روايات

رواية اسلام الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام البارت الثاني

رواية اسلام الجزء الثاني

رواية اسلام الحلقة الثانية

سيف… حاضر المهم يلا عشان اوصلك في طريقي
اسر… اممم فكرتني يلا وعشان اعدي علي الورشه دي اشوف عربيتي واجيبها
سيف… متخليها لصبح طيب
اسر… لا ويلا نروح
سيف… طيب يلا
****************
_عمي عبدو العربيه دي جهزت اهي ولم صحبها يجي ابقا ادهالوا ومتحسبهوش عليها!!
عبدو… حاضر يااسلام بس رايحه فين كدا
اسلام…. والله البت عهد جابت تقديرات حلو في امتحانات الدروس وكنت واعدها اني اجبلها هديه لو جابت تقديرات تعجبني
عبدو.. ميتحرموش منك يارب
اسلام… يارب ياعمي اخ نسيت المفاتيح والعده جو العربيه اوع اجيبهم احسن تنساهم
عبدو… طيب يابني
اسر وصل هو وسيف
سيف… سلام عليكم

 

عبدو… وعليكم السلام ازيكم يابشوات عربيتكم جاهزه
اسر بغرور… طيب كويس الحساب كام
عبدو… حسابها خالص يابيه
اسر بعصبيه… لا مينفعش قول الحساب كام
عبدو بخوف… ها طيب ام الاسطي اسلام يجي ابقا اسالوا الحساب كام
اسر… تمام وراح ركب عربيته وسيف ركب عربيته ومشي
اسلام… عمي عبدو فين مفاتيح العربيه
عبدو.. اهي يابنتي في حاجه
اسلام…. هروح اجيبه مهو يسكر وانا اروح اجيبه
عبدو.. معلش يابنتي ابوكي واستحملي
اسلام بحزن… يااا لحد ايمتا ياعمي عبدو المهم صاحب العربيه جه خدها
عبدو… اه
اسلام… تمام سلام وركبت العربيه ومشت
اسر… يعني ملقتش غير البار ونقعد فيه نتكلم
سيف… ههههههه مين بيتكلم دانت مبتحبش تتناقش ولا تروح مكان غير البار وتشرب براحتك
اسر… اممم طيب خلينا في موضوعنا

 

سيف… احكي واطربني يااستاذ اسر
اسر… انت طبعا عارف اني مهندس ميكانيكي بس مشتغلتش في المجال عشان اتشغلت بالشركه
سيف.. اممم وبعدين
اسر… هبدا اعمل شركه واصنع فيها عربيات والكلام ده يعني هرجع احقق حلمي اني ابقا اكبر واشطر مهندس ميكانيكي
سيف… طيب والشركه
اسر… هحاول اوفق في الاتنين عشان مينفعش اسيبها لان لو سبتها عمي هيستوله عليها وحق ابوي يضيع
سيف… فعلا طيب دلوقتي لم تبدا تشتغل هتجيب منين ناس تصلح ومهندسين يشتغلوا منين
اسر بحيره… معرفش وسكت شوي وبصوت عالي لقيتهاااا
سيف… اي هي
اسر…. الشاب اللي صلحلي العربيه النهارده الراجل اللي كان هناك قال انه مهندس ميكانيكي وشاطر وبصراحه تصليحه كويس وانا عجبني واهو لقينا مهندس وهعمل دعايه وهلاقي مهندسين كتير
سيف… اممم هي فكره حلوه بس دلوقتي هنشوف الشاب اللي اسمو اسلام فين ونتكلم معا
اسر… لم ادبر كل حاجه هشوفه واشتغلوا
سيف… اشطااا وانا معاك ياصحبي يلا نسهر بقا الواحد تعبان من الشغل
اسر… ههههه يلا

 

اسلام وصلت ودخلت عامله تدور علي ابوها فين وسط الناس وبتبص لقته قاعد بعيد علي ترابيزه ومعا واحدها راحت عندو
اسلام بحزن علي حاله ابوها… بابا يلا تروح كفايه كدا
_هش هش من هنا
اسلام بحزن.. يابابا يلا كفايه لحد كدا شرب
=انتي جيتي كويس خدي ابوكي شرب كتير النهارده
اسلام بحزن… حاضر ومسكت ايد بابها عشان تقومه راح زايحه راحت وقعت علي شاب سكران
_اي يامزه بقا تبصي لواحد خرفان زي ده وانا موجود
اسلام… انا اسفه والله وقعت عليك بالغلط
=ومالوا الغلط واصلا بحب الغلط تعالي بس لم اقولك وجت تمشي مسكها من دراعها
اسلام… ابعد عني قولتلك
سيف من بعيد… واد يااسر شوف البت بتتقل علي الواد كيف هههههه
اسر وهو مديها ضهرو… ياعم كلهم كدا ولم بيقبضوا بيبقا زي العسل
سيف.. بس دي اول مره اشوفها هنا حتي لبسها غريب بس باين عليها مزه حتي شوف
اسر… قولتلك فكك وخلينا نشرب ونمشي عشان تعبانين ومليش نفس اسهر مع حريم النهارده
_مش هسيبك ابدا وهديكي اللي عايزه بس يلا نروح البيت وشدها وجه يقرب منها راحت زيحه وضربه بالكف علي وشه
_بقا بتضربيني يابنت ال… وجه يقرب منها جرت ورجلها خبطت في الكرسي اللي قاعد عليه اسر
اسر بعصبيه…. مش تفتحي وراح بيبص لقها وبصدمه.. هو انتييي تاني

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسلام)

اترك رد

error: Content is protected !!