روايات

رواية فارس حور الفصل الأول 1 بقلم منة السيد

رواية فارس حور الفصل الأول 1 بقلم منة السيد

رواية فارس حور الجزء الأول

رواية فارس حور البارت الأول

رواية فارس حور الحلقة الأولى

في حي من احياء القاهره ”
* ابوس ايدك ي بابا انا لسه صغيره متجوزنيش طب بص هشتغل اكتر من الاول وابيع المناديل كلها
الاب بقسوه:انتي سمعتي انا قولت اي ثم اكمل: بطمع دا هيتجوزك ويدفع فيكي كتير اويي
يقف ويسمع كل هذا الحديث والدتها التي واقفه لاحول لها ولاقوه لا تستطيع الحديث لأنها لو تحدثت سيعاقبها ذالك الجشع المسمي زوجها
*بصو بقا يجماعه تعالو اعرفكم علي شويه شخصيات والباقي هنعرف بعدين*
*حور محمد حسين تبلغ من العمر 17عام تدرس 2 ثانوي قصيره القامه شعر بني وعيون بنيه وبشره ناصعه البياض وطبعا حور بتشتغل لان ابوها واحد جشع وياخد منها الفلوس
*محمد حسين(والد حور) يبلغ من العمر 52 عام جشع ولا يحب شيء سوى المال
*ايمان (والده حور ) تبلغ من العمر 48عام أمرأه طيبه وحنونه وتحب طفلتها حور التي تعلم أن أبها جشع ويقسو عليها
(احمم نكمل ومع كل حوار في شخصيه جديده هعرفهلكم اشطا ي ولاد )
تحدث والدها (محمد) بجمود:اعملي حسابك مفيش مدرسه العريس جاي بكره وهو صعيدي ومن الصعيد
حور بصدمه وبكاء :وكمان صعيدي لا انا مش هقدر اروح الصعيد
محمد ضربها بلقلم وقالها : قسما بالله لو العريس جه ورفضتي لخلي يومك اسود وبطمع دا راجل معاه فلوس وهيعيشك عيشه ملوكي يختي يلا غوري من قداميذهبت الي غرفتها الصغيره لتبكي وحدها لا أحد لها سوى والدتها المسكينه
تدخل والدتها الغرفه لتنظر لها بيأس والدموع تنزل من عينها علي صغيرتها
لتذهب لها وتتحدث
ايمان بدموع : معلش يبنتي مفيش ف ايدي حاجه غير اني ادعي ان الي هيتجوزك ده يكون كويس معاكي
لترتمي حور بحضن والدتها وهي تبكي بصوت عالي………
(نروح عند البطل بقا )
( *فارس المحمدي يبلغ من العمر 30عام لديه جسد رياضي وعيون بنيه وبشره قمحاويه ولديه شركات ومنهم شركه ب القاهره وهنتكلم عنها قريب ف خليكو فكرين )
♡♡بقلم منه السيد♡♡
”في مكان ما ف الصعيد
فارس: يلا يولاد قولو باي باي لمامي قبل متسافر
اياد و ايمي : باي باي مامي بس انتي هتمشي ليه
جسي وهي بتحضنهم: باي باي ي قلب مامي انا لازم امشي ومش تزعلو في مامي جديده وهتحبوها اوي مش كده ي فارس
فارس: اه يحبايبي هيجلكم مامي جديده وهاتعملكم حلو كمان وهتحبكم اوي
جسي : شوفتو يلا بقا باي ومتقلقوش هطمن عليكم كل شويه وهكلم بابي يلا سلام ي فارس وشكرا جدا
فارس: ع اي يجسي
جسي: البس الواسع والمكان الحلو ده ي فارس يلا باي
فارس: باي ي جسي خدي بالك من نفسك
جسي: يلا يفارس خد بالك من الولاد..
مشيت جسي ورجعت بلادها طبعا كلكم عايزين تعرفو مين جسي ومين الأطفال دول
هقولكم،
(جسي دي تبقا مرات فارس بس اطلقو ومفيش مشاكل بينهم ومتفاهمين جدا وفارس معرفها ان هيتجوز
واياد وايمي دول اولاد جيسي وفارس عندهم 6 سنين )بعد م جيسي مشيت ع المطار دخل فارس
ونام عشان ينزل بكرا القاهره
”في الصباح اليوم التالي في القاهرة تستيقظ حور علي صوت والدها العالي واغاضب وهو ينده عليها ويقول
محمد بغضب: انتي يزفته ي الي اسمك حور قومي حضري نفسك يختي الراجل زمانه جاي
حور ببكاء : حاضر
ف مكان تاني ف الصعيد الكل مش فاضي واحده بتجهز اوضه فارس للعروسه الجديده وتانين بينضفو البيت وتانين ف المطبخ بيطبخو لان طبعا بيت المحمدي(والد فارس) دا من اكبر البيوت ف الصعيد وإعداد الي بيعيشو جواه كتير
نسمع صوت مرات ابو فارس واسمها هنيه وهنيه ع فكره مش بتحب فارس تمم
هنيه:يلا يختي اخلصي واعملي الاكل منك ليها…
نروح عند فارس كان بيحضر نفسه وجلبيته وفلوسه
وطلع من الصعيد وراح القاهره
بعد اكتر من 4 سعات وصل فارس القاهره بظبط عند شقه حور
وخبط ع الباب
فتحله محمد ابو حوروفضل يتكلم يصوت مهزوز اتفضل يبيه
دخل فارس البيت وهو بيبص لمحمد بشمأزاز
وقعد ع كرسي وحط قدامه 2 مليون جنيه
محمد بطمع وهو بيبص ع الفلوس اطلعي يبت يحور…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع حلقات الرواية اضغط على : (رواية فارس حور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *