روايات

رواية بداية جديدة الفصل الثامن 8 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة الفصل الثامن 8 بقلم إسراء ابراهيم

رواية بداية جديدة البارت الثامن

رواية بداية جديدة الجزء الثامن

رواية بداية جديدة الحلقة الثامنة

بعد اسبوع
كان كلوا لابس فساتين وبدل وحاولوا انهم يبينوا للناس انه فرح طبيعي
الماذون: بارك الله عليكما وجمع بينكما في خير
ليلي عيطت
الماذون: في اي يا جماعه هي مغصوبة ولا اي
يوسف: لا يا شيخنا دي دموع الفرحه
احمد وعمر كانوا لسه جاين الفرح
احمد: مبروك يا عريسنا
عمر: البدلة هتاكل منك حته
يوسف بابتسامه توعد: تسلموا يا رجوله
احمد: حبيبي حبيبي هو فين البوفيه
يوسف وهو بيجز علي سنانه: غور من وشي دلوقتي يا احمد
احمد راح يدور علي البوفيه
عند البوفيه
ملك: اه مش تاخد بالك يا غب*ي انت

 

احمد وهو بيبصلها بخبث: غب*ي!! هعدهالك بس متعرفناش علي القمر
ملك وهي بتدلق القهوه : اه انت باين عليك متربتش بقي
احمد ولسه كان هيمد ايده عليها :اه انتي هب*له يا بت انتي
عمر هو بيشدوا : خلاص يا جماعه حصل خير
ملك: هو ايه اللي حصل خير ده كان عايز يمد ايدو عليا
عمر : معلش يا ستي امسحيها فيا
ومشيوا
عمر : انت اهبل يا احمد عايز تمد علي بنت
احمد: ما هي اللي مستفزه
عمر : اخرس يا احمد
بليل عند جومانا و مروان في بيتهم
مروان هو بيعقد جمبها: جومانا احنا بقلنا فتره علاقتنا متوتره ومحتاجين نتكلم في كام موضوع
جومانا: وانا سمعاك اتفضل
مروان: بصي انا عارف ان انا غلطان بس والله انا كنت خايف قولك لخسرك
جومانا: تخسرني!! ليه هو انت فاكرني بايعه علاقتنا للدرجادي
مروان: يا جومانا انا عرفت قبل الفرح بيوم و مكنتش عايزه انكد عليكي

 

مروان وهو بيبوس ايديها: يا ستي حقك عليا انا اسف
جومانا : تمام يا مروان انا كمان اسفه عشان عليت صوتي كمان علي طنط وعليك
عند يوسف وليلي
ليلي دخلت ورزعت الاوضه
يوسف وهو بيكلم صحابو:
احمد: ايه يا عريس عملت اي
عمر : عمل ايه في ايه؟؟
احمد: مش بتتشرح ديه يا صاحبي ديه بتتفهم
يوسف: بس ياض منك ليه انا عيزكو تجولي
عمر : نجيلك فين يا غالي
يوسف: الشقه
احمد: ليه هي دختلك علي مين بالظبط
عمر : لا انتو فايقين انا عايز اتخمد سلام
احمد: فكك منو انا جايلك طياره وقفل
بعد نص ساعه
احمد وهو بيخبط علي الباب : الله انت لسه بالبدله
يوسف: يعم خش أخلص
احمد وهو بيعد: جابتلك ازاتين وي*** انما ايه
يوسف: ايوا يا عم دلعني
تاني يوم الصبح والباب بيخبط
ليلي وهي خارجه من الاوضه لقت يوسف مرمي علي كنت واحمد علي كنبه تاني
ليلي وهي بتفتح الباب : خشي يا ملك الحقني من القرف ده

 

ملك: ايه ده ايه اللي جاب ده هنا
ملك وهي بتدلق علي وش احمد كبايه الميه: انت يا بني أدم انت اصحي
احمد: ايه ده انتي غبيه يا بت في حد يصحي حد كده
ملك : انت ايه اللي جابك هنا
ليلي: يلا يا ملك نمشي من هنا
احمد وهو بيضرب يوسف برجلة: انت يا بني ادم قوم
يوسف: اي اي اللي حصل
احمد: انا اتهزقت في بيتك
يوسف: ما انت اي اللي نيمك هنا يا تنح
احمد: والله هو ده كل اللي همك
يوسف: يعم كبر دماغك شوفلنا حاجه نطفحها
احمد لسه هيتكلم قاطعه صوت الجرس
احمد: ده مين البارد اللي جايلنا الصبح ده
يوسف: جايلنا!! علي اساس انه بيت ابوك يعني
احمد راح فتح الباب بلامبالاة
احمد: اي دا عمر نورتنا وشرفتنا اي يا عمور مش كان عيب اي اللي جابك
عمر: ما كنت متاكد ان انت جلف وهتبات فجيت اجيبلكم طفح واخدك ونمشي
احمد: خش يعم مفيش غير يوسف
يوسف: تصدق انك ابن حلال هات بس الاكل ده متتعبش نفسك
احمد: استني ياض يا يوسف هاكل معاك
عند مروان وجومانا
مروان: قولت مش عايز يعني مش عايز

 

جومانا: هو اي اللي مش عايز يعني انت مش عايزني ابقي ام حتي بالتبني وكمان العيب منك
مروان: العيب مني!! انتي بتعايرني يا جومانا
جومانا: استني انا مش قصدي….
مروان بمقاطعه: جومانا انا همشي علشان بداتي تهبلي في الكلام
بليل
في بيت ليلي ويوسف
ليلي كانت داخلة البيت
يوسف: ما بدري يا ليلي هانم
ليلي مردتش عليه ودخلت علي اوضها
يوسف قام وراها وشد دراعها: علفكرا انا بكلمك والمفروض تردي
ليلي حصلتلها رعشه ومش قادرة تتنفس وبتبعد عنه: انت عايز اي ابعد عني
يوسف وبعد عنها: طب اهدي انا مش قصدي
ليلي جريت علي اوضتها وقفلت الباب
تلفون يوسف كان بيرن وكان عمر
يوسف: ايوه يا عمر عايز اي
عمر: في اي يالا صوتك ماله
يوسف: خافت مني يا عمر انا مش مصدق انا بشع للدرجادي
عمر: هي مين دي
يوسف: بلاش غباء هتكون مين يعني
عمر: اااه ليلي ينهارك اسود هو انت اصلا كلمتها ولا قربت منها
يوسف: والله ما عملت حاجه
عمر: امال اي

 

يوسف: مفيش بس نكشتها وهي داخلة….
عمر وهو بيقاطعه: يوسف ملكش دعوة بليلي اعتبرها هواء واياك تقرب منها
يوسف: مكنتش اقصد والله غير اني مكنتش اعرف انها هتخاف مني
عمر: امال اي عايزها تاخدك بالحضن ما انت ابو ابنها بقا
يوسف: غور يا عمر
تاني يوم
في الشركة
في مكتب مروان
جومانا دخلت: مروان لازم نتكلم
مروان: ورايا شغل كتير مش وقته
جومانا: بس…
مروان: جومانا قولت مش وقتوا ولو سمحتي سيبيني اشتغل
جومانا خرجت وراحت علي مكتب ياسين
في مكتب ياسين
جومانا وهي داخلة بعصبية: اوف اوف اخوك هيجنني
ياسين: هببتي اي
جومانا: اشمعنا انا اللي هبتت ليه مش هو
ياسين: علشان عارفك وش مصايب
جومانا بتمثيل البرائه: هو هو الصراحه انا معملتش حاجه

 

ياسين: جومانا اخلصي احكي
عند ليلي
كانت بتلبس الكوتشي ونازلة
لقت سميرة داخلة عليها من باب الشقه
ليلي تاجهلتها ودخلت تجيب شنطتها
سميرة بصوت عالي: هو انتي مش شايفاني هواء قدامك ولا اي
ليلي مردتش عليها
سميرة: وهي هتجيبه من برا ما عندنا اختها زي الزفت
يوسف وهو خارج من جوا: في اي يا ماما اي الكلام ده
سميرة: اي يا حبيبي لا شكلها نسيت نفسها وبفكرها علي الاقل جومانا اتجوزت هي ومروان عن حب مش بعد ما حملت
يوسف بعصبية والدم جري في عروقة: ماما كفايا خلاص
سميرة: انتي بتعلي صوتك علي امك
يوسف: انتي مش واخدة بالك من اللي بتقولية
يوسف بهدوء: ماما من فضلك امشي دلوقتي
سميرة: انت بتطردني يا يوسف
ليلي اخدت شطنتها ورزعت الباب وراها
عند ياسين وجومانا
ياسين: الله يخربيتك يا جومانا حد يقول كده
جومانا: والله ما كان قصدي
ياسين: طب انتي هتعملي اي دلوقتي
جومانا: يا سلام ما انا جيالك علشان تقولي اعملي اي
ياسين: طب يستي بصي…..
جومانا: ها
ياسين: مش عارف
جومانا: خلاص يا ياسين انا هتصرف

 

عند ليلي
ليلي راحت عند سارة وملك
ليلي بعياط: انا تعبت اوي انا مش قادرة اتحمل اكتر من كده بجد كده كتير
سارة: اهدي يا ليلي
ملك: اه لو حماتك دي قدامي هجبها من شعرها
سارة: خلاص يا ملك فكك بصي يا ليلي انتي لازم تشغلي وقتك بالدراسة وترجعي تنزلي الجامعه تاني ومتفكريش في حاجه غير مستقبلك
ليلي: اه اه جامعه طب واللي في بطني ده اي والفضيحه اللي انا اتفضحتها دي اي
ملك: ليلي مفيش فضيحه محدش يعرف حاجه وانتي ويوسف اتجوزتوا وانتي ملكيش ذنب في اي حاجه اللي حصل حصل فعلا خلينا نفكر في المستقبل
تاني يوم
في الجامعه
يوسف كان خارج من المحاضرة سمع واحد بيقول
معاذ: تفتكروا اي اللي يخلي دكتورة تتجوز عيل في تجارة وهي لسه في الجامعة تفتكروا عملوا مع بعض اي
يوسف وهي بيرمي شنطته وبيلف وشه نحيته: تعالي اقولك احنا عملنا اي……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بداية جديدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *