روايات

رواية تخطي حدود العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية تخطي حدود العشق الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية تخطي حدود العشق البارت الثالث عشر

رواية تخطي حدود العشق الجزء الثالث عشر

رواية تخطي حدود العشق الحلقة الثالثة عشر

عمر بصدمة شديدة:- اتجوزوا
:- ايوا يباشا اتجوزوا انهاردة و بعدها خدها و رجعوا تاني عمارة المعادي
عمر :- طب مشي و لا لسه عندها
:- لسه عندها
عمر :- تمام كمل مراقبة عادي و لو فيه جديد بلغني
:- تمام يباشا تؤمرني بحاجة تانية
عمر :- لا روح انت
رمـ..ى كوباية المياه اللي قدامه بغضب مفرط
عمر :- يبنى الكـ…لب و الله لهوريك
ادم :- اهدى يا عمر فيه ايه
قام وقف بغضب و هو بيحط كف ايده على راسه
عمر :- اهدى ازاي بيقولك اتجوز عليها انت عارف ملك ممكن يحصلها ايه لو عرفت حاجه زي كدا
ادم :- طب هتعمل ايه

 

عمر :- مش هسيبها على زمته كتير ملك مش هتعيش وسط الناس دول بيت عمها اولى بيها
ادم :- قصدك انت اولى بيها متضحكش على نفسك يا عمر انا عارف ان فيه جزء جواك عايز ملك عشان انت بتحبها مش عشان هي متـ..هانة مع أسر
عمر :- ملك من حقي انا يا آدم انا اللي بحبها مش هو هو عمل ايه راح اتجوز عليها و هو عارف ان حالتها الصحية متستحملش عارف هي ممكن تتعب من ايه و راح عامله و الله العظيم يا آدم انا ما يهمني اي حاجه غير سعادة ملك و بس و سعاده ملك هتكون فى البعد عن الو..اطي اللي اسمه أسر
ادم :- طب حاول تهدى و خلينا نفكر بعقل انت عشان تجيب ملك هتقف قصاد ابوها و خالها و جوزها حتى عمك انت عارف انه من ساعة ما فض الشركة مع ابوك و هو مش طايق حد فيكم فأكيد مش هيرضي يخليك تبقى مع ملك ففكر كويس عشان الموضوع مش سهل نهائي
عمر :- كل اللي يهمني هي ملك و بس حتى لو هقف قصاد الكل انا مش عايز غير سعادتها و بس
أسر قام بسرعة ولبس هدومه
شروق بحزن :- هتمشي
اسر :- ايوا مينفعش اقعد اكتر من كدا هيتشك فيا
شروق بزعل طفولي:- احنا ملحقناش نعقد مع بعض يا أسر
أسر راح عندها وقـ..بل رأسها بحنية
:- هحاول اجيلك بكرة بعد الشغل و بعدين ما احنا بنبقى مع بعض طول اليوم في الشركة صح
شروق حضنته بحب كبير:- انا عايزة افضل طول الوقت في حضنك يا أسر مش عايزة اي حد يشاركني فيك عايزاك ليا لوحدي و بس

 

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
أسر :- شروق انتي عارفه اني متجوز و وافقتي على جوازك مني انا مضربـ..تكيش على ايدك ولا غصـ..بتك على حاجه
شروق :- عارفه بس انا كل اما افتكر ان فيه واحدة تانية في حياتك وان حضنك دا واحدة تانية بتشاركني فيه بحس اني بمـ..وت بجد
اسر :- انا و ملك جوزانا مش حقيقي و كلها سنة و هنطلق انا بتاعك انتي و بس يا شروق و بعدين انا اصلا مش طايقها لولا جدي مكنتش اتجوزتها
شروق وهي بتلـ..عب في زرار قميصه و بتتكلم بدلع
:- بجد يا أسر يعني انت مش بتحبها
دفـ..ن رأسه في عنقها بعمق و طبع قبـ لة صغيرة عليه و اتكلم بهمس :- بلاش بقى عشان انا لازم امشي و انا مش قادر اقومك الصراحة
شروق ببأبتسامة:- طب خليك قولها كان عندي شغل كتير و معرفتش اجاي قولها اي حاجه المهم خليك معايا
أسر:- مش هينفع يحبيبتى لازم امشي
بعد عنها بصعوبة وهو بياخد نفس عميق:- يلا سلام
شروق :- سلام

 

