روايات

رواية شعاع من نور الفصل العشرون 20 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور الفصل العشرون 20 بقلم دنيا الغنام

رواية شعاع من نور البارت العشرون

رواية شعاع من نور الجزء العشرون

شعاع من نور

رواية شعاع من نور الحلقة العشرون

فاطمه…. مش موافق
ذياد بدموع قام ولسه هيمشي
فاطمه….. هتمشي وتسيبني
ذياد…. انتي مش موافقه
فاطمه…… ومين قال كده انا موافقه
ذياد جري عليها اخدها في حضنه وحضنها جامد ومش متخيل ان حب حياته هيفضل معاه طول عمره بقا شايلها ورافعها في حضنه وبيلف بيها بتهزري صح
فاطمه بكسوف…….. لا مش بهزر بحبك وبموت فيك اويييي
ذياد….. المأذووووووووووون ياناس
فاطمه….. مش هتسيبني صح
ذياد…….. انتي روحي في حد يقدر يتخلي عن روحه يافطوم قلبي
فاطمه…… لا
ذياد……. يبقي خلاص عمري م هفكر اسيبك انا بعشقك ياروحي
فاطمه….. وانا بموت فيك
الكل سقف لهم والبنات باركوا لفاطمه وحضنوها وعدي اليوم والكل كان مبسوط وكل واحد مبسوط مع الي قلبها اختاره واختارها وكل واحد مبسوط في حياته ومفيش حاجه بينهم غير الموده والسعاده والحب
رقص كل كابلز مع بعض

 

يوسف…… بقولك ايه
لمار…… قول
يوسف…… تعالي نسيب الفرح بالمعازيم ونروح ونشوف حياتنا بقا عاوز اجيب دسته عيال
لمار بكسوف…… اتلم ياقليل الادب
يوسف…… هو انتي شوفتي حاجه لسه ياحبيبي
لمار… … تعرف تسكت ولا اروح مع ماما
يوسف…… ده عند امك دي بتقول تروح قال اصل انا متجوزك علشان تلبسي فستان وادفع دم قلبي وبعدين تروحي مع امك
لمار بضحكه دوبت يوسف بقولك ايه اسكتي علشان انا علي اخري
لمار…… هو انا عملت حاجه كمل رقص يلا وفضلوا يتكلموا
(عند ذياد وفاطمه)
ذياد….. انا مش مصدق نفسي اني هتكوني ملكي قريب ساعتها مش عارف هعمل ايه انا ماسك نفسي بدل مديكي بوسه دلوقتي بشكلك القمر الي يخطف ده
فاطمه بكسوف……. اتلم اي الكلام ده وبعدين انت امته بقيت قليل الادب كده
ذياد…… من دلوقتي ياحبيبتي لما ضمنتك جنبي
فاطمه….. تعرف اني مبسوطه اني خلاص جنبك ومعاك
ذياد…… ولا انا حلم اربع سنين هيتحقق قريب بحبك ❤

 

فاطمه…… وانا كمان بحبك
حدددوا معاد الفرح وكانوا شهرين صعبين من تحضيرات وحاجات كتير بس كفايه فرحتهم ببعض وان خلاص بقوا لبعض واستحمال فاطمه سنتين عذااب ووجع وكسره
_______________________________________________
فات الشهرين وجه اليوم الموعود انتي حلم حياتي اخيرا حققته وبقيتي معايا
فاطمه….. مش مصدقه نفسي خلاص بقينا في بيت واحد
ذياد…. والشيطان تالتنا ياحياتي
فاطمه……….. اصرفه ياحبيبي اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
ذياد……. هتصرفيه ليه تعالي بس اقولك
فاطمه…….. اجي ليه متقول وانت مكانك
ذياد……. مش هينفع اقولك هنا تعالي بس وشدها من اديها لاوضه الخاصه بيهم
فاطمه…….. ولاااااااااا انت هتعمل ايه
ذياد…… هعمل كل خير ياحبيبتي تعالي
ذياد قرب علي فاطمه وحضنها جامد ومش مصدق انها بقت حلاله خلاص واصبحت فاطمه زوجته وقولا وفعلا
ونسيبهم بقا ياجماعه مع نفسهم ملناش دعوه اقفلوا الستاره يلا.. تشيككككك😂
_____________________

 

بس ده الي حصل وخلصت حكايتنا انا وجدك يالقاء
لقاء……… الله ياتيته بجد انبسط اووووي بحبكم لبعض ده
بس جدو غلط لما سابك وانتي سمحتيه بسهوله
فاطمه…… الدنيا مش مستهله نزعل من حاجه ومنديش فرصه تانيه وهو استغل الفرصه دي وسامحته
لقاء……… يعني اديله فرصه تانيه
فاطمه…… اديله فرصه تانيه مفيش حاجه تستاهل يالولو
لقاء…… عندك حق ياتيته
____________________________»»
فاطمه…. قومي كلميه واتصافوا وقوليله كلمتين حلوين بدل م انتي كده
لقاء….. خلاص ياتيته في اي اسكتي وانا بقول عليكي عاقله.
واعقل منك كمان يابت في اي مراتي حبيبتي.
جدووووووو حبيبي تعال شوف تيته حكتلنا حكايتكم وخلصت بدري ياجدو اوي
ذياد….. علشان الكاتبه وراها مذاكره هتعمل ايه
لقاء….. متقولها تطول شويه وتكتب قصتي انا وادهم
ذياد….. ادهم اه ربنا يخليكم لبعض يتختي
لقاء…. اي ياجدو انت بتغير ولا ايه هههههه

 

ذياد….. لا هغير منه علي اي
لقاء…… هعمل مصدقه روح لتيته بقا وانا هصحي العيال نامت حتي سيف نام وانا الوحيده الي بحب قصتكم عاوزه فلوس
ذياد…….. قولي كده بقا بتثبتيني علشان الفلوس يابت
لقاء…… لا بابا مش موجود وانت حبيبي يااابو الصحاب
ذياد…. طيب روحي خدي الي انتي عاوزاه
لقاء حدفتله بوسه في الهوا ومشيت
ذياد……. وحشتيني
فاطمه…. وانت كمان وحشتني اكتر منك بكتيررررر
ذياد….. بقولك ايه العيال نامت من قصه حبنا انا وانتي هي مملله لدرجادي
فاطمه بضحك….. دول سمعوها وناموا لا مش ممله بس في ناس حبيتها. انا بجد بحبك اوى ياذياد
ذياد….. وانا بعشقك ياقلب ذياد من جوه.
اي ياجماعه راعو اني سنجوله في اي مالكم
فاطمه……بس يابت انتي طول الروايه بصالنا في حبنا ولا اي
انا…… في اي ياطنط فاطمه شكلك شايله مني علشان خلصت الحكايه بدري
فاطمه……. ايوه شايله منك اوي بس علشان مستقبلك
انا….. هو انا يعني بحبك من فراغ

 

ذياد…… وانا يابت مش بتحبيني دا انا غلبان والله
انا…… وانت كمان بحبك وهتوحشوني كلكم
فاطمه……. اهم حاجه خلي بالك على نفسك ونصيحه حاربي علشان مستقبلك علشان ومتخليش كلام الناس يكسر شغفك وخليكي واثقه في ربنا انه هيكتبلك الخير ولو حاجه ضاعت اكيد كانت شر علشان كده ربنا بعدها عنك وخلي عندك يقين بالله انه هيوفقك حاربي علشان المستقبل الحلم مش هيحقق نفسه الي بساعيك وجهدك واهم حاجه قبل كل ده قربك من ربنا وصلاتك وكل البيبان الحلوه هتتفتح في وشك وخليكي واثقه في نفسك دايما بس يادود
انا……. مش عارفه اقولك ايه ياطومه بس هتوحشيني وكلامك الحلو ده همشي بيه كله يلا بقا لازم اودعكم وسلمولي علي العيله الحلوه
ذياد…. باي يادود
وانا يادود
انت صحيت صحي النوم ياااستاذ سيف
سيف…… الله يصحيكي يختي
انا………. يصحيني انا فقدت الامل منك خالص

 

سيف….. بقولك ايه انا بحب بس مش هقولك علشان خلصتيها بدري ومش هتكتبي عني
انا…….. سيفو روح كمل نوم ياحبيبي يلا اجري
سيف….. حاضر ياختي
انا فقدت الامل من الواد ده ياطنط
فاطمه……. هو انتي كتبتي عنه علشان تفقدي امل اسكتي يابكاشه
انا….. الله ياطنط طومه هتكسفيني كده قددام الناس
وزيزو واقف يضحك ازاي هو والبت لقاء كده مش هتسلم عليا
لقاء…… علي فكره هتوحشيني
انا….. وانتي كمان اهم حاجه خلي بالك من الواد ادهم
لقاء…… في عيوني ياحب
تسلم عيونك
حبيت اعمل حوار كده لذيذ بيني وبينهم

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية شعاع من نور)

اترك رد

error: Content is protected !!