوليه ده يا ماما بس ايه علاقه ده ب ده
ناديه: اديكى سمعتي انتى شغاله في شركه كبيره ولما مظهرك يبقى كويس تهتمي بنفسك كويس عمرهم ما يستغنوا عنك انا يا بنتي بحزن عليكى لما بشوفك كده اللي فات فات بقى عيشي حياتك
غزل بقله حيله : حاضر يا ماما خلاص لما اجي النهارده هنزل اشتريلي طقمين
ناديه: وانا هنزل معاكي بنفسي عشان انقيهم
غزل : حاضر يا ماما اهم حاجه تلتزمي بالعلاج
عند شهاب ورعد
جنه : صباح الخير يا شيبو
شهاب: صباح الخير يا جنتي
جنه : بقولك يا حبيبي النهارده ميعاد الدكتوره هتيجي معايا
شهاب: اه طبعا يا حبيبتي معادها الساعه كام
جنه : معادها الساعه 8:00 هتشوف نتيجه التحاليل وتقرر هنعمل ايه
شهاب: تمام يلا نفطر دلوقتي وبالليل نروحلها سوا ومش عايزك تتوترى خالص كل شيء بتاع ربنا وانا راضي يا جنه
نزلوا سوا
رعد : صباح الخير على عصافير الكناريا عقبالي كده
شهاب: جنه ما فيش اتنين زيها هي واحده بس
جنه: بيسه شهاب من خده تسلم يا حبيبي وانا كمان عمري ما هلاقي واحد زيك ابدا
رعد: انا فطرت خلاص هقوم بقى اروح الشركه عشان ما ابقاش عامل زي العزول كده
شهاب: استنى انا جاي معاك
وصل شهاب ورعد الشركه وكل واحد راح مكتبه شهاب دخل كانت نجوى بتعلم غزل الشغل بيمشي ازاي
نجوى: دلوقتي بقى يا غزل هتاخدي الايميلات اللي انتى طبعتيها دي وتدخليها لمستر شهاب جوه وتكتبي الملاحظات اللي هو عايزها
غزل اخذت الايميلات ودخلت بيها عند شهاب
شهاب : تمام يا غزل هاتي الملفات انا هرجعها وابعتلك الرد عشات تترجميه وترجعي تبعتيه تاني
غزل : تمام عن اذن حضرتك
خرجت غزل من عند شهاب ولقت رعد قدامها
رعد بصلها بقرف : انت بقى سكرتيره الجديده
غزل : اه انا
رعد : بصلها من فوق لتحت ودخل مكتب شهاب
غزل لنجوى : هو ماله ده في ايه
نجوى: ما تاخديش في بالك ممكن يكون متضايق
غزل : ربنا يستر انا ما صدقت الاقي شغل زي ده
نجوى: ما تقلقيش يا حبيبتي انتى شغلك مع مستر شهاب وهو طيب ومستر رعد برده دمو خفيف وبيهزر بس مش عارفه ماله النهارده
رعد خرج من عند شهاب ووجه كلامه لغزل
انت يا بتاعه انتى تجيبيلي نسخه من الايميلات عندي في المكتب دلوقتي
غزل : اسمى غزل
رعد : افندم انت هتعدلي لي عليا انت تنفذي اللي انا بقولهولك من سكات
غزل : من فضلك يا مستر رعد انا معدلتش عليك انا بعرفك اسمي وما تعدتش حدودي معاك بس حضرتك بتعملنى باسلوب سيء جدا من ساعه ما شفتني
رعد بينيه وبين نفسه انا لسه ما عملتش حاجه بس وجودك خطر ولازم تمشي
رعد : بقولك ايه انا ما بحبش الرغي الكتير ومين انتى عشان احطك في دماغي واعاملك وحش انت نفذي الكلام وانتى ساكته
غزل عينيها اتملت دموع وصعبت عليها نفسها وهو بصلها بقرف وقبل ما يمشي قال لها خمس دقائق والاقي الايميلات قدامي
دخل رعد مكتبه واتفاجئ بكيان قدامه
رعد : ايه ده معقول استاذه كيان في نفسها صاحيه بدري وجيالى
كيان: شفت بقى بس انا مطبقه من امبارح لسه ما نمتش
رعد: طيب ممكن اعرف سبب الزياره الكريمه دي ايه
كيان: ابدا يا بيبي انا عارفه ان عينك زايغه فقلت اجي اشوف السكرتيره الجديده بنفسي
رعد: هههههههههههه بقى جايه عشان كده ماشي يا ستي زمانها جايه بالايميلات دلوقتي ما تشوفيش وحش
اثناء حديثهم دخلت غزل
رعد: بقره حطي الايميلات وامشي
غزل: بصيتله وبصت لكيان وحطت الملفات وخرجت وهي خارجه سمعت كيان بتتريق عليها
كيان: مش مصدقه ان مشواري طلع اونطه انا كنت جايه خايفه عليك من دي
رعد : هههههه شفتي بقى مجيتك ملهاش لازمه ازاي انا ما اعرفش شهاب شغل واحده زي دي ازاي
غزل مشيت على مكتب شهاب وهي منهاره من العياط وكتبت استقالتها ودخلتها للشهاب
شهاب : ايه ده وفى ايه مالك
غزل استقالتى
شهاب : ليه حد ضايقك
غزل : حكتله كل اللي حصل من رعد
شهاب : ما تزعليش يا غزل حقك عليا وقطعي الورقه دي وانا اوعدك اني هتصرف معاه وما فيش حد هيضايقك تاني ولازم تثقي في نفسك اكثر من كده وبعدين انت شغاله معايا مش معايا
هديت غزل وراحت على شغلها على وعد من شهاب انه هيتصرف
شهاب راح عند رعد وكانت كيان مشيت من عنده
شهاب : ليه يا رعد من امته بتستقوى على الاضعف منك
رعد: مش حابب وجودها شكلها مضايقني
شهاب : البنت غلبانه عشان خاطري ابعد عنها تجاهلها خالص عايز حاجه اطلبها مني انا
رعد : حاضر يا شهاب هبعد عنها
عدى اليوم بدون احداث جديده
جنه : شهيب انا لبست يلا بقى عشان نلحق الدكتوره
شهاب : جنه قبل ما نروح للدكتوره عايزك تعرفي اني بحبك والموضوع ده مش هيغير احساسي ناحيتك ابدا
جنه : تمام يا حبيبي يلا بينا
وصلوا عند الدكتورة
الدكتوره : اهلا اهلا يا مدام جنه اتفضلي عملتى التحاليل
جنه : اه يا دكتوره اتفضلي واتمنى يكون خير
الدكتوره: طيب تمام بصي يا جنه واضح كده اننا لازم نعمل العمليه وفي اقرب وقت فى مستشفى في المانيا حلوه قوي نسبه نجاح العمليه هناك هتكون مضمونه اكثر من هنا
شهاب : تمام يا دكتوره المفروض نسافر امتى
الدكتوره: خلال الاسبوع ده لازم تكون عملتها عشان نقدر ناخد البويضه
شهاب : تمام يا دكتوره ابداي الاجراءات واحنا جاهزين
الدكتوره: تمام يا استاذ شهاب هبعت لهم وهحدد الميعاد معاهم وهبعتلك ونسافر ان شاء الله نعملها وانا هسافر معاكم
شهاب : تمام على خيره الله يلا بينا يا جنه
وهما في الطريق
شهاب : جنه لما نروح عايزك تجهزي الشنط عشان نكون مستعدين للسفر في اي وقت
جنه : انا خايفه قوي يا شهاب
شهاب : ما تخافيش يا حبيبتي انا معاكي ولو لا قدر الله ما حصلش نصيب برضه هفضل معاكي وعمري ما هسيبك
وصلوا البيت لقوا رعد قاعد ومعاه كيان ومعاهم صباح
شهاب: السلام عليكم ازيك يا كيان
الجميع وعليكم السلام
شهاب: رعد انا هسافر في اي وقت في خلال الاسبوع ده
رعد : ربنا معاك سافر وما تقلقش خير ان شاء الله
شهاب : بقولك يا رعد عايز بكره اقعد معاك عشان اضم الصفقات بتاعتي مع الصفقات بتاعتك عشان تمسكهم كلهم لحد مارجع
رعد : ما تشيلش هم حاجه تروح وتيجي بالسلامه واهم حاجه نفرح بيكم
صباح: طب بقولكم ايه انا لازم اجي معاكم
شهاب: حاضر يا ماما مسافر احنا الاول ونظبط المكان اللي هنقعد فيه وهبعتلك تجيلنا
استاذنكم بقى هطلع انا وجنه نريح شويه ونجهز الشنط خدوا راحتكم البيت بيتك يا كيان طبعا عن اذنكم
كيان: ولا يهمك يا شهاب تروحوا وتيجوا بالسلامه وإن شاء الله نسمع اخبار كويسه قريب
عند غزل وامها
ناديه:كده برضو يا غزل ضحكتى عليا ومنزلناش
غزل : معلش يا ماما انا كنت جايه تعبانه وكان عندى شغل كتير خلينا ناجلها للاجازه
ناديه: ماشى يا غزل هستنى للاجازه . المهم انتى يا حبيبتي مبسوطه فى الشغل ده ولا حد بيضايقك
غزل بتصنع الضحكه : اه يا ماما مبسوطه اوى وأستاذ شهاب محترم جدا
ناديه: ربنا يجبلك اللى فيه الخير يا بنتى ويصلحلك الحال ويحبب فيكى خلقه قلبى وربى راضيين عنك
تانى يوم الصبح
فى الشركة
شهاب دخل المكتب ومعاه رعد وغزل دخلت وراهم
شهاب : غزل انا مسافر ومش عارف هاجى امته ورعد هيكون مكانى
شهاب: رعد نجوى مشيت وغزل هتكون السكرتيره بتاعتك لحد ما اجى من السفر
اتمنى الشغل يمشى بشكل ممتاز زى مانا كنت موجود
رعد : تسافر وترجع بالسلامه يا حبيبي
غزل وشها قلب وقالت :
ياترا غزل هتعمل ايه هتوافق
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أنا لست قبيحة)