خرج من الشقة و ركب عربيته و راح بيته ، دخل الشقة لاقى ملك قاعدة بصلها بالامبالاة ، رمى مفاتيح عربيته على الكنبة و فرد جسمه على الكنبة و رجع راسه لورا
ملك :- كل دا برا يا أسر
اسر بضيق: بقولك ايه يا ملك انا راجع تعبان من برا و مش قادر لاي خناق
ملك :- انا مش هتـ..خانق انا بس عايزة اطمن عليك انت كويس صح
أسر بضيق :- اه كويس
ملك :- اقوم احضرلك حاجه تاكلها
اسر:- من امتى الاهتمام دا كله يست ملك طب ما تدي جوزك حقوقه الاول و بعد كدا اعملي فيها الزوجة اللي بتخاف على زوجها و بتراعيه
ملك بغضب :- انت هتفضل لحد امتى كدا بجد هو الجواز عندك اللي في دماغك و بس الجواز مودة و رحمة يبشمهندس ولو كنت أنا شايفة ان جوزي بيحبني بجد كنت متأخرتش عليه في حاجه كفاية اها..نة فيا بقى بجد طلعت زيك زي اي حد
راح عندها بغضب مفرط و مسك ايديها بغضب و قوة
:- قولتلك قبل كدا انا مش زي حد و متشبهنيش بالـزبا..لة اللي كنتي متجوزه تمام عشان مزعلكيش مني و حرفيا يا ملك اللي مصبرني عليكي لحد دلوقتي هو جدي و بس فانتي تحمدي ربنا اني خلصـ..تك من ابوكي و اتجوزتك
قال كلامه وسابها و دخل الاوضة ، اما ملك فمسكت ايديها بوجع و هي حتى مش عارفه تعيط بس كانت مخـ..نوقة بشدة دخلت اتوضيت و صليت قيام و هي بتطلب من ربنا انه يرحمها من اللى هي فيه و يصلح اسر محستش بنفسها و نامت على سجادة الصلاة
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎

 

في الصباح صحيت ملك على تكـ..سير في جسمها اثر نومتها على الأرض فجأة لاقيت اسر فتح الباب
اسر :- انا حضرت الفطار اجهزي عشان نفطر و نروح الكلية
ملك :- ماشي
خلصت لبس و خرجت فطرت معاه و اتجهوا للكلية
ملك :- مش هتيجي انهاردة برضوا
اسر :- هروح الشركة الاول و بعد كدا عندي محاضرة في نهاية اليوم هاجي على بعد الضهر كدا
ملك :- غريبة انت لما بيبقى عندك محاضره متأخر بنستنى فى مكتبك هنا في الكلية بقيت بتعقد فى الشركة كتير
اسر بتوتر:- وانتي مالك انا حر اعمل اللي انا عايزاه
ملك بشك:- تمام عن اذنك
أسر:- اتفضلي
نزلت ملك و اسر طلع بالعربية على الشركة
دخل المكتب و شروق دخلت وراه وقفلت الباب قعدت على رجله و حطيت ايديها على رقبته
شروق: وحشتني
أسر :- وانتي كمان

 

شروق :- هتروح معايا انهاردة
أسر :- هروح اجيب ملك و بعدين هجيلك بليل
شروق بحزن :- بس انا عايزاك تروح معايا انت وحشتني اوي
أسر بتفكير:- خلاص هقولها اني عندي شغل و تاخد تاكسي يروحها بس المهم متزعليش انتي
شروق بفرحة:- مش زعلانة اهو
بعت أسر رسالة لملك انه مشغول و مش هيعرف يجي ياخدها و قالها تروح بتاكسي ، ملك استغربت لانه اول مرة يعملها بس قالت عادي احتمال يكون مشغول اليومين دول
خلص اليوم الدراسي على خير ملك وقفت قدام باب الكلية و وقفت تاكسي ادته العنوان بعد حوالي ربع ساعة
ملك باستغراب:- دا مش طريق البيت يا اسطى
مردش عليها
ملك بصوت عالي نسبيا:- بقولك دا مش طريق البيت هو فيه ايه ما ترد عليا
وقف السواق بالعربية
:- وصلنا يا هانم
ملك بصدمة:- بيت عمي !!!!!!!
ملك :- بس انا مقولتلكش توصلني هنا مشيني من هنا
وقتها جيه عمر و فتحلها باب العربية
عمر بجدية :- انزلي يا ملك
ملك : هو فيه ايه يا ابيه انا مش فاهمة حاجه
عمر :- انزلي بس و هفهمك

 

نزلت ملك باستغراب و خوف و هي مفكرة ان عمر متفق مع ابوها بلعت ريقها بخوف و هي ماشية ورا عمر ، دخلوا القصر
ملك :- هو انا مش فاهمه حاجه ممكن تفهمني انا هنا بعمل ايه انت متفق مع بابا صح
عمر :- اهدي يا ملك و متخافيش
ملك بخوف :- انا عايزة ارجع بيتي و اخرج من هنا مش عايزة افضل هنا دقيقه بعد كدا
عمر :- قولتلك اهدي فيه ايه
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
راح قعد على الكنبة بثقة :- تعالي اقعدي
راحت قعدت على الكرسي قدامه بخوف شديد
عمر :- انتي مش هترجعي هناك تاني انتي هتعيشي معايا هنا
ملك بغضب :- دا اللي هو ازاي يعني انت خا..طفني
عمر ببأبتسامة اظهرت وسامته :- هههههه ضحكتني يا ملك
ملك :بطل تبقى مستفز و روحني
عمر :- مستفز!!!!! هعديهالك تمام بس اني اروحك دي مش هتحصل لانك اصلا هنا في بيتك و مش هتطلعي منه
ملك بغضب :- هو ايه دا بجد هتقعدني غصبن عني انت اصلا بأي حق تجبرني اقعد معاك هنا انا ليا اهلي و بيتي و جوزي
عمر بجمود عكس ما بداخله من بركان و خصوصاً بعد ما قالت جوزي
عمر:- جوزك قصدك اسر زايد
ملك :- ايوا هيكون مين يعني
عمر :- اااااه قولتيلي اسر زايد اللي اتجوز عليكي و جبلك درة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تخطي حدود العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *